مصرف چای یکی از عادت هایی است که در تمامی کشورها و مناطق رایج است. قطعا برای شما پیش آمده است که فرصت لازم را برای دم کردن یک چای در صبح را نداشته باشید. در این زمان است که چای ساز به یکی از ضروری ترین لوازم تبدیل می شود. همانطور که می دانید پیش از استفاده از هر وسیله برقی، می بایست دفترچه راهنمای دستگاه را به دقت مطالعه کنید. چای ساز نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی نکات نگهداری از چای ساز برقی بپردازید.

برای نگهداری از چای ساز باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

·         توجه داشته باشید به هیچ وجه زمانی که چای ساز برقی شما روشن و یا داغ است، سیم دستگاه را دور آن نپیچید.

·         همانطور که می دانید پایه چای ساز فقط برای قرار دادن کتری و قوری طراحی شده است. از این رو پیشنهاد می شود که هیچ گاه از پایه برای قرار دادن وسایل دیگر استفاده نکنید.

·         پیش از آن که از چای ساز برقی استفاده نمایید، اطمینان حاصل کنید که ولتاژ برق مصرفی شما با ولتاژ دستگاه یکسان باشد.

·         توصیه می کنیم که چای سازتان را در جایی به پریز برق وصل کنید که کتری و پایه آن  به هیچ وجه در تماس با مایعات و سینک ظرفشویی نباشند.

·         در صورتی که قصد جابجایی چای ساز را دارید، آن را از پایین صفحه بلند کرده و آن را جابجا نمایید.

·         بعضی افراد عادت پرکردن کتری برقی بر روی پایه دستگاه را دارند که باید گفت این کار کاملا اشتباه است. برای پر کردن کتری، آن را از پایه جدا کرده و بعد از پر کردن در سینک، بر روی پایه قرار دهید.

·         یکی دیگر از اشتباهات رایجی که بیشتر کاربران در هنگام استفاده از دستگاه تکرار می کنند، کشیدن سیم دستگاه از برق در صورت به جوش آمدن آب است. مراقب باشید که نیروی برق منجر به داغ شدن سطوح نوک تیز و لبه های دستگاه نشود.

·         برای تمیز کردن دستگاه، چای ساز را از برق بکشید. در صورتی که دستگاه داغ است اندکی صبر کنید تا خنک شود.

·         توصیه می شد که از کتری، تنها برای جوشاندن آب استفاده کنید. برای جوشاندن سایر مایعات ازجمله شیر، از چای ساز استفاده نکنید.