به طور كلي قهوه سازها به دو دسته برقي و دستي تقسيم مي‌ شوند و معمولا براي هر روش تهيه قهوه هر دو نوع اين دستگاه ها وجود دارد. در مقاله راهنماي خريد نوشيدني ساز در رابطه با اين محصولات بيشتر مي خوانيم.

روش كار قهوه سازهاي فيلتري به اين صورت است كه ابتدا قهوه پودر شده را داخل فيلتر كاغذي يا فلزي ريخته و سپس آن را درون قيف دستگاه قرار مي‌ دهند. پس از اين مرحله آب سرد در مخزن آب دستگاه ريخته مي ‌شود كه پس از روشن كردن دستگاه و رسيدن به نقطه جوش مستقيما به درون قيف هدايت مي‌ شود. معمولا در قسمت خروجي اين دستگاه ها يك قوري شيشه ‌اي يا سراميكي قرار دارد كه پس از ريخته شدن آب جوش بر روي قهوه آسياب شده، قهوه آماده شده درون آن ريخته مي ‌شود، پس از اتمام كار دستگاه، قهوه آماده است مي توانيد به اندازه مورد نياز درون ليوان يا فنجان خود بريزيد و آن را سرو كنيد.

انواع دستگاه قهوه ساز

  • كمكس
  • آئروپرس
  • فرنچ پرس
  • موكاپات
  • اسپرسوساز
  • كتري برقي

كتري برقي يكي از وسايل برقي و ضروري در زندگي امروز به شمار مي ‌آيد كه براي جوشاندن آب مورد استفاد قرار مي ‌گيرد. كتري برقي ساختمان پيچيده و خاصي ندارد، و تقريبا دستگاه ساده ‌اي به حساب مي‌ آيد و به طور كلي از دو قسمت كتري و پايه تشكيل شده است. كتري برقي با تبديل انرژي الكتريكي به گرما در زماني بسيار كمتر در مقايسه با روش‌ هاي سنتي، آب جوش را براي تهيه انواع دمنوش ها، چاي، قهوه و حتي پخت ‌و پز در اختيارمان قرار مي‌ دهد و از اين طريق باعث صرفه جويي در انرژي و زمان مي ‌گردد. يك دستگاه كتري برقي كارآمد بايد بتواند در كمترين زمان ممكن، آب را براي شما به دماي مورد نظرتان برساند. مي ‌توان اين ويژگي را مهم ترين مزيت قيمت كتري برقي در نظر گرفت كه باعث مي‌ شود آن را جايگزين مايكروويو، سماور يا كتري معمولي كرد. كتري برقي براي جوشاندن آب زماني حدود 2 تا 4 دقيقه نياز دارد.

فروشگاه لوازم خانگي انتخاب سنتر از مطرح ترين فروشگاه ها در زمينه فروش انواع لوازم خانگي با برند هاي ايراني و خارجي مي باشد كه شما مي توانيد در صورت تمايل به خريد، نمونه هاي مختلف دستگاه هاي قهوه ساز و اسپرسوساز را از سايت انتخاب سنتر مشاهده نماييد. لازم به ذكر است كه شما با خريد از فروشگاه انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندي از تخفيفات نقدي جشنواره انتخاب سنتر، از هديه اولين خريد آنلاين نيز بهره مند مي شويد.