برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت کتری برقی و خرید کتری برقی به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مراجعه کنید.

چند قرن پیش کتری های روگازی به یکی از محبوب ترین وسایل آشپزخانه تبدیل شد. در سال ۱۹۲۲، کتری‌های برقی را آرتور لسلی اختراع و وارد بازار کرد. در حال حاضر کتری های برقی یکی از محصولات کاربردی و اقتصادی برای تهیه ی انواع نوشیدنی های گرم مانند: انواع دمنوش، چای قهوه و... به حساب می آید.اگر تاکنون برای شما سوال پیش آمده است که کتری برقی چگونه کار می کند، به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

کتری های برقی چگونه کار می کنند؟

به طور معمول در داخل همه ی کتری برقی ها، یک کلاف فلزی وجود دارد که انرژی برق از میان این کلاف ها عبور کرده و به گرما تبدیل شده و آب سرد داخل مخزن کتری برقی را در کمترین زمان ممکن گرم میکند. فرآیند کار کتری های برقی به این صورت می باشد:

۱- زمانی که کتری برقی روشن می شود، یک جریان الکتریکی بسیار قدرتمند  از میان کلاف یا (االمنت حرارتی) عبور می کند.
۲- این کلاف یا المنت دارای یک مقاومت الکتریکی (معیاری برای اندازه‌ گیریِ سختی عبور جریان الکتریکی از میان آن) می باشد. این مقاومت، انرژی الکتریکی عبوری از خود را به گرما تبدیل می کند.
۳- گرمای داخل المنت ها باعث می شود که دمای آب داخل کتری برقی در کمترین زمان به نقطه جوش برسد.
۴- لازم به ذکر است که در برخی از کتری برقی ها از ترموستات برای گرم کردن آب در دستگاه استفاده شده است که در هنگامی که دمای آب به مقدار مناسب میرسد، اعلام می‌کند که دستگاه خاموش شود.

 استفاده از کتری برقی ها چه مزایایی به همراه دارند؟

1.      سرعت بالا در امر جوش آوردن آب: كتري هاي برقي، به نسبت لوازم مخصوص تهیه ی نوشیدنی دارای سرعت بسیار بالاتری می باشند.

2.      استفاده آسان: یکی دیگر از مزایای مهم کتري های برقي استفاده آسان آن ها می باشد. بعد از اضافه كردن آب به داخل كتري و فشردن يك كليد، آب به بالاترين حرارت ممكن مي رسد. با تنظيماتي كه بر روي آن تعبيه شده است مي توانيد درجه حرارت را تغيير دهيد.

3.      مصرف كم انرژي: كتري هاي برقی به دليل اينكه با سرعت بالا و در كمترين زمان آب را مي جوشانند، نسبته به كتري گازي و مايكروويو انرژي كمتري مصرف مي كنند.