یکی از روتین های روزمره که هر فردی از اول صبح به انجام آن می پردازد، نوشیدن چای و قهوه می باشد.  از لوازم های بسیار کاربردی که سرعت تهیه ی نوشیدنی را بسیار بالا می برد، کتری برقی و چای ساز ها می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت ها و شباهت های چای ساز و کتری برقی بپردازیم.

بررسی خصوصیات کتری برقی ها:

کتری برقی ها یکی از لوازم کاربردی در تهیه ی چای و انواع دمنوش است که به وسیله ی المنتی که دارد آب جوش را در کمترین زمان ممکن تهیه می کند. به طور معمول کتری ‌های برقی از متریال مختلفی همچون پلاستیک، فلز یا شیشه‌ ساخته می شوند و دارای یک کلید روشن و خاموش می باشند که با کمک آن به آسانی می ‌توانید آب جوش تهیه کنید. از مهم ترین خصوصیات کتری برقی ها می توان به موارد زیر اشاره کنیم:

·         کتری برقی ها فضای کمی را در آشپزخانه ها اشغال می کنند.

·         سرعت جوش آمدن آب در این دستگاه بسیار بالاتر از سایر دستگاه ها است.

·         به علت بالا بودن سرعت کتری های برقی، این دستگاه ها گرمای زیادی تولید نمی کنند و به راحتی می توانید از آن ها در فضاهای کوچک و در فصول گرم سال استفاده کنید.

·         کتری های برقی دارای مصرف انرژی بسیار کمی می باشند که همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت این دستگاه ها است.

·         استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و شما می توانید تنها با فشردن یک دکمه و پر کردن مخزن آب، در کمترین زمان ممکن آب جوش تهیه کنید.

بررسی خصوصیات چای ساز ها:

چای سازها یکی دیگر از محصولات کاربردی برای تهیه ی چای است که از لوازمی همچون:  پایه، کتری برقی و قوری پیرکس تشکیل شده است. به کمک چای ساز برقی شما می توانید به آسانی آب جوش را با قسمت کتری برقی آن تهیه کرده ، چای را در صافی فلزی قوری ریخته و روی پایه ‌ی دم آور چای ساز قرار دهید ، آب جوش را روی چای ریخته و تایمر را تنظیم کنید تا چای آماده شود. از مهم ترین مزایای چای سازهای برقی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

·         صدای کم چای ساز برقی

·         شما می ‌توانید تنها از قسمت کتری برقی دستگاه استفاده کنید و قسمت مربوط به قرار گرفتن قوری را روشن نکنید.

·         شما می‌توانید دمای دلخواه برای آب گرم و دم کشیدن چای را تنظیم کنید.

·         سرعت بالای کار با چای ساز