امروزه در اکثر منازل تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی یکی از مهم‌ترین لوازم اصلی به حساب می‌آید. قطعاً شما هم موقع خرید این تلویزیون‌ها، از حساسیت نگهداری صفحهٔ این لوازم با خبر شده‌اید و می‌دانید که برای تمیز کردن صفحه این تلویزیون‌ها باید از روش‌های خاصی بهره بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا به روش‌های تمیز کردن تلویزیون جی پلاس بپردازیم.

مراحل تمیز کردن صفحه تلویزیون جی پلاس:

برای تمیز کردن صفحه تلویزیون جی پلاس توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید از مواد شوینده‌ای همچون: صابون، پودر شستشو، موم، یا هر پاک‌کننده‌ای با حلال‌هایی مانند الکل، بنزن، آمونیاک یا استون استفاده نمایید. همچنین هرگز از پدهای ساینده یا دستمال کاغذی استفاده نکنید. اگر این کار را انجام دهید باعث ایجاد خراش روی صفحه نمایش شده و پوشش ضد تابش از روی صفحه جدا شده و باعث آسیب دائمی تلویزیون می‌شود.

توجه داشته باشید به هیچ وجه مایع را مستقیماً روی تلویزیون اسپری نکنید. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون را تا حد امکان به آرامی پاک کنید. صفحه‌های تلویزیون شکننده هستند و در صورت فشار دادن بیش از حد ممکن است آسیب ببینند. ده‌ها نوع پاک کننده مختلف برای انواع سطوح در خانه شما، از میز کار گرفته تا پنجره‌ها وجود دارد و بسیاری از آن‌ها برای تمیز کردن تلویزیون مناسب نیستند.

برای با حرکات همپوشی پاک کنید. برای جلوگیری از ایجاد لک به‌صورت رگه‌ها، توصیه می‌شود که با حرکت‌های یکنواخت و همپوشی چه به صورت افقی یا عمودی به تمیز کردن تلویزیون خود بپردازید. سپس برای بار آخر یک پارچه خشک روی صفحه بکشید تا باقیمانده لکه‌ها از بین برود.

از مواردی که باید اجتناب کرد: تمیز کردن صفحه به صورت دایره‌ای، زیرا این کار می‌تواند رگه‌هایی ایجاد کند.

روش تمیز کردن سایر قسمت‌های تلویزیون

اگر تابه‌حال به پورت شارژ گوشی هوشمند خود نگاه کرده باشید می‌بینید که گردوغبار و پرز به هر گوشه و کناری راه پیدا می‌کنند. تلویزیون وسیله‌ای نیست که قابل حمل باشد و در معرض گردوغبار و پرز زیادی قرار بگیرد؛ اما پورت‌های تلویزیون، مانند ورودی‌های HDMI و USB ممکن است کثیف شوند.

اگر قبلاً از یکی از ورودی‌های HDMI خود استفاده نکرده‌اید و قصد دارید دستگاه جدیدی را وصل کنید در صورت تمیز نکردن آن ممکن است گردوغبار جمع شده را به درون تلویزیون خود راه دهید. گرچه این موضوع ممکن است مشکلی ایجاد نکند؛ اما بهتر است در هر صورت قبل از هر کاری تمیز کردن تلویزیون را در اولویت قرار دهید.

زمانی که تلویزیون جی پلاس خود را تمیز می‌کنید فراموش نکنید که کنترل از راه دور اشباع شده از میکروب را نیز پاک کنید. قبل از شروع، باتری‌ها را بردارید و درپوش را دوباره روی محفظه باتری قرار دهید. کلیک گر را وارونه کنید و خرده‌ها یا باقی‌مانده‌های دیگر را از بین دکمه‌ها بیرون بیاورید. یک گلوله پنبه‌ای را در پاک کننده تلویزیون آغشته کنید و آن را بین دکمه‌ها حرکت دهید.

اسپیکرها را گردگیری کنید. اگر تلویزیون شما دارای بلندگوهای خارجی است احتمالاً روی آن‌ها گردوغبار نشسته که می‌تواند به ضعیف شدن صدای آن‌ها منتهی شود. اگر بلندگوهای شما روکش‌های پارچه‌ای قابل جدا شدن دارند آن‌ها را بردارید و هر دو طرف را جاروبرقی بکشید و اگر روکش اسپیکر شما به جای پارچه از مواد سفت ساخته شده است می‌توانید پارچه میکرو فیبر مرطوب خود را دوباره به خدمت بگیرید تا آن‌ها را پاک کنید.