برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آسیاب برقی و قیمت آسیاب به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مراجعه کنید.

یکی از لوازم کاربردی ترین لوازم آشپزخانه که به کمک تمامی خانم های ایرانی می آید، آسیاب ها می باشد. به کمک آسیاب می توان سخت ترین مواد غذایی را ریز کرد. در زمان های قدیم مردم برای خرد کردن مواد غذایی از آسیاب های دستی استفاده می کردند که کار با این آسیاب ها بسیار سخت و طاقت فرسا بود اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، آسیاب های برقی جایگزین آسیاب های دستی  شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت های میان آسیاب های دستی و آسیاب های برقی بپردازیم.

بررسی کارکرد آسیاب های دستی:

همانطور که از نام این مدل از آسیاب مشخص است ، برای پودر کردن مواد غذایی در این دستگاه باید به کمک چرخش اهرم روی آسیاب، تیغه‌های آسیاب را به چرخش درآورد و مواد غذایی را و قهوه و سایر مواد غذایی آسیاب شوند. با توجه به درجه‌ ی سختی مواد باید نیروی بیشتری برای پودر کردن مواد غذایی صرف کرد.

همچنین آسیاب‌های دستی بسیار کوچکتر از آسیاب های برقی هستند و بسیاری از آنها به گونه ای ساخته ‌شده اند که کمترین آسیب را به بدن انسان وارد کنند و کنترل آن به راحتی انجام پذیرد . به دلیل عدم وجود تکنولوژی خاصی در ساخت این نوع آسیاب‌ها ، قیمت کمی دارند و می‌توان بهترین آنها را با کمتری قیمت نسبت به نمونه‌های برقی تهیه نمود .

بررسی کارکرد آسیاب های برقی:

یکی از علت های اصلی محبوبیت آسیاب برقی، سرعت و سهولت کار با این دستگاه است. برای کار با آسیاب های برقی تنها شما باید مخزن آسیاب برقی را پر کرده و دکمه ی آسیاب را فشار دهید. یکی از معایب آسیاب های برقی، قیمت بالای آنهاست . یکی از عواملی که مردم آسیاب برقی مناسبی خریداری نمی‌کنند قیمت آن است اما قبل از اینکه به سراغ یک آسیاب برقی ارزان قیمت بروید این نکته را در نظر داشته باشید که آسیاب‌های ارزان قیمت نمی‌توانند قهوه را به دقیقی و یک دستی نمونه‌های گرانقیمت تحویل دهند .

چرا باید آسیاب برقی بخریم؟

1.      اگر به دنبال سرعت و راحتی در تهیه ی قهوه هستید .

2.      اگر قیمت دستگاه برای شما اهمیت دارد.

3.      به کمک آسیاب برقی می توانید قهوه ی مناسب برای اسپرسو را تهیه کنید.

4.      فضای مناسب برای جای دادن یک آسیاب برقی به اندازه‌ی یک مخلوط کن دارید.

چرا باید آسیاب دستی بخریم؟

1.      توان یا علاقه به پرداخت هزینه بیش از حدود 100 هزار تومان ندارید .

2.      زمان و راحتی تهیه قهوه برای شما اهمیت چندانی ندارد.

3.      بیشتر از قهوه دمی و نوشیدنی‌هایی که با درجه آسیاب درشت‌تر تهیه می‌شوند استفاده می‌کنید.

4.      به آسیابی کوچک نیازمند هستید.