یخچال های ساید بای ساید یکی از اجزای بسیار مهم و بی‌ سر و صدا در هر آشپزخانه‌ است که وظیفهٔ نگهداری از مواد غذایی را به‌ عهده دارد. گاهی اوقات ساید بای ساید اسنوا با مشکلاتی مواجه می‌شود که می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مشکلات متداول ساید بای سایدهای اسنوا بپردازیم.

رایج‌ترین مشکلات ساید بای ساید اسنوا:

۱- صداهای عجیب و غریب یخچال ساید بای ساید اسنوا

بخشی از صدای یخچال، طبیعی است، به‌خصوص در یخچال‌های بدون برفک. هنگام کار کردن یخچال برای پاک کردن برفک از بدنه فریزر، صدای کمی تولید می‌شود که البته نمی‌تواند آزار دهنده باشد.

اما موارد زیر می‌تواند باعث ایجاد صدای اضافی در یخچال و صدای زیاد یخچال شود:

·         خراب شدن فن موتور اپراتور ساید بای ساید اسنوا

·         خراب شدن موتور فن کندانسور

·         شل شدن اتصالات و خرابی موتور یخچال

·         ایراد در موتور فن تبخیر دستگاه

·         خرابی پره‌های فن ساید بای ساید اسنوا

۲ - جمع شدن آب پشت یخچال ساید بای ساید اسنوا

آب‌های تبخیر شده داخل ساید بای ساید اسنوا، به طور معمول حدود ۱۵ تا ۱۶ قطره است که روی موتور ریخته می‌شود تا علاوه بر خنک کردن موتور، به واسطه حرارت موتور تبخیر شود.اما گاهی اوقات در یخچال اسنوا، بیشتر از این حد، آب تولید می‌کنند که می‌تواند به دلیل سوراخ شدگی لوله‌های جریان آب باشد یا این ‌که در جای خودشان به‌درستی قرار نگرفته باشند.

تعمیر سوراخ شدن فریزر یخچال باید به‌صورت جدی بررسی شود، در غیر این صورت آسیب جدی به موتور وارد می‌شود و مشکلات یخچال را دوچندان می‌کند.

۳- آب دادن داخل ساید بای ساید

مشکل آب دادن داخل یخچال را دست کم نگیرید: گاهی اوقات، ممکن است تکه‌های کوچکی از مواد غذایی، جلوی عبور آب یخچال را از لوله تخلیه یخ‌ زدا بگیرند و با بسته شدن سوراخ ناودانی که محل عبور آب است، به‌جای این‌که آب به روی موتور ریخته شود، داخل یخچال می‌ریزد.

درب فریزر باید تعویض شود که هزینه زیادی هم دارد. این در حالی است که به‌راحتی می‌شود این گرفتگی سوراخ ناودانی را باز کرد تا هیچ کدام از مشکلات بعدی اتفاق نیفتد.

بسیاری از خروجی‌های لوله‌های تخلیه، پشت کشوهای داخلی یخچال قرار دارند و به‌راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید و خروجی لوله تخلیه را از گرفتگی پاک‌سازی کنید.

۴- خنک نکردن ساید بای ساید اسنوا

گاهی ممکن است بسیار خسته و عرق کرده به خانه بیایید و خوشحال باشید که آب سرد در یخچال دارید یا به میزان کافی یخ در فریزر نگه داشته‌اید تا بتوانید از آن‌ها برای درست کردن یک شربت گوارا و سرد استفاده کنید، اما با کمال تعجب متوجه شوید که آب خیلی سرد نشده است و ظرف یخ شما به طور کامل یخ نزده است.

خنک نکردن یخچال و فریزر خیلی مهم است؛ چراکه ممکن است گاز موجود در لوله‌های یخچال، کم شده باشد یا بخش‌هایی از موتور مثل کمپرسور نتوانسته باشد وظیفه خودشان را به‌درستی انجام دهند.