x تبلیغات
شهر لوازم خانگی

روش فرم دادن خامه با همزن برقی

 

اکثر ما عاشق کیک های خامه هستیم و حداقل شده که یکبار برای درست کردن کیک خامه ای تلاش کرده باشیم. یکی از ددغدغه های پیش رو در تهیه ی کیک خامه ای، خامه ی روی کیک می باشد. در کیک های خامه ای از خامه نه تنها برای تزیین کیک بلکه به عنوان یک روکش و همچنین طعم کیک استفاده می شود. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا به آموزش روش فرم دهی خامه با همزن های برقی بپردازیم.



روش فرم دادن خامه قنادی با همزن برقی:


یکی از روش های بسیار آسان فرم دادن خامه ی کیک، فرم دادن خامه قنادی با همزن برقی است. خامه قنادی را به راحتی میتوانید از فروشگاه های لوازم قنادی خریداری کنید.این خامه درصد چربی بالایی داره و همین باعث می شود که خیلی خوب با
همزن های برقی فرم بگیرد.

نکته: توجه داشته باشید که خامه قنادی به هیچ وجه نباید گرم شود یعنی فاصله ای که شما خامه را خریداری می‌کنید تا زمانی که به منزل می رسید باید خیلی کم باشد. همچنین نکته بعدی که ک در فرم دهی خامه قنادی با همزن برقی باید به آن توجه کنید، ظرف خامه است! سعی کنید ظرفی که میخواهید در آن خامه را فرم دهید باید استیل، بلور باشد.زیرا این ظروف سرما را بیشتر نگه میدارند و به خامه منتقل میکنند.

به هیچ وجه نباید برای فرم دهی خامه قنادی با همزن برقی از ظرف پلاستیکی استفاده نکنید.ظروف پلاستیکی چربی خامه را جذب میکند و از فرم گرفتن خامه جلوگیری میکند. نکته ی بعدی که در فرم دادن خامه با همزن برقی وجود دارد، مربوط به همزن شماست، فرق نمیکند از همزن برقی استفاده می کنید یا دستی، در هر دوصورت باید پره های آن باید سرد و عاری از هرگونه چربی باشد.

برای فرم دهی خامه قنادی با همزن برقی شما باید پس از باز شدن یخ خامه ، و یک دست شدن، با دور تند همزن ۷ الی ۱۰ دقیقه خامه را هم بزنید. توجه داشته باشید در صورتی که در زمستان و در محیط خنک فرم دهی خامه را انجام می دهید، این موضوع به طور مستقیم بر روی زمان فرم دهی تاثیر می گذارد.  

همزدن خامه را به وسیله ی همزن برقی آنقدر ادامه دهید تا زمانی که خامه از حالت شل شدگی خارج و کشدار، سفید و مات شود. توجه داشته باشید که در بعضی مواقع خامه فرم گرفته است اما براق است، در این حالت خامه به اصطلاح فرم گرفته است اما به محض خامه کشی، وا میرود، پس دقت کنید که رنگ آن مات شود.در خامه فرم گرفته رد پره های هم زن محو نمیشود و مانند سفیده تخم مرغ همزده هنگامی که ظرف را برگردانیم، از ظرف جدا نمی شود. توجه داشته باشید در صورتی که  خامه را زیاد هم بزنید تبدیل به کره می شود ، بنابراین به میزان هم زدن خامه توجه داشته باشید.

در صورت وا رفتن خامه باید چه کاری انجام داد؟

ما تمام نکات برای شل نشدن خامه را در این مطلب بیان کردیم، اما اگر بنا به هر دلیلی خامه شما شل و وا رفته شد می توانید از پودر خامه استفاده کنید، که یک روش برای سفت کردن خامه است و از شل شدن آن جلوگیری میکند.
خامه فرم گرفته با پودر ژلاتین و یا خامه فرم گرفته با پنیر ماسکارپونه نیز یکی دیگر از روش های سفت کردن خامه است که میتوانید امتحان کنید.

 

چکار کنیم طول عمر آسیاب برقی افزایش پیدا کند؟

 

درحال حاضر آسیاب ها یکی از لوازم بسیار کاربردی در آشپزخانه می باشند که شما می توانید با توجه به قابلیت هایی که دارند از آن به عنوان خردکن انواع مواد غذایی استفاده کنید. به طور کلی اکثر دستگاه آسیاب های برقی عرضه شده به بازار ساخت کشورهای فرانسه، تایوان و ایتالیا می باشند .

 اساس کار و ساختار اکثر آسیاب ها با یکدیگر مشابه است. اجزا و قسمت‌های مختلف محفظه موتور شامل: درپوش پایین، درپوش بالا، لاستیک زیر موتور، خازن پارازیت گیر، کوپلینگ، سیم های رابط داخل محفظه موتور، موتور دستگاه، کاسه نمد پنبه ای، خار و واشر محور، کلید پنج پایه یا سه پایه می شود. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی راه های افزایش طول عمر آسیاب های برقی بپردازیم.

روش نگهداری و سرویس آسیاب برقی:

1.   سعی کنید از آسیاب های برقی در طولانی مدت استفاده نکنید. آسیاب های برقی به گونه ای طراحی شده است که در ازای هر ۳ ثانیه کار باید حداقل سه ثانیه استراحت کند.

2.     توصیه می کنیم پیش از کار کردن با این وسیله، مواد غذایی که قصد خرد نمودن آن را دارید، خرد کنید.

3.     از ریختن مواد سفت و سخت درون آسیاب برقی به شدت بپرهیزید.

4.     از مجاورت موتور دستگاه با آب و رطوبت بپرهیزید.

5.     هنگام شستن قطعات داخلی آسیاب برقی، به هیچ وجه از آب داغ استفاده نکنید.

6.     سعی کنید از آسیاب برقی برای خرد نمودن مواد غذایی مرطوب استفاده نکنید.

7.     توجه داشته باشید در زمانی که احساس می کنید برق ضعیف است، به خصوص در ساعات اولیه شب که اوج مصرف برق است تا آن جایی که امکان دارد از آسیاب برقی استفاده نشود.

8.     هنگامی که از آسیاب برقی ها استفاده نمی کنید، حتماً دوشاخه دستگاه را از پریز خارج نمایید.

9.     سیم رابط آسیاب برقی را هر چند وقت یکبار چک کنید . در صورت هرگونه خرابی آن را سریعا تعویض کنید.

10.  هر چند وقت یکبار درپوش موتور دستگاه آسیاب را باز کنید و از سالم بودن کاسه نمد پنبه ای اطمینان حاصل کنید.

 

روش استفاده ی صحیح از آسیاب های برقی

اگر می خواهید غذاهای تان طعم واقعی ادویه را داشته باشند، قبل از اضافه کردن ادویه جات و طعم دهنده ها به غذای خود بهتر است ابتدا آنها را خرد نمایید. راحت ترین، مدرن ترین و بهترین وسیله مناسب برای این کار که متناسب با سبک زندگی شما باشد، آسیاب برقی است.

 کاربرد آسیاب برقی، جهت خرد کردن انواع مواد غذایی می باشد که بسیار راحت تر از آسیاب دستی می توانید مواد غذایی را آماده کنید و سرعت عمل خود را بالا ببرید. در اینجا قصد داریم طرز استفاده از آسیاب برقی و تفاوت های آسیاب برقی و دستی را بیان کنیم. امیدواریم تا آخر با ما همراه باشید.

آسیاب دستی همانطور که از نامش مشخص است با دست مقدار معینی نیرو به دسته آن وارد می کنیم تا تیغه ها به چرخش درآیند و مواد مورد نظر را خرد و ریز نمایند. نیروی وارد شده باید متناسب با ریز و درشت بودن مواد باشد. برای ریزتر شدن مواد، نیاز است زمان و انرژی بیشتری صرف شود.

آسیاب های دستی از نمونه برقی خود کوچکتر هستند و طوری ساخته شده‌اند که به راحتی قابل کنترل می باشند. به خاطر اینکه تکنولوژی خاصی در ساخت این نوع آسیاب به کار نرفته، قیمت کمتری نسبت به نمونه های برقی دارند. بهترین ویژگی آسیاب برقی آسودگی و راحتی کار و استفاده از آن نسبت به نوع دستی آن می باشد.

برای شروع به کار، تنها کافی است که ظرف آسیاب را از مواد مورد نظر پر کنید و درجه آسیاب را مشخص نمایید و دستگاه را روشن کنید. بعد از چند ثانیه مواد مورد نظر آسیاب و آماده مصرف می باشند. اغلب آسیاب های برقی خانگی، استاندارد می باشند و اندازه یکسانی دارند و به راحتی می توانید از آنها در هر جایی حتی مکان ها یا فضاهای کم نیز استفاده نمایید.

 

 

طرز تهیه ی کیک سابله با همزن برقی

 کیک ها دارای تنوع زیادی می باشند. یکی از لوازم بسیار کاربردی برای تهیه ی انواع کیک، همزن های برقی می باشند. اگر شما هم علاقمند به تهیه ی یک کیک خانگی و خوشمزه برای مراسم های خود هستید، به شما پیشنهاد می کنیم کیک سابله را درست کنید.این کیک به شکل حروف الفبا تهیه می شود. که شما می تونید با حرف اول هر کسی که دوست دارید تهیه اش کنید. تا انتها با ما همراه باشید تا به معرفی طرز تهیه ی کیک سابله با همزن برقی بپردازیم.

مواد لازم برای تهیه ی کیک سابله با همزن برقی:

عدد تخم مرغ

و ½ پیمانه آرد

½  پیمانه آب ولرم

½  روغن مایه

3 قاشق غذاخوری پودرکاکائو

 1پیمانه شکر

وانیل کمی

1 قاشق غذاخوری بکینگ پودر

300 گرم خامه قنادی

برای اینکه بتوانید خمیر شکلاتی برای تهیه ی این کیک داشته باشید  ابتدا آرد و پودرکاکائو را 3 بار الک کنید .

تهیه ی کیک سابله با همزن برقی:

1.      تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن برقی کاسه دار یا دستی هم بزنید تا زمانی که کرمی و کش دار شود و وقتی  کاسه را بر می گردانید مواد کیک سرازیر نشود.

2.      مقداری از مخلوط آرد و شکلات رابه مواد هم زده خود اضافه کنید و کمی باهمزن برقی آن را هم بزنید.

3.      روغن و آب ولرم را به مخلوط اضافه کنید و با همزن برقی آن را مخلوط کنید،  بقیه  آرد را نیز اضافه کنید و این بار آن را با لیسک هم بزنید.

4.      قالب مورد نظر را کمی با کره چرب کنید و مخلوط را درون قالب بریزید. فر را از قبل با دمای  170 درجه سانتی گراد گرم کنید و به مدت 45 دقیقه بگذارید که کیکتون بپزه و وقتی کیک پخت اجازه دهید که خنک شود.

5.      حرف اول اسم مورد نظرتون را روی کاغذ بکشید و زمانی که کیک تون خنک شد روی کیک بگذارید و با کاتر برش بزنید. بعد از وسط با یک چاقو تیز به دو قست تقسیم کنید که دو لایه حروف داشته باشید.

همزدن خامه کیک با همزن برقی :

·         خامه قنادی را با همزن برقی به میزانی هم بزنید تا فرم بگیرد. برای اینکه خامه به خوبی فرم بگیرد باید سرد باشد.

·         سپس خامه فرم گرفته را درون قیف بریزید و با ماسوره بر روی لایه اول کیک به شکل شکوفه بچینید.بعد آرام آرام لایه دوم کیک را روی لایه اول بگذارید و مجدداً روی کیک با ماسوله شکوفه بزنید و با میوه ها و شکلات ه و یا ماکارون تزیین کنید.

بررسی مهم ترین نکات در رابطه با همزن های برقی

 

یکی از دستگاه های بسیار کاربردی در آشپزخانه های امروزی برای مخلوط و همزدن مواد غذایی با سرعت های متفاوت، همزن های برقی می باشند. همزن  های برقی به طور معمول در دو نوع دستی و پایه دار عرضه می شود و برای درست کردن خمیر نان و کیک و شیرینی، بستنی، زدن تخم مرغ، مخلوط کردن آرد و کره و هم زدن خامه ... می توان از آن استفاده نمود.

انواع همزن برقی:

1.      همزن دستی: 

این نوع همزن برقی در واقع وسیله ای است که در دست قرار گرفته می شود. معمولاً دو تیغه برای هم زدن و یک موتور کوچک دارد. تیغه ها را باید در ماده غذایی فرو کنید که خیلی اوقات در کاسه خود همزن ریخته می شوند. این وسیله برای کارهای سبک تر مانند هم زدن سفیده تخم مرغ یا خامه به کار می رود. توجه داشته باشید که از این وسیله کارهای سختی را نخواهید ! زیرا ممکن است از پس آنها برنیاید.

2.      همزن پایه دار:

همزن پایه دار برای آشپزهایی کاربرد دارد که نیاز به مخلوط کردن های جدی تر دارند. این ابزار اضافی را گاهی جداگانه هم می توان برای دستگاه خرید. علاوه بر این ها سوسیس پرکن، صفحه پوره درست کنی، بستنی ساز و آسیاب غذا را هم می توان جداگانه و البته با قیمت بالاتر برای این وسیله تهیه کرد.

چگونه از همزن برقی استفاده کنیم؟

توجه داشته باشید همزن برقی را با مخلوط کن اشتباه نگیرید. همزن برقی با سرعت خیلی پایین تر از مخلوط کن مواد غذایی مورد نیاز را با سرعت های متفاوت هم می زند و هیچ تیغه ای هم برای بریدن یا خرد کردن مواد غذایی ندارد.

در خرید همزن برقی به چه چیزهایی توجه کنیم؟

·         سرعت همزن ها

در انتخاب همزن های مختلفلازم است که به سرعت آن ها دقت کنید. همزن هایی که پنج سرعت یا بیشتر دارند کمک می کنند کنترل بیشتری روی ماده غذایی که مخلوط می کنید داشته باشید و آن کار را بهتر و راحت تر انجام دهید.

·         سروصدای همزن برقی

همزنی را انتخاب کنید که خیلی سروصدا نداشته باشد و البته ایده آل این است که دستگاهی را پیدا کنید که بی صدا کار کند. اما از آنجایی که انواع بی صدا عملا وجود ندارد پس بهتر است آن مدلی را که سر و صدای کمتری تولید می کند را مد نظر داشته باشید.

·         وزن همزن برقی

اگر به دنبال همزن دستی هستید توجه داشته باشید که وزن آن از یک کیلو بیشتر نباشد و البته وزن آن متعادل پخش شده باشد و وقتی آن را در ماده غذایی فرومی برید یکنواخت کار کند. در انتخاب همزن های دستی ، ههرچه وزن آن متعادل تر و سبک تر باشد ، در هنگام کار با آن راحت تر خواهید بود.

 

آسیاب برقی و آسیاب دستی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

اگر علاقمند به آشپزی و تهیه ی انواع قهوه باشید، قطعا مبحث مقایسه ی آسیاب ها برای شما جذاب است و بررسی تفاوت های آسیاب های برقی و دستی امر مهمی می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت های آسیاب های برقی و دستی بپردازیم.

آسیاب دستی چه خصوصیاتی دارد؟

همانطور که از اسم این آسیاب معلوم است ، برای کار با این وسیله باید با دست مقدار مشخصی نیرو به دسته ‌ی آسیاب وارد کرد تا تیغه‌ های آن به چرخش درآیند . هرچقدر قصد داشته باشید ماده ی خشک را ریز تر کنید باید زمان و نیروی بیشتری را صرف آسیاب آن با آسیاب دستی کنید.

همچنین باید گفت که آسیاب‌های دستی بسیار کوچکتر از آسیاب های برقی هستند و بسیاری از آنها به گونه ای ساخته ‌شدند که کنترل راحتی داشته باشند . علاوه بر این ها حمل آنها در مسافرت به دلیل اندازه کوچک آسیاب‌ها بسیار راحت است در نهایت باید گفت به دلیل عدم وجود تکنولوژی خاصی در ساخت این نوع آسیاب ‌ها ، قیمت کمی دارند و می‌ توان بهترین آنها را با کمتری قیمت نسبت به نمونه‌های برقی تهیه نمود .

آسیاب برقی چه ویژگی هایی دارد؟

همه ما به خوبی می ‌دانیم که بهترین ویژگی آسیاب برقی راحتی و آسودگی کار با آن نسبت به آسیاب دستی است . تمام کاری که باید انجام داد پرکردن مخزن آسیاب ، تعیین درجه‌ی آسیاب و روشن کردن دستگاه است. بعد از چند ثانیه قهوه تازه آسیاب شده برای تهیه قهوه آماده است. باید به این موضوع نیز اشاره کرد که یکی از عواملی که مردم آسیاب برقی مناسبی خریداری نمی کنند قیمت آن است اما قبل از اینکه به سراغ یک آسیاب برقی ارزان قیمت بروید این نکته را در نظر داشته باشید که آسیاب‌های ارزان قیمت نمی ‌توانند قهوه را به دقیقی و یک دستی نمونه‌های گران قیمت تحویل دهند .

کدام یک از آسیاب ها را بخریم بهتر است؟

شما باید از آسیاب برقی استفاده کنید اگر :

·         به دنبال سرعت و راحنتی در تهیه قهوه هستید .

·         با پرداخت هزینه تقریبا بیش از 500 هزار مشکلی ندارید.

·         بیشتر اسپرسو و نوشیدنی‌هایی که قهوه با درجه نرم لازم دارد تهیه می‌کنید.

·         فضای مناسب برای جای دادن یک آسیاب برقی به اندازه‌ی یک مخلوط کن دارید.

شما بهتر است آسیاب دستی تهیه نمایید اگر :

·         توان یا علاقه به پرداخت هزینه بیش از حدود 100 هزار تومان ندارید .

·         زمان و راحتی تهیه قهوه برای شما اهمیت چندانی ندارد.

·         بیشتر از قهوه دمی و نوشیدنی‌هایی که با درجه آسیاب درشت‌تر تهیه می‌شوند استفاده می‌کنید.

·         به آسیابی کوچک نیازمند هستید.

روش تهیه ی خامه ی فرم گرفته با همزن برقی

 

اگر اهل درست کردن کیک باشید، این را می دانید که فرم دادن خامه یکی از چالش های سخت است و بدون وجود همزن برقی ممکن نمی باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی فوت و فن های فرم دادن خامه به کمک همزن برقی بپردازیم.

پیش از هم زدن خامه باید به چه مواردی توجه نمود؟

۱.ظرف خامه ای که قرار است در آن خامه فرم داده شود بهتر است شیشه ای یا فلزی یا چینی باشد در صورتی که ظرف شما پلاستیکی باشد چربی خامه رو جذب میکند و فرم نمیگیرد و چربی در ظروف پلاستیکی به خوبی پاک نمی شود و به همین دلیل این ظروف هرچقدر هم تمیز شسته شوند باز لایه ای از چربی را در خود ممکن است داشته باشد.

2. هرگز خامه فرم داد شده را در فریزر قرار ندهید همیشه همان مقدار از خامه برای کاور یا تزیین نیاز دارید فرم دهید زیرا بعد از فرم دهی به هیچ عنوان برای کاور یا تزیین قابل استفاده نمی باشد . در صورتی که به هر دلیلی نتوانستید خامه را فرم دهید خامه تان فرم نگرفت خامه را در ظرف درب دار در فریزر قرار دهید تا بعدا با همین خامه انواع دسر یا بستنی مثل پلمبیر تهیه کنید

۳.خامه قنادی را پس از خرید داخل فریزر نگه دارید زمان مصرف به مقدار مورد نیاز از فریزر خارج کنید داخل یخچال قراردهید تا به آرامی یخ آن باز شود شکل ظاهری خامه اگر دور آن آب شده بود و فقط وسطش کمی یخ بود آماده فرم دادن خامه است ( اگه خامه گرم  و شل باشه و سرد نباشه فرم نمیگیرد)

روش همزدن خامه با همزن برقی:

·         خامه منجمد شیرین شده را از فریزر خارج کرده در یخچال یا در محیط قراردهید تا کمی نرم و خمیری شود سپس در ظرف همزن بریزید ،دو دقیقه با دور کند و هشت تا ده دقیقه با دور متوسط همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد زمانی که رد همزن برقی روی خامه نقش ببندد و وقتی با قاشق خامه را بر عکس میکنیم خامه از قاشق جدا نشود نشان دهنده اینست که خامه ما فرم گرفته در غیر این صورت همچنان به هم زدن با همزن برقی ادامه دهید.احتیاط کنید اگر بیش از حد هم بزنید تبدیل به کره میشود.

·         خامه اگر خیلی سرد باشد یا گرم در فرم گرفتن مشکل پیدا میکنه زدن خامه در دو مرحله انجام می شود ابتدا خامه  رو دور کند بزنید تا همگن بشه سپس با دور تند

نکات پس از فرم دادن خامه قنادی با همزن برقی

·         خامه بعد از فرم دهی بلافاصله برای فیلینک و کاور کیک ها و شیرینی های تر باید مورد استفاده قرار بگیرد هر چه زمان بگذرد خامه انسجام و رنگ شفاف خودش رو از دست میدهد.

·         اگر کار خامه کشی طول میکشد بقیه خامه فرم داده رو در یخچال بگذارید تا خامه شل نشود.

یکی از دلایلی که خامه بعد از رعایت موارد همزدن فرم نگرفته است اینست زمانی که خامه رو فرم میدهیم به محض اینکه قسمت رویه خامه جای پره همزن ظاهر می شود گمان می کنیم خامه فرم گرفته و همزدن رو متوقف میکنیم درصورتیکه باید به هم زدن همینطور ادامه بدهیم تا زمانی که ظرف را برمی گردانیم خامه تکان نخورد و سفت شده باشد.

یک دلیل دیگر هم شرکت ها چربی موجود در خامه را دستکاری میکننند و باعث فرم نگرفتن مطلوب خامه خواهد شد در این مواقع برای انسجام به ازای یک کیلو خامه صد گرم کرمفیل شیر به خامه فرم گرفته اضافه کنید هم بزنید هم طعم عالی هم مقاومت خوبی به خامه خواهد داد.

·         مقدار خامه ای که در قیف میریزید حجم کمی باشد زیرا گرمای دسنتان برای خارج کردن خامه از قیف باعث از بین بردن بافت منظم خامه خواهد شد .

·         گاهی خامه رو زیاد میزنیم بافتش خیلی سفت می شود و برای آستر کشی کیک مناسب نیست برای نرم شدن بافت خامه به ازای یک کیلو خامه فرم گرفته با بافت سفت یک قاشق خامه منجمد شیرین شده که هنوز فرم نداده ایم اضافه میکنیم مرتب هم میزنیم تا یکدست و یکنواخت شده بدین ترتیب به راحتی می توانیم برای آستر یا کاور استفاده کنیم.

·         اگر می خواهید از پودر ژلاتین برای تهیه دسر یا ایسینگ های مختلف استفاده کنید حتما از آب سرد استفاده کنید و قبل از بن ماری بیست دقیقه در یخچال قرار دهید.

 

از آسیاب های قهوه چه می دانید؟

قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار و مفید است که بسیاری از افراد صبحشان را با آن شروع می کنند. به طور کلی کیفیت قهوه به نوع قهوه، نوع دم آوری و به آسیاب دانه های قهوه وابسته است. نوع آسیاب قهوه یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین کیفیت قهوه می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی آسیاب های قهوه بپردازیم.

 

چرا باید آسیاب قهوه بخریم؟

همانطور که می دانید شما می ‌‌توانید دانه های آسیاب شده ی‌ قهوه را در اکثر فروشگاه ها پیدا نمایید. دوست داران قهوه به خوبی می‌دانند که طعم و عطر قهوه ای که درست پیش از دم کردن آسیاب می‌شود با پودر قهوه قابل مقایسه نمی باشد. به طور کلی از مهم ترین دلایل خرید آسیاب قهوه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

·         کیفیت پایین قهوه های پودر شده بازار

·         تطبیق نوع دم آوری با میزان آسیاب قهوه

·         استفاده از روش‌های مختلف برای دم کردن قهوه

 انواع آسیاب قهوه در بازار:

1.      آسیاب قهوه خانگی

آسیاب قهوه خانگی به تنهایی به دو دسته تقسیم می‌شود : آسیاب قهوه دستی و آسیاب قهوه برقی.

2.      آسیاب قهوه دستی

اگر میزان مصرف قهوه شما کم است، آسیاب دستی گزینه ی مناسبی برای شما به حساب می آید. این دستگاه سبک و قابل حمل است. آسیاب دستی قهوه ارزان نیز در بازار موجود  است که تهیه آن به بودجه بالایی نیاز ندارد. با این همه انواع آسیاب دستی قهوه سرعت عمل بالایی ندارد و دانه‌های قهوه را به کمک نیروی دست آسیاب میکند.

3.      آسیاب قهوه برقی

عاشقان قهوه ای که در روز بیش از یک بار قهوه می نوشند باید از آسیاب های برقی استفاده کنند تا بتوانند در کوتاه‌ ترین زمان پودر قهوه خود را آماده کنند.

4.      آسیاب قهوه صنعتی و نیمه صنعتی

این مدل از آسیاب‌های قهوه بیشتر در فروشگاه‌های بزرگ قهوه و یا در بین تجهیزات کافی شاپ دیده می‌شوند. اندازه‌ ی این آسیاب ‌ها از آسیاب‌های خانگی بزرگتر است.

 

هنگام خرید آسیاب ‌قهوه‌ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

·         امکانات زیاد آسیاب قهوه

معمولا آسیاب قهوه باید بتواند انواع پودر قهوه‌ را برای شما تهیه نماید . برای مثال برای آسیاب قهوه ترک، دانه‌ی قهوه باید با درجه بسیار ریزتر آسیاب شود و برای تهیه‌ی اسپرسو و فرنچ پرس، دانه‌ها باید با درجه زیرتر یا درشت‌تر آسیاب شوند. جستجوی دقیقی بر روی انواع آسیاب قهوه انجام دهید.

·         قیمت دستگاه آسیاب قهوه

خرید یک آسیاب قهوه خوب برای تهیه قهوه با کیفیت لازم است پس کیفیت را در اولویت قرار دهید. خرید یک آسیاب قهوه اتوماتیک و هوشمند موجب افزایش کیفیت قهوه و در نتیجه افزایش رضایت مشتریان و همچنین جلوگیری از هدر رفتن مواد اولیه می‌شود.

·         آسان بودن کار با دستگاه

وسیله‌ای را خریداری کنید که قطعات آن به راحتی جدا شده و به راحتی شسته شوند.

·         ظرفیت و ابعاد آسیاب قهوه

با توجه به نیاز خود آسیابی با ظرفیت و ابعاد مناسب تهیه کنید

·         میزان صدای آسیاب برقی

اگر به سر و صدا حساس هستید، دستگاهی با آلودگی صوتی پایین را تهیه کنید.

 

چرا باید همزن برقی کاسه دار بخریم؟

اگر به پخت کیک علاقمند باشید، همزن برقی یکی از ضروری ترین لوازم برقی برای شما به حساب می آید که سرعت کار شما را بالاتر می برد. به کمک همزن های برقی شما می توانید کارهای مختلفی مانند: ورز دادن خمیر کیک، هم زدن سفیده تخم مرغ، زدن خامه برای دیزاین کیک و ... را در مدت زمان کوتاهی انجام دهید. همزن برقی کاسه دار یکی از پرطرفدار ترین نوع همزن های برقی هستند که کارآیی راحت و مزایای زیادی دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم که اصلا چرا باید همزن برقی کاسه دار را خریداری کنیم؟

مزایای همزن برقی کاسه دار چیست؟

۱-  خسته نشدن دست ها در حین کار

همزن برقی ساده باید در دست گرفته شود و در ظرف موردنظر قرار بگیرد و خودمان باید آن را جابجا کنیم تا هم زدن به خوبی انجام شود که این کار کمی فشار به دست وارد می کند و اذیت کننده است. اما همزن برقی کاسه دار این مشکل را ندارد و خودش به راحتی تمام این کارها را انجام می دهد.

۲- امکانات بیشتر در همزن برقی

همزن های برقی کاسه دار به علت مخزنی که دارد و حالت های چرخش مختلفی که دارد، دارای امکانات بیشتری به نسبت همزن های دستی می باشند. برای مثال شما نمی توانید به کمک همزن معمولی خمیر را ورز دهید چون فشار خیلی زیادی به دستتان وارد می شود، اما همزن کاسه دار به راحتی می تواند این کار را انجام دهد.

۳- کارکرد آسان

معمولا در همزن های ساده برای افزودن مواد جدید باید همزن برقی دستی را خاموش کرده و کنار بگذارید تا مواد جدید را اضافه کنید و سپس مجددا به ادامه هم زدن برگردید. اما در همزن کاسه دار، نیازی به انجام این کارها نیست. چون همزن می تواند کار کند و شما به راحتی می توانید مواد جدید را به کاسه آن اضافه کنید تا باهم مخلوط شوند.

۴- طول عمر بیشتر همرن برقی کاسه دار

همزن برقی کاسه دار به خاطر اینکه نیازی به گرداندن با دست ندارد، کمتر امکان آسیب دیدن و یا فشار وارد شدن به پایه را دارد و این موضوع باعث می شود که کمتر به تعمیر همزن برقی خودتان نیاز پیدا کنید.

 

معرفی بهترین آسیاب های برقی بازار

 یکی از پرکاربردترین ,وسایل آشپزخانه، دستگاه آسیاب یا خردکن برقی می باشد که قابلیت خرد کردن مواد جامد به قطعات کوچک تر را دارد و می توان با آن مواد غذایی سفت و انواع ادویه ها را خرد یا آرد کرد. آسیاب برقی چه کاربرد هایی دارد؟ راهنمای خرید بهترین آسیاب برقی موجود در بازار چیست؟

بهترین آسیاب برقی موجود در بازار کدام است؟

1.      آسیاب پارس خزر مدل Chili

آسیاب پارس خزر مدل Chili محصولی کارآمد، کوچک و خوش‌ ساخت از شرکت داخلی پارس خزر می باشد که با کاربری آسان برای آسیاب‌ کردن انواع دانه‌ ها، ادویه ها، سبزیجات خشک، قهوه و… استفاده می‌ شود. استفاده از این دستگاه بسیار آسنام است و کافی است پس از اتصال به برق، قسمت بالای در آسیاب را فشار دهید تا چرخش تیغه شروع شود.هم چنین این آسیاب، دستگاهی تک‌ سرعته می باشد و موتور آن با توان مصرفی 200 وات کار می‌ کند که توان مناسبی برای مصارف خانگی به حساب می آید. بدنه‌ ی آسیاب مدل Chili از جنس پلاستیک با دوام ساخته شده است و طراحی ساده‌ ای دارد و محفظه‌ ی داخلی آن، 30 گرم از مواد غذایی را در خود جا می‌ دهد.

2.      آسیاب نانیوا مدل N95

این آسیاب در کوتاه ترین زمان ممکن دانه های قهوه و دیگر دانه های مشابه و حتی زعفران را خرد می کند. هم چنین جنس آسیاب قهوه Naniwa از استیل می باشد که کیفیت بالا و زیبایی خاصی دارد.

3.      آسیاب فلر مدل EG-151

آسیاب فلر مدل EG-151 بسیار کوچک، ساده با کاربری آسان و قیمتی کاملا به‌ صرفه می باشد. این محصول کم‌ مصرف بوده و توان مصرفی‌ اش به 150 وات می‌ رسد و با ظرفیت نسبتا پایین خود، برای مصارف خانگی مناسب است.هم چنین بدنه این محصول از استیل‌ ضد زنگ ساخته شده است و محفظه خردکن آن پلاستیکی می باشد و برخلاف بیشتر محصولات در این گروه کالایی، می‌ توان محفظه خرد کن را خارج کرد و به راحتی آن را شست و شو داد. از نکات قابل‌ توجه در مورد این محصول می‌ توان به قابلیت آسیاب دانه‌ های قهوه و انواع ادویه به کمک تیغه‌ ی استیل ضد زنگ اشاره کرد.

4.      آسیاب گوسونیک مدل GSC_810

آسیاب برقی گوسونیک مدل GSC-810 یک آسیاب با کیفیت و زیبا می باشد که ابعاد نسبتنا کوچکی دارد و فضای زیادی را اشغال نم یکند و با استفاده از این محصول می توانید انواع دانه ها مانند دانه های قهوه ، سویا ، نخود و سایر حبوبات را به صورت پودر درآورده و مصرف نمایید.

قطعات تشکیل دهنده ی این آسیاب برقی عبارتند از: واشر، در پوش، بدنه اصلی، ظرف آسیاب و سوئیچ. هم چنین حتما به خاطر داشته باشید برای آسیاب و مخلوط میوه و سبزیجات و گوشت و… نباید از این محصول استفاده کنید زیرا این محصول فقط برای آسیاب دانه های خشک کاربرد دارد.

5.      آسیاب قهوه بوش مدل MKM6003

آسیاب بوش مدل MKM6003 دستگاهی کوچک و کاربردی برای آن‌ هایی است که به طعم اصیل قهوه اهمیت می‌ دهند. ظرفیت و قدرت این دستگاه امکان تهیه‌ ی مقدار زیادی پودر قهوه را در زمانی کم می‌ دهد و هم چنین تیغه‌ های آن قدرت دستگاه را به‌ خوبی صرف خرد و پودر کردن دانه‌ ها می‌ کنند.

چگونه آسیاب برقی مان را تمیز کنیم؟

 آسیاب های برقی یکی از محصولات کاربردی برای تهیه ی انواع ادویه و پودر قهوه مورد استفاده قرار می گیرد. تمیز کردن این وسیله یکی از کارهای حساس و مهمی است که نیازمند تکنیک های خاصی می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این نکات بپردازیم.

روش تمیز کردن آسیاب برقی:

1.      ابتدا مخزن آسیاب برقی به کمک دستمال کاغذی تمیز کنید، در حدی که تنها مواد اضافی از روی آن پاک شوندلزومی ندارد که در این مرحله خیلی روی تمیز کردن تیغه ها دقیق شوید.

2.      حال در این مرحله برنج را برای تمیز کردن اجزای داخلی آسیاب برقی درون دستگاه ریخته و آسیاب را روشن کنید.  شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا باید از برنج برای تمیز کردن آسیاب استفاده کنیم؟ در جواب باید گفت برنج خام چربی های موجود در داخل مخزن را به خود جذب می کند، اگر فکر می کنید دستگاه شما خیلی چرب است این مرحله را یک بار دیگر تکرار کنید.

3.      در این مرحله دستگاه را خاموش کنید و دوباره به وسیله دستمال کاغذی و پارچه مخزن و تیغه ها را کاملا تمیز کنیدتا عاری از هرگونه برنج آسیاب شده شوندبعد از این که قسمت مخزن و تیغه ها را تمیز کردید، حالا می توانید بقیه قسمت ها را با آب و مایع ظرفشویی بشویید.

چرا باید آسیاب برقی را به خوبی تمیز کنیم؟

وقتی حرف از تمیزکاری و جرم‌ گیری لوازم برقی به میان می‌ آید باید کمی حرفه‌ای ‌تر عمل کنید. گاهی اوقات تمیز کردن وسایل برقی کمی دشوار تر از سایر وسایل است زیرا این وسایل به صورت مستقیم با مواد غذایی سرو کار دارند.علاوه بر این لوازم برقی مانند آسیاب برقی به علت وجود جریان برق، تمیز کردنشان به نسبت سایر لوازم آشپزخانه دشوار تر است.

 

صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 صفحه بعد