x تبلیغات
شهر لوازم خانگی

چگونه فیلتر ساید بای ساید اسنوا را تعویض کنیم؟

ساید بای ساید های اسنوا یکی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین آیتم ها در بین یخچال های ایرانی است است که شما می توانید با بهترین قیمت و ضمانت نامه اصالت کالا از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر خریداری کنید. یکی از مواردی که باید برای افزایش طول عمر یخچال اسنوا به آن توجه نمود، سرویس های دوره ای آن است. یکی از آیتم های بسیار مهم در سرویس های دوره ای ساید بای ساید های اسنوا، تعویض فیلتر آب دستگاه است. تا آخر مطلب با ما همراه باشید تا به آموزش تعویض فیلتر یخچال اسنوا بپردازیم.

چگونه فیلتر یخچال اسنوا را در منزل عوض کنیم؟

1.      در ابتدا باید محل دقیق قرارگیری فیلتر آب یخچال اسنوا را با توجه به مدل دستگاه پیدا کنید و بررسی کنید فیلتر مصرفی یخچال شما از چه نوع فیلتر است. سپس به فروشگاه لوازم یخچال اسنوا مراجعه کنید و فیلتر جدید را خریداری کنید و به راحتی در جای فیلتر آب قبلی قرار دهید. برای انجام این کار لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

2.      فیلتر آب یخچال اسنوا را ۴/۱ دور در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و فیلتر را به صورت مستقیم از جایگاه خود بیرون بیاورید.

3.      پوشش فیلتر را از فیلتر قبلی جدا کنید و آن را بر روی فیلتر جدید قرار دهید.

4.      فیلتر جدید را به صورت مستقیم به داخل محفظه هدایت کرده و آن را ۴/۱ دور در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا در موقعیت خود ثابت شود.

5.      یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با تعویض فیلتر ساید بای ساید اسنوا وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید این است که؛ سیستم تصفیه آب یخچال شما تنها زمانی می‌تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد که به درستی نگهداری و مراقبت شود. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم با رعایت نکات نگهداری و سرویس به موقع فیلتر آب یخچالتان، به افزایش طول عمر دستگاه کمک کنید.

چرا باید فیلتر یخچال اسنوا را تعویض کنیم؟

همان‌طور که در بالاتر گفتیم؛ چراغ قرمز نمایشگر یخچال اسنوا، نشان دهنده ی این است که زمان تعویض فیلتر ساید بای ساید اسنوای شما فرا رسیده است و شما باید هرچه سریع‌تر به تعویض فیلتر دستگاه بپردازید. همان‌طور که می دایند فیلترهای آب یخچال‌های اسنوا به صورتی طراحی شده‌اند که حداکثر ۶ ماه دوام می‌آورند و پس از آن کارایی خود را از دست می‌دهند. این یعنی که در چنین وضعیتی آلاینده‌ها، مواد معدنی و رسوبات لوله‌ها به راحتی می‌توانند وارد منبع آب منزل شما شوند و طعم و رنگ آب یخچال را تحت تأثیر قرار دهد.

یکی دیگر از دلایل ضرورت تعویض فیلتر یخچال اسنوا، کاهش پوسیدگی تجهیزات یخچال اسنوا است. به علت تجمع آلاینده و رسوبات در فیلتر یخچال، جریان آب کندتر می‌شود و این موضوع می‌تواند باعث تجمع آب در یخچال اسنوا شده و در صورت عدم تعویض به سایر قطعات آسیب برساند.

 

چگونه بفهمیم گاز یخچال اسنوا کم شده است؟

یخچال‌ها جزء لوازم بسیار کاربردی برای سرد نمودن و افزایش ماندگاری مواد غذایی است. در رابطه با نحوه ی عملکرد یخچال‌ها باید گفت که در تمامی یخچال فریزرها، گازی به نام گاز مبرد وجود دارد که این گاز وظیفه ی خنک کردن دستگاه را بر عهده دارد. یکی از مشکلاتی که ممکن است در انواع یخچال و یخچال اسنوا ایجاد شود، تمام شدن گاز مبرد است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی نشانه‌های کاهش گاز مبرد ساید بای ساید اسنوا و علل به وجود آمدن این مشکل بپردازیم.

چگونه بفهمیم گاز یخچال اسنوا کاهش پیدا کرده است؟

.کارکردن مداوم موتور دستگاه

اگر در طول روز متوجه این موضوع شدید که موتور یخچال اسنوای شما به صورت ممتد کار می‌کند، باید به این موضوع پی ببرید که گاز خنک کننده دستگاه شما در حال کاهش است. همان‌طور که بارها گفته شد گاز فریون یا مبرد، در سرما سازی و کارکرد یخچال نقش مهمی را ایفا می‌کند. زمانی ‌که گاز یخچال کاهش پیدا می‌کند، موتور دستگاه عملکرد خود را از دست می‌دهد و این موضوع موجب گرم شدن دمای داخل یخچال می‌شود

 

.بوی نامطبوع در داخل یخچال فریزر

یکی دیگر از نشانه‌های کاهش گاز یخچال، وجود بوی نامطبوع در فضای داخلی یخچال اسنوا است. همان‌طور که می‌دانید اکثر گازها دارای بوی نامطبوعی هستند، گاز مبرد نیز یکی از انواع گازهایی است که دارای بوی نامطبوعی است. زمانی ‌که گاز مبرد یخچال شما دچار نشتی شود و تخلیه شود، بوی بسیار نامطبوعی از دستگاه شما آزاد می‌شود. برای رفع این مشکل شما ابتدا باید یخچالتان را از برق کشیده و با نمایندگی اسنوا تماس بگیرید.

 

.ایجاد گرما در محفظه داخلی دستگاه

در صورتی که چند وقتی است که حس می‌کنید یخچال و فریزر شما سرمای گذشته را ندارد، باید به این پی ببرید که گاز یخچال شما در‌ حال تخلیه شدن است. حتی گاهی اوقات می‌توان با وجود مواد غذایی فاسد به این موضوع پی برد. در صورت هرگونه افزایش دمای یخچال بهتر است هرچه سریع‌تر برای رفع نشتی گاز یخچال و تعمیر یخچال اقدام کنید

 

.افزایش مصرف برق دستگاه

همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم، هنگامی که  گاز مبرد ساید بای ساید اسنوا کاهش پیدا کند، یخچال برای ایجاد هوای مناسب و مطلوب و جلوگیری از فساد مواد غذایی باید بیشتر از حد نرمال کار‌ کند. این موضوع در نهایت باعث افزایش مصرف انرژی و مصرف برق دستگاه می‌شود. در صورتی‌ که با توجه به میزان هزینه قبض برق متوجه شدید که هزینه‌های برق شما به نسبت ماه‌های گذشته افزایش پیدا کرده است، این موضوع به این معناست که گاز یخچال شما کاهش پیدا کرده و دستگاه برای خنک سازی محیط داخلی از انرژی بیش‌تری استفاده کرده‌ است.

 

.سرد شدن بیش از حد کندانسور دستگاه

یکی دیگر از نشانه‌های کاهش گاز مبرد در دستگاه، سرد بودن کندانسور یخچال است. در زمان‌هایی که یخچال شما در وضعیت نرمال باشد، کندانسور دستگاه باید دمای نرمال و نسبتاً گرمی باشد؛ بنابراین درصورتی‌که احساس کردید سطح کندانسور از حالت عادی سردتر شده است، این موضوع به این معناست که گاز یخچال شما در حال تمام شدن است.  

 

چگونه درب یخچال اسنوا را تعمیر کنیم؟

قطعا درب تمامی یخچال فریزرها پس از چند سال استفاده دچار زنگ زدگی و تغییر ظاهر می شود که یخچال اسنوا نیز از این قاعده مثتثنی نیست. در صورت بروز چنین وضعیتی هیچ نیازی به تعویض درب یخچال یا خرید یک یخچال جدید نیست. به کمک روش های گفته شده در این مطلب شما می توانید با کمترین هزینه، درب یخچال اسنوا را مثل روز اول کنید.

تعمیر زنگ زدگی درب یخچال اسنوا به کمک سرکه سفید

برای تعمیر زنگ‌زدگی درب یخچال اسنوا به کمک سرکه سفید، باید مقداری از سرکه را بر روی قسمت زنگ زده ی درب بپاشید و کمی منتظر بمانید. پس از مدت زمانی محلول را پاک کرده و آن را بسابید.

یکی دیگر از روش های کار با سرکه سفید، استفاده از یک‌ تکه آلومینیوم و سرکه است. برای این کار فویل  را به سرکه سفید آغشته کنید و ناحیه زنگ‌زده را با آن بسایید. این روش بسیار خوب است و ساییدگی کمتری نسبت به سیم ظرفشویی دارد.

تعمیر زنگ زدگی درب یخچال اسنوا به کمک نمک و لیمو

برای استفاده از نمک و لیمو در رفع زنگ زدگی درب یخچال اسنوا ابتدا ناحیه زنگ ‌زده را به‌ صورت کامل بانمک بپوشانید.سپس مقداری آب‌لیمو روی آن بریزیدو 3  الی ۴ ساعت صبر کنید و پس از آن، ناحیه ی زنگ زده را بسابید.

تعمیر زنگ زدگی درب یخچال اسنوا به کمک جوش شیرین

ابتدا آب و جوش شیرین را به میزانی با هم مخلوط کنید تا یک خمیر منسجم به دست بیاید. سپس خمیر به ‌دست‌آمده را روی ناحیه زنگ‌زدگی بمالید و مقداری منتظر بمانید.پس از گذشت زمان، ناحیه را کمی بسایید و سپس آب‌کشی کنید.

تعمیر زنگ زدگی درب یخچال اسنوا به کمک با سیب‌زمینی

ابتدا یک سیب ‌زمینی را نصف کنید و آن را آغشته به مایع ظرف‌شویی کنید. سیب زمینی را بر روی ناحیه زنگ ‌زده یخچال اسنوا قرار دهید.

تعمیر زنگ زدگی یخچال اسنوا با روش‌های شیمیایی

اسپری‌های زنگ ‌بر با برندها و کاربردهای متفاوت در بازار موجود است و شما می‌توانید نوع مناسب آن را خریداری کنید و مطابق دستورالعمل نوشته‌شده روی بسته‌بندی از آن‌ها استفاده کنید.

تعمیر زنگ زدگی عمیق درب یخچال اسنوا در منزل:

برای تعمیر زنگ زدگی درب یخچال که عمیق و دارای پوسیدگی است، باید زنگ را تراشید و مجدداً محل را رنگ‌آمیزی کرد. یک گزینه غیرشیمیایی در این مورد، استفاده از کاغذ سنباده ۲۲۰ است.

از این سنباده برای پاک‌کردن قسمت‌های زنگ‌زده و پوسیده‌ای استفاده کنید که بعداً قرار است روی آن را دوباره رنگ کنید.

از قسمت‌های اطراف زنگ‌زدگی و قسمت‌هایی که نمی‌خواهید دوباره رنگ کنید، محافظت کنید.

بعد از پاک‌کردن کامل زنگ‌زدگی‌ها و پوسیدگی‌ها، با اسپری رنگی که با رنگ یخچال شما مطابقت دارد، آن ناحیه را رنگ‌آمیزی کنید.

رنگ را از حاشیه به سمت مرکز قسمت موردنظر چند بار اسپری کنید و یک پوشش رنگی مرطوب باقی بگذارید.

سپس روی پوشش قبلی، یک پوشش را با اسپری‌کردن از بالابه‌پایین ایجاد کنید تا از باقی‌ماندن رگه‌های رنگ جلوگیری شود.

روش تنظیم درجه ساید بای ساید اسنوا

شاید برای شما بارها پیش آمده باشد که مواد غذایی‌تان را از ساید بای ساید اسنوا خارج کرده باشید‌ و متوجه شوید که بعضی قسمت‌های مواد غذایی نیمه یخ زده یا حتی گرم است که این موضوع باعث نگرانی و کنجکاوی شما در رابطه با درجه سرمای نرمال ساید بای ساید اسنوای شما می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به تنظیم درجه ساید بای ساید اسنوا بپردازیم.

دمای استاندارد ساید بای ساید اسنوا چقدر است؟

همان‌طور که می‌دانید باکتری‌ها در همه مواد غذایی وجود دارد، اما به صورت کلی باکتری‌ها دارای دو نوع باکتری مفید و باکتری مضر وجود دارد. باکتری‌های مفید در مرحله پخت غذا فعال می‌شود و موجب بهبود طعم غذا می‌شود. باکتری مضر نوعی باکتری است که در زمان فاسد شدن مواد غذایی فعال می‌شود. یکی از علائم قابل تشخیص باکتری مضر، کپک و تغییر بوی مواد غذایی است.

هنگامی که غذا در یخچال نگهداری می‌شود، رشد باکتری‌ها کند می‌شود. طبق گفته سازمان استانداردهای مواد غذایی انگلستان، دمای ایده آل یخچال برای مواد غذایی ۸ درجه سانتی‌گراد و کمتر است. با در نظر گرفتن افت دما بر اثر باز و بسته شدن درب یخچال، یخچال باید در دمای ۱ تا ۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود.

تنظیمات عددی روی ساید بای ساید اسنوا چه معنایی دارند؟

برخی از یخچال‌ها دما را نشان نمی‌دهند، اما روی تنظیماتی کار می‌کنند که از ۱ تا ۵ دسته‌بندی‌شده است. اعداد روی صفحه دمای یخچال، قدرت برودتی را نشان می‌دهند؛ بنابراین، هر چه تنظیم بالاتر باشد، یخچال سردتر خواهد بود. انتخاب تنظیم ۵ یخچال ساید بای ساید اسنوا را در سردترین حالت قرار می‌دهد. برای اندازه‌ گیری دقیق دما، یک دماسنج را در قفسه میانی یخچال نگه دارید، یا از روش‌های دیگر برای اندازه‌گیری دمای یخچال استفاده کنید.

دمای استاندارد فریزر اسنوا چقدر است؟

برخلاف تصور رایج، انجماد مواد غذایی رشد باکتری‌ها را متوقف نمی‌کند، فقط سرعت آن را کاهش می‌دهد. هنگامی که فریزر برای اولین بار در خانه‌ها رایج شد، مواد غذایی در دمای 10- درجه سانتی‌گراد منجمد شدند. با این حال، اگر غذا در دماهای پایین‌تر منجمد شود، رشد باکتری‌ها را حتی بیشتر کند می‌کند و محتوای ویتامین C را در سبزی‌های منجمد حفظ می‌کند. امروزه 18- درجه سانتی‌گراد استاندارد پذیرفته شده برای انجماد مواد غذایی است.

 

چرا درب یخچال اسنوای من خراب شده است؟

به جرئت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در یخچال اسنوا، درب آن است. این قطعه نقش مهمی در ایجاد تعادل دما و به طور کلی صحیح کار کردن یخچال اسنوا دارد، زیرا در صورت درست بسته نشدن درب، هوای سرد خارج و هوای گرم وارد یخچال شده و کارکرد صحیح آن را با اختلال روبرو می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل ایجاد اختلال در درب یخچال اسنوا بپردازیم.

مشکلات رایج درب یخچال اسنوا چیست؟

۱. تمیز نبودن لاستیک درب یخچال اسنوا

گاهی خرابی درب یخچال ممکن است به دلیل ساده‌ اما مهمی مانند کثیف بودن لاستیک دور آن به وجود آمده باشد. در این شرایط لاستیک به دلیل تمیز نبودن چسبندگی لازم خود را از دست می‌دهد و صحیح بسته نمی‌شود. برای حل این مشکل کافی است لاستیک دور درب را با دستمال‌های همه‌کاره یا مسواک و مواد شوینده تمیز کنید. پس از تمیز کردن درب را حتماً با حوله خشک کنید. اگر لاستیک درب یخچال شما فرسوده شده باید به فکر تعویض آن باشید. راهنمای تعویض لاستیک درب یخچال می‌تواند به شما کمک کند.

۲. خرابی لولای درب یخچال اسنوا

دلیل رایج دیگر خرابی درب یخچال به لولای آن مربوط می‌شود که می‌تواند منجر به افتادگی درب شود که در ادامه به این مورد خواهیم پرداخت. معمولاً استفاده‌ طولانی‌مدت از یخچال و سنگین شدن درب آن، باعث بروز این مشکل و شل شدن یا شکستن لولای آن می‌شوند. اگر علت بروز این مشکل سنگینی زیاد درب باشد، بهتر است در استفاده از آن دقت کرده و درب را بیش از حد سنگین نکنید. در صورتی که یک مشکل ساده سبب بسته نشدن درب شده است می‌توانید با استفاده از روغن آن را برطرف کنید؛ اما اگر لولا شکسته باشد باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید؛ چون تعمیر آن نیاز به شناخت انواع لولای درب یخچال دارد.

۳. افتادگی درب یخچال اسنوا

افتادگی درب یخچال اسنوا معمولاً به دلایل زیر رخ می‌دهد:

همان‌طور که در مورد قبل اشاره کردیم، شل شدن یا شکستگی لولا باعث افتادگی درب یخچال اسنوا می‌شود که این مسئله هم معمولاً به دلیل سنگین کردن بیش از حد درب است.

شکستگی واشر درب، دیگر دلیل افتادگی درب یخچال اسنوا در نظر گرفته می‌شود.

۴. وجود فرورفتگی و گودی در درب یخچال اسنوا

گاهی اوقات درب یخچال اسنوا به دلیل جابه‌جایی و برخورد با دیوار دچار فرورفتگی می‌شود. در صورتی که قصد تعمیر فرورفتگی درب یخچال را دارید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا باید درب یخچال اسنوا را جدا کرده و هرچه در فاصله‌ ۵ سانتی‌متری درب وجود دارد را خارج کنید.

در این مرحله با استفاده از یک دم‌باریک فرورفتگی درب یخچال اسنوا را صاف کنید.

بعد از صاف کردن فرورفتگی، از پلی ونیل کلراید و پلی پروپیلن مخلوطی درست کرده و آن را در لولای درب بریزید و صبر کنید تا خشک شود. با خشک شدن مخلوط لولای درب یخچال هم سفت می‌شود.

پس از خشک شدن مخلوط می‌توانید درب یخچال را سر جای خود برگردانید. این کار را با دقت انجام دهید و سعی کنید درب را در موقعیت صحیح خود جای‌گذاری شود.

۵. تراز نبودن درب یخچال اسنوا

تراز نبودن درب باعث خواهد شد تا وزن یخچال به‌ جای آن که بر روی پایه‌ها باشد، بر روی درب قرار گیرد. این مشکل معمولاً به علت گذر زمان و یا حتی فرونشست زمین ایجاد می‌شود. برای رفع این مشکل ابتدا شما باید ابتدا قابل تنظیم بودن پایه‌های یخچالتان را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که پایه‌ها قابل تنظیم بودند، شما می‌توانید با تنظیم آن‌ها یخچال را تراز کنید، در غیر این صورت باید با استفاده از چوب یا مقوا تلاش کنید تا تراز نبودن یخچال برطرف شود.

۶. پوسیده شدن درب یخچال اسنوا

از دیگر مشکلات رایج درب یخچال می‌توان به پوسیدگی آن اشاره کرد. این اتفاق معمولاً زمانی رخ خواهد داد که یخچال در محیط مرطوب و یا مستقیماً در معرض آب قرار گرفته باشد. در صورتی که خودتان قصد رفع پوسیدگی درب را دارید، مراحل زیر را طی کنید:

هشداراین نکته را مدنظر داشته باشید که قبل از هر گونه اقدامی باید یخچال را از برق بکشید.

قسمت‌های پوسیده درب را سمباده بزنید.

درب را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

قسمت‌هایی که سمباده زده‌اید را بتونه کنید.

در نهایت و پس از خشک شدن بتونه، درب یخچال را رنگ کنید.

نکتهبه دلیل حساسیت بالای این روند، توصیه می‌شود در صورتی که می‌توانید درب یخچال را عوض کنید.

 

چرا صفحه نمایش ساید بای ساید اسنوا کار نمی کند؟

همه ی ما ایرانیان با برند اسنوا آشنا هستیم و می دانیم که یکی از با کیفیت ترین ساید بای ساید های بازار، ساید بای سایدهای اسنوا است.با وجود کیفیت بالای ساید بای ساید اسنوا، گاهی اوقات صفحه نمایش ساید بای ساید اسنوا دچار اختلال می‌شود که این موضوع می‌تواند باعث نگرانی شما شود. در ادامه به بررسی علل این موضوع و رفع اختلال صفحه نمایش ساید بای ساید اسنوا بپردازیم.

چرا صفحه نمایش یخچال اسنوا خاموش می‌شود؟

علل مختلفی می تواند باعث این اختلال شود. این موضوع می‌تواند به صورت غیرمستقیم روی عملکرد آب ‌ریز و یخ‌ساز یخچال و فریزر اسنوا تأثیر بگذارد. با توجه به این ، عیب‌یابی و تعمیر صفحه نمایش این دستگاه دارای اهمیت زیادی است. در ادامه به دلایل خاموشی صفحه نمایش ساید بای ساید اسنوا خواهیم پرداخت:

1.      اختلال در جریان برق

پس از خاموش شدن و کار نکردن صفحه نمایش ساید بای ساید اسنوا، اولین کاری که باید انجام دهید، بررسی جریان برق دستگاه است. برای بررسی دقیق این موضوع بهتر است ابتدا پریز برق را بررسی کنید. در صورتی که مشکل از پریز برق نبود، محافظ دستگاه را بررسی کنید تا از جریان برق اطمینان حاصل کنید.

2.      عدم تعادل دمایی دستگاه

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب ساید بای سایدهای اسنوا، قابلیت هوشمند هشدار به مصرف‌کننده است. این قابلیت گاهی اوقات ممکن است یکی از دلایل خاموش شدن صفحه نمایش یخچال اسنوا باشد؛ برای مثال در صورتی که به هر دلیلی دمای داخل محفظه یخچال شما تعادل نداشته باشد، یخچال برای این که به شما هشدار دهد و شما را از این مشکل مطلع کند، دچار اختلال در صفحه نمایش می‌شود.

3.      اختلال در سنسور یخ‌ساز

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساید بای سایدهای اسنوا، سنسور یخ‌ساز یخچال است. گاهی اوقات این سنسور به علل گوناگونی مانند: انسداد خط انتقال آب به سنسور، خرابی قطعات یا اختلال ترموستات دستگاه، انسداد فیلتر، یخ‌زدگی لوله‌های انتقال آب و… دچار خرابی شود. هنگامی که سنسور یخ‌ساز ساید بای ساید اسنوا دچار اختلال می‌شود، صفحه نمایش دستگاه با مشکل روبه‌رو می‌شود.

4.      اختلال در برد دستگاه

برد یخچال یکی از قسمت‌های بسیار مهم در ساید بای سایدهای اسنوا است که مانند مغز یخچال کار می‌کند. اختلال در برد صفحه نمایش یکی از اصلی‌ترین علت‌های خاموش شدن یخچال فریزر اسنوا است که در صورت بروز چنین مشکلی، بهتر است موضوع را با نمایندگی در میان بگذارید.

 

روش کاهش صدای یخچال اسنوا

 یکی از موارد آزار دهنده در برخی ازیخچال‌ها با گذشت زمان، سرو صدای این دستگاه‌ها است. خوشبختانه یخچال‌های اسنوا دارای صدای آزار دهنده‌ای نیستند؛ بنابراین در صورت وجود هرگونه صدای آزار دهنده به شما توصیه می‌کنیم این موضوع را هرچه سریع‌تر پیگیری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی علل صدای یخچال اسنوا و روش برطرف کردن آن بپردازیم.

 

۱. علل صدای مداوم و آرام یخچال اسنوا

این نوع صدا در یخچال‌ها، صدایی کاملاً طبیعی و نشانگر عملکرد صحیح دستگاه شما است. در واقع این صدا، صدای کمپرسور یخچال اسنوا است که بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مواقع روشن می‌شود.

۲. علل صدای بلند یخچال اسنوا

اگر یخچال فریزر اسنوای شما شروع به تولید صداهای بلند و غیر عادی کرد، ابتدا باید منبع صدا را بیابید. درب یخچال اسنوا را باز کنید اگر بعد از انجام این کار صدا بلندتر باشد، به احتمال زیاد مشکلی در فن گردشی یخچال شما وجود دارد. اگر متوجه تغییری نشدید کمپرسور را از نظر سروصدا بررسی کنید.

۳. صدای اصطکاک یخچال اسنوا

اگر یخچال فریزر اسنوای شما دارای قابلیت ضد یخ زدگی است و شما صدای خراش از آن می‌شنوید این موضوع نشان‌دهنده تجمع یخ در اطراف یکی از فن‌های دستگاه است. اگر این‌طور باشد متوجه خواهید شد که یخچال شما آن‌قدر که باید خنک نیست. در این حالت ممکن است موتور فن معیوب شده باشد. ابتدا فن‌ها را قبل از تماس با تعمیرکار بررسی کنید.

برای رفع این صدا ابتدا یخچال اسنوا را خاموش کنید. سپس آلودگی یا تجمعی که ممکن است جریان هوا را مختل کند و مانع حرکت فن شود را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه انسداد، از یک برس نرم برای برداشتن آنها استفاده کنید. برق را دوباره وصل کنید و اگر صدا ادامه داشت، فن را تعویض کنید

۴. صدای لق شدگی در یخچال اسنوا

در صورتی که ظرف تخلیه زیر یخچال اسنوای شما شل شده باشد صدایی آزاردهنده لق شدگی از یخچال به گوش می‌رسد. برای رفع این مشکل تنها کاری که باید انجام دهید این است که ظرف تخلیه را با چسب نواری محکم در جای خود بچسبانید.

۵. صدای چکه کردن آب در یخچال اسنوا

این صرفاً صدای چکه کردن آب یخ‌زده داخل ظرف زیر یخچال اسنوای شماست؛ بنابراین جای نگرانی نیست.

چگونه صدای یخچال اسنوا را از بین ببریم؟

۱. منبع صدا را شناسایی کنید.

آیا صدا از پشت، پایین یا داخل یخچال اسنوا می‌آید؟ اگر صدا از پایین دستگاه به گوش می‌رسد ظرف تخلیه احتمالاً شل شده است. صداهای بلندی که از پشت دستگاه می‌آیند می‌تواند نشان دهنده مشکل در تایمر یخ زدایی، فن کندانسور یا کمپرسور باشند. اگر صدای بلند از داخل یخچال شما می‌آید قسمت خراب احتمالاً فن اواپراتور است که هوا را در فریزر و یخچال به گردش در می‌آورد.

۲. ظرف تخلیه دستگاه را محکم کنید.

اگر ظرف تخلیه شل شده باشد باعث ایجاد صداهای بلند از پایین یخچال شما می‌شود. راه حل این مشکل آسان است. تنها باید ظرف یخچال اسنوا را با ابزارهای موجود در جای خود محکم کنید.

۳. تایمر یخ زدایی آسیب دیده را شناسایی کنید.

اگر صدایی که از یخچال اسنوا می‌شنوید؛ مانند صدای تیک تاک یا خراشیدن باشد ممکن است تایمر یخ زدایی معیوب باشد. وجود یخ زدگی در محفظه‌های یخچال و فریزر را بررسی کنید که نشانه‌ای از خرابی تایمر است. سپس توجه کنید که آیا یخچال اسنوا فقط یک یا دو بار در روز، حدود یک ساعت، صدای بلند تولید می‌کند یا خیر؟ این علامت دیگری است که نشان می‌دهد تایمر یخ زدایی باید تعویض شود.

۴. فن کندانسور یخچال اسنوا را بررسی کنید.

همه یخچال‌ها دارای فن کندانسور نیستند. اگر یخچال اسنوای شما فن کندانسور دارد در قسمت بیرونی پشت یخچال به دنبال آن باشید. در حالی که یخچال را از برق کشیده‌اید فن کندانسور و دریچه‌های لاستیکی را از نظر ساییدگی و پارگی بررسی کنید. از یک برس نرم برای تمیز کردن کثیفی‌ها و زباله‌هایی که ممکن است مانع عملکرد فن موتور کندانسور شوند استفاده کنید.

۵. فن اوپراتور دستگاه را بررسی کنید.

برای اینکه ببینید آیا فن اواپراتور باعث صدای بلند یخچال می‌شود یا نه کافی است کلید لامپ را در فریزر فشار دهید. اگر فن اواپراتور معیوب باشد صدا بلندتر می‌شود. فن را بررسی کنید تا میزان آسیب دیدگی را ببینید. فن اواپراتور که در پشت قسمت فریزر در داخل یخچال قرار دارد در پشت پانل با پیچ یا گیره قابل دسترسی است. در حالی که پریز یخچال را از برق جدا کرده‌اید تیغه فن را با دست خود بچرخانید تا ببینید آیا به خوبی کار می‌کند یا خیر. سیم‌ها، گیره‌ها و سایر اجزاء را از نظر نشانه‌های ساییدگی و پارگی بررسی کنید. اگر تیغه فن آزادانه حرکت نمی‌کند یا علائم دیگری از آسیب یا خوردگی وجود دارد ممکن است نیاز به تعویض فن و قطعات اطراف آن باشد.

 

چگونه یخساز ساید بای ساید اسنوا را خاموش کنیم؟

 

یخساز اتوماتیک در ساید بای ساید های اسنوا یکی از ویژگی های بسیار کارآمد این یخچال ها است. گاهی اوقات شرایط استفاده از یخساز اتوماتیک در ساید بای ساید های اسنوا به گونه ای است که به دلیل کاهش مصرف برق باید آن را خاموش نمود. در ادامه با ما همراه باشید تا به روش های خاموش کردن ساید بای ساید اسنوا بپردازیم.

چرا باید یخساز ساید بای ساید اسنوا را خاموش کنیم؟

به جزء صرفه جویی در انرژی دلایل دیگری برای خاموش کردن یخساز وجود دارد که از مهمترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         زمانی که قصد دارید یخساز ساید بای ساید اسنوا را پاکسازی کنید.

·         زمانی که قصد دارید بیشتر از یک هفته از خانه دور شوید می توانید یخساز را خاموش کنید.

·         در صورتی که به دنبال صرف هزینه و دردسر تعویض فیلترهای آب برای تامین یخ تمیز و بدون کپک نیستید، می توانید یخساز را خاموش کنید.

·         یخساز یخچال شما بیش از حد مصرف شما یخ تولید می کند.

·         یخساز  ساید بای ساید اسنوا باعث می‌شود بخشی از یخچال شما سردتر بماند یا باعث یخ زدن مواد غذایی اطراف می‌شود.

چگونه یخساز یخچال اسنوا را خاموش کنیم؟

در ادامه نحوه خاموش کردن یخساز یخچال اسنوا را بررسی می‌کنیم:

۱. مدل‌های دارای سوئیچ

به دنبال یک سوئیچ در جلوی یخساز یخچال خود باشید. اگر سوئیچ را دیدید آن را به حالت «خاموش» برگردانید و کار تمام است. برای یخسازهای الکترونیکی جنرال الکتریک ممکن است یک کلید روشن/خاموش وجود داشته باشد.

علامت I برای روشن است و چراغ سبز روشن خواهد شد. برای خاموش کردن آن، کلید پاور را روی O برای خاموش قرار دهید. اگر سوئیچ کشویی روشن/خاموش وجود دارد با کشیدن سوئیچ آن را خاموش می‌کنید بنابراین پره زیر یخساز قرار می‌گیرد.

۲. مدل‌های بدون کلید

در مدل‌های بدون کلید ساید بای ساید اسنوا یک میله فلزی وجود دارد که باید تنظیم شود. به آن میله پرکننده یا بازوی حسگر فلزی می‌گویند. این قطعه در کنار یخساز در موقعیت بالا یافت می‌شود. بازوی حسگر فلزی را به سمت بالا ببرید تا دستگاه خاموش شود. وقتی در جای خود قفل می‌شود صدای کلیک می‌شنوید.

۳. مدل‌های دارای کنترل‌های لمسی/بدون کلید یا بازوی فلزی

اگر سوئیچ یا بازویی را روی یخساز یخچال خود نمی‌بینید احتمالاً یکی از مدل‌های جدید یخچال را دارید که برای خاموش کردن دستگاه باید چندین دکمه را روی صفحه لمسی به ترتیب خاصی فشار دهید. برای راهنمایی در مورد نحوه انجام این کار به دفترچه راهنمای دستگاه یا وب سایت سازنده مراجعه کنید. با این حال توجه داشته باشید که معمولاً یک سوئیچ ثانویه در جایی روی دستگاه برای غیرفعال کردن وجود دارد.

 

چرا مواد غذایی در فریزر آب می شود؟

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای برداشتن مواد غذایی به سراغ فریزر یخچال اسنوا بروید اما بفهمید که تمامی مواد در یخچال آب شده و  خراب شده‌اند. قطعاً این موضوع بسیار آزار دهنده و نگران‌کننده‌ای است که باید هرچه سریع‌تر به رفع آن پرداخت. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی علت آب شدن مواد در فریزر اسنوا بپردازیم و روش‌های برطرف کردن این مشکل را نیز معرفی کنیم پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

علت آب شدن مواد در فریزر اسنوا چیست؟

۱. یخ زدن اپراتور یخچال اسنوا

گاهی اوقات این مشکل ممکن است به دلیل یخ زدگی سیم‌های موجود در اپراتور یخچال ایجاد شود. این اختلال معمولاً به علت نشتی گاز خنک ‌کننده، معیوب بودن سیستم دیفراست و… ایجاد شود. وقتی ‌که اپراتور دستگاه یخ می‌زند، باعث ایجاد اختلال در سیکل خنک ‌سازی یخچال اسنوا می‌شود. برای رفع این مشکل ابتدا باید دستگاه را از برق خارج کنید و اجازه دهید که یخ‌های روی سیم‌پیچ کاملاً آب شوند.

۲. فرسودگی لاستیک درب یخچال فریزر اسنوا

یکی دیگر از دلایل این مشکل، خرابی و فرسودگی لاستیک یخچال اسنوا است. در صورتی که این لاستیک از جایگاه خود جدا شده یا این ‌که پاره شده باشد، درب یخچال فریزر اسنوا به خوبی بسته نمی‌شود و گرما به داخل آن نفوذ می‌کند.

۳. اختلال در چرخه انجماد یخچال اسنوا

یکی از اصلی‌ترین علل کاهش دمای داخل یخچال اسنوا وجود مشکل در اجزای الکتریکی دستگاه هست. زمانی که عملکرد یکی از قطعات به درستی نباشد، دما دستگاه بیش از حد کاهش یا افزایش می­کند. در چرخه انجماد قطعاتی همانند کمپرسور، سنسور دما، برد اصلی و ترموستات نقش دارند. معیوب شدن هریک از این قطعه‌ها سبب شده تا چرخه انجماد به درستی در دستگاه صورت نگرفته و مواد غذایی آب شوند.شما می‌توانید جهت بررسی و مطمئن شدن از سلامت اجزای الکتریکی یخچال از ابزاری به نام مولتی­متر استفاده کنید. همچنین می‌توان با استفاده از این ابزار متوجه وجود مشکل در سیم‌کشی یخچال فریزر نیز شد. چنانچه هریک از قطعات الکتریکی دستگاه خراب شده باشند، لازم است تا هرچه سریع‌تر برای تعمیر یا تعویض آن‌ها از یک تعمیرکار یخچال حرفه‌ای کمک بگیرید.

۴. آلودگی سیم پیچ کندانسور

یکی دیگر از مشکلاتی که علت آب شدن مواد در فریزر محسوب می‌شود، کثیفی سیم پیچ کندانسور است. درواقع به لوله‌هایی که در یکدیگر پیچیده و در بخش پشتی یخچال فریزر قرار دارند، سیم پیچ گفته می‌شود. به طور معمول دمای این قطعات بالا است، زیرا وظیفه اصلی آن‌ها دفع گرما از دستگاه است.

۵. خرابی کمپرسور

از دیگر دلایل اصلی این‌که مواد غذایی در فریزر یخچال اسنوا آب می‌شوند، معیوب بودن کمپرسور است. همان‌طور که در بخش‌ اول به این موضوع اشاره کردیم، کمپرسور یا همان موتور در دستگاه نقش مهمی را ایفا می‌کند. این قطعه سبب‌ساز جریان گاز خنک کننده در یخچال است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که بخش عمده‌ای از هوای خنک داخل یخچال به کمپرسور بستگی دارد.

۶. عدم تنظیم ترموستات

در برخی اوقات تنظیم نبودن ترموستات می‌تواند علت آب شدن مواد در فریزر باشد. البته که برطرف کردن این مشکل بسیار راحت بوده و خود شما نیز می‌توانید  درجه این قطعه را تنظیم کنید. درصورتی‌که متوجه کاهش سرما در یخچال فریزر شدید، می‌توانید درجه ترموستات را بالا ببرید. این کار در فصل تابستان حتماً باید انجام شود.

اما اگر پس از بالابردن درجه ترموستات یخچال فریزر همچنان گرم باشد، به احتمال زیاد خود قطعه خراب بوده و بایستی تعمیر یا تعویض شود.

۷. خراب شدن فن اپراتور یخچال اسنوا

فن اپراتور وظیفه دارد تا هوا را در یخچال فریزر به گردش درآورد. اگر این قطعه خراب شده باشد، فرایند خنک سازی و دیفراست انجام نخواهد شد. این قطعه در قسمت پشتی دستگاه و دقیقاً در نزدیکی اپراتور  قرار دارد. برای بررسی سلامت این قطعه کافی است تا به صدای آن گوش دهید. اگر صدایی از این قطعه نشنیدید، بدین معناست که فن اپراتور خراب بوده یا شل شده است. البته که خراب بودن فن می‌تواند بنا به دلایل دیگری نیز باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به معیوب بودن برد اصلی اشاره کرد.

۸. معیوب شدن تایمر یخ ‌زدا

در واقع فرایند یخ‌زدایی کاملاً به این تایمر بستگی دارد. این قسمت هر ۲۴ ساعت یکبار کار می‌کند تا عملیات دیفراست در یخچال صورت گیرد. طی این فرایند کمپرسور دستگاه حدود نیم ساعت خاموش شده تا یخ‌های موجود در بخش‌های مختلف آب شوند.

اگر تایمر یخ‌زدایی معیوب بوده و یا کاملاً از کار افتاده باشد، یخ‌ها روی اپراتور افزایش یافته و دیگر فرایند دیفراست صورت نمی‌گیرد. البته در برخی اوقات نیز ممکن است کمپرسور بعد از خاموش شدن دیگر روشن نشده در نتیجه فضای داخل یخچال فریزر گرم شود؛ بنابراین اگر متوجه شدید که مواد غذایی داخل فریزر یخچال اسنوا شل شده و یا در حال خراب شدن هستند، می‌توانید تایمر یخ ‌زدا را مورد بررسی قرار دهید.

 

 

چرا یخ از ساید بای ساید اسنوا خارج نمی شود؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است در زمان استفاده از ساید بای ساید اسنوا ممکن است با آن روبرو شوید، کار نکردن صحیح یخ‌ساز این یخچال است. در حال حاضر همه ساید بای سایدهای اسنوا به آب‌سردکن و یخ‌ساز مجهز هستند؛ اما در صورت بروز اختلال در یخ‌ساز ساید بای ساید اسنوا باید اقداماتی را برای رفع این مشکل انجام دهید که در ادامه به معرفی این اقدامات خواهیم پرداخت.

چگونه این اختلال یخ ساز را برطرف کنیم؟

۱. مخزن یخ‌ساز ساید بای ساید اسنوا را بررسی کنید.

یکی از دلایل خارج نشدن یخ از یخ‌ساز، خالی بودن مخزن آن است. در صورتی که یخ‌ساز مخزن یخ ساید بای ساید اسنوا را پر نکرده باشد، شما باید ابتدا علت کار نکردن یخ‌ساز اسنوا را بررسی کنید. در برخی از موارد علت خارج نشدن یخ از یخ‌ساز ساید بای ساید اسنوا، ذوب شدن یخ‌ها در مخزن است.

۲. قفل کودک را چک کنید.

یکی دیگر از دلایل خارج نشدن یخ، فعال بودن قفل کودک آن است. در صورتی که قفل کودک ساید بای ساید اسنوا روشن باشد، یخ‌ساز قادر به خارج کردن یخ نخواهد بود. در این مرحله با بررسی وضعیت قفل کودک، در صورت روشن بودن آن را خاموش کنید. شما قفل کودک ساید بای ساید اسنوا را می‌توانید با علامت یک قفل، در نمایشگر مشاهده کنید.

۳. مخزن یخ‌ساز را خارج کنید و آن را تخلیه کنید.

یکی دیگر از دلایل این اختلال در ساید بای ساید اسنوا، مسدود شدن دهانه خروجی یخ‌ساز است. گاهی اوقات به علت گیر کردن تکه‌های یخ در این دهانه، مسیر خروجی یخ‌ها مسدود شده و در نتیجه یخ‌ها نمی‌توانند از دهانه خروجی یخ‌ساز عبور کنند. برای بررسی این موضوع ابتدا مخزن یخ‌ساز ساید بای ساید اسنوا را از موقعیت خود خارج کنید. اگر پس از خارج کردن مخزن متوجه وجود تکه یخ در دهانه خروجی شدید، باید نسبت به باز کردن این مسیر اقدام کنید. اگر تکه یخ‌ها با دست خارج نمی‌شدند، می‌توانید با ریختن کمی آب گرم، مسیر خروجی یخ‌ساز را باز کنید.

۴. دسته سیم یخ‌ساز را بررسی کنید.

در بروز دو وضعیت باید این قطعه را بررسی کنید:

·         زمانی که برای خارج کردن یخ از یخ‌ساز اقدام می‌کنید، صدای موتور مارپیچ به گوش نمی‌رسد.

·         از زمانی که درب‌ها را دوباره متصل کردید، یخ از یخ‌ساز خارج نشده است.

در شرایطی که درب‌ها در حال نصب هستند، اتصال دسته سیم حتماً باید به صورت صحیحی برقرار شود. در غیر این صورت عملکرد یخ‌ساز با اختلالات جدی مواجه خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم که بررسی این بخش را به دلیل پیچیدگی و خطرات احتمالی، به افراد دارای صلاحیت بسپارید.

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 صفحه بعد