همه ی ما در صورتی که کارمان با لوازم خانگی تمام شود، وسیله را از برق می‌کشیم و خاموش می‌کنیم. اما لوازم بزرگی مانند یخچال‌ها را نمی‌توان به این سادگی‌ها از برق کشید. در صورتی که برای آخر تعطیلات قصد سفر را دارید، خاموش کردن یخچال احتمالاً راهکار مناسبی نیست، زیرا مواد غذایی شما فاسد می‌شوند. با این حال اگر قرار است یک ماه یا بیشتر از منزل خود دور باشید، روشن نگه داشتن یخچال تنها باعث اتلاف برق می‌شود. نتیجه این کار بالا رفتن مبلغ قبض برق شما خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا راهکاری برای خاموش کردن ساید بای ساید اسنوا بپردازیم.

مراحل خاموش کردن ساید بای ساید اسنوا:

۱. همه مواد غذایی درون یخچال را خارج کنید

ابتدا یخچال خود را کاملاً خالی کنید. همه مواد غذایی را از آن خارج کرده و صبر کنید تا یخچال به دمای معمولی برسد. سپس داخل یخچال خود را به خوبی تمیز کنید تا بو و رطوبت داخل آن کاملاً از بین برود. اگر کشوها، قفسه‌ها و سبدهای یخچال شما قابل جابه‌جایی هستند آن‌ها را بردارید و چون نظافت یخچال بسیار مهم و کلیدی است، درون یخچال را با موادی مانند جوش شیرین، خمیر دندان، سرکه یا آب لیمو تمیز کنید. فراموش نکنید که لاستیک درب یخچال و فریزر خود را نیز تمیز کنید.

۲. منبع آب ساید بای ساید اسنوا را قطع کنید.

یکی از نکات مهم در نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی این است که اگر یخچال شما دارای ویژگی‌هایی مانند یخ‌ساز و آب سرد کن است، قبل از اینکه آن را خاموش کنید، منبع آب یخچال را قطع نمایید.

۳. خشک کردن محیط داخلی یخچال

پس از تمیز کردن ساید بای ساید اسنوا مطمئن شوید که تمام قسمت‌های آن خشک شده باشد. برای خشک کردن یخچال می‌توانید از دستمال کاغذی یا پارچه خشک استفاده کنید. رطوبت باقی مانده در یخچال نیز باعث ایجاد بوی بد می‌شود. برای از بین بردن این رطوبت می‌توانید از جاذب‌های رطوبت مانند جوش شیرین، پودر قهوه آسیاب شده، قالب‌های زغال چوب و غیره استفاده کنید.

۴. درب ساید بای ساید اسنوا را باز بگذارید

یکی از نکات مهم دیگر در نگهداری یخچال خاموش، باز گذاشتن درب یخچال است. چک کنید که در یخچال شما کمی باز باشد به‌طوری‌که مقداری فضا برای عبور هوا وجود داشته باشد. برای باز نگه داشتن درها می‌توانید یک حوله بین یخچال و درهای آن قرار دهید یا کشوها را کمی از یخچال بیرون بکشید تا مانع بسته شدن درب شود.

زمانی که از تعطیلات به منزل خود برگشتید فقط کافی است جاذب رطوبت را از یخچال خارج کنید و آن را به برق بزنید و روشن کنید. به محض اینکه یخچال خود را روشن کردید دمای یخچال را کاهش دهید. نتیجه رعایت این نکات، صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از آسیب رسیدن به یخچال شما خواهد بود.

اگر کمتر از چهار هفته از محل زندگی خود دور هستید بهتر است یخچال خود را روشن نگه دارید. هر چقدر مقدار مواد غذایی در یخچال شما بیشتر باشد مصرف برق هم بیشتر می‌شود. پس بهتر است مواد غذایی را بردارید و ۲ یا ۳ بطری آب داخل یخچال بگذارید.

در نگهداری یخچال خاموش باید بدانید که یخچال‌های قدیمی یا یخچال‌های با فناوری خنک ساز مستقیم با یخچال‌های مدرن امروزی دارای فناوری اینورتر متفاوت هستند. یخچال‌های خنک ساز مستقیم نسبت به یخچال‌های با فناوری اینورتر برق بیشتری مصرف می‌کنند.

خاموش کردن ساید بای ساید اسنوا برای مدت کوتاهی مانند ۲ تا ۴ هفته ممکن است معقول نباشد. زیرا یخچال‌های مدرن با فناوری اینورتر کمتر از ۳۰۰ واحد برق در سال مصرف می‌کنند. اگر یخچال شما مدل قدیمی است به دلیل خنک سازی مستقیم و مصرف برق بیشتر، بهتر است آن را از برق بکشید و موارد گفته شده را دنبال کنید.

آیا کشیدن ساید بای ساید اسنوا از برق به آن آسیب می‌رساند؟

به طور کلی جواب این سؤال خیر است. جدا کردن ساید بای ساید اسنوا از برق به آن آسیب نمی‌رساند. درست مانند بسیاری از لوازم خانگی، جدا کردن یخچال از برق بر عملکرد آن تأثیری نخواهد گذاشت. این مشکل معمولاً در صورتی ایجاد می‌شود که وصل و جدا کردن برق به درستی انجام نشود یا پشت سر هم انجام گیرد.

با این حال اگر داخل یخچال مواد غذایی دارید، قطع کردن یخچال از برق منجر به گرم شدن آن‌ها می‌شود. زمانی که این اتفاق می‌افتد باکتری‌ها و رطوبت شروع به نفوذ می‌کنند. طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی، هر غذایی که بیش از ۴ ساعت در یخچال بدون برق باقی مانده باید دور ریخته شود.