کیک ها دارای تنوع زیادی می باشند. یکی از لوازم بسیار کاربردی برای تهیه ی انواع کیک، همزن های برقی می باشند. اگر شما هم علاقمند به تهیه ی یک کیک خانگی و خوشمزه برای مراسم های خود هستید، به شما پیشنهاد می کنیم کیک سابله را درست کنید.این کیک به شکل حروف الفبا تهیه می شود. که شما می تونید با حرف اول هر کسی که دوست دارید تهیه اش کنید. تا انتها با ما همراه باشید تا به معرفی طرز تهیه ی کیک سابله با همزن برقی بپردازیم.

مواد لازم برای تهیه ی کیک سابله با همزن برقی:

عدد تخم مرغ

و ½ پیمانه آرد

½  پیمانه آب ولرم

½  روغن مایه

3 قاشق غذاخوری پودرکاکائو

 1پیمانه شکر

وانیل کمی

1 قاشق غذاخوری بکینگ پودر

300 گرم خامه قنادی

برای اینکه بتوانید خمیر شکلاتی برای تهیه ی این کیک داشته باشید  ابتدا آرد و پودرکاکائو را 3 بار الک کنید .

تهیه ی کیک سابله با همزن برقی:

1.      تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن برقی کاسه دار یا دستی هم بزنید تا زمانی که کرمی و کش دار شود و وقتی  کاسه را بر می گردانید مواد کیک سرازیر نشود.

2.      مقداری از مخلوط آرد و شکلات رابه مواد هم زده خود اضافه کنید و کمی باهمزن برقی آن را هم بزنید.

3.      روغن و آب ولرم را به مخلوط اضافه کنید و با همزن برقی آن را مخلوط کنید،  بقیه  آرد را نیز اضافه کنید و این بار آن را با لیسک هم بزنید.

4.      قالب مورد نظر را کمی با کره چرب کنید و مخلوط را درون قالب بریزید. فر را از قبل با دمای  170 درجه سانتی گراد گرم کنید و به مدت 45 دقیقه بگذارید که کیکتون بپزه و وقتی کیک پخت اجازه دهید که خنک شود.

5.      حرف اول اسم مورد نظرتون را روی کاغذ بکشید و زمانی که کیک تون خنک شد روی کیک بگذارید و با کاتر برش بزنید. بعد از وسط با یک چاقو تیز به دو قست تقسیم کنید که دو لایه حروف داشته باشید.

همزدن خامه کیک با همزن برقی :

·         خامه قنادی را با همزن برقی به میزانی هم بزنید تا فرم بگیرد. برای اینکه خامه به خوبی فرم بگیرد باید سرد باشد.

·         سپس خامه فرم گرفته را درون قیف بریزید و با ماسوره بر روی لایه اول کیک به شکل شکوفه بچینید.بعد آرام آرام لایه دوم کیک را روی لایه اول بگذارید و مجدداً روی کیک با ماسوله شکوفه بزنید و با میوه ها و شکلات ه و یا ماکارون تزیین کنید.