برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مخلوط کن و قیمت مخلوط کن به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مراجعه کنید.

 

چند سالی است که کافی شاپ ها و رستوران ها با ارائه انواع اسموتی ها و نوشیدنی ها توانسته اند مشتریان زیادی را جمع کنند. یکی از لوازمی که تهیه ی نوشیدنی های متنوع و خوشمزه کمک می کند، بلندر ها و یا مخلوط کن ها می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بلندرها و یا مخلوط کن ها بپردازیم.

بلندر چیست ؟

مخلوط کن یا بلندر یکی از کاربردی ترین لوازم برقی  است که همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم در رستوران ها، کافی شاپ ها و آشپزخانه ها از آن استفاده می شود. در حقیقت بلندر یک همزن یا یک میکسر است که در دو نوع دستی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه می توان از مخلوط کن ها استفاده کرد؟

به طور کلی مخلوط کن ها از قطعات: تیغ، پارچ و موتور تشکیل شده اند. نحوه ی کارکرد دستگاه مخلوط کن یا بلندر به این صورت است که در مرحله اول پارچ مخلوط کن بر روی یک موتور قرار می‌گیرد و با چند دکمه که روی دستگاه مخلوط کن یا بلندر قرار دارد، شروع به کار می کند.

بلندر صنعتی چیست ؟

یکی از پرفروش ترین و کاربردی ترین نوع بلندر ها، بلندرهای صنعتی می باشد. از این بلندرها معمولا در کافی ‌شاپ‌ها، آبمیوه‌ فروشی‌ها، رستوران‌ها و فست فودها می توان استفاده کرد. مهم‌ترین خصوصیات بلندرهای صنعتی ، قدرت موتور این دستگاه ها برای خرد یا له کردن مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و از آن می توان برای له یا خرد کردن هر نوع میوه، سبزیجات، یخ و مواد غذایی دیگر استفاده نمود. در رابطه با تفاوت های میان بلندرهای صنعتی و بلندرهای خانگی می توان به این موضوع اشاره کرد که بلندرهای صنعتی بسیار پیشرفته ‌تر از بلندر های خانگی هستند و در بدنه ی این بلندر ها دکمه‌ای قرار دارد که مواد جامد را در حد مورد نیاز خرد می‌کند. همانطور که اشاره کردیم بلندرهای صنعتی قدرت موتور بسیار بالایی دارند و این بدین معناست که مواد بیشتری را در کمترین زمان ممکن میکس می‌کنند. همینطور این مدل از دستگاه‌های مخلوط کن با داشتن سیستم کنترل سرعت، این قابلیت را به مصرف کننده می‌دهتد تا بتواند میزان چرخش پره‌های بلندر را از پایین ‌ترین دور تا بیشترین دور تنظیم کنید. حتی برخی از آن‌ها دارای درگاه USB می‌باشند که به کمک آن‌ می‌توان برای دستگاه برنامه‌ریزی کرد.

 به طور کلی از انواع بلندر های صنعتی می توان به دو گونه ی زیر اشاره کرد:

1.      بلندر‌هایی که برای مخلوط کردن مواد غذایی کاربرد دارند.

2.      بلندرهایی که از آن‌ها برای میکس کردن مواد مختلف در کافی شاپ‌ها استفاده می‌شود.

بلندر دستی خانگی چیست؟

بلندر دستی یا همزن دستی یکی دیگر از انواع بلندر در ابعاد کوچک تر است که  قدرت کمتری نسبت به انواع صنعتی خود دارد . بزرگترین مزیت آن‌ این است که فضای کمی را اشغال می‌کند و ظرفیت آن تنها به ظرفی که از آن استفاده می‌شود بستگی دارد.

البته باید توجه کنید که این بلندر‌ها مانند بلندرهای صنعتی قدرت کافی برای خرد کردن همه چیز را ندارند و بیشتر برای مواد غذایی نرم و یا مخلوط کردن سس‌ها استفاده می‌شوند. دستگاه‌های بلندر صنعتی انتخاب بهتری برای کافی‌شاپ‌ها هستند و مزیت‌های بیشتری دارند. البته هر یک از دستگاه‌های بلندر صنعتی موجود در بازار ویژگی‌های خاص خود را دارند که شما باید بر حسب نیاز خود دستگاه‌تان را انتخاب کنید.