خش خش تلویزیون یکی از آزار دهنده ترین مواردی است که می تواند در تلویزیون های امروزی مانند تلویزیون تی سی ال به وجود بیاید. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا در تلویزیون تی سی ال این مشکل به وجود می آید؟ اگر شما هم با این مشکل در تلویزیون تی سی ال خود مواجه شده‌اید، به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

چرا تلویزیون خش خش می کند؟

یکی از نشانه‌های بارز آسیب جدی تلویزیون های تی سی ال،  ایجاد نویز یا صدا‌های گوش خراش مانند خش خش می باشد. از مهم‌ترین دلایل به گوش رسیدن صدای خش خش تلویزیون های تی سی ال عبارتند از:

·         تنظیم نبودن صدای تلویزیون تی سی ال

·         کثیف شدن اسپیکر‌های دستگاه

·         اختلال در اتصالات

·         اختلال در کابل HDMI

·         خرابی مین برد تلویزیون تی سی ال

·         تنظیم نبودن صدای تلویزیون تی سی ال

کثیف شدن اسپیکر‌های تلویزیون تی سی ال:

علت صدای خش خش اسپیکر تلویزیون تی سی ال می‌تواند به دلیل تجمع غبار و آلودگی در بلندگو‌ها باشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌شود ماهی یک الی دوبار بلند‌گو‌های تلویزیون خود را تمیز کنید.

اختلال در اتصالات :

در برخی مواقع نصب نادرست اسپیکر و دستگاه‌های خروجی به تلویزیون تی سی ال موجب به گوش رسیدن صدای خش خش از دستگاه می‌شود. اگر از دستگاه‌های خروجی برای تلویزیون خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید تا به‌درستی نصب شده باشند.

ایجاد اختلال در کابل HDMI:

کاربرانی که از کابل HDMI برای تلویزیون تی سی ال خود استفاده می‌کنند، ممکن است با مشکل صدای خش خش مواجه شوند. کابل را از جهت پوسیدگی، پارگی و خرابی بررسی کنید و مطمئن شوید تا به‌درستی نصب شده باشد.

خرابی مین برد تلویزیون تی سی ال:

مین برد یکی از اصلی‌ترین قطعات تلویزیون است که دستور عملکرد دیگر قطعات را نیز صادر می‌کند. از آنجایی که این قطعه صوت تلویزیون را به اسپیکر منتقل می‌کند، در صورتی که اختلالی در آن به وجود آید سبب از کار افتادن سیستم صوتی دستگاه یا اجاد صدای خش خش می‌شود.

در صورتی خرابی مین برد تلویزیون، شما باید برای تعویض آن اقدام کنید.

تعمیر صدای خش خش تلویزیون تی سی ال:

اختلال صدای خش خش تلویزیون اگر به دلیل کثیفی بلند‌گو‌ها، تنظیمات یا اتصالات نادرست باشد، در خانه برطرف می‌شود اما در صورتی که مشکل از مین برد باشد، برای تعمیر صدای خش خش تلویزیون باید از تعمیرکار ماهر تلویزیون کمک بخواهید.