دمنوش ها در حال حاضر از نوشیدنی های بسیار پرطرفدار است که توانسته به جای چای در محافل و مهمانی ها هم جا باز کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی طرز تهیه ی دمنوش های مناسب مهمان با کتری برقی بپردازیم.

·         دمنوش زعفران

دمنوش زعفران یک دمنوش خوشمزه بوده که بهره گیری از آن برای پذیرایی از مهمان بسیار مناسب است. این دمنوش خوشمزه دارای خواص فوق العاده ای از جمله: تقویت حافظه، تقویت قلب، جلوگیری از بروز افسردگی و.. می باشد.

مواد لازم برای تهیه ی دمنوش زعفران:

·         زعفران خشک ۱ قاشق چایخوری

·         آب سرد ۳ لیوان

·         نبات یا عسل به مقدار لازم

برای تهیه دمنوش زعفران مجلسی ابتدا زعفران را بسابید و آن را در آب سرد درون یک قوری بریزید. قوری مورد نظر را بر روی بخار کتری برقی قرار داده و به مدت ۳۰ دقیقه منتظر بمانید تا دمنوش آماده شود. پس از آماده شدن دمنوش شما می توانید آن را به همراه نبات یا عسل میل کنید. ناگفته نماند که می توانید نبات یا عسل را در ابتدای کار با زعفران و آب سرد مخلوط نمایید؛ سپس مواد را بر روی بخار آب کتری برقی قرار دهید تا دمنوش آماده شود.

تهیه دمنوش خوشمزه زعفران به روش دیگری نیز امکان پذیر است. برای این کار باید زعفران ها را به همراه ۳ لیوان آب جوش درون یک قوری بریزید. درب قوری را گذاشته و صبر کنید تا زعفران به مدت ۱۵ دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از آن دمنوش شما آماده بوده و می توانید آن را استفاده نمایید.

·         دمنوش به لیمو

دمنوش به لیمو یکی دیگر از دمنوش های بسیار پرخاصیت و مفید است که شمامی توانید آن را در مهمانی های خود سرو کنید. گیاه به لیمو سرشار از موادی مانند: کلسیم، منیزیم، ویتامین C، اسید سیتریک و… است. در ادامه با ما همراه باشید تا به طرز تهیه ی دمنوش به لیمو بپردازیم.

مواد لازم برای تهیه ی دمنوش به لیمو:

·         برگ به لیمو ۵ عدد

·         آب جوشیده ۱ فنجان

·         عسل به مقدار لازم

برای تهیه دمنوش خوشمزه به لیمو ابتدا باید برگ های به لیمو را به خوبی شستشو دهید. پس از آن باید برگ ها به همراه آب جوشیده شده در کتری برقی درون یک قوری بریزید؛ سپس آن را به مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید. در نهایت دمنوش به لیمو آماده بوده و می توانید آن را به همراه عسل میل نمایید.

·         دمنوش دارچین

در میان دمنوش های مناسب برای پذیرایی از مهمان، نباید دمنوش خوشمزه دارچین را از قلم انداخت. این دمنوش از طبع گرم برخوردار بوده که مصرف آن برای اکثر افراد مناسب می باشد.

بهتر است بدانید دارچین یکی از گیاهان پر خواص است؛ مصرف این گیاه خواصی همچون تقویت سیستم دفاعی بدن و … را به ارمغان خواهد آورد.

تقویت سیستم ایمنی بدن باعث جلوگیری از بروز بیماری های مختلف در افراد خواهد شد. به همین منظور پیشنهاد می شود مصرف دمنوش خوشمزه دارچین را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مواد اولیه برای تهیه ی دمنوش دارچین:

چوب دارچین ۲ الی ۳ عدد

آب جوشیده ۳ لیوان

نبات به مقدار لازم

تهیه دمنوش خوشمزه دارچین نیازمند این است که در ابتدا چوب های دارچین را به خوبی شستشو دهید. پس از آن باید چوب های دارچین را به تکه های کوچک تقسیم نمایید. هرچه تکه های چوب های دارچین کوچک‌تر باشند، دمنوش شما دارای عطر و طعم بیشتری خواهد بود.

پس از آن باید چوب های دارچین را به همراه آب جوشیده درون یک قوری بریزید. سپس قوری را بر روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم بکشد. در نهایت این دمنوش خوشمزه آماده شده و می توانید آن را به همراه عسل، نبات و… میل نمایید.

·         دمنوش بهار نارنج

دمنوش بهار نارنج به عنوان یک دمنوش خوشمزه شناخته می شود که مصرف آن برای هر کس مناسب خواهد بود.  مصرف این دمنوش مزایای زیادی را در جهت کاهش استرس، آرامش و… برای بدن فراهم می کند. علاوه بر آن مصرف دمنوش بهار نارنج خواصی همچون کاهش فشار خون، آرامش اعصاب و… را به ارمغان خواهد آورد؛ بنابراین مصرف یک فنجان دمنوش بهار نارنج گزینه مطلوبی برای بازیابی آرامش در یک روز پر استرس می باشد. به همین منظور می توان از این دمنوش خوشمزه جهت پذیرایی از مهمان استفاده نمود.

مواد اولیه مورد نیاز آن عبارتند از :

بهار نارنج ۱ قاشق غذا خوری

آب جوش ۳ لیوان

نبات یا عسل به مقدار لازم

برای تهیه دمنوش خوشمزه بهار نارنج، باید ۱ قاشق غذا خوری بهار نارنج را درون یک قوری بریزید. سپس آب جوش را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه به خوبی دم بکشد. همچنین می توانید قوری را بر روی یک کتری در حال جوش قرار دهید تا دمنوش آماده شود.

پس از سپری شدن زمان مورد نیاز، دمنوش بهار نارنج آماده بوده و می‌توانید آن را به درون فنجان بریزید. ناگفته نماند که برای طعم بهتر این دمنوش می توانید از نبات یا عسل در کنار استفاده نمایید.