حافظه تلویزیون ها یکی از قسمت های مهمی است که با استفاده از آپشن های تلویزیون جی پلاس، ارتباط مستقیمی دارد. پاک کردن کش و اطلاعات مرتبط با برنامه‌ها برای افزایش سرعت و کاربرد تلویزیون، نه تنها برای تلویزیون‌های جی پلاس بلکه برای تمامی دستگاه‌های دیگر توصیه می‌شود. به طور کلی پاک کردن حافظه تلویزیون جی پلاس مزایای بسیار زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از افزایش سرعت و عملکرد دستگاه و همچنین محافظت از تلویزیون در برابر برنامه‌های مخربی که ممکن است از طریق اینترنت دریافت شوند.

چرا باید حافظه تلویزیون جی پلاس را پاک کنیم؟

همانطور که گفته شد پاک کردن حافظه تلویزیون جی پلاس مزایای متعددی دارد. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند:

افزایش سرعت تلویزیون جی پلاس: عدم پاک کردن کش تلویزیون جی پلاس ممکن است باعث کند شدن سرعت تلویزیون جی پلاس شود.

محافظت از دستگاه در برابر بدافزارها: در صورتی که حافظه تلویزیون جی پلاس خودتان را پاک کنید می‌توانید از آن در برابر ویروس‌ها و بدافزارهای مختلف محافظت کنید.

بهبود عملکرد تلویزیون جی پلاسبرخی از سایت‌ها ممکن است به دلیل حجم زیاد اطلاعات موجود داخل کش به درستی عمل نکنند. با پاک کردن حافظه تلویزیون جی پلاس این مشکل نیز حل خواهد شد.

روش پاک کردن کش تلویزیون جی پلاس

پاک کردن حافظه تلویزیون جی پلاس دقیقا شبیه پاک کردن حافظه گوشی موبایل خودتان است. شما باید این کار را به صورت منظم در تمامی برنامه‌های نصب شده روی دستگاه انجام دهید. نحوه انجام این کار هم به شکل زیر است:

·         کلید Home را روی کنترل تلویزیون جی پلاس خودتان فشار دهید.

·         به بخش Settings مراجعه کنید.

·         گزینه Apps را انتخاب کنید.

·         به بخش System Apps مراجعه کنید.

·         نرم افزاری که می‌خواهید حافظه کش آن را حذف کنید انتخاب نمایید.

·         گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

·         روی گزینه OK کلیک کنید تا این کار را تایید کنید.

با انجام این کار حافظه کش برنامه موردنظر بلافاصله پاک خواهد شد. با این وجود اگر این کار را برای مدت طولانی انجام نداده باشید ممکن است چند دقیقه طول بکشد.