یکی از مشکلاتی که ممکن است در زمان استفاده از ساید بای ساید اسنوا ممکن است با آن روبرو شوید، کار نکردن صحیح یخ‌ساز این یخچال است. در حال حاضر همه ساید بای سایدهای اسنوا به آب‌سردکن و یخ‌ساز مجهز هستند؛ اما در صورت بروز اختلال در یخ‌ساز ساید بای ساید اسنوا باید اقداماتی را برای رفع این مشکل انجام دهید که در ادامه به معرفی این اقدامات خواهیم پرداخت.

چگونه این اختلال یخ ساز را برطرف کنیم؟

۱. مخزن یخ‌ساز ساید بای ساید اسنوا را بررسی کنید.

یکی از دلایل خارج نشدن یخ از یخ‌ساز، خالی بودن مخزن آن است. در صورتی که یخ‌ساز مخزن یخ ساید بای ساید اسنوا را پر نکرده باشد، شما باید ابتدا علت کار نکردن یخ‌ساز اسنوا را بررسی کنید. در برخی از موارد علت خارج نشدن یخ از یخ‌ساز ساید بای ساید اسنوا، ذوب شدن یخ‌ها در مخزن است.

۲. قفل کودک را چک کنید.

یکی دیگر از دلایل خارج نشدن یخ، فعال بودن قفل کودک آن است. در صورتی که قفل کودک ساید بای ساید اسنوا روشن باشد، یخ‌ساز قادر به خارج کردن یخ نخواهد بود. در این مرحله با بررسی وضعیت قفل کودک، در صورت روشن بودن آن را خاموش کنید. شما قفل کودک ساید بای ساید اسنوا را می‌توانید با علامت یک قفل، در نمایشگر مشاهده کنید.

۳. مخزن یخ‌ساز را خارج کنید و آن را تخلیه کنید.

یکی دیگر از دلایل این اختلال در ساید بای ساید اسنوا، مسدود شدن دهانه خروجی یخ‌ساز است. گاهی اوقات به علت گیر کردن تکه‌های یخ در این دهانه، مسیر خروجی یخ‌ها مسدود شده و در نتیجه یخ‌ها نمی‌توانند از دهانه خروجی یخ‌ساز عبور کنند. برای بررسی این موضوع ابتدا مخزن یخ‌ساز ساید بای ساید اسنوا را از موقعیت خود خارج کنید. اگر پس از خارج کردن مخزن متوجه وجود تکه یخ در دهانه خروجی شدید، باید نسبت به باز کردن این مسیر اقدام کنید. اگر تکه یخ‌ها با دست خارج نمی‌شدند، می‌توانید با ریختن کمی آب گرم، مسیر خروجی یخ‌ساز را باز کنید.

۴. دسته سیم یخ‌ساز را بررسی کنید.

در بروز دو وضعیت باید این قطعه را بررسی کنید:

·         زمانی که برای خارج کردن یخ از یخ‌ساز اقدام می‌کنید، صدای موتور مارپیچ به گوش نمی‌رسد.

·         از زمانی که درب‌ها را دوباره متصل کردید، یخ از یخ‌ساز خارج نشده است.

در شرایطی که درب‌ها در حال نصب هستند، اتصال دسته سیم حتماً باید به صورت صحیحی برقرار شود. در غیر این صورت عملکرد یخ‌ساز با اختلالات جدی مواجه خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم که بررسی این بخش را به دلیل پیچیدگی و خطرات احتمالی، به افراد دارای صلاحیت بسپارید.