برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کتری برقی و قیمت کتری برقی به انتخاب سنتر مراجعه کنید.

کتری های برقی یکی از لوازم بسیار کاربردی برای تهیه ی سریع آب جوش می باشند. در صورتی که به صورت مداوم از کتری های برقی استفاده می کنید شاید پس از مدتی شاهد اختلال در این دستگاه ها شده اید. در صورت بروز هرگونه اختلال در کتری های برقی ابتدا بهتر است تا وسیله را عیب یابی کنید و سپس به تعمیرگاه های معتبر مراجعه کنید.

چرا کتری های برقی دچار اختلال می شوند؟

یکی از دلایل ایجاد اختلال در کتری های برقی استفاد زیاد از آن ها است.با توجه به اینکه ساز و کار کتری های برقی نسبتا ساده است بنابراین دیر یا زود کتری برقی ها دچار اختلال می شوند.

 

اختلالات رایج در کتری های برقی:

 

1.      خاموش نشدن دستگاه پس از جوش آمدن

یکی از اختلالات رایج در کتری های برقی ، خاموش نشدن کتری برقی پس از به جوش آمدن آب است. علت این اختلال معمولا خراب شدن سنسور دستگاه می باشد. سنسور دستگاه با تعیین دما تعیین می کند که چه زمانی چای ساز باید خاموش و یا روشن شود.

2.      خاموش شدن دستگاه قبل از جوش آمدن

یکی دیگر از مشکلات رایج در چای ساز های برقی، خاموش شدن دستگاه پیش از جوش آمدن دستگاه است. این اختلال باز هم به سنسور دستگاه بر می گردد و باید تعویض شود.

 

3.      روشن نشدن دستگاه

اینکه کتری برقی شما به هیچ وجه روشن نمی شود می تواند دلایل زیادی داشته باشد. ساده ترین دلیل روشن نشدن دستگاه از کار افتادن دکمه خاموش و روشن دستگاه است. اما علاوه بر آن قطع شدن سیم اتصال، خراب شدن برد الکترونیک دستگاه و یا آسیب دیدن قطعه ای خاص نیز می تواند از دیگر دلایل آن باشد.

 

4.      داغ نشدن دستگاه

همانطور که می دانید المنت ها در کتری های برقی  وظیفه ی داغ شدن دستگاه و جوش آمدن آب را بر عهده دارند. المنت ها لوازم هستند که به علت دارا بودن مقاومت بالا در برابر جریان برق، انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند. اگر اختلالی در این سیستم مقاومی پیش آید، باعث می شود تا المنت ها از مدار خارج شوند و در نتیجه حرارتی تولید نشود. این مشکل به سادگی با تعویض المنت ها و یا چک کردن اتصالات آن برطرف می شود.

 

5.      خراب شدن دکمه ها

یکی از دلایل اصلی خراب شدن دستگاه های کتری برقی به خراب شدن دکمه های آن باز می گردد. دکمه ها به مرور زمان و در اثر استفاده مداوم فرسوده می شوند؛ اما تنها استفاده مداوم نیست، بلکه نشت بخار آب در مدار و یا روشن ماندن و گرم شدن دستگاه به مدت طولانی نیز می تواند به عملکرد دکمه ها آسیب برساند.برای رفع این مشکل تعمیرکاران بایستی چای ساز را باز کرده و دکمه ها و مسیر اتصالات آنها را به دقت بررسی نمایند.