ساید بای ساید های اسنوا یکی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین آیتم ها در بین یخچال های ایرانی است است که شما می توانید با بهترین قیمت و ضمانت نامه اصالت کالا از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر خریداری کنید. یکی از مواردی که باید برای افزایش طول عمر یخچال اسنوا به آن توجه نمود، سرویس های دوره ای آن است. یکی از آیتم های بسیار مهم در سرویس های دوره ای ساید بای ساید های اسنوا، تعویض فیلتر آب دستگاه است. تا آخر مطلب با ما همراه باشید تا به آموزش تعویض فیلتر یخچال اسنوا بپردازیم.

چگونه فیلتر یخچال اسنوا را در منزل عوض کنیم؟

1.      در ابتدا باید محل دقیق قرارگیری فیلتر آب یخچال اسنوا را با توجه به مدل دستگاه پیدا کنید و بررسی کنید فیلتر مصرفی یخچال شما از چه نوع فیلتر است. سپس به فروشگاه لوازم یخچال اسنوا مراجعه کنید و فیلتر جدید را خریداری کنید و به راحتی در جای فیلتر آب قبلی قرار دهید. برای انجام این کار لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

2.      فیلتر آب یخچال اسنوا را ۴/۱ دور در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و فیلتر را به صورت مستقیم از جایگاه خود بیرون بیاورید.

3.      پوشش فیلتر را از فیلتر قبلی جدا کنید و آن را بر روی فیلتر جدید قرار دهید.

4.      فیلتر جدید را به صورت مستقیم به داخل محفظه هدایت کرده و آن را ۴/۱ دور در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا در موقعیت خود ثابت شود.

5.      یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با تعویض فیلتر ساید بای ساید اسنوا وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید این است که؛ سیستم تصفیه آب یخچال شما تنها زمانی می‌تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد که به درستی نگهداری و مراقبت شود. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم با رعایت نکات نگهداری و سرویس به موقع فیلتر آب یخچالتان، به افزایش طول عمر دستگاه کمک کنید.

چرا باید فیلتر یخچال اسنوا را تعویض کنیم؟

همان‌طور که در بالاتر گفتیم؛ چراغ قرمز نمایشگر یخچال اسنوا، نشان دهنده ی این است که زمان تعویض فیلتر ساید بای ساید اسنوای شما فرا رسیده است و شما باید هرچه سریع‌تر به تعویض فیلتر دستگاه بپردازید. همان‌طور که می دایند فیلترهای آب یخچال‌های اسنوا به صورتی طراحی شده‌اند که حداکثر ۶ ماه دوام می‌آورند و پس از آن کارایی خود را از دست می‌دهند. این یعنی که در چنین وضعیتی آلاینده‌ها، مواد معدنی و رسوبات لوله‌ها به راحتی می‌توانند وارد منبع آب منزل شما شوند و طعم و رنگ آب یخچال را تحت تأثیر قرار دهد.

یکی دیگر از دلایل ضرورت تعویض فیلتر یخچال اسنوا، کاهش پوسیدگی تجهیزات یخچال اسنوا است. به علت تجمع آلاینده و رسوبات در فیلتر یخچال، جریان آب کندتر می‌شود و این موضوع می‌تواند باعث تجمع آب در یخچال اسنوا شده و در صورت عدم تعویض به سایر قطعات آسیب برساند.