اگر علاقمند به آشپزی و تهیه ی انواع قهوه باشید، قطعا مبحث مقایسه ی آسیاب ها برای شما جذاب است و بررسی تفاوت های آسیاب های برقی و دستی امر مهمی می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت های آسیاب های برقی و دستی بپردازیم.

آسیاب دستی چه خصوصیاتی دارد؟

همانطور که از اسم این آسیاب معلوم است ، برای کار با این وسیله باید با دست مقدار مشخصی نیرو به دسته ‌ی آسیاب وارد کرد تا تیغه‌ های آن به چرخش درآیند . هرچقدر قصد داشته باشید ماده ی خشک را ریز تر کنید باید زمان و نیروی بیشتری را صرف آسیاب آن با آسیاب دستی کنید.

همچنین باید گفت که آسیاب‌های دستی بسیار کوچکتر از آسیاب های برقی هستند و بسیاری از آنها به گونه ای ساخته ‌شدند که کنترل راحتی داشته باشند . علاوه بر این ها حمل آنها در مسافرت به دلیل اندازه کوچک آسیاب‌ها بسیار راحت است در نهایت باید گفت به دلیل عدم وجود تکنولوژی خاصی در ساخت این نوع آسیاب ‌ها ، قیمت کمی دارند و می‌ توان بهترین آنها را با کمتری قیمت نسبت به نمونه‌های برقی تهیه نمود .

آسیاب برقی چه ویژگی هایی دارد؟

همه ما به خوبی می ‌دانیم که بهترین ویژگی آسیاب برقی راحتی و آسودگی کار با آن نسبت به آسیاب دستی است . تمام کاری که باید انجام داد پرکردن مخزن آسیاب ، تعیین درجه‌ی آسیاب و روشن کردن دستگاه است. بعد از چند ثانیه قهوه تازه آسیاب شده برای تهیه قهوه آماده است. باید به این موضوع نیز اشاره کرد که یکی از عواملی که مردم آسیاب برقی مناسبی خریداری نمی کنند قیمت آن است اما قبل از اینکه به سراغ یک آسیاب برقی ارزان قیمت بروید این نکته را در نظر داشته باشید که آسیاب‌های ارزان قیمت نمی ‌توانند قهوه را به دقیقی و یک دستی نمونه‌های گران قیمت تحویل دهند .

کدام یک از آسیاب ها را بخریم بهتر است؟

شما باید از آسیاب برقی استفاده کنید اگر :

·         به دنبال سرعت و راحنتی در تهیه قهوه هستید .

·         با پرداخت هزینه تقریبا بیش از 500 هزار مشکلی ندارید.

·         بیشتر اسپرسو و نوشیدنی‌هایی که قهوه با درجه نرم لازم دارد تهیه می‌کنید.

·         فضای مناسب برای جای دادن یک آسیاب برقی به اندازه‌ی یک مخلوط کن دارید.

شما بهتر است آسیاب دستی تهیه نمایید اگر :

·         توان یا علاقه به پرداخت هزینه بیش از حدود 100 هزار تومان ندارید .

·         زمان و راحتی تهیه قهوه برای شما اهمیت چندانی ندارد.

·         بیشتر از قهوه دمی و نوشیدنی‌هایی که با درجه آسیاب درشت‌تر تهیه می‌شوند استفاده می‌کنید.

·         به آسیابی کوچک نیازمند هستید.