اگر اهل درست کردن کیک باشید، این را می دانید که فرم دادن خامه یکی از چالش های سخت است و بدون وجود همزن برقی ممکن نمی باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی فوت و فن های فرم دادن خامه به کمک همزن برقی بپردازیم.

پیش از هم زدن خامه باید به چه مواردی توجه نمود؟

۱.ظرف خامه ای که قرار است در آن خامه فرم داده شود بهتر است شیشه ای یا فلزی یا چینی باشد در صورتی که ظرف شما پلاستیکی باشد چربی خامه رو جذب میکند و فرم نمیگیرد و چربی در ظروف پلاستیکی به خوبی پاک نمی شود و به همین دلیل این ظروف هرچقدر هم تمیز شسته شوند باز لایه ای از چربی را در خود ممکن است داشته باشد.

2. هرگز خامه فرم داد شده را در فریزر قرار ندهید همیشه همان مقدار از خامه برای کاور یا تزیین نیاز دارید فرم دهید زیرا بعد از فرم دهی به هیچ عنوان برای کاور یا تزیین قابل استفاده نمی باشد . در صورتی که به هر دلیلی نتوانستید خامه را فرم دهید خامه تان فرم نگرفت خامه را در ظرف درب دار در فریزر قرار دهید تا بعدا با همین خامه انواع دسر یا بستنی مثل پلمبیر تهیه کنید

۳.خامه قنادی را پس از خرید داخل فریزر نگه دارید زمان مصرف به مقدار مورد نیاز از فریزر خارج کنید داخل یخچال قراردهید تا به آرامی یخ آن باز شود شکل ظاهری خامه اگر دور آن آب شده بود و فقط وسطش کمی یخ بود آماده فرم دادن خامه است ( اگه خامه گرم  و شل باشه و سرد نباشه فرم نمیگیرد)

روش همزدن خامه با همزن برقی:

·         خامه منجمد شیرین شده را از فریزر خارج کرده در یخچال یا در محیط قراردهید تا کمی نرم و خمیری شود سپس در ظرف همزن بریزید ،دو دقیقه با دور کند و هشت تا ده دقیقه با دور متوسط همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد زمانی که رد همزن برقی روی خامه نقش ببندد و وقتی با قاشق خامه را بر عکس میکنیم خامه از قاشق جدا نشود نشان دهنده اینست که خامه ما فرم گرفته در غیر این صورت همچنان به هم زدن با همزن برقی ادامه دهید.احتیاط کنید اگر بیش از حد هم بزنید تبدیل به کره میشود.

·         خامه اگر خیلی سرد باشد یا گرم در فرم گرفتن مشکل پیدا میکنه زدن خامه در دو مرحله انجام می شود ابتدا خامه  رو دور کند بزنید تا همگن بشه سپس با دور تند

نکات پس از فرم دادن خامه قنادی با همزن برقی

·         خامه بعد از فرم دهی بلافاصله برای فیلینک و کاور کیک ها و شیرینی های تر باید مورد استفاده قرار بگیرد هر چه زمان بگذرد خامه انسجام و رنگ شفاف خودش رو از دست میدهد.

·         اگر کار خامه کشی طول میکشد بقیه خامه فرم داده رو در یخچال بگذارید تا خامه شل نشود.

یکی از دلایلی که خامه بعد از رعایت موارد همزدن فرم نگرفته است اینست زمانی که خامه رو فرم میدهیم به محض اینکه قسمت رویه خامه جای پره همزن ظاهر می شود گمان می کنیم خامه فرم گرفته و همزدن رو متوقف میکنیم درصورتیکه باید به هم زدن همینطور ادامه بدهیم تا زمانی که ظرف را برمی گردانیم خامه تکان نخورد و سفت شده باشد.

یک دلیل دیگر هم شرکت ها چربی موجود در خامه را دستکاری میکننند و باعث فرم نگرفتن مطلوب خامه خواهد شد در این مواقع برای انسجام به ازای یک کیلو خامه صد گرم کرمفیل شیر به خامه فرم گرفته اضافه کنید هم بزنید هم طعم عالی هم مقاومت خوبی به خامه خواهد داد.

·         مقدار خامه ای که در قیف میریزید حجم کمی باشد زیرا گرمای دسنتان برای خارج کردن خامه از قیف باعث از بین بردن بافت منظم خامه خواهد شد .

·         گاهی خامه رو زیاد میزنیم بافتش خیلی سفت می شود و برای آستر کشی کیک مناسب نیست برای نرم شدن بافت خامه به ازای یک کیلو خامه فرم گرفته با بافت سفت یک قاشق خامه منجمد شیرین شده که هنوز فرم نداده ایم اضافه میکنیم مرتب هم میزنیم تا یکدست و یکنواخت شده بدین ترتیب به راحتی می توانیم برای آستر یا کاور استفاده کنیم.

·         اگر می خواهید از پودر ژلاتین برای تهیه دسر یا ایسینگ های مختلف استفاده کنید حتما از آب سرد استفاده کنید و قبل از بن ماری بیست دقیقه در یخچال قرار دهید.