x تبلیغات
شهر لوازم خانگی

معرفی انواع هود آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است و لوازم آشپزخانه دارای اهمیت زیادی هستند. یکی از لوازم بسیار کاربردی آشپزخانه، هودهای آشپزخانه هستند. هود آشپزخانه یکی از لوازم بسیار کاربردی است که به‌وسیلهٔ فن‌های استخراج تعبیه شده در آن هوای داخل آشپزخانه را تعویض و تهویه می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی انواع هود آشپزخانه بپردازیم.

هودهای آشپزخانه چه کاری انجام می‌دهند؟

مثل تمامی لوازم‌های خانگی برقی، در هودهای آشپزخانه هم موتور بخار اصلی‌ترین وظیفه را ایفا می‌کند و دودها و بوهایی که در زمان آشپزی ایجاد می‌شود را  به کمک یک مجرای خروجی دود به بیرون هدایت می‌کند.

معرفی پرفروش‌ترین هودهای آشپزخانه:

1.      هودهای آشپزخانه یکپارچه:

این مدل از هودهای آشپزخانه یکی از محبوب‌ترین انواع هود هستند که معمولاً در قسمت پایین کابینت‌ها قرار می‌گیرند و نصب می‌شوند. این مدل هودها معمولاً به‌صورت مخفی نصب می‌شوند، اما کاملاً در طراحی آشپزخانه مانند هود آشپزخانه بدون دودکش صنعتی تأثیر می‌گذارند و یکنواختی و تعادل را در زیبایی‌شناسی دکوراسیون آشپزخانه شما ایجاد می‌کنند.

2.      هودهای آشپزخانه سقفی:


این مدل از هودهای آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین مدل‌ها برای خرید هود آشپزخانه است که معمولاً در سقف‌های آشپزخانه علی‌الخصوص سقف‌های کاذب نصب می‌شوند. این مدل از هودهای آشپزخانه  زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که آشپزخانه فضای مطلوبی برای نصب هود داشته باشد.

3.      هودهای آشپزخانه جزیره:


هودهای آشپزخانه مدل جزیره یکی از لوکس‌ترین مدل‌های هود است که برای آشپزخانه‌هایی با طراحی جزیره از آن‌ها استفاده می‌شود. این مدل از هودهای آشپزخانه معمولاً پس از نصب به یکی از محورهای مرکزی و عنصر اساسی آشپزخانه تبدیل می‌شود.

4.      هودهای آشپزخانه جداکننده دیواری:

این مدل از هودهای آشپزخانه مانند یک پارتیشن و یا دیوار جداکننده وظیفهٔ تقسیم فضای آشپزخانه را برعهده دارد و اغلب جنبه زیبایی دارد.

 

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام را برای جهیزیه بخریم؟

مایکروویو ها و سولاردام ها از پرکاربردترین لوازمی هستند که پخت و گرم کردن انواع مواد غذایی را در کمترین زمان ممکن انجام می دهند. خرید جهیزیه یکی از کارهای سخت است که باید با دقت زیادی انجام شود. یکی از دوراهی های بزرگ در خرید جهیزیه، دوراهی بین خرید مایکروویو یا سولاردام است. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که کدام دستگاه مناسب تر است.

مایکرویوها چگونه کار می کنند؟

دررابطه‌با عملکرد مایکروویوها باید به این موضوع اشاره کرد که تمامی مایکروویوها کلیه ی عملیات پخت‌وپز و گرم کردن غذا را  به کمک اشعه انجام می‌دهند. استفاده از اشعه در این کار موجب افزایش سرعت پخت‌وپز نسبت به اجاق‌گازها می‌شود که همین امر موجب افزایش محبوبیت مایکروویوها شده است.

سولاردام ها چگونه کار می کنند؟

دررابطه‌با نحوه عملکرد سولاردام‌ها باید به این موضوع اشاره کرد که سولاردام‌ها عملکردی مشابه با مایکروویوها دارند با این تفاوت که در این دستگاه‌ها المنت‌های نوری (element) نیز به‌کاررفته است. معمولاً در قسمت بالایی سولاردام‌ها، یعنی بالای محفظه پخت، هیتری زغالی وجود دارد که به آن المنت نوری دستگاه گفته می‌شود.

درون المنت نوری سولاردام‌ها، رشته‌های زغال تعبیه شده است که این رشته‌ها امواجی تولید می‌کند که حرارت زیادی دارند و می‌توانند در عمق بالاتری از مواد غذایی وارد شوند. اما تنها در قسمت بالایی محفظهٔ پخت غذا نیست که بین سولاردام و مایکروویوها تفاوت وجود دارد، در کف سولاردام‌ها هم سیستمی موسوم به مگا هیتر (mega-heater) وجود دارد که دارای چند نوع هیتر هالوژنی و سرامیکی است.

هیترهای تعبیه شده در سولاردام‌ها هم وظیفه انتقال گرما و حرارت را به مادهٔ غذایی را دارد. با این اوصاف شاید بتوان گفت که سولاردام نسخهٔ مجهزتری از مایکروویوها است. بااین‌حال بازهم زود است که در دوراهی مایکروویو یا سولاردام به انتخابی قطعی برسیم. پس هنوز با ما همراه باشید.

کدام دستگاه را برای جهزیه بخریم؟

با توجه به بررسی آمار فروش مایکروویو و سولاردام‌ها و در میان نظرات کسانی که بهترین مایکروویو و سولاردام را خریده و تجربهٔ کار با آنها را دارند به این نتیجه می‌رسیم که سولاردام‌ها به‌طورکلی از مایکروویو کاربردی‌تر است و ساختاری که دارد و از آن برایتان گفتیم، امکان پخت‌وپز با سرعت تر و باکیفیت‌تر مواد غذایی مختلف را فراهم می‌کند. اما اگر کسی در منزل، یک اجاق‌گاز صفحه‌ای باکیفیت داشته باشد، خرید مایکروویو برایش کفایت می‌کند.

در نهایت باید گفت که قیمت سولاردام از مایکروویو بیشتر است و همین مورد می‌تواند تأثیر زیادی در حین خرید چنین دستگاه‌هایی بر تصمیم شما بگذارد. برای مثال اگر اجاق گازی مجهز دارید و می‌خواهید که در خرید وسیله‌ای دیگر (مایکروویو یا سولاردام) هزینهٔ خیلی زیادی صرف نکنید، بهتر است به سراغ مایکروویو بروید؛ چون هرچند که مایکروویوها هم ارزان نیستند؛ اما نسبت به سولاردام‌ها قیمت کمتری دارند.

چگونه یک اجاق گاز خوب بخریم؟

 به جرات می توان گفت که اجاق گازها، یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه است که به کمک آن می توان انواع خوراک را طبخ کرد. اجاق های گاز ها دارای تنوع زیادی می باشند که در حال حاضر یکی از انواع اجاق گازها، یعنی اجاق گازهای صفحه ای یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین انواع اجاق گاز ها می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی فاکتورهای مهم برای انتخاب و خرید بهترین اجاق گازها بپردازیم.

کدام جنس اجاق گاز صفحه ای بخریم؟

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید اجاق گازهای صفحه ای و سایر لوازم خانگی وجود دارد، کیفیت ساخت اجاق گاز است که این فاکتور به صورت مستقیم بستگی به جنس صفحه گاز رومیزی دارد. به طور کلی اجاق گازهای صفحه ای در سه جنس: اجاق گاز استیل، اجاق گاز شیشه ای و اجاق گازهای سرامیکی در بازار موجود می باشند

اجاق گازهای صفحه ای استیل یکی از انواع اجاق گاز است که در حال حاضر طرفداران کمی دارند. این نوع اجاق گازها خود به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می شوند. یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین انواع اجاق گازهای صفحه ای، اجاق گازهای صفحه ای شیشه ای می باشند. شیشه استفاده شده در این نوع اجاق گازها از جنس شیشه سکوریت نشکن می باشد که قابلیت تحمل درجه حرارت بالا را دارند.

اجاق گاز صفحه ای گازی یا برقی؟

از نظر منبع تغذیه معمولا اجاق گازهای صفحه ای به دو نوع اجاق گاز برقی و اجاق گاز گازی تقسیم می شوند که اجاق های برقی به جای پیچ های معمولی شعله های اجاق، دارای صفحه ی کنترل لمسی و دیجیتال می باشند. در مجموع باید گفت که اجاق گازهای برقی در مقایسه با اجاق های گازی دارای ایمنی بیشتری می باشند و گزینه ی بهتری برای خرید گاز صفحه ای به حساب می آیند. علاوه بر این ها، اجاق گازهای برقی دارای راندمان بیشتری می باشد که این موضوع باعث می شوند که زمان پخت و پز به حداقل برسد. اما باید به این موضوع اشاره کرد که در کشور ما که قیمت برق گران تر از گاز می باشد، پس از اجاق گازهای برقی کمتر استفاده می شود

طرز تهیه ی دمنوش های ضد سرما خوردگی

 دمنوش ها از نوشیدنی های پرطرفدار در بین مردم است که به سلامت بدن کمک زیادی می کند. با شروع فصل سرما بسیاری از افراد به دنبال افزایش سیستم ایمنی بدن هستند تا از بیماری هایی نظیر کرونا، سرماخوردگی و انواع آنفولانزا در امان بمانند. در ادامه با ما همراه باشید تا به طرز تهیه ی دمنوش ضد سرما خوردگی برای افزایش سیستم ایمنی بپردازیم.

·         دمنوش بابونه

برای تهیه ی دمنوش بابونه در مرحله اول گیاه بابونه را در فرنچ پرس ریخته و آب جوش تهیه شده در کتری برقی را روی آن بریزید و منتظر بمانید تا  دم بکشد و سپس آن را میل کنید. توجه داشته باشید که می توانید از بابونه تازه نیز برای درست کردن این دمنوش خوشمزه استفاده کنید که باعث می شود تا عطر و طعم خاصی را به خود بگیرد. همچنین برای خوش طعم شدن این دمنوش می توانید مقداری لیموی تازه بچکانید.

·         دمنوش نعنا فلفلی

برای تهیه ی دمنوش نعناع فلفلی ابتدا باید برگ های نعناع فلفلی تازه را در یک کتری برقی یا قوری ریخته و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. حال زمان آن است که کتری برقی خود را روی حرارت بسیار ملایم قرار داده و سپس اجازه دهید تا برای مدت زمان 30  دقیقه دم بکشد . برای سرو این دمنوش می توانید مقداری عسل و یا نبات به دمنوش اضافه کنید.

·         دمنوش زنجبیل

برای تهیه ی دمنوش زنجبیل ابتدا باید یک یا دو برش از ریشه زنجبیل را جدا کرده و آنها را به همراه مقداری آب جوش بر روی بخار کتری برقی قراردهید و منتظر بمانید تا دمنوش دم بکشد. به شما پیشنهاد می کنیم برای سرو این دمنوش فوق العاده مفید از مقداری عسل استفاده کنید تا دمنوش شما شیرین شود.

·         دمنوش چای ترش

برای درست کردن چای ترش یا همان دمنوش چای ترش ابتدا برای هر نفر بین دو تا چهار گرم چای سبز را در قوری ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید. مدت زمان دم کشیدن چای ترش زیاد نیست و شما با قرار دادن این چای برای مدت زمان 3 الی 5 دقیقه روی حرارت کتری برقی می توانید آن را دم کنید. برای سرو کردن این چای نیز ابتدا آن را از صافی رد کرده و سپس آن را با مقداری عسل و یا نبات نوش جان کنید.

·         دمنوش سرخارگل

دمنوش اکیناسه یا همان دمنوش سرخارگل یکی از معروف ترین دمنوش های تقویت کننده سیستم ایمنی است که می تواند از بیماری های زیادی جلوگیری کند. برای تهیه دمنوش اکیناسه باید ابتدا باید مقداری از ریشه گیاه سرخارگل را در قوری ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان 15 دقیقه بر روی کتری برقی دم بکشد. بعد از دم کشیدن آن را از صافی رد کرده و مقداری عسل نیز برای طعم دار کردن آن به این دمنوش اضافه کنید.

·         دمنوش رویبوس

برای تهیه ی  دمنوش رویبوس ابتدا باید برای یک نفر یک قاشق چای خوری از برگ گیاه رویبوس را جدا کرده و به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و بعد از این که مقداری خنک شد به آن لیموی تازه نیز اضافه کرده و آن را میل کنید.

·         دمنوش آویش و شیرین بیان و عناب

یکی از انواع دمنوش هایی که امروزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد دمنوش آویشن و شیرین بیان به همراه عناب می باشد. این دمنوش خوشمزه دارای خواص بسیار زیادی می باشد. برای تهیه ی دمنوش آویشن و شیرین بیان به همراه عناب باید یک لیوان آب را به همراه 5 عدد عناب و یک قاشق برگ آویشن و مقدار کمی شیرین بیان را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا مخلوط بر روی کتری برقی دم بکشد. حال می توانید این دمنوش فوق العاده خوشمزه را با خوراکی های شیرین میل کرده و نهایت لذت را از صرف این دمنوش بی نظیر ببرید.

·         دمنوش نعناع

دمنوش نعناع یکی از مفید ترین دمنوش ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است که دارای طعم منحصر به فردی است. برای تهیه ی این دمنوش بسیار خوشمزه ابتدا باید برگ های نعناع تازه را به خوبی شسته و آن را به خوبی خشک کنید. سپس دو قاشق غذا خوری از این گیاه را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید تا برای مدت زمان 10 تا 12 دقیقه به خوبی دم بکشد. توجه داشته باشید که می توانید از گیاه خشک شده نعناع نیز استفاده کنید ولی توصیه ما به شما این است که حتما از برگ های تازه استفاده کنید. برای طعم بهتر این دمنوش می توانید مقداری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید.

·         دمنوش مرزنجوش

یکی دیگر از دمنوش های بسیار موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن، دمنوش مرزنجوش است. برای تهیه ی این دمنوش باید یک قاشق غذاخوری از این گیاه را در یک فنجان آب داغ ریخته و بر روی حرارت بسیار پایین کتری برقی قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. پس از دم کشیدن دمنوش به شما پیشنهاد می کنیم آن را با مقداری عسل و یا شیره آن را شیرین کرده و میل کنید.

·         دمنوش مریم گلی

برای تهیه دمنوش مریم گلی شما باید دو قاشق غذاخوری از برگ مریم گلی را در دو فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید تا حداقل برای مدت زمان 10 الی 15 دقیقه به خوبی بر روی کتری برقی دم بکشد و سپس آن را با عسل میل کنید.

·         دمنوش سیاه دانه

یکی دیگر از دمنوش های بسیار مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن دمنوش سیاه دانه است که خواص زیادی برای تقویت سیستم ایمنی دارد. برای تهیه دمنوش سیاه دانه ابتدا باید دو قاشق چای خوری سیاه دانه را به همراه آب جوش برای مدت زمان 20 الی 30 دقیقه بر روی کتری برقی دم کرده و با مقداری عسل یا سایر شیرین کننده های طبیعی میل کنید.

·         دمنوش زوفا

دمنوش دیگری که می تواند به شما کمک کند تا سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید دمنوش زوفا است. برای درست کردن این دمنوش مقداری از گیاه زوفا که دارای خواص زیادی می باشد را در آب جوش ریخته و اجازه دهید تا تقریبا ده الی 15 دقیقه دم بکشد و سپس این دمنوش را میل کنید.

 

چگونه چای ساز را تمیز کنیم؟

 

در حال حاضر چای سازها از لوازم بسیار کاربردی آشپزخانه است که دارای فایده های زیادی است. چای سازها به گونه ای طراحی شده اند که به کمک آن چای در مدت زمان کمی چای دم می کشد. همانطور که می دانید در چای ساز ها هم مانند لوازم دیگر آشپزخانه باید به خوبی مراقبت کرد تا طول عمر دستگاه افزایش پیدا کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی روش اصولی تمیز کردن چای ساز بپردازیم.

چگونه چای ساز را اصولی تمیز کنیم؟

همانطور که می دانید رسوب و جرم چای ساز میزان ضریب انتقال گرما را کاهش داده و موجب اعمال فشار به دستگاه و بالا رفتن میزان مصرف انرژی می شوند. از بین ترکیبات گوناگون در رسوبات، آهک و فسفات از مشکلات رایجی بوده که امکان دارد به چای ساز صدمه برساند. آهک نوعی ترکیب معدنی سفید رنگ و بدون ضرر بوده و یا زنگ زدگی در جداره داخلی کتری و داخل پایه آن می باشد. فسفات نیز با چشم قابل دیدن نمی باشد اما ممکن است موجب بروز آلودگی گردد.

مراحل تمیز کردن چای ساز:

1.      تمیز کردن سرپوش کتری

برای این کار سرپوش کتری را درون آب گرم و صابون با کمک اسفنج نرمی بشویید و سپس به طور کامل خشک نمایید. درجه اندازه گیری آب را نیز می توان با گذاشتن زیر آب داغ همراه با فرچه یا پارچه پاکسازی نمود. سرپوش کتری یا قوری را می توان درون ماشین ظرفشویی شستشو داد، بدین گونه که آن را به شکل عمودی گذاشته تا درجه اندازه گیری به طرف بالا قرار بگیرد که این عمل باعث شده تا آب آن به خوبی خارج شود. کل سطوح موردنظر را پس از تمیزکاری پای ساز به طور کامل خشک کنید.

2.      تمیزکردن بدنه شیشه ای دستگاه

پس از هر دفعه بکارگیری قوری شیشه ای آن را تخلیه نمایید. هرگز نگذارید که چای دم کشیده به مدت زمان حتی یک شب درون آن باقی بماند. درون قوری را با اسفنجی نمناک و نرم همراه با آب گرم بشویید. رسوبات به جای مانده در درون جداره های قوری بر روی مزه چای اثر گذاشته بدین ترتیب بعد از هر دفعه استفاده از دستگاه چای ساز آن را با آب و صابون شستشو دهید.

به منظور تمیزکاری بخش خارجی بدنه شیشه ای کتری آن را با پارچه ای نم دار و نرم پاک کنید. به هیچ عنوان بخش بیرونی بدنه کتری را زیر شیر آب قرار ندهید و از ترکیبات شیمیایی و اسکاج زبر و پاک کننده های ساینده برای تمیزکاری درون و بیرون کتری استفاده نکنید چرا که امکان دارد موجب خراشیده شدن سطح آن گردد.

3.      از بین بردن رسوبات درون دستگاه

کتری چای ساز از جمله بخش های اصلی در تمیز کردن چای ساز می باشد. به منظور رفع رسوبات درون کتری به جای بکار بردن ترکیبات شیمیایی خطرناک و مضر کتری خود را تا نشانه ماکسیمم پر از آب کرده و یک عدد لیموترش را به آب افزوده و بعد آن را به حالت جوش درآورید و در گام بعدی اجازه دهید حدود یک شب این محلول درون کتری باقی بماند و خیسانده شود و بعد آن را بیرون بریزید. پس از آن درون کتری آب تمیز ریخته و پس از جوشاندن آن را دور بریزید و در صورت نیاز این کار دوباره انجام دهید.

راهکار دیگری که می توانید در این زمینه بکار گیرید این است که دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آب کتری افزوده و بجوشانید و حدود یک شب بگذارید بماند تا خیس بخورد و بعد آن را بیرون بریزید. بعد درون کتری آب تمیز بریزید و پس از جوشاندن آن را دور ریخته و در صورت نیاز این کار را دوباره انجام بدهید.

روش دیگر این است که ۶ قاشق غذاخوری سرکه سفید را افزوده و به حالت جوش درآورید و حدود یک شب صبر کنید تا خیس بخورد و بعد آن را دور ریخته و درون کتری آب تمیز بریزید و پس از جوشاندن آن را دور ریخته و در صورت نیاز این کار را مجددا انجام بدهید. پیش از بکار بردن کتری آن را با پارچه ای نرم و بدون پرز کاملا خشک نمایید. به منظور ممانعت از تعمیر چای ساز بایستی کتری را به صورت مرتب پاکسازی کرده و به شکل صحیح استفاده نمایید.

4.      پاکسازی کفه ی چای ساز

در ابتدا اطمینان پیدا کنید که چای ساز به برق متصل نمی باشد. سپس کفه چای ساز را با اسفنج نمناک و نرم پاک کنید. کل سطوح را پیش از این که دو شاخه را به پریز برق متصل کردید خشک کنید.

 

طرز تهیه ی انواع دمنوش مناسب مهمان

دمنوش ها در حال حاضر از نوشیدنی های بسیار پرطرفدار است که توانسته به جای چای در محافل و مهمانی ها هم جا باز کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی طرز تهیه ی دمنوش های مناسب مهمان با کتری برقی بپردازیم.

·         دمنوش زعفران

دمنوش زعفران یک دمنوش خوشمزه بوده که بهره گیری از آن برای پذیرایی از مهمان بسیار مناسب است. این دمنوش خوشمزه دارای خواص فوق العاده ای از جمله: تقویت حافظه، تقویت قلب، جلوگیری از بروز افسردگی و.. می باشد.

مواد لازم برای تهیه ی دمنوش زعفران:

·         زعفران خشک ۱ قاشق چایخوری

·         آب سرد ۳ لیوان

·         نبات یا عسل به مقدار لازم

برای تهیه دمنوش زعفران مجلسی ابتدا زعفران را بسابید و آن را در آب سرد درون یک قوری بریزید. قوری مورد نظر را بر روی بخار کتری برقی قرار داده و به مدت ۳۰ دقیقه منتظر بمانید تا دمنوش آماده شود. پس از آماده شدن دمنوش شما می توانید آن را به همراه نبات یا عسل میل کنید. ناگفته نماند که می توانید نبات یا عسل را در ابتدای کار با زعفران و آب سرد مخلوط نمایید؛ سپس مواد را بر روی بخار آب کتری برقی قرار دهید تا دمنوش آماده شود.

تهیه دمنوش خوشمزه زعفران به روش دیگری نیز امکان پذیر است. برای این کار باید زعفران ها را به همراه ۳ لیوان آب جوش درون یک قوری بریزید. درب قوری را گذاشته و صبر کنید تا زعفران به مدت ۱۵ دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از آن دمنوش شما آماده بوده و می توانید آن را استفاده نمایید.

·         دمنوش به لیمو

دمنوش به لیمو یکی دیگر از دمنوش های بسیار پرخاصیت و مفید است که شمامی توانید آن را در مهمانی های خود سرو کنید. گیاه به لیمو سرشار از موادی مانند: کلسیم، منیزیم، ویتامین C، اسید سیتریک و… است. در ادامه با ما همراه باشید تا به طرز تهیه ی دمنوش به لیمو بپردازیم.

مواد لازم برای تهیه ی دمنوش به لیمو:

·         برگ به لیمو ۵ عدد

·         آب جوشیده ۱ فنجان

·         عسل به مقدار لازم

برای تهیه دمنوش خوشمزه به لیمو ابتدا باید برگ های به لیمو را به خوبی شستشو دهید. پس از آن باید برگ ها به همراه آب جوشیده شده در کتری برقی درون یک قوری بریزید؛ سپس آن را به مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید. در نهایت دمنوش به لیمو آماده بوده و می توانید آن را به همراه عسل میل نمایید.

·         دمنوش دارچین

در میان دمنوش های مناسب برای پذیرایی از مهمان، نباید دمنوش خوشمزه دارچین را از قلم انداخت. این دمنوش از طبع گرم برخوردار بوده که مصرف آن برای اکثر افراد مناسب می باشد.

بهتر است بدانید دارچین یکی از گیاهان پر خواص است؛ مصرف این گیاه خواصی همچون تقویت سیستم دفاعی بدن و … را به ارمغان خواهد آورد.

تقویت سیستم ایمنی بدن باعث جلوگیری از بروز بیماری های مختلف در افراد خواهد شد. به همین منظور پیشنهاد می شود مصرف دمنوش خوشمزه دارچین را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مواد اولیه برای تهیه ی دمنوش دارچین:

چوب دارچین ۲ الی ۳ عدد

آب جوشیده ۳ لیوان

نبات به مقدار لازم

تهیه دمنوش خوشمزه دارچین نیازمند این است که در ابتدا چوب های دارچین را به خوبی شستشو دهید. پس از آن باید چوب های دارچین را به تکه های کوچک تقسیم نمایید. هرچه تکه های چوب های دارچین کوچک‌تر باشند، دمنوش شما دارای عطر و طعم بیشتری خواهد بود.

پس از آن باید چوب های دارچین را به همراه آب جوشیده درون یک قوری بریزید. سپس قوری را بر روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم بکشد. در نهایت این دمنوش خوشمزه آماده شده و می توانید آن را به همراه عسل، نبات و… میل نمایید.

·         دمنوش بهار نارنج

دمنوش بهار نارنج به عنوان یک دمنوش خوشمزه شناخته می شود که مصرف آن برای هر کس مناسب خواهد بود.  مصرف این دمنوش مزایای زیادی را در جهت کاهش استرس، آرامش و… برای بدن فراهم می کند. علاوه بر آن مصرف دمنوش بهار نارنج خواصی همچون کاهش فشار خون، آرامش اعصاب و… را به ارمغان خواهد آورد؛ بنابراین مصرف یک فنجان دمنوش بهار نارنج گزینه مطلوبی برای بازیابی آرامش در یک روز پر استرس می باشد. به همین منظور می توان از این دمنوش خوشمزه جهت پذیرایی از مهمان استفاده نمود.

مواد اولیه مورد نیاز آن عبارتند از :

بهار نارنج ۱ قاشق غذا خوری

آب جوش ۳ لیوان

نبات یا عسل به مقدار لازم

برای تهیه دمنوش خوشمزه بهار نارنج، باید ۱ قاشق غذا خوری بهار نارنج را درون یک قوری بریزید. سپس آب جوش را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه به خوبی دم بکشد. همچنین می توانید قوری را بر روی یک کتری در حال جوش قرار دهید تا دمنوش آماده شود.

پس از سپری شدن زمان مورد نیاز، دمنوش بهار نارنج آماده بوده و می‌توانید آن را به درون فنجان بریزید. ناگفته نماند که برای طعم بهتر این دمنوش می توانید از نبات یا عسل در کنار استفاده نمایید.

 

چرا چای در چایساز سرد است؟

یکی از مشکلاتی که می تواند در چای سازهای برقی بسیار آزاردهنده باشد،  مشکل گرم نماندن چای در چای ساز است. در صورت بروز چنین مشکلی ابتدا شما باید اقدام به عیب یابی دستگاه کنید. از این رو لازم است به درستی عیب یابی دستگاه را انجام دهید تا علت سرد بودن چای در چای ساز را مشخص کنیددر ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی علت سرد ماندن چای در چای ساز بپردازیم.

چرا چای در چای ساز سرد می ماند؟

مشکل سرد بودن چای در چای ساز، از جمله مشکلاتی است که دلیل آن به دو عامل بستگی المنت و باز ماندن درب کتری بستگی دارد. لازم است به خوبی علت گرم نماندن چای در چای ساز را بررسی کنید و برای رفع آن اقدام نمایید.

·         معیوب شدن المنت

المنت یکی از مهم ترین قسمت های لوازم برقی گرم کننده مانند چای ساز ها و کتری های برقی می باشند که در این لوازم وظیفه ی گرم کردن آب را برعهده دارند.  بنابراین یکی از دلایل اصلی گرم نماندن چای در چای ساز، خرابی المنت است. در صورتی که المنت چای ساز و یا المنت گرم کن دستگاه دچار خرابی شوند، چای ساز عمل گرم کرن کردن آب و جوش آوردن را به درستی انجام نخواهد داد. در صورت بروز این مشکل باید برای تعویض المنت خراب اقدام کنید.

·         باز ماندن درب کتری برقی

یکی دیگر از دلایل مهم گرم نماندن چای در چای ساز، باز ماندن درب کتری برقی می باشد. اگر قصد دارید همیشه چای گرم و با دمای مناسب داشته باشید، باید حتما به بسته بودن درب کتری و قوری توجه نمایید. این مسئله ای است که نیازی به هزینه برای عیب یابی چای ساز ندارد و با توجه و دقت برطرف خواهد شد.

جمع بندی:

در این مطلب سعی نمودیم تمامی عواملی که به عنوان علت گرم نماندن چای در چای ساز شناخته می شوند را برای شما بررسی نماییم. در صورتی که مهارت کافی برای انجام هر یک از موارد زیر را ندارید، توصیه می کنیم حتما از تعمیرکار چای ساز کمک بگیرید. لازم است در زمان عیب یابی چای ساز، علت سرد بودن چای در چای ساز به درستی تعیین شود:

معیوب شدن المنت

 

باز ماندن درب کتری

معرفی طرز تهیه ی دمنوش چای سبز و زنجبیل با کتری برقی

چای سبز یکی از انواع چای است که افرادی که قصد تناسب اندام را دارند، با خواص آن آشنا هستند و می دانند دمنوش چای سبز دارای فواید زیادی می باشد. چای سبز دارای اثرات آنتی اکسیدانی زیادی می باشد و به علت وجود برخی از آنزیم ها از بیماری های خطرناکی مانند سکته مغزی، سرطان و... جلوگیری می کند. زنجبیل یکی دیگر از گیاهان بسیار مفید است که دارای آنتی اکسیدان های زیاد و ضروری می باشد.  در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی خواص دمنوش چای سبز و زنجبیل و روش تهیه ی این دمنوش با کتری برقی بپردازیم.

نوشیدن چای سبز چه فوایدی دارد؟

·         بهبود عملکرد مغز

چای سبز حاوی کافئین است که به افزایش تولید نورونی و تمرکز انتقال دهنده های عصبی در بدن مانند دوپامین و نوراپی نفرین کمک زیادی می کند. مصرف چای سبز موجب بهبود جنبه های مختلف عملکرد مغز از جمله: حالت خلق و خوی، هوشیاری، زمان واکنش و حافظه می شود. علاوه بر این، چای سبز، خطر ابتلا به بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون کاهش می دهد. بیماری آلزایمر یکی از دلایل ابتلا به زوال عقل است. همچنین، بیماری پارکینسون شامل مرگ نورون هایی که باعث تولید دوپامین در مغز می شوند. ترکیبات موجود در چای سبز به نام کاتچین از سلول های عصبی حفاظت می کنند.

·         افزایش سوخت و ساز بدن

با توجه به مطالعات انجام شده چای سبز موجب افزایش چربی سوزی و افزایش بازدهی سوخت و ساز بدن می شود. همچنین  برخی مطالعات ثابت کرده اند که مصرف چای سبز یک ساعت پیش از ورزش و فعالیت بدنی میزان متابولیسم، سوختن چربی و سوزاندن کالری را تا حد بالایی افزایش می دهد.

·         کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان

آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز اثر محافظتی در برابر عوارض اکسیداتیو (عامل ایجاد سرطان) دارند. چای سبز از انواع سرطان ها علی الخصوص سرطان سینه، سرطان پروستات و سرطان کولون (روده بزرگ) جلوگیری می کند. با توجه به تحقیقات انجام شده، مصرف منظم چای سبز و زنجبیل میزان پیشگیری و خطر ابتلا به انواع سرطان ها را به نسبت چای سبز، کاهش می دهد.

مصرف زنجبیل چه فوایدی دارد؟

·         ضد تهوع

 زنجبیل یکی دیگر از محتویات بسیار مفید این دمنوش است که دارای خواص ضدالتهابی و ضد تهوع می باشد به همین علت حالت تهوع صبحگاهی زنان باردار و همچنین تهوع و استفراغ پس از جراحی و شیمی درمانی برای بیماران سرطانی به شدت کاهش می دهد.

·         جلوگیری از تنش عضلانی

بر اساس تحقیقات علمی اثبات شده است که زنجبیل در برابر دردهای عضلانی ناشی از ورزش و فعالیت های بدنی بسیار موثر است و مصرف آن دردهای عضلانی را به سرعت برطرف می کند.

·         کنترل سطح قند خون

با توجه به تحقیقات انجام شده، مصرف زنجبیل می تواند به عنوان یک کنترل کننده میزان قند خون تاثیر بگذارد. از طرفی دیگر مصرف چای سبز نیز باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و قند دریافتی را به انرژی تبدیل می کند. به همین علت ترکیب چای سبز و زنجبیل برای پیشگیری و کنترل دیابت می تواند بسیار موثر واقع شود.

·         بهبود عملکرد دستگاه گوارش

زنجبیل به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی برای درمان زخم معده و سوزش معده بسیار مفید است. علاوه بر این، زنجبیل از مشکلاتی مانند سوء هاضمه و رفلاکس معده پیشگیری می کند.

طرز تهیه دمنوش یا چای سبز و زنجبیل با کتری برقی:

مواد لازم برای تهیه ی دمنوش چای سبز و زنجبیل:

·         زنجبیل تازه یک برش کوچک یا نصف قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل (توصیه می شود از زنجبیل تازه استفاده نمایید.)

·         چای سبز یک قاشق چای‌ خوری

·         آب جوش یک لیوان

·         عسل یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه چای سبز و زنجبیل با کتری برقی:

زنجبیل و چای سبز را به یک لیوان آب جوش تهیه شده در کتری برقی اضافه نمایید. درب فرنچ پرس را گذاشته و اجازه دهید 3 تا 4 مخلوط دم بکشد. سپس، دمنوش را در لیوان یا ماگ ریخته و با عسل نوش جان کنید. روزانه می توانید دو لیوان از این دمنوش را بنوشید. اگر شما برای لاغری از این دمنوش مفید استفاده می کنید، توصیه می شود یک تا دو لیوان از چای سبز و زنجبیل را با معده خالی میل نمایید تا تاثیر این دمنوش را پس از چند روز متوجه شوید.

تنها به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از عسل دلخواه فرد است و تنها به عنوان شیرین کننده استفاده می شود. همچنین، از مصرف بی رویه این دمنوش جدا خودداری کنید و به زنان باردار توصیه می شود از مصرف این دمنوش بپرهیزید.

فوت و فن های نگهداری از چای ساز برقی

مصرف چای یکی از عادت هایی است که در تمامی کشورها و مناطق رایج است. قطعا برای شما پیش آمده است که فرصت لازم را برای دم کردن یک چای در صبح را نداشته باشید. در این زمان است که چای ساز به یکی از ضروری ترین لوازم تبدیل می شود. همانطور که می دانید پیش از استفاده از هر وسیله برقی، می بایست دفترچه راهنمای دستگاه را به دقت مطالعه کنید. چای ساز نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی نکات نگهداری از چای ساز برقی بپردازید.

برای نگهداری از چای ساز باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

·         توجه داشته باشید به هیچ وجه زمانی که چای ساز برقی شما روشن و یا داغ است، سیم دستگاه را دور آن نپیچید.

·         همانطور که می دانید پایه چای ساز فقط برای قرار دادن کتری و قوری طراحی شده است. از این رو پیشنهاد می شود که هیچ گاه از پایه برای قرار دادن وسایل دیگر استفاده نکنید.

·         پیش از آن که از چای ساز برقی استفاده نمایید، اطمینان حاصل کنید که ولتاژ برق مصرفی شما با ولتاژ دستگاه یکسان باشد.

·         توصیه می کنیم که چای سازتان را در جایی به پریز برق وصل کنید که کتری و پایه آن  به هیچ وجه در تماس با مایعات و سینک ظرفشویی نباشند.

·         در صورتی که قصد جابجایی چای ساز را دارید، آن را از پایین صفحه بلند کرده و آن را جابجا نمایید.

·         بعضی افراد عادت پرکردن کتری برقی بر روی پایه دستگاه را دارند که باید گفت این کار کاملا اشتباه است. برای پر کردن کتری، آن را از پایه جدا کرده و بعد از پر کردن در سینک، بر روی پایه قرار دهید.

·         یکی دیگر از اشتباهات رایجی که بیشتر کاربران در هنگام استفاده از دستگاه تکرار می کنند، کشیدن سیم دستگاه از برق در صورت به جوش آمدن آب است. مراقب باشید که نیروی برق منجر به داغ شدن سطوح نوک تیز و لبه های دستگاه نشود.

·         برای تمیز کردن دستگاه، چای ساز را از برق بکشید. در صورتی که دستگاه داغ است اندکی صبر کنید تا خنک شود.

·         توصیه می شد که از کتری، تنها برای جوشاندن آب استفاده کنید. برای جوشاندن سایر مایعات ازجمله شیر، از چای ساز استفاده نکنید.

چرا باید چای ساز شیشه ای بخریم؟

همه ی ما می دانیم که چای سازها از لوازم بسیار ضروری وسایلی هستند که کار ما را آسان تر می کند و درست کردن چای و دمنوش را تسهیل می کنند.  کار با چای ساز به قدری ساده است شما می توانید تنها با فشار دادن یک کلید و کمی زمان، یک چای خوش رنگ و خوش طعم را تهیه کنید. همانطور که می دانید چای سازها در مدل‌های مختلفی تولید شده اند که شما می توانید با توجه به نیازهایتان مناسب ترین آن ها را خریداری کنید. در صورتی که شما قصد خرید چای ساز های شیشه ای را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید زیرا در این مطلب ما قصد داریم به معرفی مزایای چای سازهای شیشه ای بپردازیم و آن را برای شما بررسی کنیم.

چگونه می توانیم از چای سازهای شیشه ای استفاده کنیم؟

به طور کلی چای سازهای شیشه ‌ای دارای بدنه ‌ای شفاف می باشند و مانند سایر انواع چای ساز بر روی پنل قرار می‌ گیرند. علاوه بر این در برخی مدل‌های چای ساز برقی شیشه ای، پنل دستگاه به صورت دو تکه طراحی شده تا محلی مناسب برای قرار دادن قوری نیز بر روی دستگاه وجود داشته باشد. در تمامی دستگاه‌ها نیز قدرت برق از طریق کانکتور به بدنه کتری انتقال داده شده تا آب به نقطه جوش برسد.

در رابطه با نوع کارکرد دستگاه باید گفت،عملکرد دستگاه‌ های چای ساز بسیار ساده است، اما نکته ‌ای که در این زمینه وجود دارد، روش کار چای ساز شیشه‌ ای است. جالب است بدانید که استفاده از این وسیله با نکاتی کوچک همراه است تا بتوان از آسیب احتمالی جلوگیری کرد.

بررسی قابلیت‌های کنترلی چای ساز های شیشه ای:

اولین اقدامی که برای یادگیری روش کار چای ساز شیشه‌ای باید یاد بگیرید، اطلاع از قابلیت‌های کنترلی دستگاه است.  به طور کلی شرکت‌ های سازنده این دستگاه‌ها را با قابلیت‌های کنترلی متنوع تولید کرده تا مزایایی را در اختیار مصرف کننده قرار دهند. از مهم ترین خصوصیات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         کلید برای جوش آوردن سریع آب

·         حالت گرمکن که صرفا آب جوش و چای را داغ نگاه می‌دارد

·         قابلیت تنظیم ساعت برای شروع به کار خودکار دستگاه

·         پر کردن در محدوده استاندارد دستگاه چای ساز

·         استفاده از قوری استاندارد چای ساز

بررسی روش نگهداری از چای ساز شیشه ای:

نگهداری از چای ساز شیشه‌ای کار سخت و دشواری نیست، بلکه نیاز به رعایت چند نکته بسیار ساده دارد. با رعایت این نکات ساده طول عمر مفید دستگاه به بیشترین حد ممکن می‌ رسد. همچنین در صورتی که به درستی چای ساز را نگهداری کنید، کیفیت آماده سازی چای دستگاه کاهش پیدا نخواهد کرد.

-          شستشوی درست چای ساز شیشه ای

همانطور که می دانید چای ساز شما دارای یک بدنه شیشه‌ ای است، برای همین باید شستشوی آن را با نهایت دقت انجام دهید. مثلا برای شست و شوی این دستگاه  از اسکاچ خیلی زبر استفاد نکنید؛ زیرا روی شیشه خط و خراش ایجاد خواهد شد. همچنین قسمت ‌های برقی یعنی پنل یا پایه چای ساز را در معرض رطوبت قرار ندهید تا برد الکترونیکی و سایر قطعات الکتریکی آسیب نبینند.

-          استفاده از محلول‌های رسوب زدا برای رفع رسوبات دستگاه

نکته ی بسیار مهمی که در نگهداری از چای ساز شیشه‌ ای وجود دارد، استفاده از محلول‌های رسوب زدا است. از آنجایی که رسوب‌ها باعث کدر شدن شیشه چای ساز می‌ شوند، با استفاده از این محلول ‌ها رسوبات آب به طور کامل برطرف شده و زیبایی و درخشندگی به بدنه دستگاه باز می ‌گردد.

-          قطع برق در زمان کارنکردن با دستگاه

بارها دیده شده که چای سازهای شیشه ‌ای استفاده نمی‌ شوند، اما به برق متصل هستند. در چنین شرایطی دستگاه صرفا مصرف برق را افزایش داده یا در معرض نوسانات برق قرار می‌ گیرد. به همین دلیل سعی کنید در مواقعی که به چای ساز نیاز ندارید، دوشاخه را از برق بکشید. همچنین اگر دستگاه شما دارای دکمه قطع و وصل برق است، با فشردن همان دکمه این کار را انجام دهید.

-          همیشه چای تازه دم بنوشید!

هنگامی که طرز کار چای ساز شیشه ‌ای را بدانید و از آن به درستی نگهداری کنید، همیشه از چای تازه دم لذت می‌ برید. همچنین توصیه می ‌کنیم که پیش از استفاده از دستگاه دفترچه راهنما را مطالعه کنید؛ زیرا توصیه‌های شرکت سازنده قطعا برای شما مفید خواهند بود.

 

صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 صفحه بعد