گاهی اوقات ممکن است برای شما پیش بیاید که هنگام تماشای فیلم و یا یک مسابقه ی فوتبال هیجان انگیز، ناگهان تلویزیونتان دچار قطعی شود و این موضوع شما را به شدت ناراحت کند. در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل قطعی تلویزیون‌های جی پلاس بپردازیم و راه حل رفع آن را به شما معرفی نماییم.  

چرا تلویزیون جی پلاس با قطعی مواجه می‌شود؟

۱. آسیب دیدگی بک لایت تلویزیون جی پلاس

یکی اصلی ترین دلایل قطع و وصل شدن تلویزیون جی پلاس، خرابی بک لایت تلویزیون می باشد. این مشکل در بین اکثر تلویزیون ها بسیار رایج است و حتی اگر یکی از لامپ‌ها هم خراب شود، عملکرد بک لایت تا حدی مختل می‌شود.قطعی این لامپ‌ها، موجب قطع شدن تصویر می‌شود. البته، در صورتی که مشکل از لامپ‌ها باشد، کافی است برای رفع مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون آن‌ها را عوض کنید.

۲. خرابی پنل تلویزیون جی پلاس

در تلویزیون‌های تقلبی که در بازار به وفور پیدا می شود، مشکل خرابی پنل مشکل بسیار شایعی است.  البته مشکل خرابی پنل در تلویزیون جی پلاس می‌تواند به دلایل مختلفی مانند: ضربه خوردن پنل، خیس شدن آن، و داغ کردن بیش از حد اتفاق بیفتد. چنین مشکلی معمولاً با تعویض پنل برطرف می‌شود.

۳.  اختلال مین برد تلویزیون جی پلاس

اگر برایتان سؤال پیش آمده که چرا تصویر تلویزیون قطع و وصل می‌شود، بهتر است سری به برد اصلی آن بزنید. برد تلویزیون، نقش زیادی در پخش تصویر تلویزیون دارد و خرابی مین برد تلویزیون می‌تواند کاری کند که تلویزیون روشن و خاموش شود یا تصویر آن بپرد.

۴. اختلال در برد پاور تلویزیون جی پلاس

برد پاور جزو مهم‌ترین قطعات تلویزیون است که انرژی قطعات مختلف را تأمین می‌کند. اگر برد پاور خراب شود، اجزای دیگر تلویزیون نمی‌توانند انرژی یا برق موردنیاز خود را به دست بیاورند و کارکردشان با اختلال مواجه می‌شود.در این صورت، تصویر تلویزیون خودبه‌خود قطع خواهد شد.

۵. اختلال در کابل HDMI

قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون می‌تواند دلیل پیش ‌پا افتاده‌ای؛ چون خرابی کابل داشته باشد.این کابل‌ها برخلاف تصور خیلی از ما طول عمر مشخصی دارند و بهتر است بعد از ۲ سال، آن‌ها را عوض کنید تا مشکلاتی نظیر قطع شدن تصویر تلویزیون برای ما ایجاد نکنند. این کابل حتی می‌تواند به خرابی برد اصلی نیز منجر شود.