قطعاً بارها برای شما پیش آمده است که قصد اتصال تبلت به تلویزیون ایکس ویژن را داشته باشیم و ندانیم که چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم. برای دریافت اطلاعات لازم در زمینه ی اتصال تلویزیون ایکس ویژن به تبلت به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

1.      اتصال تبلت به تلویزیون ایکس ویژن به کمک قابلیت smart view

در بسیاری از تبلت‌ها شما می‌توانید برای اتصال به تلویزیون ایکس ویژن از افزونه‌ی smart view استفاده نمایید. برای این کار شما باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1.      ابتدا بررسی کنید که اندروید تلویزیون شما باید بالاتر از نسخه‌ی ۴.۱ باشد. درصورتی‌که با آپدیت جدید، این افزونه در بالای نوار پنل شما قرار نگرفت، می‌توانید برنامه آن را دانلود کنید

2.      در مرحله ی بعدی تلویزیون ایکس ویژن و تبلت خود را به یک شبکه وای‌فای مشترک متصل کنید.

3.      در مرحله ی سوم نام تلویزیون خود را پیدا کنید و تبلت خود را به تلویزیون ایکس ویژن متصل کنید و گزینه‌ی connect را انتخاب کنید.در این حالت گزینه‌ی allow را انتخاب کنید.

4.      در این مرحله یک کد در صفحه تلویزیون ایکس ویژن برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. شما باید آن را در تبلت خود وارد کنید.

5.      در نهایت تبلت شما به تلویزیون متصل می‌شود و می‌توانید به راحتی فایل‌های خود را در آن مشاهده کنید.

 

·         اتصال تبلت به تلویزیون ایکس ویژن به کمک کابل HDMI یا کابل شارژ

این روش یکی از روش‌هایی است که در تمامی مدل‌های تبلت اجرا می‌شود و روش بسیار آسانی نیز به حساب می‌آید.  البته باید به این موضوع توجه نمود که این قابلیت در تلویزیون‌هایی با سری ساخت بیش از ۱۰ سال وجود ندارد. البته می‌توانید در عوض از راه‌های دیگر برای اتصال استفاده کنید. همین‌طور ممکن است با استفاده از یک رابط مناسب و اتصال آن به تلویزیون ایکس ویژن این کار را ممکن کنید.

·         وصل کردت تبلت به تلویزیون ایکس ویژن با کروم کست گوگل

اگر استفاده از مبدل‌ها برای شما ممکن نیست می‌توانید از این طریق تبلت خود را به تلویزیون متصل کنید. برای این منظور می‌توانید از کروم کست گوگل استفاده کنید. شما با این روش محتوای تبلت را استریم کرده و آن را کنترل می‌کنید. توجه کنید باید تلویزیون شما قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد تا بتوانید از این برنامه استفاده کنید. بیشتر کاربران این برنامه را ترجیح می‌دهند؛ زیرا کار کردن با آن بسیار ساده است و بر روی بیشتر تبلت‌ها اجرا می‌شود.

·         وصل کردن تبلت به تلویزیون ایکس ویژن از طریق DLNA

شما با این قابلیت می‌توانید با اتصال به یک شبکه وای‌فای مشترک فایل‌های خود را در تلویزیون مورد نظر مشاهده کنید. البته توجه کنید سیستم مورد نظر شما باید قابلیت اجرای آن را داشته باشد. همین‌طور فراموش نکنید اندروید بالاتر از ۴.۲ مورد نیاز است. استفاده از این قابلیت بسیار ساده و کاربردی است؛ ولی امکان پخش زنده را ندارد. پس در نتیجه نمی‌توانید برای پخش یوتیوب و شبکه‌های نظیر آن، از این مورد استفاده کنید.

·         استفاده از میرا کست

در بین تمام این موارد احتمالاً این گزینه را بیش از بقیه شنیده‌اید. میراکست ابزاری کاربردی هست که می‌تواند فایل‌های شما را با کیفیتی بی‌نظیر، در تلویزیون پخش کند. میراکست یک استاندارد انتقال تصویر با WiFi از لپ‌تاپ ، تبلت یا موبایل به تلویزیون است و به عنوان جایگزینی برای HDMI مطرح است.

البته نکته‌ای در این خصوص وجود دارد؛ هر دو دستگاه باید بتوانند آن را پشتیبانی کنند. پس اگر تلویزیون شما قابلیت اجرای این برنامه را نداشته باشد نمی‌توانید از آن استفاده کنید. همین‌طور ممکن است آن را از طریق دانگل HDMI به مانیتور یا صفحه پخش مورد نظر افزود.