از گذشته به الان چای جزء نوشیدنی هایی است که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. از گذشته تا به الان روش های مختلف و متفاوتی وجود داشته که در بین تمامی روش ها، استفاده از سماور ها بسیار رایج تر بوده. اما با وجود پیشرفت علم و ورود چای ساز ها همه چیز تغییر کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی جدید ترین دستگاه ها برای تهیه ی چای بپردازیم.

کاربردی ترین لوازم تهیه ی چای کدام است؟

1.      سماور برقی

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، از قدیمی ترین و رایج ترین ابزارهای دم کردن چای، می توان به سماورها اشاره نمود. در گذشته از سماورهای زغالی، نفتی و … استفاده می‌شد، ولی امروزه سماورهای برقی و گازی یکی از گزینه های بسیار کاربردی برای دم کردن چای به حساب می آیند.

2.      چای ساز برقی

یکی دیگر از لوازم بسیار کاربردی در تهیه ی چای، چای ساز ها می باشند. چای ساز ها لوازمی هستند که وظیفه گرم نگه داشتن یا دم کردن چای را در کمترین زمان ممکن بر عهده دارد. به طور کلی چای سازها از دو بخش تشکیل شده اند: قسمتی برای آماده سازی آب جوش (کتری) و قسمتی برای دم کردن چای (قوری) .

3.      کتری برقی

کتری برقی یکی دیگر از لوازم برقی بسیار کاربردی برای تهیه ی انواع نوشیدنی گرم، کتری های برقی می باشند. که در چند سال اخیر به محبوبیت بالایی رسیده است. از کتری های برقی بیشتر اوقات می توان برای  آب استفاده نمود. در صورتی که قصد داشته باشید که دستگاهی خریداری کنید که تنها آب جوش به شما ارائه دهد و بیشتر از قهوه، هات چاکلت، نسکافه و چای آماده استفاده می ‌کنید، به شما پیشنهاد می کنیم این دستگاه را با بهترین قیمت کتری برقی از فروشگاه انتخاب سنتر خریداری کنید.