هودهای آشپزخانه یکی از لوازم بسیار کاربردی آشپزخانه است که به تصفیه هوا و جابه‌جایی هوای آشپزخانه کمک زیادی می کند. هود آشپزخانه در حقیقت وسیله‌ای است که به کمک فن های استخراج که معمولاً در بالای گاز نصب می شود و عمل حذف بو، گرما و چربی ناشی از احتراق مانند دود را بر عهده می گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا معرفی انواع هود آشپزخانه و کارکرد آن بپردازیم.

هود آشپزخانه چگونه کار می کند؟

همانند اکثر لوازم خانگی برقی در هودهای آشپزخانه موتور بخار اصلی ترین وظیفه را ایفا می‌کند و دودها و بوهایی که در حین پخت و پز ایجاد می شود را مکیده و پس از آن به کمک یک مجرای خروجی دود به بیرون هدایت می شود. در نصب هود آشپزخانه به شما توصیه می‌کنیم که مجرای هود کوتاه، مستقیم و با بیشترین قطر در نظر بگیرید، زیرا هر چه مجرای خروجی هود طولانی تر و با قطر کوچک‌تری باشد، به موتور هود فشار بالایی وارد می شود.

معرفی انواع هود آشپزخانه:

·         هودهای آشپزخانه یکپارچه:

این مدل از هودهای آشپزخانه یکی از محبوب ترین انواع هود هستند که معمولاً در قسمت پایین کابینت ها قرار می‌گیرند و نصب می شوند. این مدل هودها معمولاً به صورت مخفی نصب می شوند، اما کاملاً در طراحی آشپزخانه مانند هود آشپزخانه بدون دودکش صنعتی تأثیر می‌گذارند و یکنواختی و تعادل را در زیبایی شناسی دکوراسیون آشپزخانه شما ایجاد می کنند.

·         هودهای آشپزخانه سقفی:


این مدل از هودهای آشپزخانه یکی از جذاب ترین مدل های هود است که معمولاً در سقف های آشپزخانه علی الخصوص سقف های کاذب نصب می شوند. این مدل از هود های آشپزخانه  زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که آشپزخانه فضای مطلوبی برای نصب هود داشته باشد.

·         هود های آشپزخانه جزیره:


هودهای آشپزخانه مدل جزیره یکی از لوکس ترین مدل های هود است که برای آشپزخانه هایی با طراحی جزیره از آن ها استفاده می شود. این مدل از هودهای آشپزخانه معمولاً پس از نصب به یکی از محورهای مرکزی و عنصر اساسی آشپزخانه تبدیل می شود.

هنگام خرید هود های آشپزخانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

·         نوع تهویه ی هود

·         میزان قدرت مکش دستگاه

·         میزان سرعت مکش هود آشپزخانه

·         کم صدا بودن هود

·         مناسب بودن قیمت هود آشپزخانه

·         ابعاد و اندازه هود و تناسب آن با مساحت آشپزخانه

·         سبک طراحی هود آشپزخانه

·         سنسور دار بودن هود آشپزخانه

·         کنترل دار بودن هود آشپزخانه