یخساز اتوماتیک در ساید بای ساید های اسنوا یکی از ویژگی های بسیار کارآمد این یخچال ها است. گاهی اوقات شرایط استفاده از یخساز اتوماتیک در ساید بای ساید های اسنوا به گونه ای است که به دلیل کاهش مصرف برق باید آن را خاموش نمود. در ادامه با ما همراه باشید تا به روش های خاموش کردن ساید بای ساید اسنوا بپردازیم.

چرا باید یخساز ساید بای ساید اسنوا را خاموش کنیم؟

به جزء صرفه جویی در انرژی دلایل دیگری برای خاموش کردن یخساز وجود دارد که از مهمترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         زمانی که قصد دارید یخساز ساید بای ساید اسنوا را پاکسازی کنید.

·         زمانی که قصد دارید بیشتر از یک هفته از خانه دور شوید می توانید یخساز را خاموش کنید.

·         در صورتی که به دنبال صرف هزینه و دردسر تعویض فیلترهای آب برای تامین یخ تمیز و بدون کپک نیستید، می توانید یخساز را خاموش کنید.

·         یخساز یخچال شما بیش از حد مصرف شما یخ تولید می کند.

·         یخساز  ساید بای ساید اسنوا باعث می‌شود بخشی از یخچال شما سردتر بماند یا باعث یخ زدن مواد غذایی اطراف می‌شود.

چگونه یخساز یخچال اسنوا را خاموش کنیم؟

در ادامه نحوه خاموش کردن یخساز یخچال اسنوا را بررسی می‌کنیم:

۱. مدل‌های دارای سوئیچ

به دنبال یک سوئیچ در جلوی یخساز یخچال خود باشید. اگر سوئیچ را دیدید آن را به حالت «خاموش» برگردانید و کار تمام است. برای یخسازهای الکترونیکی جنرال الکتریک ممکن است یک کلید روشن/خاموش وجود داشته باشد.

علامت I برای روشن است و چراغ سبز روشن خواهد شد. برای خاموش کردن آن، کلید پاور را روی O برای خاموش قرار دهید. اگر سوئیچ کشویی روشن/خاموش وجود دارد با کشیدن سوئیچ آن را خاموش می‌کنید بنابراین پره زیر یخساز قرار می‌گیرد.

۲. مدل‌های بدون کلید

در مدل‌های بدون کلید ساید بای ساید اسنوا یک میله فلزی وجود دارد که باید تنظیم شود. به آن میله پرکننده یا بازوی حسگر فلزی می‌گویند. این قطعه در کنار یخساز در موقعیت بالا یافت می‌شود. بازوی حسگر فلزی را به سمت بالا ببرید تا دستگاه خاموش شود. وقتی در جای خود قفل می‌شود صدای کلیک می‌شنوید.

۳. مدل‌های دارای کنترل‌های لمسی/بدون کلید یا بازوی فلزی

اگر سوئیچ یا بازویی را روی یخساز یخچال خود نمی‌بینید احتمالاً یکی از مدل‌های جدید یخچال را دارید که برای خاموش کردن دستگاه باید چندین دکمه را روی صفحه لمسی به ترتیب خاصی فشار دهید. برای راهنمایی در مورد نحوه انجام این کار به دفترچه راهنمای دستگاه یا وب سایت سازنده مراجعه کنید. با این حال توجه داشته باشید که معمولاً یک سوئیچ ثانویه در جایی روی دستگاه برای غیرفعال کردن وجود دارد.