دمنوش ها از نوشیدنی های پرطرفدار در بین مردم است که به سلامت بدن کمک زیادی می کند. با شروع فصل سرما بسیاری از افراد به دنبال افزایش سیستم ایمنی بدن هستند تا از بیماری هایی نظیر کرونا، سرماخوردگی و انواع آنفولانزا در امان بمانند. در ادامه با ما همراه باشید تا به طرز تهیه ی دمنوش ضد سرما خوردگی برای افزایش سیستم ایمنی بپردازیم.

·         دمنوش بابونه

برای تهیه ی دمنوش بابونه در مرحله اول گیاه بابونه را در فرنچ پرس ریخته و آب جوش تهیه شده در کتری برقی را روی آن بریزید و منتظر بمانید تا  دم بکشد و سپس آن را میل کنید. توجه داشته باشید که می توانید از بابونه تازه نیز برای درست کردن این دمنوش خوشمزه استفاده کنید که باعث می شود تا عطر و طعم خاصی را به خود بگیرد. همچنین برای خوش طعم شدن این دمنوش می توانید مقداری لیموی تازه بچکانید.

·         دمنوش نعنا فلفلی

برای تهیه ی دمنوش نعناع فلفلی ابتدا باید برگ های نعناع فلفلی تازه را در یک کتری برقی یا قوری ریخته و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. حال زمان آن است که کتری برقی خود را روی حرارت بسیار ملایم قرار داده و سپس اجازه دهید تا برای مدت زمان 30  دقیقه دم بکشد . برای سرو این دمنوش می توانید مقداری عسل و یا نبات به دمنوش اضافه کنید.

·         دمنوش زنجبیل

برای تهیه ی دمنوش زنجبیل ابتدا باید یک یا دو برش از ریشه زنجبیل را جدا کرده و آنها را به همراه مقداری آب جوش بر روی بخار کتری برقی قراردهید و منتظر بمانید تا دمنوش دم بکشد. به شما پیشنهاد می کنیم برای سرو این دمنوش فوق العاده مفید از مقداری عسل استفاده کنید تا دمنوش شما شیرین شود.

·         دمنوش چای ترش

برای درست کردن چای ترش یا همان دمنوش چای ترش ابتدا برای هر نفر بین دو تا چهار گرم چای سبز را در قوری ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید. مدت زمان دم کشیدن چای ترش زیاد نیست و شما با قرار دادن این چای برای مدت زمان 3 الی 5 دقیقه روی حرارت کتری برقی می توانید آن را دم کنید. برای سرو کردن این چای نیز ابتدا آن را از صافی رد کرده و سپس آن را با مقداری عسل و یا نبات نوش جان کنید.

·         دمنوش سرخارگل

دمنوش اکیناسه یا همان دمنوش سرخارگل یکی از معروف ترین دمنوش های تقویت کننده سیستم ایمنی است که می تواند از بیماری های زیادی جلوگیری کند. برای تهیه دمنوش اکیناسه باید ابتدا باید مقداری از ریشه گیاه سرخارگل را در قوری ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان 15 دقیقه بر روی کتری برقی دم بکشد. بعد از دم کشیدن آن را از صافی رد کرده و مقداری عسل نیز برای طعم دار کردن آن به این دمنوش اضافه کنید.

·         دمنوش رویبوس

برای تهیه ی  دمنوش رویبوس ابتدا باید برای یک نفر یک قاشق چای خوری از برگ گیاه رویبوس را جدا کرده و به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و بعد از این که مقداری خنک شد به آن لیموی تازه نیز اضافه کرده و آن را میل کنید.

·         دمنوش آویش و شیرین بیان و عناب

یکی از انواع دمنوش هایی که امروزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد دمنوش آویشن و شیرین بیان به همراه عناب می باشد. این دمنوش خوشمزه دارای خواص بسیار زیادی می باشد. برای تهیه ی دمنوش آویشن و شیرین بیان به همراه عناب باید یک لیوان آب را به همراه 5 عدد عناب و یک قاشق برگ آویشن و مقدار کمی شیرین بیان را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا مخلوط بر روی کتری برقی دم بکشد. حال می توانید این دمنوش فوق العاده خوشمزه را با خوراکی های شیرین میل کرده و نهایت لذت را از صرف این دمنوش بی نظیر ببرید.

·         دمنوش نعناع

دمنوش نعناع یکی از مفید ترین دمنوش ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است که دارای طعم منحصر به فردی است. برای تهیه ی این دمنوش بسیار خوشمزه ابتدا باید برگ های نعناع تازه را به خوبی شسته و آن را به خوبی خشک کنید. سپس دو قاشق غذا خوری از این گیاه را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید تا برای مدت زمان 10 تا 12 دقیقه به خوبی دم بکشد. توجه داشته باشید که می توانید از گیاه خشک شده نعناع نیز استفاده کنید ولی توصیه ما به شما این است که حتما از برگ های تازه استفاده کنید. برای طعم بهتر این دمنوش می توانید مقداری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید.

·         دمنوش مرزنجوش

یکی دیگر از دمنوش های بسیار موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن، دمنوش مرزنجوش است. برای تهیه ی این دمنوش باید یک قاشق غذاخوری از این گیاه را در یک فنجان آب داغ ریخته و بر روی حرارت بسیار پایین کتری برقی قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. پس از دم کشیدن دمنوش به شما پیشنهاد می کنیم آن را با مقداری عسل و یا شیره آن را شیرین کرده و میل کنید.

·         دمنوش مریم گلی

برای تهیه دمنوش مریم گلی شما باید دو قاشق غذاخوری از برگ مریم گلی را در دو فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید تا حداقل برای مدت زمان 10 الی 15 دقیقه به خوبی بر روی کتری برقی دم بکشد و سپس آن را با عسل میل کنید.

·         دمنوش سیاه دانه

یکی دیگر از دمنوش های بسیار مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن دمنوش سیاه دانه است که خواص زیادی برای تقویت سیستم ایمنی دارد. برای تهیه دمنوش سیاه دانه ابتدا باید دو قاشق چای خوری سیاه دانه را به همراه آب جوش برای مدت زمان 20 الی 30 دقیقه بر روی کتری برقی دم کرده و با مقداری عسل یا سایر شیرین کننده های طبیعی میل کنید.

·         دمنوش زوفا

دمنوش دیگری که می تواند به شما کمک کند تا سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید دمنوش زوفا است. برای درست کردن این دمنوش مقداری از گیاه زوفا که دارای خواص زیادی می باشد را در آب جوش ریخته و اجازه دهید تا تقریبا ده الی 15 دقیقه دم بکشد و سپس این دمنوش را میل کنید.