تلویزیون های تی سی ال یکی از محصولات پرفروش بازار به حساب می آیند. بسیاری از افراد به دنبال تقویت صدای تلویزیون های تی سی ال می باشند. شاید برای شما پیش بیاید که قصد تقویت صدای تلویزیون تی سی ال را داشته باشید اما روش این کار را بلد نباشید. برای امتحان این کار به شما پیشنهاد می کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

۱. صدای تلویزیون تی سی ال را تنظیم کنید

شما تنها به کمک کنترل تلویزیون تی سی ال می توانید صدای تلویزیون خود را تنظیم کنید. در این روش افزایش صدای تلویزیون خانگی تی سی ال، ابتدا وارد منوی تنظیمات تلویزیون شوید و به دنبال مجموعه‌ای از تنظیمات خارج از کنترل استاندارد صدا بگردید.

۲. تنظیم اکولایزر دستگاه

اگر پروفایل صدای استاندارد را انتخاب کنید در اکثر تلویزیون‌ها می‌توانید تنظیم اکولایزر را نیز انجام دهید. مشابه کنترل‌های Hi-Fi، تنظیمات اکولایزر به شما امکان می‌دهد بخش‌های خاصی از محدوده صدا را تنظیم کنید. معمولاً مجموعه‌ای از کنترل‌ها بر اساس فرکانس صدا، 100 هرتز، 1 کیلوهرتز و غیره لیست شده است. اعداد پایین‌تر (به هرتز) باس را تنظیم می‌کنند، اعداد بالاتر (به کیلوهرتز) تریبل یا صدای زیر را تنظیم می‌کنند.

اگر متوجه شدید که صدای تلویزیون تی سی ال شما کمی خفه است و شنیدن مکالمات سخت شده، می‌توانید تنظیمات باس دستگاه را غیر فعال کرده و تریبل را بالا ببرید. همچنین برای تقویت صدای تلویزیون می‌توانید با استفاده از اکولایزر صدا را همان‌طور که می‌خواهید تغییر دهید اما همچنان کیفیت کلی بلندگوهای تلویزیون شما باعث محدودهایی خواهد شد.

۳. استفاده از قابلیت ولوم خودکار

آیا متوجه شده‌اید که صدای تبلیغات بسیار بلندتر از برنامه تلویزیونی است که تماشا می‌کردید یا اینکه در زمان پخش یک برنامه، ناگهان صدای تلویزیون بلندتر می‌شود؟ برخی از تلویزیون‌ها دارای تنظیم خودکار صدا هستند و برای رفع این مشکل طراحی شده و صدای بلند ناگهانی را کاهش می‌دهند. این یک ویژگی است که می‌توانید آن را فعال کنید تا ببینید آیا به جلوگیری از مشکل صدای بلند کمک کند یا خیر.

۴.  استفاده از ساندبار

اغلب، بهترین راه برای تقویت صدای تلویزیون تی سی ال، کنار گذاشتن بلندگوهای داخلی آن و انتخاب یک مجموعه بلندگوی خارجی است. بسته به قابلیت تلویزیون شما دو راه برای اتصال بلندگوهای خارجی وجود دارد:

استفاده از کابل صوتی یا دیجیتال ۳.۵ میلی‌متری یا دیجیتال

استفاده از کانال بازگشت صوتیHDMI در صورت پشتیبانی تلویزیون شما از آن.

استفاده از کابل به طور کلی ساده‌تر است زیرا می‌توانید از هر جفت بلندگو یا Hi-Fi موجود استفاده کنید؛ استفاده از HDMI ARC مستلزم آن است که تلویزیون و دستگاه صوتی شما از استاندارد پشتیبانی کند. به این معنی که صدا از طریق یک کابل HDMI ارسال می‌شود که اغلب بسیار دقیق‌تر است.