کنسول‌های بازی از سرگرم کننده‌ترین و پرطرفدار ترین دستگاه‌هایی است که برای کار با آن‌ها باید از دستگاه‌های مانیتور و یا تلویزیون‌ها استفاده نمود. همان‌طور که گفتیم هیجان بازی کردن با این کنسول‌ها بسیار زیاد است؛ اما باید آموزش اتصال PS4 به تلویزیون را نیز بلد باشیم تا لذت بازی در صفحه نمایش بزرگ‌تر را، تجربه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی روش اتصال پلی استیشن به تلویزیون بپردازیم.

روش آموزش اتصال پلی استیشن به تلویزیون ایکس ویژن:

1.      متصل کردن برق دستگاه

کانکتور سیم برق پلی استیشن را در اولین مرحله به درگاه AC IN پلی‌استیشن متصل و قسمت دو‌شاخه را به یک پریز برق استاندارد، متصل کنید. توجه داشته باشید که در زمانی که قصد دارید کنسول را به اینترنت متصل کنید، باید کابل اینترنت را به پورت LAN پشت کنسول و قسمت دیگر را به مودم یا روتر وصل کنید.

آیا اتصال پلی استیشن به تلویزیون ایکس ویژن موجب کاهش طول عمر دستگاه می‌شود؟

در گذشته بسیاری از افراد معتقد بودند که بازی زیاد با تلویزیون، باعث کاهش طول عمر دستگاه می‌شود. این موضوع معمولاً به این دلیل بود که تلویزیون‌های قدیمی به علت ساختاری که داشتند، مقاومتشان از تلویزیون‌های پیشرفته امروزی کمتر بود. بهتر است بدانید که تلویزیون‌هایی مثل پلاسما و سی‌آر‌تی، بر اثر ثابت بودن تصاویر، بعد از مدتی می‌سوختند.

در حال حاضر فناوری‌های پیشرفته‌ای که روی  تلویزیون‌های امروزی مانند تلویزیون ایکس ویژن به کاربرده شده است، به شما امکان بازی کردن با کنسول از طریق تلویزیون را می‌دهند. تکنولوژی سه‌بعدی تعبیه شده روی این تلویزیون، مانع از ثابت ماندن تصاویر روی صفحه نمایش می‌شود.

2.      تبدیل HMDI به Vga برای PS4

تبدیل HMDI به Vga برای PS4 کار چندان سختی نیست. مبدل HDMI به VGA، همراه با کابل صدا و منبع برق است. این مبدل برای منتقل کردن تصویر و صدا از دستگاه‌های مختلفی که دارای پورت HDMI هستند مناسب است که تصاویر را بدون قطعی و اتصالی و کیفیت بسیار بالا انتقال می‌دهد.

برای استفاده از این مبدل، باید منبع برق را به پورت USB وصل کنید. یک ویژگی خوب این مدل این است که به هیچ‌گونه راه‌اندازی نیاز ندارد و با تمامی سیستم عامل‌ها هم‌خوانی دارد. در زیر چند مورد از کاربردهای این مبدل را ذکر کردیم:

3.      انتقال دهی صدا و تصاویر

قابل استفاده برای: Laptop، Xbox360 DVD player Blu-ray player، Computer،Set-top Box or any other HDMI source like PS3 and PS4

این مبدل تنها برای منتقل کردن صدا و تصویر از پورت hdmi به vga استفاده می‌کند. البته عکس این قضیه صادق نیست؛ یعنی رابطه دو طرفه وجود ندارد.

مبدأ را به پورت HDMI دستگاه وصل کرده و سپس با استفاده از کابل VGA، تصویر را منتقل و به پورت یو‌اس‌بی وصل کنید.

چگونه دسته بازی را به تلویزیون ایکس ویژن وصل کنیم؟

 حتماً شما هم این سؤال به ذهنتان رسیده که چگونه دسته بازی را به تلویزیون وصل کنیم. متصل کردن دسته بازی به‌خصوص ps4 بسیار راحت است. همان‌طور که می‌دانید امروزه اغلب تلویزیون‌ها دارای بلوتوث هستند که برای پیدا کردن آن، باید اول به قسمت تنظیمات بروید.

بعد از پیدا کردن گزینه بلوتوث، کنترلر مد‌نظرتان را سرچ کنید. تلویزیون را در حالت جفت‌شدن قرار دهید تا کنترلر پیدا شود. برای اینکه کنترلر ps4 در حالت جفت‌شدن قرار بگیرد، باید دکمه‌های PlayStation و Share را نگه‌دارید. وقتی این کار را بکنید، نوار نور سریعاً چشمک می‌زند.