x تبلیغات
شهر لوازم خانگی

بررسی دلایل قطعی تلویزیون‌های جی پلاس

گاهی اوقات ممکن است برای شما پیش بیاید که هنگام تماشای فیلم و یا یک مسابقه ی فوتبال هیجان انگیز، ناگهان تلویزیونتان دچار قطعی شود و این موضوع شما را به شدت ناراحت کند. در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل قطعی تلویزیون‌های جی پلاس بپردازیم و راه حل رفع آن را به شما معرفی نماییم.  

چرا تلویزیون جی پلاس با قطعی مواجه می‌شود؟

۱. آسیب دیدگی بک لایت تلویزیون جی پلاس

یکی اصلی ترین دلایل قطع و وصل شدن تلویزیون جی پلاس، خرابی بک لایت تلویزیون می باشد. این مشکل در بین اکثر تلویزیون ها بسیار رایج است و حتی اگر یکی از لامپ‌ها هم خراب شود، عملکرد بک لایت تا حدی مختل می‌شود.قطعی این لامپ‌ها، موجب قطع شدن تصویر می‌شود. البته، در صورتی که مشکل از لامپ‌ها باشد، کافی است برای رفع مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون آن‌ها را عوض کنید.

۲. خرابی پنل تلویزیون جی پلاس

در تلویزیون‌های تقلبی که در بازار به وفور پیدا می شود، مشکل خرابی پنل مشکل بسیار شایعی است.  البته مشکل خرابی پنل در تلویزیون جی پلاس می‌تواند به دلایل مختلفی مانند: ضربه خوردن پنل، خیس شدن آن، و داغ کردن بیش از حد اتفاق بیفتد. چنین مشکلی معمولاً با تعویض پنل برطرف می‌شود.

۳.  اختلال مین برد تلویزیون جی پلاس

اگر برایتان سؤال پیش آمده که چرا تصویر تلویزیون قطع و وصل می‌شود، بهتر است سری به برد اصلی آن بزنید. برد تلویزیون، نقش زیادی در پخش تصویر تلویزیون دارد و خرابی مین برد تلویزیون می‌تواند کاری کند که تلویزیون روشن و خاموش شود یا تصویر آن بپرد.

۴. اختلال در برد پاور تلویزیون جی پلاس

برد پاور جزو مهم‌ترین قطعات تلویزیون است که انرژی قطعات مختلف را تأمین می‌کند. اگر برد پاور خراب شود، اجزای دیگر تلویزیون نمی‌توانند انرژی یا برق موردنیاز خود را به دست بیاورند و کارکردشان با اختلال مواجه می‌شود.در این صورت، تصویر تلویزیون خودبه‌خود قطع خواهد شد.

۵. اختلال در کابل HDMI

قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون می‌تواند دلیل پیش ‌پا افتاده‌ای؛ چون خرابی کابل داشته باشد.این کابل‌ها برخلاف تصور خیلی از ما طول عمر مشخصی دارند و بهتر است بعد از ۲ سال، آن‌ها را عوض کنید تا مشکلاتی نظیر قطع شدن تصویر تلویزیون برای ما ایجاد نکنند. این کابل حتی می‌تواند به خرابی برد اصلی نیز منجر شود.

 

روش برطرف کردن صدای خش خش در تلویزیون تی سی ال

 

خش خش تلویزیون یکی از آزار دهنده ترین مواردی است که می تواند در تلویزیون های امروزی مانند تلویزیون تی سی ال به وجود بیاید. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا در تلویزیون تی سی ال این مشکل به وجود می آید؟ اگر شما هم با این مشکل در تلویزیون تی سی ال خود مواجه شده‌اید، به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

چرا تلویزیون خش خش می کند؟

یکی از نشانه‌های بارز آسیب جدی تلویزیون های تی سی ال،  ایجاد نویز یا صدا‌های گوش خراش مانند خش خش می باشد. از مهم‌ترین دلایل به گوش رسیدن صدای خش خش تلویزیون های تی سی ال عبارتند از:

·         تنظیم نبودن صدای تلویزیون تی سی ال

·         کثیف شدن اسپیکر‌های دستگاه

·         اختلال در اتصالات

·         اختلال در کابل HDMI

·         خرابی مین برد تلویزیون تی سی ال

·         تنظیم نبودن صدای تلویزیون تی سی ال

کثیف شدن اسپیکر‌های تلویزیون تی سی ال:

علت صدای خش خش اسپیکر تلویزیون تی سی ال می‌تواند به دلیل تجمع غبار و آلودگی در بلندگو‌ها باشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌شود ماهی یک الی دوبار بلند‌گو‌های تلویزیون خود را تمیز کنید.

اختلال در اتصالات :

در برخی مواقع نصب نادرست اسپیکر و دستگاه‌های خروجی به تلویزیون تی سی ال موجب به گوش رسیدن صدای خش خش از دستگاه می‌شود. اگر از دستگاه‌های خروجی برای تلویزیون خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید تا به‌درستی نصب شده باشند.

ایجاد اختلال در کابل HDMI:

کاربرانی که از کابل HDMI برای تلویزیون تی سی ال خود استفاده می‌کنند، ممکن است با مشکل صدای خش خش مواجه شوند. کابل را از جهت پوسیدگی، پارگی و خرابی بررسی کنید و مطمئن شوید تا به‌درستی نصب شده باشد.

خرابی مین برد تلویزیون تی سی ال:

مین برد یکی از اصلی‌ترین قطعات تلویزیون است که دستور عملکرد دیگر قطعات را نیز صادر می‌کند. از آنجایی که این قطعه صوت تلویزیون را به اسپیکر منتقل می‌کند، در صورتی که اختلالی در آن به وجود آید سبب از کار افتادن سیستم صوتی دستگاه یا اجاد صدای خش خش می‌شود.

در صورتی خرابی مین برد تلویزیون، شما باید برای تعویض آن اقدام کنید.

تعمیر صدای خش خش تلویزیون تی سی ال:

اختلال صدای خش خش تلویزیون اگر به دلیل کثیفی بلند‌گو‌ها، تنظیمات یا اتصالات نادرست باشد، در خانه برطرف می‌شود اما در صورتی که مشکل از مین برد باشد، برای تعمیر صدای خش خش تلویزیون باید از تعمیرکار ماهر تلویزیون کمک بخواهید.

 

چگونه تبلت را به تلویزیون ایکس ویژن متصل کنیم؟

قطعاً بارها برای شما پیش آمده است که قصد اتصال تبلت به تلویزیون ایکس ویژن را داشته باشیم و ندانیم که چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم. برای دریافت اطلاعات لازم در زمینه ی اتصال تلویزیون ایکس ویژن به تبلت به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

1.      اتصال تبلت به تلویزیون ایکس ویژن به کمک قابلیت smart view

در بسیاری از تبلت‌ها شما می‌توانید برای اتصال به تلویزیون ایکس ویژن از افزونه‌ی smart view استفاده نمایید. برای این کار شما باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1.      ابتدا بررسی کنید که اندروید تلویزیون شما باید بالاتر از نسخه‌ی ۴.۱ باشد. درصورتی‌که با آپدیت جدید، این افزونه در بالای نوار پنل شما قرار نگرفت، می‌توانید برنامه آن را دانلود کنید

2.      در مرحله ی بعدی تلویزیون ایکس ویژن و تبلت خود را به یک شبکه وای‌فای مشترک متصل کنید.

3.      در مرحله ی سوم نام تلویزیون خود را پیدا کنید و تبلت خود را به تلویزیون ایکس ویژن متصل کنید و گزینه‌ی connect را انتخاب کنید.در این حالت گزینه‌ی allow را انتخاب کنید.

4.      در این مرحله یک کد در صفحه تلویزیون ایکس ویژن برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. شما باید آن را در تبلت خود وارد کنید.

5.      در نهایت تبلت شما به تلویزیون متصل می‌شود و می‌توانید به راحتی فایل‌های خود را در آن مشاهده کنید.

 

·         اتصال تبلت به تلویزیون ایکس ویژن به کمک کابل HDMI یا کابل شارژ

این روش یکی از روش‌هایی است که در تمامی مدل‌های تبلت اجرا می‌شود و روش بسیار آسانی نیز به حساب می‌آید.  البته باید به این موضوع توجه نمود که این قابلیت در تلویزیون‌هایی با سری ساخت بیش از ۱۰ سال وجود ندارد. البته می‌توانید در عوض از راه‌های دیگر برای اتصال استفاده کنید. همین‌طور ممکن است با استفاده از یک رابط مناسب و اتصال آن به تلویزیون ایکس ویژن این کار را ممکن کنید.

·         وصل کردت تبلت به تلویزیون ایکس ویژن با کروم کست گوگل

اگر استفاده از مبدل‌ها برای شما ممکن نیست می‌توانید از این طریق تبلت خود را به تلویزیون متصل کنید. برای این منظور می‌توانید از کروم کست گوگل استفاده کنید. شما با این روش محتوای تبلت را استریم کرده و آن را کنترل می‌کنید. توجه کنید باید تلویزیون شما قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد تا بتوانید از این برنامه استفاده کنید. بیشتر کاربران این برنامه را ترجیح می‌دهند؛ زیرا کار کردن با آن بسیار ساده است و بر روی بیشتر تبلت‌ها اجرا می‌شود.

·         وصل کردن تبلت به تلویزیون ایکس ویژن از طریق DLNA

شما با این قابلیت می‌توانید با اتصال به یک شبکه وای‌فای مشترک فایل‌های خود را در تلویزیون مورد نظر مشاهده کنید. البته توجه کنید سیستم مورد نظر شما باید قابلیت اجرای آن را داشته باشد. همین‌طور فراموش نکنید اندروید بالاتر از ۴.۲ مورد نیاز است. استفاده از این قابلیت بسیار ساده و کاربردی است؛ ولی امکان پخش زنده را ندارد. پس در نتیجه نمی‌توانید برای پخش یوتیوب و شبکه‌های نظیر آن، از این مورد استفاده کنید.

·         استفاده از میرا کست

در بین تمام این موارد احتمالاً این گزینه را بیش از بقیه شنیده‌اید. میراکست ابزاری کاربردی هست که می‌تواند فایل‌های شما را با کیفیتی بی‌نظیر، در تلویزیون پخش کند. میراکست یک استاندارد انتقال تصویر با WiFi از لپ‌تاپ ، تبلت یا موبایل به تلویزیون است و به عنوان جایگزینی برای HDMI مطرح است.

البته نکته‌ای در این خصوص وجود دارد؛ هر دو دستگاه باید بتوانند آن را پشتیبانی کنند. پس اگر تلویزیون شما قابلیت اجرای این برنامه را نداشته باشد نمی‌توانید از آن استفاده کنید. همین‌طور ممکن است آن را از طریق دانگل HDMI به مانیتور یا صفحه پخش مورد نظر افزود.

 

چگونه تلویزیون جی پلاس را از حالت نگاتیو خارج کنیم؟

نگاتیو شدن تلویزیون جی پلاس یکی از مشکلات آزاردهنده‌ای است که به دلایل مختلفی همچون مشکلات نرم‌افزاری یا اختلال در کارکرد قطعات اتفاق می‌افتد. اگر به تازگی تلویزیون شما دچار این مشکل شده و نمی‌دانید برای رفع آن باید چه کاری انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

چرا تصاویر در تلویزیون جی پلاس نگاتیو شده‌اند؟

اختلالات زیادی می‌تواند باعث به هم ریختگی رنگ تصویر و یا نگاتیو شدن تلویزیون جی پلاس شود. همچنین این مشکل در تمام سیستم‌های تلویزیونی ممکن است ایجاد شود. اما در خصوص تلویزیون‌های پلاسما و CRT و LCD این قابلیت وجود دارد که به‌راحتی بتوان دلیل این مشکل را تشخیص داد. از مهم‌ترین دلایل این اختلال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- اختلال در تنظیمات تصویر

در بعضی مواقع اشکالات تنظیم تصویر باعث نگاتیو شدن تصویر تلویزیون‌های جی پلاس می‌شود. از اختلالات در تنظیمات کنتراست، دمای رنگ یا روشنایی دستگاه است. زمانی که این سه پارامتر به‌درستی تنظیم نشده باشند، ما شاهد نگاتیو شدن تصویر خواهیم بود.

۲- نوسانات ولتاژ و جریان برق

گاهی اوقات نیز ممکن است نوسانات شدید جریان برق تنظیمات پخش تصویر را در تلویزیون جی پلاس با اختلالاتی روبرو کند. در چنین شرایطی ممکن است پرش تصویر، ایجاد نویز و نگاتیو شدن رنگ تصویر اتفاق بیفتد. دلیل این اختلالات، آسیبی است که بر اثر نوسانات برق در برد پردازشگر اصلی دستگاه ایجاد می‌شود. بهترین روش پیشگیری از صدمات نوسان ولتاژ برق، استفاده از دستگاه محافظ کنترل ولتاژ است.

۳- مشکلات اتصالات و کابل‌ها

تنظیم درست اتصالات و کیفیت‌ آن‌ها، از اقداماتی است که باعث افزایش کیفیت پخش تصاویر در تلویزیون جی پلاس می‌شود. اگر آنتن یا کابل‌های ورودی و خروجی به‌درستی در پورت‌های مربوطه قرار نگرفته باشند، سیستم دچار اختلال خواهد شد؛ بنابراین لازم است برای حل مشکل، ابتدا اتصالات را بررسی نمایید.

۴- تداخل حالت ویدئوی دیجیتال با کیفیت استاندارد

ممکن است سیستم دریافت تصاویر در تلویزیون جی پلاس در حالت ویدئوی دیجیتال و سطح کیفی استاندارد NTSC (سبز) تنظیم شده باشد، اما پخش تصویر روی سیستم SECAM (نارنجی) و یا PAL (آبی) باشد. این تداخل سیستم‌ها موجب برهم‌خوردن رنگ تصویر و نگاتیو شدن آن می‌شود.

5- آسیب دیدگی پیکسل‌های دستگاه

پیکسل کوچک‌ترین واحد سیستم تولید تصویر است. در واقع از کنار هم قرار گرفتن پیکسل‌ها است که تصویر به وجود می‌آید. زمانی که پیکسل بسوزد، نور لازم را تولید نخواهد کرد و روی صفحه نمایش تغییر رنگ داده و سیاه می‌شود. معمولاً سوختن پیکسل‌ها به دلیل وارد آمدن ضربه به صفحه نمایش اتفاق می‌افتد. سوختن پیکسل موجب به هم ریختن رنگ و نگاتیو شدن تصویر می‌شود. برای برطرف شدن مشکل، لازم است پیکسل‌های سوخته تعویض شوند.

۸- خراب شدن بک لایت تلویزیون جی پلاس

بک لایت همان نور پس زمینه است که موجب می‌‌شود تصویر روی پنل دستگاه نمایش داده شود. در واقع بک لایت امروزه در تلویزیون‌های ال ‌سی ‌دی و ال‌ ای‌ دی، قطعه بسیار مهمی به شمار می‌آید. در گذشته از لامپ‌های فلورسنت که عمر مفید کوتاه و مصرف انرژی بالایی داشتند، استفاده می‌شد. اما در فناوری سیستم‌های جدید، بک‌ لایت با عملکرد فوق‌العاده خود جایگزین خوبی برای لامپ‌های فلورسنت است. اگر بک لایت تلویزیون آسیب ببیند نور پس زمینه ایجاد نخواهد شد، در حالی‌ که تصویر وجود دارد؛ اما به دلیل تیره بودن صفحه نمایش قابل مشاهده نخواهد بود. تشخیص خرابی بک لایت در تعمیر کردن نگاتیو شدن تصویر تلویزیون بسیار کمک‌کننده است. زیرا اگر نور پس زمینه وجود نداشته باشد، حالت نگاتیو شدن، ایجاد نقاط تاریک در تصویر و یکسان نبودن روشنایی در کل صفحه وجود خواهد داشت. زمانی که متوجه خرابی بک لایت تلویزیون شدید، فوراً آن را از برق بکشید و تا رفع مشکل از آن استفاده نکنید، زیرا ممکن است مادر برد تلویزیون آسیب جدی ببیند.

 

چگونه صدای تلویزیون تی سی ال را تقویت کنیم؟

تلویزیون های تی سی ال یکی از محصولات پرفروش بازار به حساب می آیند. بسیاری از افراد به دنبال تقویت صدای تلویزیون های تی سی ال می باشند. شاید برای شما پیش بیاید که قصد تقویت صدای تلویزیون تی سی ال را داشته باشید اما روش این کار را بلد نباشید. برای امتحان این کار به شما پیشنهاد می کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

۱. صدای تلویزیون تی سی ال را تنظیم کنید

شما تنها به کمک کنترل تلویزیون تی سی ال می توانید صدای تلویزیون خود را تنظیم کنید. در این روش افزایش صدای تلویزیون خانگی تی سی ال، ابتدا وارد منوی تنظیمات تلویزیون شوید و به دنبال مجموعه‌ای از تنظیمات خارج از کنترل استاندارد صدا بگردید.

۲. تنظیم اکولایزر دستگاه

اگر پروفایل صدای استاندارد را انتخاب کنید در اکثر تلویزیون‌ها می‌توانید تنظیم اکولایزر را نیز انجام دهید. مشابه کنترل‌های Hi-Fi، تنظیمات اکولایزر به شما امکان می‌دهد بخش‌های خاصی از محدوده صدا را تنظیم کنید. معمولاً مجموعه‌ای از کنترل‌ها بر اساس فرکانس صدا، 100 هرتز، 1 کیلوهرتز و غیره لیست شده است. اعداد پایین‌تر (به هرتز) باس را تنظیم می‌کنند، اعداد بالاتر (به کیلوهرتز) تریبل یا صدای زیر را تنظیم می‌کنند.

اگر متوجه شدید که صدای تلویزیون تی سی ال شما کمی خفه است و شنیدن مکالمات سخت شده، می‌توانید تنظیمات باس دستگاه را غیر فعال کرده و تریبل را بالا ببرید. همچنین برای تقویت صدای تلویزیون می‌توانید با استفاده از اکولایزر صدا را همان‌طور که می‌خواهید تغییر دهید اما همچنان کیفیت کلی بلندگوهای تلویزیون شما باعث محدودهایی خواهد شد.

۳. استفاده از قابلیت ولوم خودکار

آیا متوجه شده‌اید که صدای تبلیغات بسیار بلندتر از برنامه تلویزیونی است که تماشا می‌کردید یا اینکه در زمان پخش یک برنامه، ناگهان صدای تلویزیون بلندتر می‌شود؟ برخی از تلویزیون‌ها دارای تنظیم خودکار صدا هستند و برای رفع این مشکل طراحی شده و صدای بلند ناگهانی را کاهش می‌دهند. این یک ویژگی است که می‌توانید آن را فعال کنید تا ببینید آیا به جلوگیری از مشکل صدای بلند کمک کند یا خیر.

۴.  استفاده از ساندبار

اغلب، بهترین راه برای تقویت صدای تلویزیون تی سی ال، کنار گذاشتن بلندگوهای داخلی آن و انتخاب یک مجموعه بلندگوی خارجی است. بسته به قابلیت تلویزیون شما دو راه برای اتصال بلندگوهای خارجی وجود دارد:

استفاده از کابل صوتی یا دیجیتال ۳.۵ میلی‌متری یا دیجیتال

استفاده از کانال بازگشت صوتیHDMI در صورت پشتیبانی تلویزیون شما از آن.

استفاده از کابل به طور کلی ساده‌تر است زیرا می‌توانید از هر جفت بلندگو یا Hi-Fi موجود استفاده کنید؛ استفاده از HDMI ARC مستلزم آن است که تلویزیون و دستگاه صوتی شما از استاندارد پشتیبانی کند. به این معنی که صدا از طریق یک کابل HDMI ارسال می‌شود که اغلب بسیار دقیق‌تر است.

 

 

 

علت ایجاد لکه ی سیاه بر روی صفحه ی تلویزیون جی پلاس

 

قطعا همه ی ما بخشی از روزمان را جلوی تلویزیون سپری می کنیم و قطعا تماشای تلویزیون، یکی از لذت‌های روزمره‌ی همه ی ما می باشد. با این حال گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی برای تلویزیون ما پیش بیاید که ما را از تماشای فیلم و یا سریال مورد علاقه مان محروم کند.یکی از این مشکلات بروز لکه سیاه روی صفحه‌ی تلویزیون جی پلاس است.این مشکل می‌تواند ما را خیلی نگران کند و به‌ فکر هزینه‌هایی بیندازد که احتمالا باید برای تعمیر تلویزیون بپردازیم.

لکه‌ها‌ی سیاه تلویزیون جی پلاس، ممکن است به‌علت سوختن یا گیر کردن یکی از پیکسل‌ها یا بهم خوردن تنظیمات دستگاه ایجاد شده‌ باشند. شاید هم گردوغبار یا رطوبت این لکه‌ها را به‌وجود آورده.اما از سوی دیگر، ممکن است با مشکل خرابی بک‌لایت تلویزیون یا خرابی پنل تلویزیون که مشکلات جدی‌تر و فنی‌تری هستند مواجه باشیم.

چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟

1.      تمیز کردن گرد و خاک تلویزیون جی پلاس

همان‌طور که گفتیم، ممکن است صرفا گردوخاک روی تلویزیون جی پلاس نشسته‌ باشد. بعضی از این ذرات مزاحم روی نمایشگر می‌چسبند و لکه‌های تیره و بعضاً بزرگی ایجاد می‌کنند.

برای تمیز کردن تلویزیون از دستمال‌های نرم و پاک‌کننده‌های مخصوص ال‌سی‌دی یا ال‌ای‌دی استفاده کنید. اگر لکه چسبیده بود، سطح تلویزیون را نخراشید؛ چون جایش باقی می‌ماند.

اگر موقعی که لکه را از نزدیک بررسی کردید، دیدید که روی نمایشگر نیست و زیر آن است، ممکن است با یک پیکسل سوخته طرف باشید.

2.      رفع سوختگی پیکسل ها

یکی از دلایل وجود هاله یا لکه سیاه روی تصویر تلویزیون جی پلاس، می‌تواند اختلال در پیکسل‌های دستگاه باشد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که پیکسل ها چه کاربردهایی دارند؟

در جواب به این سوال باید گفت که تعداد زیادی نقطه که بهم چسبیده‌اند و نمایشگر تلویزیون را پدید آورده‌اند، پیکسل نام دارند. این پیکسل‌ها رنگ‌های مختلفی دارند و به ما کمک می‌کنند که تصاویر را به‌درستی و با رنگ‌های اصلی‌شان ببینیم.

در صورت آسیب دیدن یک یا تعدادی از پیکسل‌ها، آن قسمت در نمایشگر خالی و سیاه می‌شود. این امکان وجود دارد که بعد از سوختن یک پیکسل، تعدادی از پیکسل‌های کناری‌اش هم بسوزند اما این اتفاق همیشه نمیفتد.

یک راه، صبر کردن است. گاهی اوقات پیکسلی که سوخته خودبه‌خود ناپدید می‌شود اما زمانش کی است؟ کسی نمی‌داند. بعضی وقت‌ها چند روز بعد ناپدید می‌شود و گاهی اوقات هم پابرجای می‌ماند.

یک کار دیگر، فشار وارد کردن به پیکسل سوخته است. این کار را باید هنگامی انجام دهید که تلویزیون خاموش است. دور انگشت خود پارچه‌ای ببندید که تماس مستقیم با تلویزیون نداشته باشد. سپس، نقطه‌ای که پیکسل در آن معیوب شده را ۱۰ ثانیه فشار دهید.

به‌جز انگشت، از نوک مدادی که در پارچه پیچیده شده هم می‌توانید استفاده کنید. فقط حواستان باشد که فشار زیادی وارد نشود و دقیقا پیکسل را هدف قرار دهید؛ وگرنه ممکن است بخش‌های دیگر را هم معیوب کنید.

3.      رفع خرابی بک لایت تلویزیون جی پلاس

تلویزیون‌های ال ای دی از بک لایت استفاده می‌کنند. بک لایت، نور زمینه‌ی تلویزیون را ایجاد می‌کند و موجب بهتر دیده شدن تصاویر می‌شود. در صورت خرابی بک لایت تلویزیون، شما نمی‌توانید تلویزیون را تماشا کنید و با صفحه‌ای تاریک مواجه می‌شوید.

گاهی اوقات، یک یا چندتا از لامپ‌های بک لایت تلویزیون می‌سوزند و این مشکل می‌تواند یکی از دلایل ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون باشد.

در این شرایط، بار این لامپ‌های سوخته روی دوش لامپ‌های سالم قرار می‌گیرد و به آن‌ها فشار می‌آید. همین وضع می‌تواند کاری کند که بک لایت به‌کل خراب شود.

 

چرا ریموت کنترل تلویزیون تی سی ال کار نمی کند؟

 

ریموت کنترل‌ها یکی از محصولات بسیار کاربردی برای استفاده از قابلیت‌های تلویزیون‌ها هستند که تمامی تلویزیون‌ها به آن مجهز هستند. در قسمت جلوی تلویزیون‌های تی سی ال سنسوری تعبیه شده‌ است که به کمک آن می‌توان از راه دور تلویزیون تی سی ال را کنترل نمود. گاهی اوقات ممکن است شما در استفاده از کنترل تلویزیون تی سی ال دچار مشکل شوید. برای رفع این مشکل به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

عیب‌یابی اولیه کنترل تلویزیون تی سی ال:

 برای شناسایی علت کار نکردن چشمی تلویزیون تی سی ال، ابتدا اطمینان حاصل نمایید که تلویزیون شما از فناوری IR استفاده نموده و از فناوری‌های دیگری مانند بلوتوث یا Wi-Fi استفاده نمی‌کند. برای کسب اطلاعات شما می‌توانید به بررسی دفترچه راهنمای کنترل تلویزیون  تی سی ال بپردازید. همچنین برای اطمینان می‌توانید لبه جلویی کنترل را چک کنید. شما در این ناحیه باید با یک لامپ کوچک در لبه جلویی کنترل روبه‌رو شوید.

 مطمئن شوید که کنترل از راه دور مناسبی را برای تلویزیون در اختیار دارید. برای این کار از کنترلی که همراه خود دستگاه است، استفاده کنید. پشت کنترل‌ها نام شرکت سازنده تلویزیون ثبت شده است.
همچنین شما می‌توانید با دقت دفترچه راهنمای کنترل تلویزیون تی سی ال را مطالعه کنید.

 

تلویزیون را خاموش کنید.سپس یک مینی دوشاخه هدفون را به جک خروجی کنترل از راه دور که در پشت برخی از مدل‌های تلویزیون قرار دارد، وصل کنید.تلویزیون را روشن کنید و مینی دوشاخه هدفون را از جک بیرون بکشید تا محدودکننده‌ای که باعث غیرفعال‌شدن سنسور ریموت می‌شود، پاک شود.

 سنسور IR تلویزیون تی سی ال را پیدا کنید. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.
سنسور ریموت را در معرض هوای فشرده قرار دهید تا هرگونه آلودگی از روی آن پاک شود. به این منظور می‌توانید یک سواپ پنبه را در الکل مقطر مرطوب کنید. با سواپ پنبه‌ اطراف سنسور از راه دور را پاک کنید.

شما با استفاده از یک پارچه تمیز و بدون پرز و آغشته به الکل نیز می‌توانید به‌آرامی جلوی سنسور ریموت را پاک کنید.برای حذف آلودگی و تمیز کردن چشمی تلویزیون تی سی ال، ابتدا تلویزیون را خاموش کنید و سپس با استفاده از یک پیچ‌گوشتی جواهرسازی لبه صاف، سنسور کنترل را از تلویزیون جدا کنید.برای این کار نوک پیچ‌گوشتی لبه صاف را با دقت در درز بین سنسور از راه دور و تلویزیون قرار دهید.با تکان‌دادن نوک آن سنسور کنترل از تلویزیون جدا می‌شود. سپس سنسور را با یک حرکت محکم اما ملایم از تلویزیون بیرون بکشید.

کانکتور سنسور از راه دور را از درگاه اتصال تلویزیون جدا کرده و یک سواپ پنبه‌ای را به الکل مقطر آغشته کنید. سپس انتهای کانکتور سنسور از راه دور را با سواپ پنبه‌ای مالش داده و انتهای درگاه اتصال داخل تلویزیون را هم با دستمال پنبه‌ای مالش دهید.

در نهایت پورت اتصال داخل تلویزیون را با هوای فشرده خارج کنید و کانکتور سنسور از راه دور را دوباره در درگاه اتصال داخل تلویزیون قرار دهید.سنسور کنترل از راه دور را داخل تلویزیون فشار دهید تا به‌خوبی در موقعیت خود قرار بگیرد و صدای جا خوردن آن شنیده شود.سپس تلویزیون را روشن کنید. توجه داشته باشید که به‌صورت ناخودآگاه به سنسور ریموت آسیب نرسانید؛ وگرنه باید آن را با سنسور جدید تعویض کنید.

تعمیر ریموت کنترل تلویزیون تی سی ال

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص خرابی کنترل تلویزیون تی سی ال این است که آن را در نزدیکی یک رادیو قرار داده و دکمه‌ روشن یا خاموش را فشار دهید، اگر در این زمان، صدای رادیو دچار اختلال یا نویز شد، می‌توان نتیجه گرفت که کنترل به‌درستی کار می‌کند.

روش دوم این است که اگر کنترل با امواج مادون‌قرمز کار می‌کند، با استفاده از دوربین گوشی خود آن را مشاهده کنید.

به این صورت که کنترل را درست مقابل دوربین گوشی بگیرید و دکمه روشن یا خاموش آن را فشار دهید، آنگاه اگر کنترل سالم باشد، از صفحه موبایل خود نور قرمز رنگی را مشاهده خواهید کرد.

کنترل تلویزیون‌ تی سی ال را در فاصله حدود ۴ فوت (۱۲۱ سانتی‌متر) از تلویزیون بگیرید و دکمه روشن و خاموش را فشار دهید.

اگر با این کار تلویزیون روشن نشد، ایراد می‌تواند از باتری‌ها باشد. باتری‌های ضعیف می‌توانند بر قدرت سیگنال تأثیر بگذارند.

محفظه باتری ریموت کنترل را باز کنید. باتری‌های تازه را در محفظه باتری قرار دهید و دوباره امتحان کنید. در این شرایط تمیز کردن کنترل تلویزیون می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

چگونه هدفون بی سیم را به تلویزیون ایکس ویژن متصل کنیم؟

 

بعضی مواقع و برخی از افراد در ساعاتی از شبانه روز قصد تماشای فیلم و سریال را دارند که شاید سایر اعضای خانه قصد استراحت را داشته باشند. در چنین وضعیتی افراد به دنبال یک راه حل سریع مانند اتصال هدفون به تلویزیون ایکس ویژن هستند. شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چگونه می‌توان هدفون بی سیم را به تلویزیون ایکس ویژن متصل نمود؟ برای دریافت پاسخ این سؤال تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون هوشمند ایکس ویژن

در حال حاضر ما تلویزیون‌های هوشمند ایکس ویژن را می‌بینیم که حتی قابلیت اتصال به اینترنت را نیز دارند. بیشتر این تلویزیون‌ها بلوتوث داشته و پشتیبانی خود تلویزیون از بلوتوث بهترین شیوه اتصال هدفون شما به تلویزیون است. تنها کافی است شما هدفون یا هر هدفون دیگری را روشن کنید تا بلوتوث هدفون نیز فعال شود.

در مرحلهٔ بعدی نیاز است بلوتوث تلویزیون ایکس ویژن نیز روشن شود. در تلویزیون‌‌های مختلف مسیر پیدا کردن بلوتوث متفاوت است؛ اما شما می‌توانید عبارت بلوتوث را در کادر جست‌وجو قرار دهید تا تنظیمات مرتبط با آن را سریع‌تر پیدا کنید.

در مرحله آخر شما باید به دنبال پیدا کردن نام بلوتوث هدفون  در تلویزیون ایکس ویژن باشید. با پیدا کردن نام شما اتصال هندزفری بلوتوث به تلویزیون و هدفون برقرار می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید با داشتن تلویزیون هوشمند، صدای «آ» را از طریق هدفون خود گوش دهید.

اتصال هندزفری بلوتوث به تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون هوشمند ایکس ویژن از طریق بلوتوث به هدفون شما وصل می‌شود. کافی است کنترل از راه دور دستگاه را برداشته و وارد تنظیمات دستگاه شوید. مسیر پیدا کردن بلوتوث تلویزیون شامل کلیدهای: تنظیمات> دکمه عمومی> مدیریت دستگاه خارجی> مدیریت دستگاه ورودی> است.

در ادامه فهرست دستگاه‌های بلوتوث را انتخاب کنید. قبل از وارد شدن به این مسیر مطمئن باشید که هدفون شما نیز روشن باشد؛ در ادامه نام بلوتوث شما در منوی تلویزیون دیده می‌شود. نام هدفون خود را انتخاب کنید و به اعلانی که در صفحه تلویزیون ظاهر می‌شود پاسخ دهید و گزینه تأیید برای جفت‌شدن ۲ دستگاه را انتخاب کنید.

بعد از اتصال اولیه در هر زمان که هدفون خود را زمانی که تلویزیون نیز روشن است فعال کنید در قسمت سمت راست صفحه اعلانی قرار می‌گیرد و از شما می‌پرسد که آیا قصد اتصال به تلویزیون را دارید یا خیر، در صورت تأیید، بلندگوهای تلویزیون قطع شده و صدا به هدفون شما هدایت می‌شود.

روش‌های اتصال هدفون به تلویزیون

اگر تلویزیون ایکس ویژن شما بلوتوث داخلی داشته باشد، وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون کار راحتی خواهد بود و شما به‌سادگی می‌توانید این اتصال را برقرار کنید.حال اگر تلویزیون ایکس ویژن از این ویژگی برخوردار نباشد، با چه اقداماتی می‌توانیم هدفون خود را به تلویزیون وصل کنیم؟

۱. خرید یک دستگاه ارسال‌کننده صدا

یکی از راه‌حل‌های رفع مشکل شما خرید یک دستگاه ارسال‌کننده صدا است. خرید این دستگاه کوچک که به تلویزیون شما وصل می‌شود، امکان برقراری اتصال هدفون و تلویزیون را مهیا می‌سازد.

نکته‌ای که باید در هنگام خریداری از این وسیله در نظر داشته‌ باشید، این است که دستگاه ارسال‌کننده صدا از کیفیت بالای برخوردار نباشد و شما احساس خوبی از صدای دریافتی تلویزیون نداشته باشید.

۲. از دستگاه‌های بازی استفاده کنید

گاهی شما قصد بازی دارید و دوست دارید که صدای بازی شما مزاحم دیگران نشود. اگر تلویزیون شما امکان اتصال هدفون را نداشته باشد، از خود دستگاه بازی می‌توانید این اتصال را انجام دهید.

بعضی از دستگاه‌های بازی این امکان را در خود دارند که شما بتوانید هدفون خود را به آن وصل کنید. به‌عنوان‌مثال IROKU دستگاهی است که کنترل آن فضایی برای ورود فیش دارد، با اتصال فیش هدفون خود به کنترل دستگاه صدای بازی را از طریق هدفون خود گوش دهید.

۳. هدفون بی‌سیم با امواج رادیویی

اگر شما با استفاده از روش‌های قبل موفق به وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون خود نبودید، کافی است از هدفون‌هایی استفاده کنید که از امواج رادیویی برخوردار هستند.

روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون با استفاده از این هدفون‌ها به این ترتیب است که هدفون‌های رادیویی برد بسیار بالایی دارند و گاهی تا ۱۰۰ متر نیز توانایی آن را دارند که صدای تلویزیون را داشته باشند.

هدفون‌های رادیویی با نام Rf شناخته می‌شوند که بسته به قیمتشان از کیفیت‌های متفاوتی برخوردار هستند. با وجود برد خوب هدفون‌های رادیویی اما استقبال زیادی از آن نمی‌شود؛ به این دلیل که هدفون مخصوصی دارند که ممکن است کیفیتشان به اندازه کیفیت هدفون خود شما نباشد.

چگونه مشکل هنگ کردن تلویزیون جی پلاس را برطرف کنیم؟

یکی از مشکلات رایج سری j تلویزیون‌های جی پلاس، قفل شدن یا هنگ کردن دستگاه است. شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که هنگ کردن تلویزیون هوشمند جی پلاس چگونه است؟ در جواب به این سؤال باید گفت گاهی اوقات ممکن است تلویزیون‌های جی پلاس ناگهان خاموش و روشن شده یا تنظیمات آن دچار اختلال شود. اگر هنگ کردن تلویزیون جی پلاس خود خسته شدید پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

چرا تلویزیون جی پلاس هنگ می‌کند؟

1. عدم اتصال تلویزیون جی پلاس به روتر WIFI

از عمده دلایل هنگ کردن تلویزیون‌های جی پلاس مربوط به عدم کار‌کرد WIFI است. پس باید در قسمت تنظیمات بررسی کنید که دستگاه به وای‌فای (روتر اینترنت) اتصال دارد یا خیر.

برای تنظیم باید تلویزیون را از پریز جدا کنید و مجدداً به پریز برق وصل کنید.

۲. مطابقت نداشتن ورژن نرم‌افزار سیستم‌عامل اندروید تلویزیون و اپلیکیشن

ابتدا باید تلویزیون جی پلاس خود را به‌روزرسانی کنید. نسخه اصلاح‌شده‌ برنامه‌ بازار را بر روی دستگاه قرار دهید؛ سپس نرم‌افزار Accuweather که موجب اختلال در عملکرد دستگاه یا نگاتیو شدن تصویر تلویزیون می‌شود را حذف کنید.

برای به‌روزرسانی و رفع مشکل قفل شدن تلویزیون جی پلاس، باید کارهای زیر را انجام دهید:

ابتدا از منوی شبکه، اتصال اینترنت را بر‌قرار کنید. (برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حل مشکل وای‌فای تلویزیون کلیک کنید.)

در منوی تلویزیون باید گزینه‌های (تایمر خواب، تایمر خواب خودکار، خاموش شدن در حالت بدون سیگنال و محافظ صفحه) را خاموش کنید.

از منو، گزینه‌ «به‌روزرسانی سیستم» را انتخاب نمایید.

در مرحله آخر، گزینه «به‌روزرسانی اینترنتی» را تأیید کنید.

توجه داشته باشید؛ برخی اوقات تنها یک برنامه مثل یوتیوب موجب هنگ کردن تلویزیون شما می‌شود. در این شرایط بهتر است مراحل زیر را انجام دهید:

برنامه‌های تلویزیون را در قسمت تنظیمات بررسی کنید تا اگر نیاز به به‌روزرسانی دارند، این کار را انجام دهید.

برنامه‌ای که درست عمل نمی‌کند یا غیر‌کاربردی است را حذف کنید و دوباره نصب نمایید.

۳.  اختلالات در تنظیمات تایمر تلویزیون جی پلاس

گاهی ممکن است تلویزیون شما به طور مداوم خاموش و روشن شود. این مشکل شاید مربوط به هنگ کردن تلویزیون جی پلاس نباشد.

برای بررسی مشکل قطع و وصل شدن تلویزیون باید بررسی کنید که آیا دستگاه در ساعت مشخصی خاموش و روشن می‌شود؟ اگر در ساعت مشخصی این اتفاق می‌افتد، تایمر را تنظیم کنید.

4. فعال شدن Num Lock

هنگامی که کلیدهای حرف «U- I-O -J -K- L» را در سمت راست صفحه کلید فشار می‌دهید، گاهی اوقات اعداد می‌توانند به‌جای آن ظاهر شوند.

این وضعیت معمولاً زمانی رخ می‌دهد که Num Lock فعال شده‌ باشد و در مواقعی از دلایل هنگ کردن تلویزیون‌های G Plus به شمار می‌آید.

برای حل این مشکل باید Num Lock را از طریق فشردن کلیدهای “FN” و “F11” غیرفعال کنید.

۵. قطعی برق

اگر تلویزیون شما پشت سر هم خاموش و روشن می‌شود، احتمالاً مربوط به برق است و دستگاه محافظ قطعی دارد. برای رفع این مشکل، مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا سیم برق، کابل‌های تلویزیون و محافظ تلویزیون را چک کنید.

سپس دستگاه‌های جانبی که به تلویزیون متصل هستند را به‌صورت جداگانه چک کنید.

باتری کنترل را برای چند دقیقه خارج کنید؛ زیرا امکان دارد ریموت کنترل، پیغام اشتباه به تلویزیون صادر کند.

چنانچه با بررسی این موارد هم مشکل هنگ کردن تلویزیون جی پلاس حل نشد، باید درخواست تعمیرات تلویزیون جی پلاس را ثبت کنید.

 ۶. مشکلات فنی دستگاه

هنگ کردن تلویزیون جی پلاس یکی از رایج‌ترین مشکلات کاربران است. این اختلال امکان دارد به دلیل مشکلات فنی یا نقص برنامه‌‌های نصب‌شده بر روی تلویزیون و موارد دیگر باشد.

بعضی از برنامه‌های جانبی حتی ممکن است موجب ویروسی شدن تلویزیون شوند.

در این صورت لازم است قبل از تعمیر، ابتدا دستگاه‌‌های جانبی را از تلویزیون جدا کنید. سپس دوباره آن‌ها را وصل کرده و بررسی نمایید که آیا مشکل رفع شده است یا خیر.

برای بررسی این اشکالات طبق مراحل زیر پیش بروید:

برق تلویزیون را برای مدتی قطع و دوباره وصل کنید.

اگر امکان به‌روزرسانی آنلاین برای تلویزیون جی پلاس شما ارائه شده است، آپدیت را انجام دهید.

ریست فکتوری - را از طریق منوی system تلویزیون انجام دهید.با انجام بازنشانی به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری برنامه‌ای که باعث ایجاد مشکل در دستگاه شما و پرش تصویر تلویزیون شده است، به‌راحتی شناسایی می‌شود و شما می‌توانید با حذف این برنامه‌ها مشکل را حل کنید.

چنانچه زمان استفاده از برخی برنامه‌ها تلویزیون شما هنگ می‌کند، آن برنامه را حذف کنید؛ زیرا بعضی از برنامه‌ها ممکن است موجب اختلال و خاموش و روشن شدن تلویزیون G plus شوند.

 

چگونه بوی یخچال را از بین ببریم؟

 در فصل خانه تکانی، یخچال‌ها یکی از مهم‌ترین لوازمی هستند که تمیز کردن آن‌ها دارای فوت و فن‌های زیادی می‌باشد. یکی از اقداماتی که باید در تمیز کردن ساید بای ساید اسنوا به آن توجه کرد، از بین بردن بوی نامطبوع دستگاه است. در ادامه با ما همراه باشید تا به رفع بوی نامطبوع ساید بای ساید اسنوا بپردازیم.

انواع بوی نامطبوع ساید بای ساید اسنوا:

·         بوی شیرین

یکی از بوهای آزار دهنده در اکثر ساید بای سایدها، بوی بسیار شیرین مشابه بوی شربت شیرین است. این بو در حقیقت مرتبط با مایع خنک کننده ی ساید بای ساید اسنوا است. این بو معمولاً به دو دلیل: لکه مواد غذایی شیرین و یا نشت مایع خنک کننده از کویل‌های کندانسور دستگاه باشد. در صورتی که بررسی کردید و از تمیز بودن داخل دستگاهتان مطمئن شدید، بهتر است تا نشتی دستگاه را بررسی و در صورت یافتن هرگونه نشتی هرچه سریع‌تر اقدام به رفع آن کنید.

·         بوی غبار سوخته

یکی از بوهایی که به هیچ وجه نباید از یخچال فریزر خود استشمام کنید، بوی سوختگی است. گاهی اوقات قطعاتی از ساید بای ساید اسنوا، به عنوان قسمتی از سیستم کمپرسور خنک کننده داغ می‌شوند. درست زمانی که گردوغبار روی این قسمت‌ها جمع شود، گردوغبار روی سطح فلز داغ می‌سوزد که در این حالت از یخچال بوی غبار سوخته متصاعد  می‌شود. توجه داشته باشید بوی سوختن  گردوغبار یکی از نشانه‌های وجود یک مشکل جدی و خطر آتش سوزی در یخچال فریزر است. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است هرچند وقت یکبار پشت یخچال را گردگیری کنید.

·         بوی فلزی یخچال فریزر

یکی دیگر از بوهای آزار دهنده ی یخچال فریزر، بوی فلز داغ است. توجه داشته باشید که بوی فلز داغ علامت بسیار بدی برای لوازم‌های الکتریکی است. بوی فلز داغ معمولاً به این دلیل است که یک سیم داخلی کوتاه شده یا در حال سوختن است. در صورتی که بوی گرم یا سوختن فلز یا بوی ذوب پلاستیک در پشت ساید بای ساید اسنوای خود احساس کردید،  هرچه سریع‌تر برای تعمیر دستگاه به نمایندگی‌های معتبر اسنوا مراجعه کنید.  همچنین به شما توصیه می‌کنیم که مواد غذایی یخچال خود را از داخل دستگاه بیرون بیاورید و یخچال را تا زمان درست شدن از برق بکشید.

·         بوی غذای فاسد ساید بای ساید اسنوا

به طور معمول بوی غذای فاسد در یخچال جزء بوهایی است که به راحتی برطرف می‌شود. در صورتی که یخچال را تمیز کردید؛ ولی باز هم با بوی غذای فاسد روبرو شدید، مجدداً یخچال را تمیز کنید و یک بسته جوش شیرین در آن قرار دهید. یخچال در عرض یک ساعت کاملاً نو می‌شود.  از مهم‌ترین دلایل ماندگاری بوی غذای فاسد در ساید بای ساید اسنوا می‌توان به دلایل زیر اشاره کرد:

·         اولین دلیل این است که لکه ی پنهانی از مواد غذایی در قفسه‌های یخچال ریخته شده است که در حال خراب شدن است و شما دسترسی به آن ندارید.  گاهی اوقات ممکن است این لکه پشت قفسه‌ها و کشوهای یخچال افتاده باشد یا در پایین کشوی یخچال افتاده باشد. برای از بین بردن بوی غذای فاسد به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً همه چیز را از جمله کشوها را از یخچال خارج کنید.  سپس از این موضوع اطمینان حاصل کنید که می‌توانید 100٪ سطوح پلاستیکی و شیشه‌ای یخچال را بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا هر آلودگی که در یخچال وجود داشته باشد، از بین برود.

دلیل دوم این است که بوی غذای پوسیده در پلاستیک مرطوب یخچال نفوذ کند. برای رفع این مشکل ابتدا ساید بای ساید اسنوا را خالی کنید و سپس سطوح پلاستیکی دستگاه را با سرکه، جوش شیرین، مایع ظرف‌شویی و… بشویید و سطوح پلاستیکی را با دستمال تمیز، خشک کنید

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 صفحه بعد