x تبلیغات
شهر لوازم خانگی

چگونه خط و خش ساید بای ساید اسنوا را از بین ببریم؟

 یکی از مشکلاتی که در تمامی لوازم‌های خانگی پس از مدتی استفاده به وجود می‌آید، خط و خش بدنهٔ لوازم خانگی است. خوشبختانه باید گفت که شما می‌توانید به راحتی خط و خش روی ساید بای ساید اسنوا را از بین ببرید و با این کار به زیبا سازی وسیلهٔ خود کمک کنید. تفاوتی ندارد یخچال شما سفید است یا استیل و نقره‌ای، در این مقاله با ما همراه باشید تا به رفع خط و خش ساید بای ساید اسنوا بپردازیم.

نحوه از بین بردن خط و خش روی یخچال اسنوا

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای از بین بردن خط و خش عمیق ساید بای ساید اسنوا، سمباده کشیدن روی قسمت‌های آسیب دیده است. برای استفاده از این روش ابتدا باید سطح مورد نظر را مرطوب کرده و سمباده نرم را در جهت خط و خش بکشید. زمانی که خراش از بین رفت سطح یخچال را با یک پارچه نرم خشک کنید.

نکات مهم برای از بین بردن خط و خش یخچال استیل

·         استفاده از یک محصول از بین برنده خط و خش حرفه‌ای یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. این نوع محصول مناسب سطوح استیل است و با استفاده از آن می‌توانید به راحتی خط و خش روی درب یخچال را از بین ببرید.

·         به شما توصیه می‌کنیم سمباده و محصولات دیگر را در جهت خط و خش یخچال بکشید. معمولاً این جهت از راست به چپ است.

·         استفاده از دستمال میکروفایبر یکی دیگر از گزینه‌های جذاب و کاربردی به حساب می‌آید. این نوع دستمال ردی به جا نمی‌گذارد و به بهتر تمیز شدن سطح کمک می‌کند.

نحوه از بین بردن خط و خش روی یخچال استیل

ابتدا سطح ساید بای ساید اسنوا را با پودر، ترکیب سرکه و آب و یا پاک کننده مخصوص تمیز کرده و سپس آن را خشک کنید

با چه ابزارهایی می‌توان ساید بای ساید اسنوا را خش گیری کرد؟

·         محصولات ضدخش یا گریس

·         مسواک و خمیر دندان سفید

·         سمباده نرم 

·         کیت از بین برنده خط و خش استفاده کنید.

روش از بین بردن خط و خش یخچال با محصولات ضدخش و گریس

گریس و محصولات ضدخش، مناسب سطوح استیل هستند و می‌توانند خراش‌های سطحی را از بین ببرند. محصولات از بین برنده خراش به شکل پودر و کرم در بازار موجود هستند. برای استفاده از این محصولات، کرم یا پودر (مخلوط شده با آب) را به وسیله اسفنج روی سطح یخچال و در جهت خراش‌ها بمالید تا این خطوط از بین بروند.

 روش از بین بردن خط و خش یخچال با مسواک و خمیر دندان

اگر از طریق روش قبل خط و خش به طور کامل از بین نرفت می‌توانید خمیر دندان سفید را به وسیله یک مسواک روی سطح درب یخچال بمالید. مشابه روش قبلی، مسواک را در جهت خراش‌ها مالیده و در نهایت سطح را با یک پارچه مرطوب تمیز کرده و خشک کنید.

روش از بین بردن خط و خش یخچال با سمباده نرم

استفاده از سمباده برای از بین بردن خط و خش‌های عمیق توصیه می‌شود. ابتدا سطح کار را مرطوب کنید و سپس سمباده را در جهت خراش‌ها بکشید. در نهایت درب یخچال را با یک پارچه مرطوب تمیز کرده و خشک کنید، سپس آن را با روغن پولیش یا زیتون کمی چرب کنید.

نحوه از بین بردن خط  و خش روی یخچال سفید اسنوا

ابتدا درب یخچال را با مایع صابون و آب و پارچه نرم تمیز کنید. وجود کثیفی و گردوخاک مانع از بین رفتن مؤثر خط و خش می‌شود.

یک سمباده نرم را به آرامی و با حرکات دایره‌ای روی سطح درب بکشید.

روی قسمت‌های سمباده زده یک پارچه مرطوب شده با الکل بکشید.

سپس یک لایه نازک از رنگ لعاب سفید روی خط و خش‌ها بزنید.

بگذارید لایه رنگ خشک شود و در صورتی که خط و خش به طور کامل پوشیده نشده بود یک لایه دیگر از رنگ را روی آن بزنید.

 

روش عیب یابی یخچال اسنوا

برند اسنوا یکی از برندهای بسیار شناخته شده در زمینهٔ تولید لوازم خانگی است که انواع لوازم خانگی را با بهترین کیفیت و قیمت وارد بازار کرده است. یکی از محصولات بسیار پرفروش اسنوا، یخچال اسنوا است.  در این مقاله به شما برای عیب یابی یخچال فریزر اسنوا کمک می‌کنیم و نکات لازم را در اختیار شما خواهیم گذاشت. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

ارورهای یخچال اسنوا:

1.     ارور F1

زمانی که یخچال اسنوای شما این کد را نمایش می‌دهد که اواپراتور آن دچار یخ ‌زدگی شده و دستگاه توانایی لازم  برای سرد کردن را نداشته باشد. علاوه بر این یکی از دلایل دیگر بروز این اختلال وجود نشتی در مسیر حرکت گاز یخچال می‌باشد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. رفع این مشکل باید توسط کارشناسان صورت گرفته و شما در این شرایط باید صرفاً ارتباط یخچال با جریان برق را قطع کنید.

2.     ارور F2

در صورتی که سنسور فریزر دستگاه شما با اختلال مواجه شده باشد، این کد خطا به شما نمایش داده خواهد شد. این مشکل به طور معمول از سوکت و یا خود سنسور می‌باشد؛ اما در بعضی از موارد اختلال برد الکتریکی منجر به نمایش این ارور می‌شود. شما در اکثر موارد می‌توانید با تعویض سنسور و یا اتصالات آن، عملکرد دستگاه خود را بازیابی کنید.

3.     ارور F3

این ارور نمایشگر وجود مشکل در سنسور یخچال اسنوا بوده و با حل مشکل این قسمت برطرف خواهد شد. در اکثر موارد این مشکل با تعویض این سنسور رفع شده و تعمیر آن امکان‌پذیر نمی‌باشد. البته این کد خطا نیز ممکن است بر اثر اختلال در برد الکتریکی نمایش داده شده باشد و شما قبل از تعویض سنسور یخچال باید از سالم بودن برد الکتریکی اطمینان حاصل کنید.

4.     ارور F4

اختلال در عملکرد سنسور اواپراتور یخچال به نمایش این کد خطا منجر می‌شود که با تعمیر و یا تعویض این سنسور برطرف خواهد شد. این روند باید توسط افراد دارای صلاحیت صورت گرفته و بدون تجربه قبلی نباید برای تعویض سنسور اواپراتور اقدام کرد.

5.     ارور F5

این کد خطا هنگام خرابی سنسور اواپراتور فریزر نمایش داده می‌شود. برای رفع آن باید شرایط این سنسور بررسی و اقدامات لازم برای تعمیر یا تعویض آن در نظر گرفته شود.

6.     ارور F6

خرابی سنسور محیط یخچال، با نمایش این کد خطا به شما اطلاع داده می‌شود. برای رفع این ارور باید عیب یابی یخچال فریزر اسنوا توسط متخصصین انجام گرفته و پس از شناسایی ریشه مشکل، برای رفع آن تصمیمات لازم گرفته شود.

7.     ارور F7

این ارور بر اثر بروز اختلال در فن فریزر به وجود می‌آید و برای برطرف کردن آن باید شرایط این فن را چک کنید. ممکن است در این راستا به تعویض برخی از قسمت‌ها و یا کل فن نیاز باشد. تشخیص این نکته را حتماً به افراد دارای مهارت بسپارید.

8.     ارور F8

اختلال در فن یخچال منجر به نمایش این کد خطا می‌شود و برای رفع آن باید سلامت این قسمت مورد بررسی قرار بگیرد. اگر مشکل فن با تعمیر قابل رفع شدن نباشد، باید آن را تعویض کنید. در این شرایط حتماً از قطعات استاندارد استفاده کنید.

9.     ارور F9

بروز مشکل در عملکرد هیتر المنت فریزر باعث نمایش این کد خطا در یخچال فریزر اسنوا مدل ۸۱۰ و ۲۷۰ خواهد شد. پس از بررسی المنت، این قسمت تعویض شده و این ارور برطرف می‌شود.

10.  ارور FA

خرابی هیتر یخچال منجر به نمایش این ارور می‌شود. رفع این مشکل دشوار نبوده و شما با کمک کارشناسان  حرفه‌ای باید آن را برطرف کنید.

11.  ارور FB

این کد خطا هنگام مختل شدن عملکرد آی سی برد الکتریکی اصلی نمایش داده خواهد شد. برای رفع این اختلال، باید شرایط برد الکتریکی، بررسی و در صورت نیاز، تعمیر شود. در بعضی از موارد ممکن است شما چاره‌ای جز تعویض این قسمت نداشته باشید. در صورت نیاز به تعویض برد الکتریکی حتماً از قطعات مورد تأیید سازنده استفاده کرده و از به کار بردن قطعات بی‌کیفیت جدا خودداری کنید.

ارور F1: قطعی سنسور فریزر

ارور F3: اختلال دیفراست

ارور R1: قطعی سنسور یخچال

ارور RT: قطعی سنسور محیط

ارور E1: قطعی سنسور قالب یخ

ارور E9: اختلال در سیستم آب‌رسانی

ارور EA: اختلال در موتور یخ‌ساز

ارور ES: اختلال میکروسوئیچ

ارور C1: اختلال در کمپرسور و یا مبرد (گاز یخچال)

ارور D1: قطعی سنسور دیفراست

ارور D2: فعال شدن دیفراست دستی

ارور DF: اختلال در سوئیچ فریزر

ارور DR: اختلال در سوئیچ یخچال

ارور DH: اختلال در سوئیچ هوم بار (Home Bar)

 

بررسی علل سرمای زیاد یخچال اسنوا

یخچال‌ها جزء لوازم بسیار ضروری و پرکاربردی هستند که وظیفهٔ خنک نگه داشتن مواد غذایی را بر عهده دارند. به طور نرمال بهترین دمای یخچال‌ها بین ۱ تا ۵ درجه سانتی‌ گراد است و دمای فریزر باید در حدود ۱۸- درجه سانتی‌گراد باشد. حال گاهی اوقات پیش می‌آید که یخچال اسنوا بیش از حد سرما تولید کند که این موضوع باعث یخ زدگی مواد غذایی می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی علل این موضوع بپردازیم.

چه عواملی باعث سرمای بیش از حد یخچال اسنوا می‌شوند؟

·         مشکلات جریان هوا یخچال اسنوا

·         مشکلات کنترل سرما

·         تنظیمات اشتباه

·         مشکلات یخ‌زدایی

·         گرفتگی و کثیف بودن دریچه‌ها یا نشتی درزگیر

بررسی علل مشکلات کنترل سرما در یخچال اسنوا

توجه داشته باشید که تا زمانی که برق دستگاه شما قطع نشده است، به هیچ وجه روی آن کاری انجام ندهید. اگر فن یخچال اسنوا شما عملکرد مناسبی دارد، پس جریان هوا در یخچال مسدود نیست و تنظیمات آن درست هستند. اگر با این وجود باز هم با مشکل سرمای زیاد یخچال روبه ‌رو هستید، در چنین شرایطی علت سرمای زیاد داخل یخچال شما ممکن است مربوط به مشکلات کنترل سرما باشد.

اگر یخچال اسنوا شما کنترل الکترونیکی دارد، کنترل سنسور نیز خواهد داشت و ممکن است علت سرمای زیاد یخچال به آن مربوط باشد. تشخیص مشکلات مربوط به کنترل‌های الکترونیکی کمی دشوار است و برای این کار نیاز به نمودار سیم‌کشی و کمی صبر دارید. ممکن است نیاز باشد برای حل مشکل سرمای زیاد یخچال کنترل‌ها تعویض شوند. در این صورت یخچال شما نیاز به تعمیر حرفه‌ای دارد.

اگر یخچال اسنوا شما کنترل الکترونیکی با ترموستات دارد، شانس با شماست. این کنترل سرما بایستی تعویض شود  که به طور معمول خودتان نیز می‌توانید انجام دهید. شاید برای انجام این کار به راهنمایی یک تعمیرکار یخچال هم نیاز پیدا کنید. کلید کنترل برای کنترل دما در یخچال با کنترل سرما در ارتباط است. کار تعویض کنترل را باید با دقت انجام دهید تا از وارد آمدن هر گونه آسیب به اجزای آن جلوگیری شود.

کنترل سرما سنسور دمایی دارد که به آن متصل است و در نزدیکی قسمت پشتی محفظه واقع شده است. برای پیدا کردن محل، لوله متصل‌کننده این دو به یکدیگر را دنبال کنید. با احتیاط کنترل قبلی را با کنترل جدید جایگزین کنید. برای این کار زمان بگذارید و با عجله انجام ندهید.

سایر دلایل سرمای بیش از حد یخچال اسنوا:

·         درب‌های یخچال اسنوا را بررسی کنید و ببینید آیا لاستیک دور آنها سالم است یا نه. نشتی هوایی که از طریق درب یخچال ایجاد می‌شود می‌تواند حجم سرما را در یخچال اسنوا افزایش داده و به عنوان علت سرمای زیاد داخل یخچال عمل کند.

·         اگر فن دستگاه به‌درستی کار نمی‌کند، معمولاً مدت زمان کار طولانی‌تر شده و دمای فریزر بسیار سرد می‌شود.

·         گاهی اوقات ممکن است سرما از سمت فریزر به یخچال و مخصوصاً در قسمت پایینی آن سرازیر شود. چنین اتفاقی منجر به یخ زدن مواد غذایی قرار گرفته در این قسمت خواهد شد.

·         در انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم تمیز بودن کویل‌های یخچال اسنوا را نیز بررسی کنید.

چگونه یخساز ساید بای ساید اسنوا را تنظیم کنیم؟

یکی از مشکلات رایج و آزار دهندهٔ ساید بای ساید اسنوا، اختلالات در یخ ساز دستگاه است. از مهم ترین دلایل ایجاد این موضوع، قطع یا مسدود شدن ورودی آب، و عدم سرمای کافی برای تشکیل یخ در یخساز می باشد. در زمان هایی که سیستم الکترونیکی دستگاه دچار مشکل می‌شود، ریست کردن یخساز ساید بای ساید می‌تواند مشکل را برطرف کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی آسان ترین روش ریست کردن ساید بای ساید اسنوا بپردازیم.

چه زمانی باید یخ‌ساز یخچال ساید بای ساید اسنوا را ریست کرد؟

یکی از موارد مهمی که با ریست یخ‌ساز برطرف می‌شوند، عدم تولید یخ و سروصدای زیاد دستگاه هنگام تولید یخ است. اما در برخی موارد (قطعی ورودی آب، خرابی برد الکترونیکی و غیره) مشکلات مربوط به یخ‌ساز توسط ریست کردن آن برطرف نشده و دستگاه نیاز به بررسی تخصصی و در صورت نیاز تعمیر توسط تعمیرکار مجاز یخچال دارد.

نحوه ریست کردن یخ‌ساز ساید بای ساید اسنوا

در تمامی یخچال‌های ساید بای ساید دکمه‌ای علی‌الخصوص ساید بای ساید اسنوا، جهت ریست کردن یخ‌ساز تعبیه شده است که در مواقع لزوم می‌توانید از آن استفاده کنید. در نتیجه نحوه ریست کردن یخ‌ساز ساید بای ساید در برندهای مختلف تفاوت چندانی با هم ندارد. توجه داشته باشید که یک بار ریست کردن یخ‌ساز کافی است و تکرار این عمل باعث بهبود یا تسریع فرایند نخواهد شد.

نحوه ریست ساید بای ساید اسنوا:

زیر یخ‌ساز یک سوراخ تعبیه شده است که داخل آن یک سوئیچ دارد. برای ریست یخ‌ساز باید سوئیچ داخل آن را به مدت 3 ثانیه به سمت بالا نگهدارید و رها کنید تا ریست شود.

در بعضی دیگر از مدل‌های ساید بای ساید اسنوا، زیر یخ‌ساز یک کلید تعبیه شده است. برای ریست کردن باید آن کلید را 5 ثانیه به سمت بالا نگه دارید و سپس رها کنید.

 

بررسی علل نشتی یخچال اسنوا

یکی از مشکلات آزاردهنده‌ای که ممکن است در یخچال‌ها ایجاد شود، نشتی یخچال اسنوا است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که در زمان ورود به آشپزخانه متوجه نشت آب از یخچال اسنوا شده باشید. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید با دلایل ایجاد آن آشنا شوید و سپس با اجرای راهکارهای لازم، آن را برطرف کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی علل نشتی یخچال بپردازیم.

دلایل نشتی یخچال اسنوا چیست؟

·         مشکل در لاستیک درب یخچال اسنوا

 یکی از مهم‌ترین دلایل نشتی یخچال و جمع شدن آب در زیر آن، به بسته نشدن لاستیک درب این دستگاه بستگی دارد. تجمع گردوغبار یا هرگونه مواد غذایی در لاستیک درب یخچال، از بسته شدن محکم درب جلوگیری می‌کند. با بسته نشدن درب، میزان چگالی افزایش می‌یابد و آب به بیرون از یخچال نشت پیدا می‌کند. سپس‌ درزگیرهای لاستیک درب به‌مرورزمان و استفاده از یخچال خراب و پوسیده خواهند شد. در نتیجه با بسته نشدن درب، هوای گرم موجود در بیرون یخچال، به ایجاد رطوبت زیاد در فضای داخلی آن منجر می‌شود. با افزایش رطوبت، آب اضافی به داخل سینی تخلیه می‌ریزد و با سرازیر شدن از سینی به بیرون از وسیله نشت پیدا کرده و روی کف آشپزخانه می‌ریزد. برای اینکه مطمئن شوید علت نشتی یخچال وجود ایراد در لاستیک درب است یا نه باید دو نکته زیر را مورد بررسی قرار دهید.

·         تراز نبودن محل قرارگیری یخچال اسنوا

مورد دیگر که در هنگام بررسی درب یخچال باید بررسی شود این است که حتماً یخچال در جای مناسب قرار گرفته و پایه‌های یخچال را برای تراز کردن این وسیله تنظیم کنید. ممکن است هنگام جابه‌جایی یخچال در اسباب‌کشی پایه‌های آن از تراز خارج شده باشند و گاهی اوقات هم کاشی‌های کف آشپزخانه تراز نیستند و با قرار گرفتن یخچال روی کف آشپزخانه درب با کج شدن به سمت جلو به خوبی بسته نمی‌شود‌. ‌ درست بسته نشدن درب باعث می‌شود که هوای گرم به محیط داخلی یخچال نفوذ پیدا کند و در نهایت منجر به نشتی یخچال اسنوا شود. برای برطرف کردن این مشکل به راحتی می‌توان پایه‌های یخچال را از لحاظ بلندی و کوتاهی تنظیم نمود. به‌طوری‌که درب به خوبی بسته شود و نشت آب متوقف گردد.

·         انسداد لوله تخلیه و نشتی یخچال

 یکی دیگر از دلایل اصلی نشتی یخچال و جمع شدن آب در داخل این دستگاه، مسدود شدن لوله تخلیه آب می‌باشد. در تمام یخچال‌ فریزرهای فاقد برفک، چرخه‌ای وجود دارد که از ایجاد یخ‌ و برفک‌ بر روی سیم‌پیچ‌های اواپراتور جلوگیری کرده و آن‌ها را ذوب می‌کند. آبی که از ذوب شدن یخ‌ و برفک‌ها ایجاد می‌شود، به سمت سینی یا ظرف موجود در خارج از فریزر که در کنار کمپرسور جاسازی شده هدایت می‌شود.

وجود گرفتگی در لوله تخلیه آب باعث می‌شود که آب نتواند به سمت سینی خارج از یخچال برود و به ناچار در داخل یخچال تجمع پیدا کرده و موجب نشتی یخچال می‌شود. گرفتگی لوله تخلیه آب معمولاً به دلیل پر شدن لوله توسط کیسه‌فریزر، ذرات غذا و غیره اتفاق می‌افتد. محل قرارگیری سوراخ تخلیه آب یخچال در لوله تخلیه در پشت کشوهای موجود در داخل یخچال است. البته موقعیت قرار گرفتن لوله تخلیه آب با توجه به نوع و همچنین مدل یخچال متفاوت است.

برای پیدا کردن محل اصلی سوراخ  تخلیه آب یخچال باید به دفترچه راهنمای یخچال خود مراجعه نمایید. برای برطرف کردن گرفتگی لوله تخلیه از آب گرم استفاده کنید. برای از بین بردن مواد موجود در لوله مقدار یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با دو لیوان آب مخلوط کنید. سپس مخلوط آب و جوش شیرین‌ را در داخل شیر تخلیه بریزید.

راه حل دیگری که برای برطرف کردن گرفتگی لوله تخلیه وجود دارد این است که با استفاده از یک سیم ضخیم مواد غذایی یا تکه‌های یخ موجود در لوله را خارج کنید. بعد از اینکه مسدود بودن لوله تخلیه برطرف شد، آن را مجدداً در جای خود نصب کنید. در اکثر یخچال فریزرها محل قرارگیری لوله تخلیه در قسمت پشتی یخچال است و برای تمیز کردن آن باید بعضی از قسمت‌های دستگاه باز شود. همواره سعی کنید تمام تعمیرات یخچال از جمله گرفتگی لوله تخلیه آب را به یک تعمیرکار بسپارید تا مشکل نشتی یخچال نیز حل شود.

1.      انباشته شدن یخ یا برفک روی اواپراتور

 زمانی که میزان یخ تجمع یافته در داخل یخچال افزایش پیدا کند، یخچال سرما ندارد و هنگام کار کردن یخچال صدای وزوز به گوش می‌رسد. اصلی‌ترین دلیل افزایش دمای داخل یخچال در چنین شرایطی پوشیده شدن اواپراتور از یخ یا برفک است. زیاد بودن یخ و برفک باعث می‌شود که حتی فرایند یخ زدایی یا دیفراست نیز به تمیز کردن یخچال کمکی نکند. این مشکل در نهایت باعث می‌شود که هوا از فن عبور نکند و دمای داخل یخچال افزایش یابد. با گرم شدن داخل این دستگاه مشکل نشتی یخچال پیش می‌آید. برای برطرف کردن این مشکل باید عملکرد کمپرسور مورد بررسی قرار گیرد و پوشش موجود روی اواپراتور برای بررسی یخ‌های موجود در اواپراتور برداشته شود. این کار برای حل مشکل فرایند یخ زدایی انجام می‌شود. تمام مراحل بررسی کمپرسور و اواپراتور باید توسط تعمیرکار مجرب و حرفه‌ای و با رعایت نکات ایمنی انجام شود.

·         وجود مشکل در شیر ورودی دستگاه

وجود نشتی در شیر ورودی آب معمولاً باعث می‌شود که از پشت یخچال آب بریزد. ‌ برای بررسی شیر ورودی آب، ابتدا یخچال را از برق بکشید و سپس لوله آب را به صورت دقیق مورد بررسی کنید. یکی دیگر از لوله‌های آب در زیر یخچال فریزر قرار دارد و امتداد آن به قسمت پشتی این دستگاه می‌رسد. گاهی اوقات علت چکه کردن آب وجود نشتی در پیچ باز و بسته کردن شیر آب  است. ‌ به طور کلی باید همه لوله‌های آب موجود در یخچال را چک کنید و مطمئن شوید که هیچ کدام از جای خود در نرفته یا سوراخ نشده باشند.  برای حل این مشکل لوله‌های سوراخ را با لوله‌های سالم تعویض کنید تا نشتی یخچال حل شود.

·         نشت آب از بخش فریزر

نشتی آب از بخش فریزر یخچال به دلایل مختلفی مانند عدم نصب درست شلنگ تصفیه آب، عدم عملکرد صحیح هیتر یا گرم‌کن یخچال و یا وجود رطوبت زیاد در محیط اطراف یخچال به دلیل نزدیکی سینک به این دستگاه اتفاق می‌افتد. برطرف کردن این مشکل به یک تعمیرکار متخصص و مجرب نیاز دارد. تعمیرکار با استفاده از دانش و آگاهی خود مشکل نشت آب از فریزر را به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و راه‌حل‌های لازم را روی این بخش پیاده می‌کند. تعمیر یخچال توسط افراد غیرمتخصص و بی‌تجربه نه تنها مشکل نشتی یخچال را حل نخواهد کرد؛ بلکه مشکلات جدیدتری برای این دستگاه به وجود خواهد آورد.

چگونه از ساید بای ساید خاموش نگهداری کنیم؟

همه ی ما در صورتی که کارمان با لوازم خانگی تمام شود، وسیله را از برق می‌کشیم و خاموش می‌کنیم. اما لوازم بزرگی مانند یخچال‌ها را نمی‌توان به این سادگی‌ها از برق کشید. در صورتی که برای آخر تعطیلات قصد سفر را دارید، خاموش کردن یخچال احتمالاً راهکار مناسبی نیست، زیرا مواد غذایی شما فاسد می‌شوند. با این حال اگر قرار است یک ماه یا بیشتر از منزل خود دور باشید، روشن نگه داشتن یخچال تنها باعث اتلاف برق می‌شود. نتیجه این کار بالا رفتن مبلغ قبض برق شما خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا راهکاری برای خاموش کردن ساید بای ساید اسنوا بپردازیم.

مراحل خاموش کردن ساید بای ساید اسنوا:

۱. همه مواد غذایی درون یخچال را خارج کنید

ابتدا یخچال خود را کاملاً خالی کنید. همه مواد غذایی را از آن خارج کرده و صبر کنید تا یخچال به دمای معمولی برسد. سپس داخل یخچال خود را به خوبی تمیز کنید تا بو و رطوبت داخل آن کاملاً از بین برود. اگر کشوها، قفسه‌ها و سبدهای یخچال شما قابل جابه‌جایی هستند آن‌ها را بردارید و چون نظافت یخچال بسیار مهم و کلیدی است، درون یخچال را با موادی مانند جوش شیرین، خمیر دندان، سرکه یا آب لیمو تمیز کنید. فراموش نکنید که لاستیک درب یخچال و فریزر خود را نیز تمیز کنید.

۲. منبع آب ساید بای ساید اسنوا را قطع کنید.

یکی از نکات مهم در نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی این است که اگر یخچال شما دارای ویژگی‌هایی مانند یخ‌ساز و آب سرد کن است، قبل از اینکه آن را خاموش کنید، منبع آب یخچال را قطع نمایید.

۳. خشک کردن محیط داخلی یخچال

پس از تمیز کردن ساید بای ساید اسنوا مطمئن شوید که تمام قسمت‌های آن خشک شده باشد. برای خشک کردن یخچال می‌توانید از دستمال کاغذی یا پارچه خشک استفاده کنید. رطوبت باقی مانده در یخچال نیز باعث ایجاد بوی بد می‌شود. برای از بین بردن این رطوبت می‌توانید از جاذب‌های رطوبت مانند جوش شیرین، پودر قهوه آسیاب شده، قالب‌های زغال چوب و غیره استفاده کنید.

۴. درب ساید بای ساید اسنوا را باز بگذارید

یکی از نکات مهم دیگر در نگهداری یخچال خاموش، باز گذاشتن درب یخچال است. چک کنید که در یخچال شما کمی باز باشد به‌طوری‌که مقداری فضا برای عبور هوا وجود داشته باشد. برای باز نگه داشتن درها می‌توانید یک حوله بین یخچال و درهای آن قرار دهید یا کشوها را کمی از یخچال بیرون بکشید تا مانع بسته شدن درب شود.

زمانی که از تعطیلات به منزل خود برگشتید فقط کافی است جاذب رطوبت را از یخچال خارج کنید و آن را به برق بزنید و روشن کنید. به محض اینکه یخچال خود را روشن کردید دمای یخچال را کاهش دهید. نتیجه رعایت این نکات، صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از آسیب رسیدن به یخچال شما خواهد بود.

اگر کمتر از چهار هفته از محل زندگی خود دور هستید بهتر است یخچال خود را روشن نگه دارید. هر چقدر مقدار مواد غذایی در یخچال شما بیشتر باشد مصرف برق هم بیشتر می‌شود. پس بهتر است مواد غذایی را بردارید و ۲ یا ۳ بطری آب داخل یخچال بگذارید.

در نگهداری یخچال خاموش باید بدانید که یخچال‌های قدیمی یا یخچال‌های با فناوری خنک ساز مستقیم با یخچال‌های مدرن امروزی دارای فناوری اینورتر متفاوت هستند. یخچال‌های خنک ساز مستقیم نسبت به یخچال‌های با فناوری اینورتر برق بیشتری مصرف می‌کنند.

خاموش کردن ساید بای ساید اسنوا برای مدت کوتاهی مانند ۲ تا ۴ هفته ممکن است معقول نباشد. زیرا یخچال‌های مدرن با فناوری اینورتر کمتر از ۳۰۰ واحد برق در سال مصرف می‌کنند. اگر یخچال شما مدل قدیمی است به دلیل خنک سازی مستقیم و مصرف برق بیشتر، بهتر است آن را از برق بکشید و موارد گفته شده را دنبال کنید.

آیا کشیدن ساید بای ساید اسنوا از برق به آن آسیب می‌رساند؟

به طور کلی جواب این سؤال خیر است. جدا کردن ساید بای ساید اسنوا از برق به آن آسیب نمی‌رساند. درست مانند بسیاری از لوازم خانگی، جدا کردن یخچال از برق بر عملکرد آن تأثیری نخواهد گذاشت. این مشکل معمولاً در صورتی ایجاد می‌شود که وصل و جدا کردن برق به درستی انجام نشود یا پشت سر هم انجام گیرد.

با این حال اگر داخل یخچال مواد غذایی دارید، قطع کردن یخچال از برق منجر به گرم شدن آن‌ها می‌شود. زمانی که این اتفاق می‌افتد باکتری‌ها و رطوبت شروع به نفوذ می‌کنند. طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی، هر غذایی که بیش از ۴ ساعت در یخچال بدون برق باقی مانده باید دور ریخته شود.

 

نکاتی برای تمیز کردن یخچال اسنوا

 

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که هرچند وقت یکبار یخچال اسنوای خود را تمیز می کنید؟ و یا از آن دسته از افراد هستید که اعتقادی به تمیز کردن یخچال ندارید. در هر صورت تمیز کردن یخچال یکی از کارهای بسیار واجبی است که موجب طول عمر دستگاه شما می شود.در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی نکات مهم در رابطه با تمیز کردن یخچال اسنوا بپردازیم.

نکاتی برای تمیز کردن یخچال اسنوا:

1.      یخچال اسنوا را خالی کنید

اولین قدم برای تمیز کردن یخچال اسنوا، خالی کردن آن است. یخچال را ار برق بکشید و هر چه که داخل آن است را بیرون بگذارید.

مواد غذایی که در فریزر نگداری شده است را داخل یخدان یا ظرف بزرگی قرار دهید و با کیسه‌های یخ آن‌ها را محاصره کنید تا در این مدت خراب نشوند.

میز یا پیشخوانی که تمام مواد غذایی داخل یخچال را روی آن قرار خواهید داد، با پارچه و حوله کاور کنید تا در صورتی که مواد غذایی در حین تمیز کردن یخچال فریزر یخ‌شان آب شد، کانتر یا میز شما کثیف نشود.

۲- سینی و سبدهای یخچال اسنوا را خیس کنید

قبل از این ‌که از وسایل شستشو برای تمیز کردن داخل یخچال به‌ منظور پیشیگیری از مشکلات یخچال اسنوا  استفاده کنید، تمامی‌ سینی و سبدهای موجود در یخچال را در آب گرم خیس کنید.

به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم خیس نگه دارید تا تمام لکه‌های موجود از بین بروند.

۳- تمیزکاری یخچال را آغاز کنید

هم می‌توانید از مواد شستشویی که در بازار موجود است استفاده کنید و هم از آب گرم و سرکه.

به این صورت که سینی و سبدها را از آب خارج کرده و با استفاده از یک اسفنج شروع به تمیزکردن لکه‌ها کنید.

برای نواحی روی لبه‌های می‌توانید از مسواک نیز برای تمیزتر شدن سریع آن‌ها استفاده کنید.

۴- برای خشک کردن از یک پارچه تمیز استفاده کنید

به‌جای استفاده از کاغذ و یا حوله‌های آشپرخانه در روند تمیز کردن یخچال فریزر، از پارچه‌های میکروفیبر برای خشک کردن سبدها استفاده کنید.

۵-جانمایی دوباره سبد و سینی‌های یخچال اسنوا

حالا که یخچال به‌طور کامل تمیز شد، می‌توانید سبد و سینی‌ها را داخل یخچال گذاشته و تمام مواد غذایی را مجددا جا نمایی کنید. زمانی که این کار تمام شد، در یخچال را کمی‌ باز نگه دارید تا داخل یخچال به‌طور کامل خشک شود.

 

بررسی متداول ترین اختلالات یخچال های ساید بای ساید

یخچال های ساید بای ساید یکی از اجزای بسیار مهم و بی‌ سر و صدا در هر آشپزخانه‌ است که وظیفهٔ نگهداری از مواد غذایی را به‌ عهده دارد. گاهی اوقات ساید بای ساید اسنوا با مشکلاتی مواجه می‌شود که می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مشکلات متداول ساید بای سایدهای اسنوا بپردازیم.

رایج‌ترین مشکلات ساید بای ساید اسنوا:

۱- صداهای عجیب و غریب یخچال ساید بای ساید اسنوا

بخشی از صدای یخچال، طبیعی است، به‌خصوص در یخچال‌های بدون برفک. هنگام کار کردن یخچال برای پاک کردن برفک از بدنه فریزر، صدای کمی تولید می‌شود که البته نمی‌تواند آزار دهنده باشد.

اما موارد زیر می‌تواند باعث ایجاد صدای اضافی در یخچال و صدای زیاد یخچال شود:

·         خراب شدن فن موتور اپراتور ساید بای ساید اسنوا

·         خراب شدن موتور فن کندانسور

·         شل شدن اتصالات و خرابی موتور یخچال

·         ایراد در موتور فن تبخیر دستگاه

·         خرابی پره‌های فن ساید بای ساید اسنوا

۲ - جمع شدن آب پشت یخچال ساید بای ساید اسنوا

آب‌های تبخیر شده داخل ساید بای ساید اسنوا، به طور معمول حدود ۱۵ تا ۱۶ قطره است که روی موتور ریخته می‌شود تا علاوه بر خنک کردن موتور، به واسطه حرارت موتور تبخیر شود.اما گاهی اوقات در یخچال اسنوا، بیشتر از این حد، آب تولید می‌کنند که می‌تواند به دلیل سوراخ شدگی لوله‌های جریان آب باشد یا این ‌که در جای خودشان به‌درستی قرار نگرفته باشند.

تعمیر سوراخ شدن فریزر یخچال باید به‌صورت جدی بررسی شود، در غیر این صورت آسیب جدی به موتور وارد می‌شود و مشکلات یخچال را دوچندان می‌کند.

۳- آب دادن داخل ساید بای ساید

مشکل آب دادن داخل یخچال را دست کم نگیرید: گاهی اوقات، ممکن است تکه‌های کوچکی از مواد غذایی، جلوی عبور آب یخچال را از لوله تخلیه یخ‌ زدا بگیرند و با بسته شدن سوراخ ناودانی که محل عبور آب است، به‌جای این‌که آب به روی موتور ریخته شود، داخل یخچال می‌ریزد.

درب فریزر باید تعویض شود که هزینه زیادی هم دارد. این در حالی است که به‌راحتی می‌شود این گرفتگی سوراخ ناودانی را باز کرد تا هیچ کدام از مشکلات بعدی اتفاق نیفتد.

بسیاری از خروجی‌های لوله‌های تخلیه، پشت کشوهای داخلی یخچال قرار دارند و به‌راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید و خروجی لوله تخلیه را از گرفتگی پاک‌سازی کنید.

۴- خنک نکردن ساید بای ساید اسنوا

گاهی ممکن است بسیار خسته و عرق کرده به خانه بیایید و خوشحال باشید که آب سرد در یخچال دارید یا به میزان کافی یخ در فریزر نگه داشته‌اید تا بتوانید از آن‌ها برای درست کردن یک شربت گوارا و سرد استفاده کنید، اما با کمال تعجب متوجه شوید که آب خیلی سرد نشده است و ظرف یخ شما به طور کامل یخ نزده است.

خنک نکردن یخچال و فریزر خیلی مهم است؛ چراکه ممکن است گاز موجود در لوله‌های یخچال، کم شده باشد یا بخش‌هایی از موتور مثل کمپرسور نتوانسته باشد وظیفه خودشان را به‌درستی انجام دهند.

 

با چه لوازمی می توان یک چای خوشمزه تهیه کرد؟

 

از گذشته به الان چای جزء نوشیدنی هایی است که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. از گذشته تا به الان روش های مختلف و متفاوتی وجود داشته که در بین تمامی روش ها، استفاده از سماور ها بسیار رایج تر بوده. اما با وجود پیشرفت علم و ورود چای ساز ها همه چیز تغییر کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی جدید ترین دستگاه ها برای تهیه ی چای بپردازیم.

کاربردی ترین لوازم تهیه ی چای کدام است؟

1.      سماور برقی

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، از قدیمی ترین و رایج ترین ابزارهای دم کردن چای، می توان به سماورها اشاره نمود. در گذشته از سماورهای زغالی، نفتی و … استفاده می‌شد، ولی امروزه سماورهای برقی و گازی یکی از گزینه های بسیار کاربردی برای دم کردن چای به حساب می آیند.

2.      چای ساز برقی

یکی دیگر از لوازم بسیار کاربردی در تهیه ی چای، چای ساز ها می باشند. چای ساز ها لوازمی هستند که وظیفه گرم نگه داشتن یا دم کردن چای را در کمترین زمان ممکن بر عهده دارد. به طور کلی چای سازها از دو بخش تشکیل شده اند: قسمتی برای آماده سازی آب جوش (کتری) و قسمتی برای دم کردن چای (قوری) .

3.      کتری برقی

کتری برقی یکی دیگر از لوازم برقی بسیار کاربردی برای تهیه ی انواع نوشیدنی گرم، کتری های برقی می باشند. که در چند سال اخیر به محبوبیت بالایی رسیده است. از کتری های برقی بیشتر اوقات می توان برای  آب استفاده نمود. در صورتی که قصد داشته باشید که دستگاهی خریداری کنید که تنها آب جوش به شما ارائه دهد و بیشتر از قهوه، هات چاکلت، نسکافه و چای آماده استفاده می ‌کنید، به شما پیشنهاد می کنیم این دستگاه را با بهترین قیمت کتری برقی از فروشگاه انتخاب سنتر خریداری کنید.

 

 

بررسی عملکرد چای ساز و کتری برقی

 یکی از روتین های روزمره که هر فردی از اول صبح به انجام آن می پردازد، نوشیدن چای و قهوه می باشد.  از لوازم های بسیار کاربردی که سرعت تهیه ی نوشیدنی را بسیار بالا می برد، کتری برقی و چای ساز ها می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت ها و شباهت های چای ساز و کتری برقی بپردازیم.

بررسی خصوصیات کتری برقی ها:

کتری برقی ها یکی از لوازم کاربردی در تهیه ی چای و انواع دمنوش است که به وسیله ی المنتی که دارد آب جوش را در کمترین زمان ممکن تهیه می کند. به طور معمول کتری ‌های برقی از متریال مختلفی همچون پلاستیک، فلز یا شیشه‌ ساخته می شوند و دارای یک کلید روشن و خاموش می باشند که با کمک آن به آسانی می ‌توانید آب جوش تهیه کنید. از مهم ترین خصوصیات کتری برقی ها می توان به موارد زیر اشاره کنیم:

·         کتری برقی ها فضای کمی را در آشپزخانه ها اشغال می کنند.

·         سرعت جوش آمدن آب در این دستگاه بسیار بالاتر از سایر دستگاه ها است.

·         به علت بالا بودن سرعت کتری های برقی، این دستگاه ها گرمای زیادی تولید نمی کنند و به راحتی می توانید از آن ها در فضاهای کوچک و در فصول گرم سال استفاده کنید.

·         کتری های برقی دارای مصرف انرژی بسیار کمی می باشند که همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت این دستگاه ها است.

·         استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و شما می توانید تنها با فشردن یک دکمه و پر کردن مخزن آب، در کمترین زمان ممکن آب جوش تهیه کنید.

بررسی خصوصیات چای ساز ها:

چای سازها یکی دیگر از محصولات کاربردی برای تهیه ی چای است که از لوازمی همچون:  پایه، کتری برقی و قوری پیرکس تشکیل شده است. به کمک چای ساز برقی شما می توانید به آسانی آب جوش را با قسمت کتری برقی آن تهیه کرده ، چای را در صافی فلزی قوری ریخته و روی پایه ‌ی دم آور چای ساز قرار دهید ، آب جوش را روی چای ریخته و تایمر را تنظیم کنید تا چای آماده شود. از مهم ترین مزایای چای سازهای برقی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

·         صدای کم چای ساز برقی

·         شما می ‌توانید تنها از قسمت کتری برقی دستگاه استفاده کنید و قسمت مربوط به قرار گرفتن قوری را روشن نکنید.

·         شما می‌توانید دمای دلخواه برای آب گرم و دم کشیدن چای را تنظیم کنید.

·         سرعت بالای کار با چای ساز

 

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 صفحه بعد