همه ی ما می دانیم که چای سازها از لوازم بسیار ضروری وسایلی هستند که کار ما را آسان تر می کند و درست کردن چای و دمنوش را تسهیل می کنند.  کار با چای ساز به قدری ساده است شما می توانید تنها با فشار دادن یک کلید و کمی زمان، یک چای خوش رنگ و خوش طعم را تهیه کنید. همانطور که می دانید چای سازها در مدل‌های مختلفی تولید شده اند که شما می توانید با توجه به نیازهایتان مناسب ترین آن ها را خریداری کنید. در صورتی که شما قصد خرید چای ساز های شیشه ای را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید زیرا در این مطلب ما قصد داریم به معرفی مزایای چای سازهای شیشه ای بپردازیم و آن را برای شما بررسی کنیم.

چگونه می توانیم از چای سازهای شیشه ای استفاده کنیم؟

به طور کلی چای سازهای شیشه ‌ای دارای بدنه ‌ای شفاف می باشند و مانند سایر انواع چای ساز بر روی پنل قرار می‌ گیرند. علاوه بر این در برخی مدل‌های چای ساز برقی شیشه ای، پنل دستگاه به صورت دو تکه طراحی شده تا محلی مناسب برای قرار دادن قوری نیز بر روی دستگاه وجود داشته باشد. در تمامی دستگاه‌ها نیز قدرت برق از طریق کانکتور به بدنه کتری انتقال داده شده تا آب به نقطه جوش برسد.

در رابطه با نوع کارکرد دستگاه باید گفت،عملکرد دستگاه‌ های چای ساز بسیار ساده است، اما نکته ‌ای که در این زمینه وجود دارد، روش کار چای ساز شیشه‌ ای است. جالب است بدانید که استفاده از این وسیله با نکاتی کوچک همراه است تا بتوان از آسیب احتمالی جلوگیری کرد.

بررسی قابلیت‌های کنترلی چای ساز های شیشه ای:

اولین اقدامی که برای یادگیری روش کار چای ساز شیشه‌ای باید یاد بگیرید، اطلاع از قابلیت‌های کنترلی دستگاه است.  به طور کلی شرکت‌ های سازنده این دستگاه‌ها را با قابلیت‌های کنترلی متنوع تولید کرده تا مزایایی را در اختیار مصرف کننده قرار دهند. از مهم ترین خصوصیات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         کلید برای جوش آوردن سریع آب

·         حالت گرمکن که صرفا آب جوش و چای را داغ نگاه می‌دارد

·         قابلیت تنظیم ساعت برای شروع به کار خودکار دستگاه

·         پر کردن در محدوده استاندارد دستگاه چای ساز

·         استفاده از قوری استاندارد چای ساز

بررسی روش نگهداری از چای ساز شیشه ای:

نگهداری از چای ساز شیشه‌ای کار سخت و دشواری نیست، بلکه نیاز به رعایت چند نکته بسیار ساده دارد. با رعایت این نکات ساده طول عمر مفید دستگاه به بیشترین حد ممکن می‌ رسد. همچنین در صورتی که به درستی چای ساز را نگهداری کنید، کیفیت آماده سازی چای دستگاه کاهش پیدا نخواهد کرد.

-          شستشوی درست چای ساز شیشه ای

همانطور که می دانید چای ساز شما دارای یک بدنه شیشه‌ ای است، برای همین باید شستشوی آن را با نهایت دقت انجام دهید. مثلا برای شست و شوی این دستگاه  از اسکاچ خیلی زبر استفاد نکنید؛ زیرا روی شیشه خط و خراش ایجاد خواهد شد. همچنین قسمت ‌های برقی یعنی پنل یا پایه چای ساز را در معرض رطوبت قرار ندهید تا برد الکترونیکی و سایر قطعات الکتریکی آسیب نبینند.

-          استفاده از محلول‌های رسوب زدا برای رفع رسوبات دستگاه

نکته ی بسیار مهمی که در نگهداری از چای ساز شیشه‌ ای وجود دارد، استفاده از محلول‌های رسوب زدا است. از آنجایی که رسوب‌ها باعث کدر شدن شیشه چای ساز می‌ شوند، با استفاده از این محلول ‌ها رسوبات آب به طور کامل برطرف شده و زیبایی و درخشندگی به بدنه دستگاه باز می ‌گردد.

-          قطع برق در زمان کارنکردن با دستگاه

بارها دیده شده که چای سازهای شیشه ‌ای استفاده نمی‌ شوند، اما به برق متصل هستند. در چنین شرایطی دستگاه صرفا مصرف برق را افزایش داده یا در معرض نوسانات برق قرار می‌ گیرد. به همین دلیل سعی کنید در مواقعی که به چای ساز نیاز ندارید، دوشاخه را از برق بکشید. همچنین اگر دستگاه شما دارای دکمه قطع و وصل برق است، با فشردن همان دکمه این کار را انجام دهید.

-          همیشه چای تازه دم بنوشید!

هنگامی که طرز کار چای ساز شیشه ‌ای را بدانید و از آن به درستی نگهداری کنید، همیشه از چای تازه دم لذت می‌ برید. همچنین توصیه می ‌کنیم که پیش از استفاده از دستگاه دفترچه راهنما را مطالعه کنید؛ زیرا توصیه‌های شرکت سازنده قطعا برای شما مفید خواهند بود.