شاید برای شما بارها پیش آمده باشد که مواد غذایی‌تان را از ساید بای ساید اسنوا خارج کرده باشید‌ و متوجه شوید که بعضی قسمت‌های مواد غذایی نیمه یخ زده یا حتی گرم است که این موضوع باعث نگرانی و کنجکاوی شما در رابطه با درجه سرمای نرمال ساید بای ساید اسنوای شما می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به تنظیم درجه ساید بای ساید اسنوا بپردازیم.

دمای استاندارد ساید بای ساید اسنوا چقدر است؟

همان‌طور که می‌دانید باکتری‌ها در همه مواد غذایی وجود دارد، اما به صورت کلی باکتری‌ها دارای دو نوع باکتری مفید و باکتری مضر وجود دارد. باکتری‌های مفید در مرحله پخت غذا فعال می‌شود و موجب بهبود طعم غذا می‌شود. باکتری مضر نوعی باکتری است که در زمان فاسد شدن مواد غذایی فعال می‌شود. یکی از علائم قابل تشخیص باکتری مضر، کپک و تغییر بوی مواد غذایی است.

هنگامی که غذا در یخچال نگهداری می‌شود، رشد باکتری‌ها کند می‌شود. طبق گفته سازمان استانداردهای مواد غذایی انگلستان، دمای ایده آل یخچال برای مواد غذایی ۸ درجه سانتی‌گراد و کمتر است. با در نظر گرفتن افت دما بر اثر باز و بسته شدن درب یخچال، یخچال باید در دمای ۱ تا ۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود.

تنظیمات عددی روی ساید بای ساید اسنوا چه معنایی دارند؟

برخی از یخچال‌ها دما را نشان نمی‌دهند، اما روی تنظیماتی کار می‌کنند که از ۱ تا ۵ دسته‌بندی‌شده است. اعداد روی صفحه دمای یخچال، قدرت برودتی را نشان می‌دهند؛ بنابراین، هر چه تنظیم بالاتر باشد، یخچال سردتر خواهد بود. انتخاب تنظیم ۵ یخچال ساید بای ساید اسنوا را در سردترین حالت قرار می‌دهد. برای اندازه‌ گیری دقیق دما، یک دماسنج را در قفسه میانی یخچال نگه دارید، یا از روش‌های دیگر برای اندازه‌گیری دمای یخچال استفاده کنید.

دمای استاندارد فریزر اسنوا چقدر است؟

برخلاف تصور رایج، انجماد مواد غذایی رشد باکتری‌ها را متوقف نمی‌کند، فقط سرعت آن را کاهش می‌دهد. هنگامی که فریزر برای اولین بار در خانه‌ها رایج شد، مواد غذایی در دمای 10- درجه سانتی‌گراد منجمد شدند. با این حال، اگر غذا در دماهای پایین‌تر منجمد شود، رشد باکتری‌ها را حتی بیشتر کند می‌کند و محتوای ویتامین C را در سبزی‌های منجمد حفظ می‌کند. امروزه 18- درجه سانتی‌گراد استاندارد پذیرفته شده برای انجماد مواد غذایی است.