برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چای ساز و قیمت چای ساز به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مراجعه کنید.

یکی از اقدامات مهم در تهیه ی بهترین چای، خرید بهترین چای ساز است. به غیر از آن خرید یک چای مرغوب در کنار خریدن یک چای ساز خوب موجب می شود چایی را که شما برای مهمانتان سرو می کنید یک چای فوق العاده به حساب بیاید.

انواع چای:

·         چای سبز

·         چای سیاه

·         چای سفید

·         چای قهوه ای روشن

چند فنجان چای در طول روز باید بنوشیم؟

خوردن هر چیز بیش از اندازه مناسب خود مضرات و بدی هایی دارد. اما خوردن یک لیوان چای در طول روز آنقدر هم بد نیست که ما بخواهیم خود را از نوشیدن این نوشیدنی آرامشبخش محروم کنیم.

وقتی اسم نوشیدنی های گیاهی ( چای سبز یا سیاه) می آید، ممکن است روی هر کدام از ما اثرات متفاوتی داشته باشند. از این رو نباید از توصیه های پزشکی غافل شد. اما تحقیقات نشان داده است که نوشیدن یک یا دو فنجان چای در طول شبانه روز مشکلی به وجود نمی آورد و سلامتی ما را به خطر نخواهد انداخت.

انواع چای سازهای برقی:

چای ساز های صفحه ای:

در این چای سازها کتری و قوری بر روی استند قرار گرفته و با حرارت آن است که چای شما دم می کشد. این نوع از چای ساز ها دارای تایمر هستند و درجه حرارت آب را تنظیم می کنند. انواع جدیدتر این چای‌سازها، مجهز به فناوری‌هایی مانند تایمر، فیلتر قابل تخلیه‌ قوری و دکمه‌ استپ است. می توان گفت دلیل اینکه در این چای ساز ها طعم و عطر چای کاهش پیدا می کند و بعد از مدت زمان کمی، چای دیگرطعم اولیه خود را ندارد و کیفیت خود را از دست می دهد این است که قوری باید مدت زیادی را بر روی استند بماند تا چای دم بکشد.

چای سازهای بدون قوری:

این نوع از چای سازها دارای محفظه ای هستند که درون کتری قرار می گیرد و چای به همین صورت  دم می کشد. متاسفانه این نوع از چای سازها خیلی طرفدار ندارند. ظرفیت کم، کارایی نه‌چندان مناسب و کیفیت پایین چای از علت‌های مهم استقبال ضعیف کاربران از این مدل چای‌ ساز بوده ‌است.

چای ساز های روهم (دم آور):

این نوع از چای‌ ساز،  نسبت به دو مدل دیگر، برتری و کیفیت بالاتری دارد به علت فضای کمی که می گیرد و مزه‌ چای دم‌کشیده در قوری این چای ساز، بسیار به مزه‌ چای دم‌کشیده در قوری روی سماور، نزدیک است اگر چای ‌خور حرفه‌ای هستید و تفاوت عطر چای دم‌کشیده‌ روی سماور و چای‌ساز برایتان ملموس است، پیشنهاد می‌کنم حتما سراغ این دسته از چای ‌سازها بروید.