با توجه به شرایط اقتصادی موجود و افزایش قیمت لوازم خانگی، خرید لوازم خانگی امری دشوار شده است. بنابراین توصیه ما به شما این است که به گونه ای از لوازم خانگی به ویژه یخچال ها محافظت کنید که کمتر دچار خرابی شوند. در این مطلب ما قصد داریم به معرفی نکات مهمی برای نگهداری و افزایش طول عمر یخچال اسنوا بپردازیم.

اقدامات موثر برای افزایش طول عمر یخچال اسنوا:

·         تمیز کردن داخل دستگاه

به شما توصیه می‌کنیم هفته‌ای یکبار داخل ساید بای ساید اسنوا را با یک دستمال مرطوب با آب ولرم، تمیز کنید. همچنین برای راحت‌تر تمیز شدن داخل یخچال می‌توانید از شوینده‌های چندمنظوره استفاده کنید و تمام لکه‌ها و مواد غذایی را به راحتی از سطوح یخچال از بین ببرید.

·         برفک‌ زدایی دستی

یکی دیگر از اقدامات مهم برای افزایش طول عمر ساید بای ساید اسنوا، برفک‌ زدایی یخچال است. به شما توصیه می‌کنیم زمانی‌ که ضخامت برفک دیواره‌های داخلی فریزر اسنوا از یک سانتی ‌متر بیشتر شد، مواد غذایی را از یخچال خارج کنید و به برفک زدایی دستی بپردازید.

·         برفک ‌زدایی اتوماتیک

همان‌طور که می‌دانید یکی از ویژگی‌های یخچال‌فریزرهای اسنوا، سیستم برفک زدایی اتوماتیک است. شما به کمک این سیستم می‌توانید به راحتی فریزر را برفک زدایی کنید. روش کار این سیستم به این صورت است که هر ۶ الی ۸ ساعت،  کویل‌های یخچال شروع به کار می‌کند و برفک‌های فریزر را آب می‌کند.

·         تمیز کردن کویل‌های دستگاه

کویل‌های یخچال اسنوا در واقع یک سری لوله پیچ در پیچ هستند که در پشت یخچال فریزر تعبیه شده‌اند. وظیفه اصلی کویل‌ها، انتقال گرمای مواد غذایی به بیرون یخچال فریزر است. در صورتی که کویل‌ها کثیف شوند، گردوخاک بگیرند یا با یخ زدن کویل یخچال مواجه شوید، شما شاهد گرم شدن فضای داخل یخچال خود خواهید بود. علاوه بر این، شما با افزایش مصرف برق دستگاه خود مواجه خواهید شد.

·         تنظیم دمای یخچال اسنوا

اگر یخچالتان را پایین‌تر از حد استاندارد تنظیم کنید، خواهید دید که یخچال شما سخت‌تر از حالت عادی کار می‌کند. عدم توجه به استاندارد سازی دمای یخچال باعث می‌شود تا یخچال شما پس از مدت کوتاهی خراب شده و طول عمر آن کاهش پیدا کند. برای افزایش طول عمر یخچال فریزر به شما توصیه می‌کنیم، دمای یخچالتان را روی دمای بالاتری تنظیم کنید.