برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع چای ساز و قیمت چای ساز به فروشگاه اینترنتی انتخالب سنتر مراجعه کنید.

 

چای سازهای برقی یکی از لوازم کاربردی در منازل ایرانی است که به کمک آن می توان چای را در کمترین زمان ممکن دم آوری کرد. چای سازها هم مانند تمامی لوازم برقی دچار اختلالات و مشکلاتی می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مشکلات رایج در چای ساز های برقی بپردازیم.

·         روشن نشدن چای ساز

یکی از مشکلات رایج در تمامی لوازم برقی ها علی الخصوص چای سازها و کتری برقی ها، روشن نشدن آن است. پیش از انجام اقدامات تعمیراتی بهتر است تا از صحت پریز برق ، دوشاخه و سیم چایساز اطمینان پیدا کنید. در صورتی که نتوانستید با بررسی های جزئی عیب دستگاه را پیدا کنید، بهتر است موضوع را با تعمیرکاران معتبر در میان بگذارید.

·         خاموش شدن چای ساز پیش از جوش آمدن آب

در صورتی که چای ساز شما دچار این اختلال شده باشد عمدتا به علت اختلال در سنسورهای دمای چای ساز است و معمولا با تعویض این قطعه،  این مشکل برطرف میشود.

·         خاموش نشدن اتوماتیک چای ساز پس از جوش آمدن آب

این اختلال نیز معمولا به دلیل اختلال در سنسور دمای چای ساز ایجاد می شود. معمولا سنسور دمای چای ساز قطعه ای است که عمل کنترل دما و قطع و وصل کردن جریان دستگاه و خاموش/روشن کردن آن را برعهده دارد. توصیه می کنیم برای تعویض سنسور دمای چای ساز حتما  به تعمیرکاران حرفه ای مراجعه کنید.

·         جوش نیامدن آب در چای ساز

همانطور که می دانید یکی از دلایل اصلی گرم شدن آب در چای ساز، وجود المنت در آن است . در صورتی که به هر علتی المنت دستگاه دچار اختلال شده باشد، دستگاه عملکرد خود را از دست داده و چای ساز توانایی به جوش آوردن آب را نخواهد داشت.

بررسی خرابی المنت چای ساز نیازمند دانش تخصصی تعمیر چای ساز است و برای رفع مشکل باید چایساز خود را به مراکز معتبر تعمیر لوازم خانگی برده تا مشکل را برطرف کنند. 

·         کارکردن چای ساز به صورت مداوم

همانطور که می دانید معمولا در چای ساز ها پس از جوش آمدن آب دستگاه خاموش میشود ، حال بسیاری از مشتریان از خاموش نشدن دستگاه خود شکایت دارند ، این مشکل هم بدلیل خرابی سنسور دمای داخلی دستگاه است که با جوش آمدن و رسیدن به دمای مشخص وظیفه خاموش کردن دستگاه را به عهده دارد. جای نگرانی نیست چونکه این سنسور با هزینه مناسب قابل تعویض است و چایساز شما به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.