برفکی شدن تلویزیون یکی از اختلالات آزاردهنده‌ای است که ممکن است حتی در تلویزیون‌های ایکس ویژن ایجاد شوند. علت برفکی شدن تلویزیون ایکس ویژن با توجه به نوع استفاده شما متفاوت است. در ادامه ی مطلب ما قصد داریم به بررسی موضوع علت برفک زدن تلویزیون‌های ایکس ویژن یا همان تصویر برفکی تلویزیون خواهیم پرداخت.

چرا تلویزیون ایکس ویژن برفکی می‌شود؟

۱. اختلال در اتصالات کابل

اولین اختلال مرتبط با برفکی شدن تلویزیون ایکس ویژن، مرتبط با شل بودن و یا عدم اتصال صحیح  انواع کابل تلویزیون مانند کابل کواکسیال می‌باشد. در صورتی که این کابل به‌خوبی روی ورودی متصل نشده باشد معمولاً می‌تواند موجب برفک شود.

۲.برطرف کردن خطاهای نرم‌افزاری و سیستم‌عامل دستگاه

گاهی اوقات نیز در تلویزیون‌های ایکس ویژن، معمولاً مشکلات نرم‌افزاری و سیستم‌عامل نیز می‌تواند سبب بروز برفک تلویزیون شود. از طرفی این مسئله در مورد نمایشگرهای دارای سیستم‌عامل‌های رایزن، اندروید و webOS بیشتر اتفاق می‌افتد.

برای رفع این مشکل شما می‌توانید تصویر برفکی تلویزیون خود را  با انجام تنظیمات کارخانه برطرف نمایید. ریست کردن به معنای پاک شدن کل اطلاعات ذخیره شده از جمله کانال‌ها، لیست نمایش و لیست سفارشی‌سازی شده شبکه‌ها خواهد بود. یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای تصویر برفکی تلویزیون است و همین‌طور اگر مشکل نرم‌افزاری در هنگام اتصال به اینترنت پدید می‌آید، لازم است که حتماً این کار را انجام دهید.

۳. اختلال در اتصالات برقی تلویزیون ایکس ویژن

یکی دیگر از عمده مشکلاتی که می‌تواند سبب برفک تلویزیون ایکس ویژن، ایراد در اتصالات برقی است. در حال حاضر تمامی مانیتورها از آداپتور استفاده می‌کنند. درصورتی‌که تلویزیون شما فاقد آداپتور است معمولاً با این مشکل مواجه می‌شوید. اما برای حل برفک تلویزیون با صدا چند راه‌حل به شما پیشنهاد می‌دهیم. درصورتی‌که از محافظ برق استفاده می‌کنید، بهتر است آن را جدا کرده و به‌صورت مستقیم، تلویزیون را به پریز متصل کنید. اگر مشکل حل نشد باید کابل تلویزیون شما بررسی شود.

۴. اختلال در درگاه‌ها و کابل‌های اتصال

همان‌طور که می‌دانید روی مانیتور و تلویزیون شما اتصالات زیادی وجود دارد، از کابل برق و منبع تغذیه گرفته تا HDMI، کابل VGA و هر نوع دیگری. بستگی به استفاده شما خواهد داشت. اگر مانیتور شما از طریق کابل اچ‌دی‌ام آی به دستگاه دیگری وصل است و صرفاً حین استفاده از همان دستگاه با مشکل برفکی بودن و سایه انداختن مانیتور روبرو می‌شوید، پس باید به فکر تعویض کابل باشید. درصورتی‌که با تعویض کابل همچنان مشکل شما حل نمی‌شود، ورودی و خروجی در هرکدام از این دستگاه‌ها می‌تواند عامل مشکل باشد.