آیا شما از آن دسته افرادی هستید که هرچند وقت یکبار یخچال اسنوای خود را تمیز می کنید؟ و یا از آن دسته از افراد هستید که اعتقادی به تمیز کردن یخچال ندارید. در هر صورت تمیز کردن یخچال یکی از کارهای بسیار واجبی است که موجب طول عمر دستگاه شما می شود.در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی نکات مهم در رابطه با تمیز کردن یخچال اسنوا بپردازیم.

نکاتی برای تمیز کردن یخچال اسنوا:

1.      یخچال اسنوا را خالی کنید

اولین قدم برای تمیز کردن یخچال اسنوا، خالی کردن آن است. یخچال را ار برق بکشید و هر چه که داخل آن است را بیرون بگذارید.

مواد غذایی که در فریزر نگداری شده است را داخل یخدان یا ظرف بزرگی قرار دهید و با کیسه‌های یخ آن‌ها را محاصره کنید تا در این مدت خراب نشوند.

میز یا پیشخوانی که تمام مواد غذایی داخل یخچال را روی آن قرار خواهید داد، با پارچه و حوله کاور کنید تا در صورتی که مواد غذایی در حین تمیز کردن یخچال فریزر یخ‌شان آب شد، کانتر یا میز شما کثیف نشود.

۲- سینی و سبدهای یخچال اسنوا را خیس کنید

قبل از این ‌که از وسایل شستشو برای تمیز کردن داخل یخچال به‌ منظور پیشیگیری از مشکلات یخچال اسنوا  استفاده کنید، تمامی‌ سینی و سبدهای موجود در یخچال را در آب گرم خیس کنید.

به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم خیس نگه دارید تا تمام لکه‌های موجود از بین بروند.

۳- تمیزکاری یخچال را آغاز کنید

هم می‌توانید از مواد شستشویی که در بازار موجود است استفاده کنید و هم از آب گرم و سرکه.

به این صورت که سینی و سبدها را از آب خارج کرده و با استفاده از یک اسفنج شروع به تمیزکردن لکه‌ها کنید.

برای نواحی روی لبه‌های می‌توانید از مسواک نیز برای تمیزتر شدن سریع آن‌ها استفاده کنید.

۴- برای خشک کردن از یک پارچه تمیز استفاده کنید

به‌جای استفاده از کاغذ و یا حوله‌های آشپرخانه در روند تمیز کردن یخچال فریزر، از پارچه‌های میکروفیبر برای خشک کردن سبدها استفاده کنید.

۵-جانمایی دوباره سبد و سینی‌های یخچال اسنوا

حالا که یخچال به‌طور کامل تمیز شد، می‌توانید سبد و سینی‌ها را داخل یخچال گذاشته و تمام مواد غذایی را مجددا جا نمایی کنید. زمانی که این کار تمام شد، در یخچال را کمی‌ باز نگه دارید تا داخل یخچال به‌طور کامل خشک شود.