یکی از نوشیدنی های پرفایده برای سلامتی آب مرکبات ها می باشند که می توان آن ها را به وسیله ی آب مرکبات گیری ها تهیه نمود. به طور کلی قیمت آب مرکبات گیری ها مناسب می باشند و می توان آن ها را با توجه به ابعادشان در تمامی قسمت های آشپزخانه قرار داد. و بسیاری از افراد تفاوت دستگاه آبمیوه گیری و دستگاه های آب مرکبات گیری را نمی دانند و هنگام خرید نمی دانند کدام دستگاه کاربرد بیشتری برای آن ها خواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا با بررسی این دو وسیله به تفاوت های آب میوه گیری و آب مرکبات گیری بپردازیم. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب مقایسه آب میوه گیری و آب مرکبات گیری مراجعه کنید.

آب مرکبات گیری چیست؟

اکثر ما در ایام گذشته برای گرفتن آب مرکبات از آب مرکبات گیری های دستی استفاده می کردیم. همه ی ما این را می دانیم که استفاده از آب مرکبات گیری های دستی  کار آسانی نیست و شما برای گرفتن یک لیوان آب میوه باید با دست خود فشار زیادی را بر اهرم وارد نمایید. امروزه با گسترش تکنولوژی در تجهیزات و لوازم کاربردی آشپزخانه، آب مرکبات گیری های دستی جای خود را به دستگاه آب مرکبات گیری برقی داده اند.

عملکرد  آب مرکبات گیری برقی به چه صورت است؟

طریقه ی عملکرد دستگاه های آب مرکبات گیری برقی قطعا بهتر از نوع دستی و پلاستیکی آن می باشد. این مدل از آب مرکبات گیری با نیروی برق کار می کند. در زمان استفاده از این وسیله، شما باید یک تکه میوه برش خرده مانند لیموترش یا پرتقال را بر روی سری مخروط شکل دستگاه قرار دهید، سپس دستگاه شما شروع به چرخش کرده و به صورت اتوماتیک آب مرکبات را به صورت کامل و بدون فشار زیاد دست می گیرد.

 

بررسی تفاوت های آب مرکبات گیری و آب میوه گیری:

همانطور که گفته شد، دستگاه آب مرکبات گیری فقط مخصوص مرکباتی همچون پرتقال، لیمو و نارنگی می باشد که پس از تکه کردن میوه ها  به راحتی بر روی مخروط دستگاه قرار گرفته و پس از چرخش های مکرر، آب میوه را به طور کامل خارج می گیرد.اما در آبمیوه گیری با توجه به بالاتر بودن قیمت آبمیوه گیری به جای مخروط از یکسری تیغه های تیز که در کفی محفظه دستگاه قرار دارد تشکیل شده است که از آن می توان برای گرفتن آب هر نوع میوه ای استفاده کرد. یکی از مهم ترین تفاوت های دستگاه مرکبات گیری با آبمیوه گیری همین موضوع است.

شما می توانید از این دستگاه برای استفاده از انواع میوه ها مانند سیب. هویج، انار و همچنین انواع مرکبات استفاده کنید. لازم به ذکر است که شاید دستگاه آب میوه گیری به ظرافت و دقت دستگاه آب مرکبات گیری نتواند آب مرکبات را بگیرد. پس هنگام خرید حتما این موضوع را در نظر داشته باشید. همچنین یکی دیگر از تفاوت های اصلی این دو دستگاه، تفاوت قیمت آب مرکبات گیری با قیمت آب میوه گیری است.