برند اسنوا یکی از برندهای بسیار شناخته شده در زمینهٔ تولید لوازم خانگی است که انواع لوازم خانگی را با بهترین کیفیت و قیمت وارد بازار کرده است. یکی از محصولات بسیار پرفروش اسنوا، یخچال اسنوا است.  در این مقاله به شما برای عیب یابی یخچال فریزر اسنوا کمک می‌کنیم و نکات لازم را در اختیار شما خواهیم گذاشت. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

ارورهای یخچال اسنوا:

1.     ارور F1

زمانی که یخچال اسنوای شما این کد را نمایش می‌دهد که اواپراتور آن دچار یخ ‌زدگی شده و دستگاه توانایی لازم  برای سرد کردن را نداشته باشد. علاوه بر این یکی از دلایل دیگر بروز این اختلال وجود نشتی در مسیر حرکت گاز یخچال می‌باشد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. رفع این مشکل باید توسط کارشناسان صورت گرفته و شما در این شرایط باید صرفاً ارتباط یخچال با جریان برق را قطع کنید.

2.     ارور F2

در صورتی که سنسور فریزر دستگاه شما با اختلال مواجه شده باشد، این کد خطا به شما نمایش داده خواهد شد. این مشکل به طور معمول از سوکت و یا خود سنسور می‌باشد؛ اما در بعضی از موارد اختلال برد الکتریکی منجر به نمایش این ارور می‌شود. شما در اکثر موارد می‌توانید با تعویض سنسور و یا اتصالات آن، عملکرد دستگاه خود را بازیابی کنید.

3.     ارور F3

این ارور نمایشگر وجود مشکل در سنسور یخچال اسنوا بوده و با حل مشکل این قسمت برطرف خواهد شد. در اکثر موارد این مشکل با تعویض این سنسور رفع شده و تعمیر آن امکان‌پذیر نمی‌باشد. البته این کد خطا نیز ممکن است بر اثر اختلال در برد الکتریکی نمایش داده شده باشد و شما قبل از تعویض سنسور یخچال باید از سالم بودن برد الکتریکی اطمینان حاصل کنید.

4.     ارور F4

اختلال در عملکرد سنسور اواپراتور یخچال به نمایش این کد خطا منجر می‌شود که با تعمیر و یا تعویض این سنسور برطرف خواهد شد. این روند باید توسط افراد دارای صلاحیت صورت گرفته و بدون تجربه قبلی نباید برای تعویض سنسور اواپراتور اقدام کرد.

5.     ارور F5

این کد خطا هنگام خرابی سنسور اواپراتور فریزر نمایش داده می‌شود. برای رفع آن باید شرایط این سنسور بررسی و اقدامات لازم برای تعمیر یا تعویض آن در نظر گرفته شود.

6.     ارور F6

خرابی سنسور محیط یخچال، با نمایش این کد خطا به شما اطلاع داده می‌شود. برای رفع این ارور باید عیب یابی یخچال فریزر اسنوا توسط متخصصین انجام گرفته و پس از شناسایی ریشه مشکل، برای رفع آن تصمیمات لازم گرفته شود.

7.     ارور F7

این ارور بر اثر بروز اختلال در فن فریزر به وجود می‌آید و برای برطرف کردن آن باید شرایط این فن را چک کنید. ممکن است در این راستا به تعویض برخی از قسمت‌ها و یا کل فن نیاز باشد. تشخیص این نکته را حتماً به افراد دارای مهارت بسپارید.

8.     ارور F8

اختلال در فن یخچال منجر به نمایش این کد خطا می‌شود و برای رفع آن باید سلامت این قسمت مورد بررسی قرار بگیرد. اگر مشکل فن با تعمیر قابل رفع شدن نباشد، باید آن را تعویض کنید. در این شرایط حتماً از قطعات استاندارد استفاده کنید.

9.     ارور F9

بروز مشکل در عملکرد هیتر المنت فریزر باعث نمایش این کد خطا در یخچال فریزر اسنوا مدل ۸۱۰ و ۲۷۰ خواهد شد. پس از بررسی المنت، این قسمت تعویض شده و این ارور برطرف می‌شود.

10.  ارور FA

خرابی هیتر یخچال منجر به نمایش این ارور می‌شود. رفع این مشکل دشوار نبوده و شما با کمک کارشناسان  حرفه‌ای باید آن را برطرف کنید.

11.  ارور FB

این کد خطا هنگام مختل شدن عملکرد آی سی برد الکتریکی اصلی نمایش داده خواهد شد. برای رفع این اختلال، باید شرایط برد الکتریکی، بررسی و در صورت نیاز، تعمیر شود. در بعضی از موارد ممکن است شما چاره‌ای جز تعویض این قسمت نداشته باشید. در صورت نیاز به تعویض برد الکتریکی حتماً از قطعات مورد تأیید سازنده استفاده کرده و از به کار بردن قطعات بی‌کیفیت جدا خودداری کنید.

ارور F1: قطعی سنسور فریزر

ارور F3: اختلال دیفراست

ارور R1: قطعی سنسور یخچال

ارور RT: قطعی سنسور محیط

ارور E1: قطعی سنسور قالب یخ

ارور E9: اختلال در سیستم آب‌رسانی

ارور EA: اختلال در موتور یخ‌ساز

ارور ES: اختلال میکروسوئیچ

ارور C1: اختلال در کمپرسور و یا مبرد (گاز یخچال)

ارور D1: قطعی سنسور دیفراست

ارور D2: فعال شدن دیفراست دستی

ارور DF: اختلال در سوئیچ فریزر

ارور DR: اختلال در سوئیچ یخچال

ارور DH: اختلال در سوئیچ هوم بار (Home Bar)