قطعا درب تمامی یخچال فریزرها پس از چند سال استفاده دچار زنگ زدگی و تغییر ظاهر می شود که یخچال اسنوا نیز از این قاعده مثتثنی نیست. در صورت بروز چنین وضعیتی هیچ نیازی به تعویض درب یخچال یا خرید یک یخچال جدید نیست. به کمک روش های گفته شده در این مطلب شما می توانید با کمترین هزینه، درب یخچال اسنوا را مثل روز اول کنید.

تعمیر زنگ زدگی درب یخچال اسنوا به کمک سرکه سفید

برای تعمیر زنگ‌زدگی درب یخچال اسنوا به کمک سرکه سفید، باید مقداری از سرکه را بر روی قسمت زنگ زده ی درب بپاشید و کمی منتظر بمانید. پس از مدت زمانی محلول را پاک کرده و آن را بسابید.

یکی دیگر از روش های کار با سرکه سفید، استفاده از یک‌ تکه آلومینیوم و سرکه است. برای این کار فویل  را به سرکه سفید آغشته کنید و ناحیه زنگ‌زده را با آن بسایید. این روش بسیار خوب است و ساییدگی کمتری نسبت به سیم ظرفشویی دارد.

تعمیر زنگ زدگی درب یخچال اسنوا به کمک نمک و لیمو

برای استفاده از نمک و لیمو در رفع زنگ زدگی درب یخچال اسنوا ابتدا ناحیه زنگ ‌زده را به‌ صورت کامل بانمک بپوشانید.سپس مقداری آب‌لیمو روی آن بریزیدو 3  الی ۴ ساعت صبر کنید و پس از آن، ناحیه ی زنگ زده را بسابید.

تعمیر زنگ زدگی درب یخچال اسنوا به کمک جوش شیرین

ابتدا آب و جوش شیرین را به میزانی با هم مخلوط کنید تا یک خمیر منسجم به دست بیاید. سپس خمیر به ‌دست‌آمده را روی ناحیه زنگ‌زدگی بمالید و مقداری منتظر بمانید.پس از گذشت زمان، ناحیه را کمی بسایید و سپس آب‌کشی کنید.

تعمیر زنگ زدگی درب یخچال اسنوا به کمک با سیب‌زمینی

ابتدا یک سیب ‌زمینی را نصف کنید و آن را آغشته به مایع ظرف‌شویی کنید. سیب زمینی را بر روی ناحیه زنگ ‌زده یخچال اسنوا قرار دهید.

تعمیر زنگ زدگی یخچال اسنوا با روش‌های شیمیایی

اسپری‌های زنگ ‌بر با برندها و کاربردهای متفاوت در بازار موجود است و شما می‌توانید نوع مناسب آن را خریداری کنید و مطابق دستورالعمل نوشته‌شده روی بسته‌بندی از آن‌ها استفاده کنید.

تعمیر زنگ زدگی عمیق درب یخچال اسنوا در منزل:

برای تعمیر زنگ زدگی درب یخچال که عمیق و دارای پوسیدگی است، باید زنگ را تراشید و مجدداً محل را رنگ‌آمیزی کرد. یک گزینه غیرشیمیایی در این مورد، استفاده از کاغذ سنباده ۲۲۰ است.

از این سنباده برای پاک‌کردن قسمت‌های زنگ‌زده و پوسیده‌ای استفاده کنید که بعداً قرار است روی آن را دوباره رنگ کنید.

از قسمت‌های اطراف زنگ‌زدگی و قسمت‌هایی که نمی‌خواهید دوباره رنگ کنید، محافظت کنید.

بعد از پاک‌کردن کامل زنگ‌زدگی‌ها و پوسیدگی‌ها، با اسپری رنگی که با رنگ یخچال شما مطابقت دارد، آن ناحیه را رنگ‌آمیزی کنید.

رنگ را از حاشیه به سمت مرکز قسمت موردنظر چند بار اسپری کنید و یک پوشش رنگی مرطوب باقی بگذارید.

سپس روی پوشش قبلی، یک پوشش را با اسپری‌کردن از بالابه‌پایین ایجاد کنید تا از باقی‌ماندن رگه‌های رنگ جلوگیری شود.