برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مخلوط کن ها و قیمت مخلوط کن به فروشگاه انتخاب سنتر مراجعه کنید.

 

مخلوط کن یکی از لوازم خانگی برقی پرکاربرد است که تقریبا در اکثر آشپزخانه ها پیدا می شود. معمولا از مخلوط کن ها در آشپزخانه استفاده ی زیادی می شود بنابراین ممکن است دچار اختلالاتی شود که عملکرد عادی دستگاه را با مشکلاتی مواجه کند که ممکن است این اختلال خیلی چیز مهمی نباشد و با کمی مطالعه و دانش فنی بتوانید آن را برطرف کنید.در این مطلب با ما همراه باشید  تا به معرفی رایج ترین اختلالات در مخلوط کن ها بپردازیم و روش برطرف کردن این اختلالات را بررسی کنیم.

برای افزایش طول عمر مخلوط کن باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

·         به هیچ وجه قطعات آسیاب مخلوط کن برقی را با آب جوش نشویید.

·         به هیچ وجه قطعات برقی دستگاه را با آب نشویید.

·         دستگاه را نزدیک شعله آتش ، اجاق گاز ، و وسایلی که با گرما در ارتباط هستند و نیز اشعه مستقیم آفتاب قرار ندهید.

·         به هیچ وجه به طور طولانی از مخلوط کن استفاده نکنید این دستگاه باید ۳ ثانیه کار کند و ۳ ثانیه استراحت داشته باشد.

·         از ریختن مواد بسیار سخت داخل آسیاب بپرهیزید.

·         هنگام باز و بسته کردن دستگاه دوشاخه را از پریز بیرون آوریدعیب یابی و تعمیر دستگاه مخلوط کن دستگاه اصلا کار نمی کند.

چگونه مشکلات مخلوط کن را برطرف کنیم؟

·         رفع اختلال در دوشاخه و کابل رابط دستگاه: در اولین وهله سعی در برطرف کردن مشکل کنید و در صورت لزوم قطعه را سریعا تعویض کنید.



·         رفع خرابی کلیدهای فشاری یا شستی دستگاه: در صورت بروز چنین اختلالی سعی در تعویض قطعه داشته باشید.

·         رفع مشکل خرابی زغال های آرمیچر دستگاه : برای رفع این مشکل ابتدا زغال ها را بررسی کنید. در صورت خراب بودن (شکستگی) و یا سایش پیش از حد ، آن را عوض کنید.



·         برطرف کردن اختلال سوختگی بالشتکهای استاتور موتور: موتور را از برق جدا نموده و سیم های رابط را از دو سر بالشتک ها باز کنید. آوومتر را روی اندازه گیری اهم تنظیم و با پروب اهم متر بالشتک ها را تک تک آزمایش کنید. در صورت مشاهده عیب آن را رفع نموده و در صورتی که نیاز به تجدید سیم پیچی بود آن را تجدید نماید.

·         رفع کثیفی تیغه های کلکتور: تیغه‌های کلکتور را به دقت با سمباده ریز تمیز کنید و همچنین شیارهای بین تیغه های کلکتور را نیز تمیز کنید تا رفع عیب شودموتور صدای هوم می دهد ولی کار نمی کند.

·         رفع مشکل چرخش برعکس موتور دستگاه : سربندی موتور را عوض کنید تا جهت چرخش موتور برعکس شود.

·         رفع مشکل خارج شدگی تیغه های کلکتور دستگاه: کلکتور را تعویض و آرمیچر را بازپیچی کنیدموتور کار می کند و هنگام کار صدای سوت می دهد اما تیغه حرکت ندارد

·         رفع خرابی دکمه کائوچویی زیر تیغ دستگاه: تیغ را از محل مربوط توسط چاقوی مخصوص آسیاب در آورده آن را تعویض کنید.



·         رفع خرابی تیغ دستگاه: تیغ را تعویض کنیدکار دستگاه مطلوب است ولی مواد به خوبی آسیاب نمی شودتیغ آسیاب تیز نیست: تیغ دستگاه را نیز تعویض کنیدمواد از مخزن کاسه بیرون می ریزد.