دنیای مدرن امروزی، باعث آسان تر شدن شرایط آشپزی شده است. در حال حاضر لوازم برقی آشپزخانه زیادی به آسان تر شدن آشپزی کمک کرده اند که یکی از کاربردی ترین این لوازم، مخلوط کن ها می باشند.در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی مهمترین نکات برای استفاده ی بهتر از مخلوط کن ها بپردازیم. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کارکرد مخلوط کن ها به این صفحه مراجعه کنید.

چگونه از مخلوط کن ها استفاده کنیم؟
شما به کمک مخلوط کن‌ها می توانید انواع عملیات آماده سازی غذا همچون: پوره کردن، مخلوط کردن، آسیاب کردن، خرد و تکه تکه کردن مواد خوراکی را با سرعت و دقت بالایی انجام دهید. همچنین یک مخلوط کن از تعدادی قطعه مختلف تشکیل شده که هر کدام از این قطعات می‌توانند کارایی متفاوتی داشته باشند و شما باید کاربرد هرکدام از قطعات را به خوبی بدانید.

از مخلوط کن ها می توان در چه کارهایی استفاده کرد؟

⦁ تهیه انواع آب میوه و اسموتی: آب طالبی، آب هندوانه، شیر انبه، شیر موز، کیوی
⦁ تهیه انواع پوره: پوره کدو حلوایی، پوره موز، پوره گوجه فرنگی، پوره آناناس
⦁ تهیه انواع شیک و معجون: شیک کاراملی، شیک میوه و شیک قهوه
⦁ تهیه انواع سس و دیپینگ سس
⦁ آسیاب انواع ادویه و مواد خشک
⦁ خرد کردن یخ

بعد از هربار استفاده از مخلوط کن چه کارهایی باید کرد؟
⦁ پس از هربار استفاده از مخلوط کن بهتر است بدنه ی دستگاه را به آرامی تمیز کنید. حال در صورتی که بدنه ی دستگاه لک شد شما می توانید دستمال مرطوب را به مقداری کمی با یک شوینده ملایم مانند مایع ظرفشویی آغشته کرده و بدنه را تمیز کنید.
⦁ هنگامی که قصد داشتید مخلوط کن را در کابینت قرار دهید، ابتدا مطمئن شوید که تمامی قسمت‌ها به درستی بر روی هم قرار گرفته اند تا قطعات بر اثر هرگونه فشار و یا ضربه دچار اختلال نشود. همچنین برای نگهداری از این دستگاه بهتر است یک جای ثابت را در نظر بگیرید.
⦁ بهتر است ظروف قابل شستشوی مخلوط کن را با آب و کف بشویید. شما می توانید برای شستشوی ظروف، ظروف مخلوط کن مانند پارچ یا ظرف خرد کن و یا حتی ظرف آسیاب را از دستگاه جدا کرده و آن را با مایع ظرفشویی و آب ولرم به خوبی شستشو دهید.
⦁ توجه داشته باشید به هیچ وجه نباید مواد خوراکی داغ را داخل مخلوط کن بریزید.