x تبلیغات
شهر لوازم خانگی

رایج ترین مشکلات تلویزیون های هوشمند چیست؟

قطعاً برای همه ی ما تا حالا پیش آمده که تلویزیونمان با اختلال مواجه شده باشد و برای ما دردسر درست کند. تلویزیون‌های هوشمند معمولاً به دلایل گوناگونی مانند: خرابی بک لایت، خرابی پنل، روشن نشدن دستگاه و.. دچار اختلال شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی دلایل اختلالات در تلویزیون های هوشمند بپردازیم و آن را بررسی کنیم.

رایج‌ترین اختلالات تلویزیون‌های هوشمند چیست؟

1.      قطعی صدای تلویزیون‌های هوشمند

شاید برای شما پیش آمده باشد که تلویزیون تی سی ال خود را روشن کرده‌اید؛ اما صدای ای دستگاه قطع باشد. در صورت قطع شدن صدای تلویزیون مراحل زیر را انجام دهید:

-          ابتدا تلویزیون خود را از برق بکشید و پس از آن دکمه‌ ی power را 10 ثانیه نگه دارید تا برق دستگاه به خوبی تخلیه شود.

-          مدتی صبر کنید و پس از آن دوباره تلویزیون را به برق متصل کنید.

-          در این مرحله باید فیش‌های صدای تلویزیون ال ای دی را به خوبی بررسی کنید.  

2.      عدم هماهنگی صدا و تصویر

یکی دیگر از رایج‌ترین و آزاردهنده‌ترین مشکلات در تلویزیون‌های ال ای دی، عدم هماهنگی صدا و تصویر است. برای رفع این مشکل بهتر است مراحل زیر را طی کنید:

-          در اولین مرحله Audio setting تلویزیون را باز کنید.

-          در این مرحله باید تأخیر صدا را با گونه‌ای تنظیم کنید تا با تصویر نمایشگر هماهنگ شود.

3.      ظاهر شدن خطوط موازی

برای رفع این مشکل بهتر است مراحل زیر را انجام دهید:

-          در اولین مرحله صفحه‌ ی تلویزیون ال ای دی خود را رفرش کنید و بررسی کنید که آیا خطوط و ترک‌ها هنوز هم وجود دارند. برای رفرش کردن تلویزیون ابتدا باید منوی تلویزیون را باز کنید.

-          در صورتی که این اختلال تنها هنگام نمایش اسکرین خاصی به وجود می‌آید، بهتر است تلویزیونتان را ری استارت کنید تا مشکل برطرف شود.

 

4.      اکو شدن صدا در تلویزیون ال ای دی

گاهی اوقات در تلویزیون‌های ال ای دی این امکان وجود دارد که پس از متصل کردن اسپیکرهای اکسترنال به دستگاه، صدا اکو شود. این مشکل سخت افزاری یکی از مشکلات رایج تلویزیون است که به راحتی برطرف می‌شود. در صورتی که اسپیکرهای اصلی تلویزیون را قطع کنید که صدا فقط از اسپیکرهای اکسترنال خارج شود، این  مشکل به راحتی رفع می‌شود.

 

چرا تلویزیون ایکس ویژن روشن نمی شود؟

 

همه ی ما با تلویزیون های ایکس ویژن و کیفیت بالای این تلویزیون ها آشناییت داریم. گاهی اوقات ممکن است تلویزیون ایکس ویژن شما به دلایل گوناگونی روشن نشود و این موضوع باعث نگرانی شما بشود. برای دانستن علت این موضوع ابتدا باید به عیب یابی تلویزیون پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل این اختلال اشاره کنیم.

 علت روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

به طور کلی روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن می‌تواند به دلایل مختلفی مانند خرابی برد پاور تلویزیون، ویروسی شدن مین برد تلویزیون ایکس ویژن، فرسودگی قطعات برد پاور، خرابی cpu دستگاه رخ دهد.

یکی از مواردی که در اولین مرحله باید به بررسی آن بپردازید، بررسی پریز برق متصل به دستگاه است. برای تست این مورد می‌توان تلویزیون ایکس ویژن را با یک پریز دیگر وصل کنید، اگر تلویزیون روشن شد، مشکل شما برطرف شده است.

دومین کاری که باید برای عیب یابی تلویزیون ایکس ویژن انجام دهید، بررسی کابل برق تلویزیون ایکس ویژن است. برای بررسی کابل برق تلویزیون شما می‌توانید از یک اهم متر یا مولتی متر استفاده کنید. در صورتی که از سلامت کابل برق تلویزیون ایکس ویژن اطمینان حاصل کردید، قطعاً تلویزیون شما دچار آسیب جدی‌تری شده است.

۱خرابی برد پاور

یکی از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن تلویزیون‌های ایکس ویژن، خرابی برد پاور دستگاه است. برد پاور در تلویزیون‌های ایکس ویژن، وظیفه ولتا‌ژرسانی به قطعات مختلف تلویزیون را بر عهده دارد؛ بنابراین در صورت کارنکردن برد پاور دستگاه، تلویزیون ایکس ویژن روشن نمی‌شود.

۲ویروسی شدن مین برد تلویزیون

يکی دیگر از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن تلويزيون ایکس ویژن، ويروسي شدن مين برد آن است. این اختلال اغلب در تلويزيون‌های اندرويد و اسمارت ایکس ویژن اتفاق می‌افتد. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر اکثر تلويزيون‌های هوشمند موجود در بازار علی‌الخصوص تلویزیون‌های ایکس ویژن، مجهز به آنتی‌ویروس‌ها هستند.

۳اختلال خروج از حالت ایمن دستگاه

یکی دیگر از مشکلات رایج تلویزیون‌های ایکس ویژن، اختلال خروج از حالت ایمن تلویزیون است. اکثر تلویزیون‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید، هنگامی که دچار مشکل سیستماتیک می‌شوند، به حالت ایمن در می‌آیند. این اختلال معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که بدافزارها قصد آلوده کردن تلویزیون شما را داشته باشند. برای خروج از حالت ایمن تلویزیون ایکس ویژن بهتر است طبق مراحل زیر عمل کنید:

۴فراموشی رمز گیرنده دیجیتال دستگاه

یکی از قسمت‌های بسیار مهم در تلویزیون‌های هوشمند، گیرنده‌های دیجیتال هستند که به کمک آن تلویزیون سیگنال‌های مربوط به شبکه‌های مختلف را دریافت و پخش می‌کند. برخی از مدل‌های تلویزیون‌های ایکس ویژن، گیرنده دیجیتال متصل دارند و برخی از مدل‌های تلویزیون ایکس ویژن نیز از گیرنده دیجیتال جداگانه‌ای استفاده می‌کنند‌. در صورتی که برای گیرنده دیجیتال تلویزیون شما رمزی تعیین شده باشد در صورت فراموشی این رمز و وارد کردن رمز اشتباه تلویزیون به گیرنده وصل نمی‌شود، در چنین وضعیتی پیغام سیگنال ضعیف است بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می‌شود و یا صفحه تلویزیون خاموش می‌ماند.

 

چگونه پلی استیشن را به تلویزیون ایکس ویژن وصل کنیم؟

کنسول‌های بازی از سرگرم کننده‌ترین و پرطرفدار ترین دستگاه‌هایی است که برای کار با آن‌ها باید از دستگاه‌های مانیتور و یا تلویزیون‌ها استفاده نمود. همان‌طور که گفتیم هیجان بازی کردن با این کنسول‌ها بسیار زیاد است؛ اما باید آموزش اتصال PS4 به تلویزیون را نیز بلد باشیم تا لذت بازی در صفحه نمایش بزرگ‌تر را، تجربه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی روش اتصال پلی استیشن به تلویزیون بپردازیم.

روش آموزش اتصال پلی استیشن به تلویزیون ایکس ویژن:

1.      متصل کردن برق دستگاه

کانکتور سیم برق پلی استیشن را در اولین مرحله به درگاه AC IN پلی‌استیشن متصل و قسمت دو‌شاخه را به یک پریز برق استاندارد، متصل کنید. توجه داشته باشید که در زمانی که قصد دارید کنسول را به اینترنت متصل کنید، باید کابل اینترنت را به پورت LAN پشت کنسول و قسمت دیگر را به مودم یا روتر وصل کنید.

آیا اتصال پلی استیشن به تلویزیون ایکس ویژن موجب کاهش طول عمر دستگاه می‌شود؟

در گذشته بسیاری از افراد معتقد بودند که بازی زیاد با تلویزیون، باعث کاهش طول عمر دستگاه می‌شود. این موضوع معمولاً به این دلیل بود که تلویزیون‌های قدیمی به علت ساختاری که داشتند، مقاومتشان از تلویزیون‌های پیشرفته امروزی کمتر بود. بهتر است بدانید که تلویزیون‌هایی مثل پلاسما و سی‌آر‌تی، بر اثر ثابت بودن تصاویر، بعد از مدتی می‌سوختند.

در حال حاضر فناوری‌های پیشرفته‌ای که روی  تلویزیون‌های امروزی مانند تلویزیون ایکس ویژن به کاربرده شده است، به شما امکان بازی کردن با کنسول از طریق تلویزیون را می‌دهند. تکنولوژی سه‌بعدی تعبیه شده روی این تلویزیون، مانع از ثابت ماندن تصاویر روی صفحه نمایش می‌شود.

2.      تبدیل HMDI به Vga برای PS4

تبدیل HMDI به Vga برای PS4 کار چندان سختی نیست. مبدل HDMI به VGA، همراه با کابل صدا و منبع برق است. این مبدل برای منتقل کردن تصویر و صدا از دستگاه‌های مختلفی که دارای پورت HDMI هستند مناسب است که تصاویر را بدون قطعی و اتصالی و کیفیت بسیار بالا انتقال می‌دهد.

برای استفاده از این مبدل، باید منبع برق را به پورت USB وصل کنید. یک ویژگی خوب این مدل این است که به هیچ‌گونه راه‌اندازی نیاز ندارد و با تمامی سیستم عامل‌ها هم‌خوانی دارد. در زیر چند مورد از کاربردهای این مبدل را ذکر کردیم:

3.      انتقال دهی صدا و تصاویر

قابل استفاده برای: Laptop، Xbox360 DVD player Blu-ray player، Computer،Set-top Box or any other HDMI source like PS3 and PS4

این مبدل تنها برای منتقل کردن صدا و تصویر از پورت hdmi به vga استفاده می‌کند. البته عکس این قضیه صادق نیست؛ یعنی رابطه دو طرفه وجود ندارد.

مبدأ را به پورت HDMI دستگاه وصل کرده و سپس با استفاده از کابل VGA، تصویر را منتقل و به پورت یو‌اس‌بی وصل کنید.

چگونه دسته بازی را به تلویزیون ایکس ویژن وصل کنیم؟

 حتماً شما هم این سؤال به ذهنتان رسیده که چگونه دسته بازی را به تلویزیون وصل کنیم. متصل کردن دسته بازی به‌خصوص ps4 بسیار راحت است. همان‌طور که می‌دانید امروزه اغلب تلویزیون‌ها دارای بلوتوث هستند که برای پیدا کردن آن، باید اول به قسمت تنظیمات بروید.

بعد از پیدا کردن گزینه بلوتوث، کنترلر مد‌نظرتان را سرچ کنید. تلویزیون را در حالت جفت‌شدن قرار دهید تا کنترلر پیدا شود. برای اینکه کنترلر ps4 در حالت جفت‌شدن قرار بگیرد، باید دکمه‌های PlayStation و Share را نگه‌دارید. وقتی این کار را بکنید، نوار نور سریعاً چشمک می‌زند.

 

چگونه صفحه تلویزیون را تمیز کنیم؟

امروزه در اکثر منازل تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی یکی از مهم‌ترین لوازم اصلی به حساب می‌آید. قطعاً شما هم موقع خرید این تلویزیون‌ها، از حساسیت نگهداری صفحهٔ این لوازم با خبر شده‌اید و می‌دانید که برای تمیز کردن صفحه این تلویزیون‌ها باید از روش‌های خاصی بهره بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا به روش‌های تمیز کردن تلویزیون جی پلاس بپردازیم.

مراحل تمیز کردن صفحه تلویزیون جی پلاس:

برای تمیز کردن صفحه تلویزیون جی پلاس توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید از مواد شوینده‌ای همچون: صابون، پودر شستشو، موم، یا هر پاک‌کننده‌ای با حلال‌هایی مانند الکل، بنزن، آمونیاک یا استون استفاده نمایید. همچنین هرگز از پدهای ساینده یا دستمال کاغذی استفاده نکنید. اگر این کار را انجام دهید باعث ایجاد خراش روی صفحه نمایش شده و پوشش ضد تابش از روی صفحه جدا شده و باعث آسیب دائمی تلویزیون می‌شود.

توجه داشته باشید به هیچ وجه مایع را مستقیماً روی تلویزیون اسپری نکنید. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون را تا حد امکان به آرامی پاک کنید. صفحه‌های تلویزیون شکننده هستند و در صورت فشار دادن بیش از حد ممکن است آسیب ببینند. ده‌ها نوع پاک کننده مختلف برای انواع سطوح در خانه شما، از میز کار گرفته تا پنجره‌ها وجود دارد و بسیاری از آن‌ها برای تمیز کردن تلویزیون مناسب نیستند.

برای با حرکات همپوشی پاک کنید. برای جلوگیری از ایجاد لک به‌صورت رگه‌ها، توصیه می‌شود که با حرکت‌های یکنواخت و همپوشی چه به صورت افقی یا عمودی به تمیز کردن تلویزیون خود بپردازید. سپس برای بار آخر یک پارچه خشک روی صفحه بکشید تا باقیمانده لکه‌ها از بین برود.

از مواردی که باید اجتناب کرد: تمیز کردن صفحه به صورت دایره‌ای، زیرا این کار می‌تواند رگه‌هایی ایجاد کند.

روش تمیز کردن سایر قسمت‌های تلویزیون

اگر تابه‌حال به پورت شارژ گوشی هوشمند خود نگاه کرده باشید می‌بینید که گردوغبار و پرز به هر گوشه و کناری راه پیدا می‌کنند. تلویزیون وسیله‌ای نیست که قابل حمل باشد و در معرض گردوغبار و پرز زیادی قرار بگیرد؛ اما پورت‌های تلویزیون، مانند ورودی‌های HDMI و USB ممکن است کثیف شوند.

اگر قبلاً از یکی از ورودی‌های HDMI خود استفاده نکرده‌اید و قصد دارید دستگاه جدیدی را وصل کنید در صورت تمیز نکردن آن ممکن است گردوغبار جمع شده را به درون تلویزیون خود راه دهید. گرچه این موضوع ممکن است مشکلی ایجاد نکند؛ اما بهتر است در هر صورت قبل از هر کاری تمیز کردن تلویزیون را در اولویت قرار دهید.

زمانی که تلویزیون جی پلاس خود را تمیز می‌کنید فراموش نکنید که کنترل از راه دور اشباع شده از میکروب را نیز پاک کنید. قبل از شروع، باتری‌ها را بردارید و درپوش را دوباره روی محفظه باتری قرار دهید. کلیک گر را وارونه کنید و خرده‌ها یا باقی‌مانده‌های دیگر را از بین دکمه‌ها بیرون بیاورید. یک گلوله پنبه‌ای را در پاک کننده تلویزیون آغشته کنید و آن را بین دکمه‌ها حرکت دهید.

اسپیکرها را گردگیری کنید. اگر تلویزیون شما دارای بلندگوهای خارجی است احتمالاً روی آن‌ها گردوغبار نشسته که می‌تواند به ضعیف شدن صدای آن‌ها منتهی شود. اگر بلندگوهای شما روکش‌های پارچه‌ای قابل جدا شدن دارند آن‌ها را بردارید و هر دو طرف را جاروبرقی بکشید و اگر روکش اسپیکر شما به جای پارچه از مواد سفت ساخته شده است می‌توانید پارچه میکرو فیبر مرطوب خود را دوباره به خدمت بگیرید تا آن‌ها را پاک کنید.

چرا رنگ تلویزیونم به هم ریخته؟

تلویزیون‌ها در زندگی امروزه ی ما از لوازم بسیار کاربردی به حساب می‌آیند که برای سرگرم کردن افراد خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی اوقات عملکرد تلویزیون نیز همانند سایر سیستم‌های الکتریکی با مشکلات زیادی مواجه شده و کارکرد آن تحت تأثیر این مشکل قرار خواهد گرفت. از اختلالات بسیار آزاردهنده برای کاربران تلویزیون‌های تی سی ال، به هم ریختگی رنگ تلویزیون است. در صورت بروز چنین مشکلاتی خون سردی خود را حفظ کرده و تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

علت به هم ریختگی رنگ تلویزیون تی سی ال چیست؟

 1. قرارگیری دستگاه بر حالت (Self Test Mode)

از اولین دلایل به هم ریختگی تلویزیون‌های تی سی ال، قرارگیری دستگاه بر روی حالت عیب‌یابی خودکار می‌باشد. در صورتی که تلویزیون شما با این مشکل مواجه شد شما می‌توانید با خاموش کردن حالت عیب‌یابی خودکار، مشکل را برطرف نمایید.

برای غیرفعال‌کردن این قابلیت ابتدا ریموت دستگاه را برداشته، ابتدا دکمه با علامت فلش روبه‌بالا را فشرده و سپس دکمه با علامت فلش روبه‌پایین را بفشارید. پس از فشردن این دکمه‌ها و قبل از گذشت ۵ ثانیه، دو شاخه دستگاه را از پریز کشیده و ۱۵ ثانیه منتظر بمانید. بعد از گذشت ۱۵ ثانیه مجدداً دو شاخه تلویزیون را وارد پریز کنید. در قدم بعد ۱۰ ثانیه منتظر مانده و سپس دستگاه را روشن کنید.

۲.  به هم ریختگی تنظیمات رنگ تلویزیون تی سی ال

صحیح بودن تنظیمات رنگ تلویزیون تی سی ال تأثیر مستقیمی در نحوه نمایش رنگ‌ها توسط نمایشگر این دستگاه داشته و وجود هر گونه مشکل در این بخش به بروز مشکل در نحوه نمایش رنگ‌ها منجر خواهد شد. امروزه اکثر تلویزیون‌ها قادر به کالیبره کردن خودکار رنگ هستند و شما می‌توانید پس از دسترسی به منوی تنظیمات نمایشگر، آن را مجدداً کالیبره (ReCalibrate) کنید. اما اگر تلویزیون شما به این قابلیت مجهز نبود می‌توانید از روش زیر به این منظور استفاده کنید.

·         در قدم اول به تنظیمات رنگ تلویزیون دسترسی پیدا کنید.

·         سپس میزان اشباع رنگ (Saturation) را به قدری کاهش دهید که تصویر سیاه و سفید شود.

·         حالا با افزایش تضاد رنگ (Contrast) مرز بین رنگ سیاه و سفید را مشخص‌تر کنید.

·         در قدم بعد میزان نور (Brightness) را تا جایی که رنگ سیاه عمق پیدا کرده و خاکستری نباشد، کاهش دهید.

·         سپس میزان وضوح تصویر (Sharpness) را تا انتها افزایش داده و سپس تا جایی که سایه اطراف خطوط و حروف از بین بروند، آن را کاهش دهید.

·         در قدم آخر تنظیمات تغییر داده شده را اصلاح کرده و با توجه به پیشنهادات سازنده آن‌ها را شخصی‌سازی کنید.

·         توجه داشته باشید که اگر تصویر تلویزیون از دستگاه‌هایی مثل دی وی دی پلیر (DVD Player) و … دریافت می‌شود، باید تنظیمات نور این دستگاه نیز بررسی و مجدداً کالیبره شود.

۳. اختلال در اتصالات  ورودی‌های تلویزیون تی سی ال

ناصحیح بودن نحوه اتصال کابل‌های مرتبط به پخش تصاویر مثل شل بودن آن‌ها، ممکن است به بروز مشکل در نحوه پخش تصاویر منجر شود. یکی از این مشکلات به هم ریختگی رنگ تلویزیون است که با اصلاح نحوه اتصال کابل مربوط رفع خواهد شد. به‌عنوان‌مثال اگر از کابل سه شاخه مرسوم (AV) به منظور انتقال تصویر و صدا در تلویزیون خود استفاده می‌کنید، نحوه قرارگیری کابل زرد که مربوط به انتقال تصویر است را بررسی کرده و در صورت نیاز موقعیت آن را اصلاح کنید. این قاعده شامل دیگر اتصالات مربوط به پخش تصویر نیز شده و در این شرایط نحوه قرارگیری همه آن‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرد.

4. کثیف بودن اتصالات ورودی به دستگاه

دیگر عاملی که می‌توان آن را علت به هم ریختگی رنگ تلویزیون تلقی کرد، کثیف بودن اتصالات ورودی به آن است. فارغ از این که شما در تلویزیون خود از چه اتصالاتی استفاده می‌کنید، کثیف بودن آن‌ها ممکن است به بروز این مشکل منجر شود. چه از کابل اچ دی ام آی (HDMI) برای انتقال تصویر و صدا استفاده می‌کنید و چه از حافظه جانبی (USB)، همه آن‌ها را از پورت‌های تلویزیون خود خارج کنید. سپس با بررسی خروجی کابل‌ها یا حافظه جانبی (USB) آن‌ها را در صورت نیاز تمیز کنید. پیشنهاد می‌کنیم در این مرحله سلامت فیزیکی این اتصالات را نیز مورد بررسی قرار دهید تا هر گونه مشکلی در این بخش شناسایی شود. پس از بررسی شرایط این اتصالات، آن‌ها را مجدداً به تلویزیون متصل کرده و شرایط پخش تصویر را دوباره چک کنید.

 

روش کانال یابی تلویزیون های ایکس ویژن

کانال یابی و پیدا کردن کانال‌های تلویزیونی، یکی از اقدامات بسیار مهمی است که در ابتدای راه اندازی تلویزیون باید آن را انجام داد. روش کانال یابی تلویزیون‌های هوشمند (smart) و غیر هوشمند با توجه به برند و مدل‌های مختلف از FullHD تا 4K  دارای تفاوت‌های زیادی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به راهنمایی روش کانال یابی تلویزیون‌های ایکس ویژن بپردازیم.

کانال یابی تلویزیون‌های هوشمند ایکس ویژن

نحوه کانال یابی تلویزیون هوشمند ایکس ویژن به صورت زیر است:

1.      ابتدا تلویزیون هوشمند ایکس ویژن خود را روشن کنید.

2.      در منوی تنظیمات دستگاه وارد قسمت channel selection یا set up شوید.

3.      توجه داشته باشید که تنظیمات در این منو باید روی cable قرار گرفته باشد. در صورتی که تنظیمات روی ANT بود، آن را به cable تغییر دهید.

4.      پس از بررسی تنظیمات برای کانال یابی وارد منوی setting شوید.

5.      در این قسمت گزینه Channel Setup یا Setup را انتخاب کنید.

6.      در صفحه‌ نمایش داده شده گزینه Automatic Scan یا Auto Store را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله جست و جو برای شبکه‌های دیجیتال آغاز می‌شود و باید تا پایان فرایند منتظر بمانید.

7.      گزینه Channel Set Up Complete به معنای تمام شدن فرایند کانال یابی است.

روش کانال یابی دستی تلویزیون هوشمند ایکس ویژن

نحوه کانال یابی دستی تلویزیون هوشمند ایکس ویژن به صورت زیر است:

·         در اولین مرحله کابل برق و آنتن تلویزیون خود را متصل و آن را روشن کنید.

·         در منوی تنظیمات تلویزیون، تنظیمات کانال یا broadcasting/channel settings را انتخاب کنید.

·         در صفحه جدید وارد expert setting شوید.

·         برای ورود به کانال یابی دستی، گزینه manual tuning را انتخاب کنید.

·         در این مرحله باید فرکانس درخواستی را پیدا کنید یا در قسمت new آن را وارد کنید.

·         در صورت مواجهه با ارور No signal یا پیدا نشدن کانال‌ها پس از اتمام فرایند به صورت زیر عمل کنید.

در کانال یابی تلویزیون ایکس ویژن ممکن است با چه مشکلاتی مواجه شویم؟

1.      ارور No signal : این خطا به این معناست که آنتن شما جذب سیگنال ندارد. در این حالت برای رفع ارور ابتدا اتصالات را بررسی کنید و در صورت عدم رفع مشکل مکان آنتن را تغییر دهید.

2.      پیدا نشدن کانال‌ها: در صورتی که به اشتباه طی فرایند کانال یابی گزینه cancell را زده باشید، پس از پر شدن نوار جستجو، کانال‌ها پیدا نمی‌شوند و لازم است فرایند از ابتدا شروع شود.

 

چگونه بر روی تلویزیون جی پلاس فیلتر شکن نصب کنیم؟

 

تلویزیون‌های هوشمند از پرفروش‌ترین تلویزیون‌هایی هستند که در حال حاضر به فروش می‌رسند. به طور معمولاً برای استفاده از کارایی کامل تلویزیون‌های هوشمند جی پلاس، شما باید فیلتر شکنی بر روی دستگاه نصب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به روش نصب فیلتر شکن بر روی تلویزیون جی پلاس بپردازیم.

روش نصب فیلتر شکن بر روی تلویزیون‌های هوشمند جی پلاس:

قبل از نصب VPN در تلویزیون جی پلاس، باید از سازگاری فیلتر شکن با دستگاهتان اطمینان حاصل کنید. سیستم عامل‌ تلویزیون‌ها شامل Amazon Fire TV، Google Android TV و پلتفرم‌های Google TV است. شما می‌توانید بسته به سیستم عامل تلویزیون خود، سلیقه شخصی یا راحت‌تر بودن یکی از روش‌ها را انتخاب کنید.

نصب VPN بر روی تلویزیون جی پلاس‌‌ با Amazon Fire

1.      ابتدا فیلتر شکنی سازگار با سیستم عامل تلویزیون جی پلاس را دانلود کنید. از فیلترشکن‌های سازگار با سیستم عامل آمازون Fire می‌توان به Surfshark، NordVPN و ExpressVPN اشاره کرد.

2.      در دومین مرحله وی پی ان را بر روی تلویزیون جی پلاس نصب کنید.

3.      پس از نصب، اپلیکیشن را باز کنید و با استفاده از نام کاربری و رمز وارد حساب خود شوید.

4.      در نهایت فیلتر شکن را وصل کنید.

نصب فیلترشکن بر روی تلویزیون هوشمند جی پلاس با دسترسی به google play

بسیاری از تلویزیون‌ها مانند تلویزیون جی پلاس داری سیستم عامل اندروید هستند، به همین دلیل نصب VPN روی آن‌ها بسیار ساده است. برای نصب VPN در این تلویزیون‌ها به صورت زیر عمل کنید:

1. ابتدا دستگاه را به اینترنت متصل کنید.

2. وارد google play شوید.

3. کلمه VPN را سرچ کنید.

4. یکی از برنامه‌های نمایش داده شده را نصب کنید.

5. پس از ورود به فیلتر شکن به یکی از serverهای آن connect شوید.

نصب VPN بر روی تلویزیون جی پلاس‌ بدون دسترسی به google play

اگر تلویزیون هوشمند شما از نوع قدیمی است، احتمالاً به google play دسترسی ندارید. برای نصب فیلتر شکن در این تلویزیون‌ها یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

دسترسی به VPN به کمک کابل‌ها:

کابل اینترنت یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای نصب فیلترشکن روی تلویزیون است. در این روش اتصال توسط یک دستگاه به دستگاه دیگر انجام می‌شود:

استفاده از ویندوز ۱۰ در کامپیوتر یا لپ تاپ:

·         روی ویندوز در نوار استارت کلیک کنید.

·         وارد بخش Open Network & Internet Settings شوید.

·         سپس Change adapter options را انتخاب کنید.

·         در صفحه باز شده connectionها و اتصالات نمایش داده شده‌اند.

·         روی فیلتر شکن مورد نظر خود که دارای پیشوند TAP است کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

·         در بخش sharing گزینه Allow other network users to connect through this computer’s Internet connection را فعال کنید.

·         سپس از قسمت کشویی گزینه Ethernet را انتخاب کنید.

استفاده از سیستم عامل مکینتاش:

·         در قسمت بالا و سمت چپ دستگاه آیکون اپل را انتخاب کنید.

·         وارد بخش System Preferences شوید و Sharing را انتخاب کنید.

·         Internet Sharing را فعال کنید.

·         اگر فیلتر شکن توسط کابل به اینترنت دسترسی دارد Ethernet را فعال کنید (از منوی کشویی) و در غیر این صورت WiFi گزینه مورد تأیید خواهد بود.

·         گزینه Ethernet را در To computer using نیز فعال کنید و به فیلتر شکن متصل شوید.

·         با اتصال تلویزیون و مک توسط کابل، تلویزیون به صورت خودکار از فیلتر شکن استفاده می‌کند.

 

چه خصوصیاتی در خرید تلویزیون تی سی ال بر قیمت اثر می‌گذارند؟

امروزه با وجود تحریم‌ها و شرایط اقتصادی موجود، خرید تلویزیون امری دشوار شده است. در حال حاضر برندهای زیادی به تولید انواع تلویزیون هوشمند در کشور ما پرداخته‌اند که برند تی سی ال یکی از برندهایی است که توانسته در این چند سال اخیر بسیار خوش بدرخشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به موارد مؤثر بر قیمت گذاری تلویزیون‌های تی سی ال بپردازیم.

 

·         سایز تلویزیون تی سی ال

نخستین معیاری که در قیمت تلویزیون تأثیرگذار است سایز نمایشگر تلویزیون تی سی ال است. خوشبختانه تنوع اندازه تلویزیون‌های تی سی ال بسیار زیاد است و دست شما برای انتخاب بهترین تلویزیون کاملاً باز است. تنوع مدل‌ها از سایز ۳۲ تا ۸۸ اینچ ادامه می‌یابد. رابطه اندازه تلویزیون با قیمت آن مستقیم است چرا که به تبع افزایش اندازه، قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند و این کاملاً طبیعی است!

به طور کلی تلویزیون‌های سایز ۷۵ اینچ به بعد برای پذیرایی و یا سالن‌های بزرگ مناسب هستند. تلویزیون‌های ۵۵ اینچ، ۶۰ و ۶۵ اینچ اغلب برای یک اتاق نشیمن متوسط تا بزرگ مناسب هستند. تلویزیون‌های ۳۲، ۴۳ و ۵۰ اینچ برای قرارگیری در اتاق‌های کوچک‌تر مانند اتاق خواب شما مناسب هستند. فراموش نکنید که برای تهیه تلویزیون بزرگ‌تر مجبور هستید هزینه بیشتری صرف کنید.

·         کیفیت تصویر تلویزیون تی سی ال

ارزش واقعی تلویزیون به کیفیت تصویر آن بستگی دارد. کیفیت تصویر یکی دیگر از عوامل فوق‌العاده تأثیرگذار در قیمت تلویزیون است. تاکنون انواعی از تلویزیون‌ها با وضوح HD، FULL HD، 4K و 8K به بازار عرضه شده‌اند. امروزه بیشتر تلویزیون‌های بازار با وضوح رایج 4K به بازار عرضه می‌شوند؛ اما باید بررسی کرد که آیا تلویزیون این وضوح را به صورت واقعی ارائه می‌دهد یا خیر. تلویزیون‌های 4K با ارائه رزولوشن 2160×3840 پیکسل برای ارائه جزئیات بی‌نظیر هستند. بیشتر تلویزیون‌های سایز بزرگ با این وضوح ارائه می‌شوند؛ بنابراین انتخاب یکی از آن‌ها منطقی است. تنوع قیمت تلویزیون‌های 4به‌خاطر تکنولوژی‌های مختلف در بخش تصویر خیلی زیاد است.

تلویزیون‌های 8K با پشتیبانی از این استاندارد تصویر برترین تلویزیون‌ها از نظر کیفیت تصویر هستند و اغلب با قیمت نجومی روانه بازار می‌شوند. تنوع تلویزیون‌های 8K در بازار خیلی کمتر از مدل‌های 4K است، تقاضای خرید کمتر دلیل این امر بوده است. تلویزیون‌های 8K اغلب با همان امکانات تلویزیون‌های 4K ارائه می‌شوند منتها جزئیات بیشتری را در تصویر ارائه می‌دهند. واقعیت این است که چشم انسان نیز تا حدی قادر به درک جزئیات است؛ بنابراین در این مورد بیشتر فکر کنید.

·         سیستم صوتی به کار رفته در دستگاه

سیستم صوتی نیز یکی از عواملی خواهد بود که در قیمت تلویزیون تی سی ال تأثیرگذار است. امروزه بیشتر تلویزیون‌های میان رده بازار با ارائه ۲۰ وات صدا رضایت بخش هستند. دقت کنید که پرداخت هزینه بیشتر تنها به خاطر قدرت صدای بیشتر عملاً کار نادرستی است چرا که با تهیه‌ی یک سیستم صوتی مستقل به خوبی می‌توان قدرت صدای تلویزیون را افزایش داد.

·         امکانات هوشمند تلویزیون تی سی ال

تنوع بیشتر در امکانات هوشمند تلویزیون تی سی ال موجب افزایش قیمت آن می‌شود. امکانات هوشمند ارائه شده توسط یک تلویزیون با توجه به سیستم عامل و نوع رابط کاربری متفاوت است. برای اینکه از امکانات هوشمند یک تلویزیون بیشتر بدانید بهتر است به قابلیت‌های اسمارت در وب‌سایت رسمی شرکت سازنده تلویزیون نگاهی بیندازید. برخی افراد در این مورد دغدغه خیلی زیادی به خرج نمی‌دهند و حاضر نیستند به بهای قابلیت‌های هوشمند بیشتر در یک تلویزیون هزینه بیشتری پرداخت کنند. اگر شما هم به این دسته‌بندی تعلق داشته باشید به راحتی می‌توانید تلویزیونی با قیمت ارزان‌تر را به خاطر امکانات هوشمند کمتر پیدا کنید.

فراموش نکنید که اگر تلویزیونی هوشمند با امکانات بیشتر در اختیار داشته باشید می‌توانید برای نیازهای مختلف خود از آن استفاده کنید. تماشای فیلم از سرویس‌های استریم، وب‌گردی، بازی آنلاین، امکان اتصال سایر دستگاه‌های سازگار با راهکار هوشمند و در برخی از موارد استفاده از دستیار صوتی برای کنترل تلویزیون تنها بخشی از قابلیت‌های هوشمند جذاب در تلویزیون‌های اسمارت بازار هستند. واقعیت این است که امروزه بیش از ۷۰ درصد تلویزیون‌های بازار هوشمند هستند؛ اما اینکه تلویزیون چه امکانات هوشمندی را ارائه می‌دهد حائز اهمیت است.

 

 

بررسی علل داغ شدن تلویزیون تی سی ال

قطعاً برای شما بارها پیش آمده است که به تلویزیون خود دست زده باشید و داغی زیادی را از بدنه ی دستگاه خود حس کنید که این موضوع شاید برای شما کمی نگران کننده باشد. در رابطه با این موضوع باید اشاره کرد که به طور طبیعی تمام لوازمی که با برق کار می‌کنند، در حین استفاده تا حدودی گرم می‌شوند؛ اما بحث ما داغ شدن بیش از حد تلویزیون تی سی ال است. همراه ما باشید تا به طور کامل با علت داغ شدن تلویزیون‌های LCD و LED آشنا شویم.

چرا تلویزیون تی سی ال داغ می‌شود؟

به طور کلی، داغ شدن تلویزیون تی سی ال معمولاً به علت لامپ‌هایی که درون آن است اتفاق می‌افتد. این دستگاه‌ها پس از چند ساعت کار کردن گرم می‌شوند. اما اگر متوجه داغی بیش از حد تلویزیون شدید، ممکن است ایراد در یکی از مواردی باشد که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

۱. خرابی بک لایت تلویزیون تی سی ال

همان‌طور که می‌دانید بک لایت در تلویزیون‌ها از اصلی‌ترین قطعات برای به نمایش در آوردن تصویر می‌باشند. متأسفانه خرابی بک لایت یکی از مشکلات رایج در انواع تلویزیون است. برای رفع مشکل داغ شدن تلویزیون تی سی ال در زمانی که بک لایت آسیب دیده، باید از تعمیرکاران تلویزیون کمک بگیرید؛ چون این کار کاملاً تخصصی است و دستگاه باید کامل و اصولی عیب‌یابی شود.

۲. خرابی منبع تغذیه تلویزیون تی سی ال

یکی از دلایل اصلی داغ شدن تلویزیون‌های تی سی ال، نداشتن یک منبع تغذیه‌ی درست‌وحسابی است. معمولاً در روزهایی که نوسانات برق شدید است، آمار خرابی منبع تغذیه بالا می‌رود. به غیر از این، به علت فراوان شدن تلویزیون‌های فیک در بازار، بعید نیست اگر ببینیم که منبع تغذیه بعد از مدتی، از پس وظیفه‌اش که تأمین برق و کنترل نوسانات است، برنیامده و به‌کل از کار افتاده.

۳. خرابی پنل تلویزیون تی سی ال

پنل تلویزیون، قطعه‌ی حساسی است و به دلایل مختلفی آسیب می‌بیند. مثلاً، جریان بالا و پایین برق، یا ضربه خوردن آن می‌تواند موجب خرابی‌اش شود.علت داغ شدن بدنه تلویزیون تی سی ال هم یکی دیگر از مشکلاتی است که می‌تواند به خرابی پنل تلویزیون برگردد.

چه‌کار کنیم تلویزیون تی سی ال داغ نشود؟

حال که با علت داغ شدن پشت تلویزیون، بدنه‌، و نمایشگر آن آشنا شدیم، باید ببینیم که برای جلوگیری از بروز این مشکل چه اقداماتی را پیش بگیریم.

فضای کافی برای جریان هواتلویزیون را در جایی قرار دهید که هوا به‌خوبی در اطراف آن گردش داشته باشد.
آن را به دیوار تکیه ندهید؛ خوب است که پشت تلویزیون تا حدی باز باشد تا از داغ شدن پشت تلویزیون جلوگیری شود و گردش هوا صورت بگیرد.دمای محیطی تلویزیون به‌صورت ایده‌آل، باید بین ۰ الی ۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد

روشن نگه نداشتن طولانی‌مدت دستگاهتلویزیون را برای زمان‌های طولانی روشن نگذارید.یک عادتی که خیلی از افراد دارند، این است که تلویزیون را روشن می‌گذارند تا صدای آن در خانه بپیچد؛ بدون این‌که حتی یک ثانیه آن را تماشا کنند.
این کار می‌تواند حرارت دستگاه را بالا ببرد و با فشار آوردن به آن، به قطعات داخلی آسیب بزند

تمیز کردن تلویزیونتلویزیون را چند روزی یک‌بار تمیز، و با پارچه‌ای نرم گردگیری کنید.گردوغبارهایی که در محیط وجود دارند، روی منافذ پنل تلویزیون می‌نشینند و مسیر عبور هوا را می‌بندند.در نتیجه، تلویزیون در این شرایط گرم خواهد شد.

چگونه می‌توان از گرم شدن تلویزیون تی سی ال جلوگیری نمود؟

·         دکمه‌ی home را روی ریموت کنترل فشار دهید.

·         تنظیمات را انتخاب کنید.

·         از دسته‌بندی تلویزیون Display را انتخاب کنید.

·         گزینه picture را انتخاب کنید.

·         روی picture mode بزنید و standard را انتخاب کنید.

·         برای تغییر نور صفحه تلویزیون نیز، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

·         باز هم گزینه home را بزنید.

·         به تنظیمات بروید.

·         گزینه display را انتخاب کنید.

·         روی picture  بزنید و بعد از انتخاب brightness، میزان نور را پایین بیاورید.

 

روش پاک کردن حافظه ی تلویزیون جی پلاس

 حافظه تلویزیون ها یکی از قسمت های مهمی است که با استفاده از آپشن های تلویزیون جی پلاس، ارتباط مستقیمی دارد. پاک کردن کش و اطلاعات مرتبط با برنامه‌ها برای افزایش سرعت و کاربرد تلویزیون، نه تنها برای تلویزیون‌های جی پلاس بلکه برای تمامی دستگاه‌های دیگر توصیه می‌شود. به طور کلی پاک کردن حافظه تلویزیون جی پلاس مزایای بسیار زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از افزایش سرعت و عملکرد دستگاه و همچنین محافظت از تلویزیون در برابر برنامه‌های مخربی که ممکن است از طریق اینترنت دریافت شوند.

چرا باید حافظه تلویزیون جی پلاس را پاک کنیم؟

همانطور که گفته شد پاک کردن حافظه تلویزیون جی پلاس مزایای متعددی دارد. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند:

افزایش سرعت تلویزیون جی پلاس: عدم پاک کردن کش تلویزیون جی پلاس ممکن است باعث کند شدن سرعت تلویزیون جی پلاس شود.

محافظت از دستگاه در برابر بدافزارها: در صورتی که حافظه تلویزیون جی پلاس خودتان را پاک کنید می‌توانید از آن در برابر ویروس‌ها و بدافزارهای مختلف محافظت کنید.

بهبود عملکرد تلویزیون جی پلاسبرخی از سایت‌ها ممکن است به دلیل حجم زیاد اطلاعات موجود داخل کش به درستی عمل نکنند. با پاک کردن حافظه تلویزیون جی پلاس این مشکل نیز حل خواهد شد.

روش پاک کردن کش تلویزیون جی پلاس

پاک کردن حافظه تلویزیون جی پلاس دقیقا شبیه پاک کردن حافظه گوشی موبایل خودتان است. شما باید این کار را به صورت منظم در تمامی برنامه‌های نصب شده روی دستگاه انجام دهید. نحوه انجام این کار هم به شکل زیر است:

·         کلید Home را روی کنترل تلویزیون جی پلاس خودتان فشار دهید.

·         به بخش Settings مراجعه کنید.

·         گزینه Apps را انتخاب کنید.

·         به بخش System Apps مراجعه کنید.

·         نرم افزاری که می‌خواهید حافظه کش آن را حذف کنید انتخاب نمایید.

·         گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

·         روی گزینه OK کلیک کنید تا این کار را تایید کنید.

با انجام این کار حافظه کش برنامه موردنظر بلافاصله پاک خواهد شد. با این وجود اگر این کار را برای مدت طولانی انجام نداده باشید ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 صفحه بعد