برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع کتری برقی و قیمت کتری برقی به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مراجعه کنید.

اکثر ما ایرانیان صبح را با نوشیدن یک نوشیدنی گرم و یک چای آغاز می کنیم. از لوازم بسیار کاربردی در زمینه ی تهیه ی چای می توان به چای ساز و کتری های برقی اشاره کرد. استفاده ی مکرر از این لوازم اکثر اوقات موجب مشکلات و فرسودگی‌ آن ها می شود و پس از مدتی دستگاه را با رسوب روبرو می کند.

رسوبات چای ‌سازها و کتری های برقی اگر از بین نروند پس از مدتی آب را کدر و بد بو می‌کنند و می تواند در طعم نهایی چای و نوشیدنی شما تاثیرات منفی بگذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل ایجاد رسوب در کتری برقی و روش از بین بردن آن ها بپردازیم.

چرا در کتری برقی رسوب ایجاد می شود؟

همانطور که می دانید رسوب کتری در حقیقت ماده‌ ای سفید رنگ است که در کف چای ‌ساز و کتری برقی جمع می‌شود. یکی از دلایل ایجاد رسوب در کتری های برقی، املاح و سختی‌های درون آب می باشدکربنات کلسیم یا آهک، به سهولت در آب حل می‌شود. هنگامی که آب را برای تهیه ی چای در کتری برقی به جوش می ‌آورید این املاح از آب جدا شده و به علت سنگینی در کف چای ‌ساز یا کتری برقی شما ته‌ نشین شده و به یک لایه تبدیل می شود.

روش های برطرف کردن رسوب در کتری های برقی:

 

1.      رسوب ‌زدایی کتری برقی با سرکه

یکی از روش های بسیار موثر در رابطه با از بین ‌بردن رسوب کتری برقی، استفاده از محلول  آب و سرکه سفید به نسبت مساوی است. برای امتحان کردن این روش محلول را در دستگاه ریخته و اجازه دهید که محلول برای 15 تا 30 دقیقه به جوش آید. پس از جوشیدن محلول 15 دقیقه صبر کنید تا سرکه و آب جوشیده، در ظرف استراحت کنند.

2.      رسوب زدایی کتری برقی با جوش شیرین

جوش‌ شیرین یکی از مواد ارزان قیمت و موثر در زمینه از بین بردن رسوبات کتری های برقی می باشد. برای امتحان کردن این روش ابتدا، مقداری جوش ‌شیرین در کتری برقی ریخته و سپس مخزن را با آب پرکنید. حالا کتری برقی را به برق بزنید و اجازه دهید برای ساعتی بجوشد.

3.      رسوب ‌زدایی کتری برقی با آبلیمو

لیمو، منبع غنی اسید سیتریک است که این ماده تاثیر زیادی در از بین بردن رسوبات کتری های برقی می شود. برای رسوب زدایی کتری برقی با آبلیمو دو روش کلی وجود دارد:

·         در روش اول ابتدا کتری برقی را تا نصفه با آبلیمو پرکنید. باقی ظرفیت کتری را از آب پر کنید و اجازه دهید بین 30 تا 45 دقیقه بجوشد. پس از خنک ‌شدن، محلول را تخلیه کرده و دوباره این روش را تکرار کنید.

·         در روش دوم ابتداچند عدد لیموترش را قاچ کنید. سعی کنید تا جایی که امکان ‌پذیر می باشد، برش‌ها را کوچک ‌تر کنید. حالا همۀ آن‌ها را در کتری در حال جوش بریزید و اجازه دهید تا چای‌ ساز و کتری ‌‌برقی در این حالت بجوشند. بعد از خنک ‌شدن، محلول را تخلیه کنید.