بعضی مواقع و برخی از افراد در ساعاتی از شبانه روز قصد تماشای فیلم و سریال را دارند که شاید سایر اعضای خانه قصد استراحت را داشته باشند. در چنین وضعیتی افراد به دنبال یک راه حل سریع مانند اتصال هدفون به تلویزیون ایکس ویژن هستند. شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چگونه می‌توان هدفون بی سیم را به تلویزیون ایکس ویژن متصل نمود؟ برای دریافت پاسخ این سؤال تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون هوشمند ایکس ویژن

در حال حاضر ما تلویزیون‌های هوشمند ایکس ویژن را می‌بینیم که حتی قابلیت اتصال به اینترنت را نیز دارند. بیشتر این تلویزیون‌ها بلوتوث داشته و پشتیبانی خود تلویزیون از بلوتوث بهترین شیوه اتصال هدفون شما به تلویزیون است. تنها کافی است شما هدفون یا هر هدفون دیگری را روشن کنید تا بلوتوث هدفون نیز فعال شود.

در مرحلهٔ بعدی نیاز است بلوتوث تلویزیون ایکس ویژن نیز روشن شود. در تلویزیون‌‌های مختلف مسیر پیدا کردن بلوتوث متفاوت است؛ اما شما می‌توانید عبارت بلوتوث را در کادر جست‌وجو قرار دهید تا تنظیمات مرتبط با آن را سریع‌تر پیدا کنید.

در مرحله آخر شما باید به دنبال پیدا کردن نام بلوتوث هدفون  در تلویزیون ایکس ویژن باشید. با پیدا کردن نام شما اتصال هندزفری بلوتوث به تلویزیون و هدفون برقرار می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید با داشتن تلویزیون هوشمند، صدای «آ» را از طریق هدفون خود گوش دهید.

اتصال هندزفری بلوتوث به تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون هوشمند ایکس ویژن از طریق بلوتوث به هدفون شما وصل می‌شود. کافی است کنترل از راه دور دستگاه را برداشته و وارد تنظیمات دستگاه شوید. مسیر پیدا کردن بلوتوث تلویزیون شامل کلیدهای: تنظیمات> دکمه عمومی> مدیریت دستگاه خارجی> مدیریت دستگاه ورودی> است.

در ادامه فهرست دستگاه‌های بلوتوث را انتخاب کنید. قبل از وارد شدن به این مسیر مطمئن باشید که هدفون شما نیز روشن باشد؛ در ادامه نام بلوتوث شما در منوی تلویزیون دیده می‌شود. نام هدفون خود را انتخاب کنید و به اعلانی که در صفحه تلویزیون ظاهر می‌شود پاسخ دهید و گزینه تأیید برای جفت‌شدن ۲ دستگاه را انتخاب کنید.

بعد از اتصال اولیه در هر زمان که هدفون خود را زمانی که تلویزیون نیز روشن است فعال کنید در قسمت سمت راست صفحه اعلانی قرار می‌گیرد و از شما می‌پرسد که آیا قصد اتصال به تلویزیون را دارید یا خیر، در صورت تأیید، بلندگوهای تلویزیون قطع شده و صدا به هدفون شما هدایت می‌شود.

روش‌های اتصال هدفون به تلویزیون

اگر تلویزیون ایکس ویژن شما بلوتوث داخلی داشته باشد، وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون کار راحتی خواهد بود و شما به‌سادگی می‌توانید این اتصال را برقرار کنید.حال اگر تلویزیون ایکس ویژن از این ویژگی برخوردار نباشد، با چه اقداماتی می‌توانیم هدفون خود را به تلویزیون وصل کنیم؟

۱. خرید یک دستگاه ارسال‌کننده صدا

یکی از راه‌حل‌های رفع مشکل شما خرید یک دستگاه ارسال‌کننده صدا است. خرید این دستگاه کوچک که به تلویزیون شما وصل می‌شود، امکان برقراری اتصال هدفون و تلویزیون را مهیا می‌سازد.

نکته‌ای که باید در هنگام خریداری از این وسیله در نظر داشته‌ باشید، این است که دستگاه ارسال‌کننده صدا از کیفیت بالای برخوردار نباشد و شما احساس خوبی از صدای دریافتی تلویزیون نداشته باشید.

۲. از دستگاه‌های بازی استفاده کنید

گاهی شما قصد بازی دارید و دوست دارید که صدای بازی شما مزاحم دیگران نشود. اگر تلویزیون شما امکان اتصال هدفون را نداشته باشد، از خود دستگاه بازی می‌توانید این اتصال را انجام دهید.

بعضی از دستگاه‌های بازی این امکان را در خود دارند که شما بتوانید هدفون خود را به آن وصل کنید. به‌عنوان‌مثال IROKU دستگاهی است که کنترل آن فضایی برای ورود فیش دارد، با اتصال فیش هدفون خود به کنترل دستگاه صدای بازی را از طریق هدفون خود گوش دهید.

۳. هدفون بی‌سیم با امواج رادیویی

اگر شما با استفاده از روش‌های قبل موفق به وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون خود نبودید، کافی است از هدفون‌هایی استفاده کنید که از امواج رادیویی برخوردار هستند.

روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون با استفاده از این هدفون‌ها به این ترتیب است که هدفون‌های رادیویی برد بسیار بالایی دارند و گاهی تا ۱۰۰ متر نیز توانایی آن را دارند که صدای تلویزیون را داشته باشند.

هدفون‌های رادیویی با نام Rf شناخته می‌شوند که بسته به قیمتشان از کیفیت‌های متفاوتی برخوردار هستند. با وجود برد خوب هدفون‌های رادیویی اما استقبال زیادی از آن نمی‌شود؛ به این دلیل که هدفون مخصوصی دارند که ممکن است کیفیتشان به اندازه کیفیت هدفون خود شما نباشد.