برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ماشین ظرفشویی اسنوا و قیمت ظرفشویی اسنوا به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مراجعه کنید.

ماشین ظرفشویی ها یکی از لوازم بسیار پرکاربرد و مهم در زندگی مدرن امروزی هستند. در حال حاضر برندهای زیادی به تولید انواع ماشین ظرفشویی با قابلیت های مختلفی پرداختند که برند اسنوا یکی از مطرح ترین این برندها است. یکی از سوالات متداولی که ممکن است برای هر فردی ایجاد شود این است که ماشین ظرفشویی اسنوا چگونه کار می کند ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کارکرد ماشین ظرفشویی اسنوا بپردازیم.

ماشین ظرفشویی چگونه کار میکند ؟

شاید گفتن این حرف کمی عجیب باشد اما در واقع ماشین های ظرفشویی نوعی ربات به حساب می آیند که ظروف کثیف را شستشو وآبکشی میکنند. از مهم ترین وظایف و مراحل شستشو در ماشین های ظرفشویی اسنوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.      آبگیری ظروف

2.      آب را گرم می کند و به دمای مناسب برای شستشوی با کیفیت تر می رساند.

3.      ماشین ظرفشویی های اسنوا  در زمان تعیین شده ای به صورت خودکار مواد شوینده رو پخش می کند.

4.      ماشین های ظرفشویی اسنوا به کمک جت های آب فشان آب رو با فشار بر روی ظروف پرتاب میکند تا ظرف ها تمیز شوند.

5.      پس از پروسه شستشوی ظروف، آب کثیف رو خارج می کند.

6.      ماشین ظرفشویی اسنوا در این مرحله مجدداً آب گیری می کند تا ظروف را آبکشی کند.

7.      حال مجددا آب داخل مخزن را خارج می کند.

8.      سنسور خشک کن ماشین ظرفشویی، هوای داخل دستگاه را گرم کرده تا ظروف خشک شوند.

درون ماشین ظرفشویی اسنوا چه خبر است؟

با وجود اینکه ماشین ظرفشویی های اسنوا وسایل ضد آبی هستند، اما باید گفت بر خلاف تصور عموم این دستگاه ها مانند ماشین های لباسشویی پر از آب نخواهند شد. تنها برای آب کشی ظروف مخزن پایین دستگاه پر از آب می شود. در مخزن پایین دستگاه المنت هایی برای گرم کردن آب تا ۱۳۰ و ۱۴۰ درجه فارنهایت (۵۴٫۴۴ و ۶۰ درجه سانتیگراد) وجود دارد.

همچنین در قسمت پایینی ظرفشویی اسنوا پمپی وجود دارد که آب را به سمت جت ها می برد، از سمت جت ها آب با فشار به سمت ظروف کثیف پاشیده می شوند.

وقتی شستشو و آبکشی ظروف در ماشین ظرفشویی اسنوا تمام شد،آب در مخزن پایین تخلیه می شود، از آنجا پمپ، آبها رو به بیرون از دستگاه هدایت میکند. با توجه به نوع ماشین ظرفشویی، تخلیه آب ممکن است داخل لوله های زیر سینک بروند، یا با یک شلنگ تخلیه به سمت سینک  هدایت شود.

آخرین مرحله در چرخه شستشو، چرخه انتخابی خشک کردن است. المنتهای گرم کننده زیر دستگاه هوای داخل را برای خشک شدن ظرفها گرم میکنند. بعضی از مدل ها اجازه میدهند ظروف خودشان خشک شوند تا انرژی کمتری مصرف گردد.