اکثر ما عاشق کیک های خامه هستیم و حداقل شده که یکبار برای درست کردن کیک خامه ای تلاش کرده باشیم. یکی از ددغدغه های پیش رو در تهیه ی کیک خامه ای، خامه ی روی کیک می باشد. در کیک های خامه ای از خامه نه تنها برای تزیین کیک بلکه به عنوان یک روکش و همچنین طعم کیک استفاده می شود. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا به آموزش روش فرم دهی خامه با همزن های برقی بپردازیم.



روش فرم دادن خامه قنادی با همزن برقی:


یکی از روش های بسیار آسان فرم دادن خامه ی کیک، فرم دادن خامه قنادی با همزن برقی است. خامه قنادی را به راحتی میتوانید از فروشگاه های لوازم قنادی خریداری کنید.این خامه درصد چربی بالایی داره و همین باعث می شود که خیلی خوب با
همزن های برقی فرم بگیرد.

نکته: توجه داشته باشید که خامه قنادی به هیچ وجه نباید گرم شود یعنی فاصله ای که شما خامه را خریداری می‌کنید تا زمانی که به منزل می رسید باید خیلی کم باشد. همچنین نکته بعدی که ک در فرم دهی خامه قنادی با همزن برقی باید به آن توجه کنید، ظرف خامه است! سعی کنید ظرفی که میخواهید در آن خامه را فرم دهید باید استیل، بلور باشد.زیرا این ظروف سرما را بیشتر نگه میدارند و به خامه منتقل میکنند.

به هیچ وجه نباید برای فرم دهی خامه قنادی با همزن برقی از ظرف پلاستیکی استفاده نکنید.ظروف پلاستیکی چربی خامه را جذب میکند و از فرم گرفتن خامه جلوگیری میکند. نکته ی بعدی که در فرم دادن خامه با همزن برقی وجود دارد، مربوط به همزن شماست، فرق نمیکند از همزن برقی استفاده می کنید یا دستی، در هر دوصورت باید پره های آن باید سرد و عاری از هرگونه چربی باشد.

برای فرم دهی خامه قنادی با همزن برقی شما باید پس از باز شدن یخ خامه ، و یک دست شدن، با دور تند همزن ۷ الی ۱۰ دقیقه خامه را هم بزنید. توجه داشته باشید در صورتی که در زمستان و در محیط خنک فرم دهی خامه را انجام می دهید، این موضوع به طور مستقیم بر روی زمان فرم دهی تاثیر می گذارد.  

همزدن خامه را به وسیله ی همزن برقی آنقدر ادامه دهید تا زمانی که خامه از حالت شل شدگی خارج و کشدار، سفید و مات شود. توجه داشته باشید که در بعضی مواقع خامه فرم گرفته است اما براق است، در این حالت خامه به اصطلاح فرم گرفته است اما به محض خامه کشی، وا میرود، پس دقت کنید که رنگ آن مات شود.در خامه فرم گرفته رد پره های هم زن محو نمیشود و مانند سفیده تخم مرغ همزده هنگامی که ظرف را برگردانیم، از ظرف جدا نمی شود. توجه داشته باشید در صورتی که  خامه را زیاد هم بزنید تبدیل به کره می شود ، بنابراین به میزان هم زدن خامه توجه داشته باشید.

در صورت وا رفتن خامه باید چه کاری انجام داد؟

ما تمام نکات برای شل نشدن خامه را در این مطلب بیان کردیم، اما اگر بنا به هر دلیلی خامه شما شل و وا رفته شد می توانید از پودر خامه استفاده کنید، که یک روش برای سفت کردن خامه است و از شل شدن آن جلوگیری میکند.
خامه فرم گرفته با پودر ژلاتین و یا خامه فرم گرفته با پنیر ماسکارپونه نیز یکی دیگر از روش های سفت کردن خامه است که میتوانید امتحان کنید.