یکی از مشکلاتی که می تواند در چای سازهای برقی بسیار آزاردهنده باشد،  مشکل گرم نماندن چای در چای ساز است. در صورت بروز چنین مشکلی ابتدا شما باید اقدام به عیب یابی دستگاه کنید. از این رو لازم است به درستی عیب یابی دستگاه را انجام دهید تا علت سرد بودن چای در چای ساز را مشخص کنیددر ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی علت سرد ماندن چای در چای ساز بپردازیم.

چرا چای در چای ساز سرد می ماند؟

مشکل سرد بودن چای در چای ساز، از جمله مشکلاتی است که دلیل آن به دو عامل بستگی المنت و باز ماندن درب کتری بستگی دارد. لازم است به خوبی علت گرم نماندن چای در چای ساز را بررسی کنید و برای رفع آن اقدام نمایید.

·         معیوب شدن المنت

المنت یکی از مهم ترین قسمت های لوازم برقی گرم کننده مانند چای ساز ها و کتری های برقی می باشند که در این لوازم وظیفه ی گرم کردن آب را برعهده دارند.  بنابراین یکی از دلایل اصلی گرم نماندن چای در چای ساز، خرابی المنت است. در صورتی که المنت چای ساز و یا المنت گرم کن دستگاه دچار خرابی شوند، چای ساز عمل گرم کرن کردن آب و جوش آوردن را به درستی انجام نخواهد داد. در صورت بروز این مشکل باید برای تعویض المنت خراب اقدام کنید.

·         باز ماندن درب کتری برقی

یکی دیگر از دلایل مهم گرم نماندن چای در چای ساز، باز ماندن درب کتری برقی می باشد. اگر قصد دارید همیشه چای گرم و با دمای مناسب داشته باشید، باید حتما به بسته بودن درب کتری و قوری توجه نمایید. این مسئله ای است که نیازی به هزینه برای عیب یابی چای ساز ندارد و با توجه و دقت برطرف خواهد شد.

جمع بندی:

در این مطلب سعی نمودیم تمامی عواملی که به عنوان علت گرم نماندن چای در چای ساز شناخته می شوند را برای شما بررسی نماییم. در صورتی که مهارت کافی برای انجام هر یک از موارد زیر را ندارید، توصیه می کنیم حتما از تعمیرکار چای ساز کمک بگیرید. لازم است در زمان عیب یابی چای ساز، علت سرد بودن چای در چای ساز به درستی تعیین شود:

معیوب شدن المنت

 

باز ماندن درب کتری