قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار و مفید است که بسیاری از افراد صبحشان را با آن شروع می کنند. به طور کلی کیفیت قهوه به نوع قهوه، نوع دم آوری و به آسیاب دانه های قهوه وابسته است. نوع آسیاب قهوه یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین کیفیت قهوه می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی آسیاب های قهوه بپردازیم.

 

چرا باید آسیاب قهوه بخریم؟

همانطور که می دانید شما می ‌‌توانید دانه های آسیاب شده ی‌ قهوه را در اکثر فروشگاه ها پیدا نمایید. دوست داران قهوه به خوبی می‌دانند که طعم و عطر قهوه ای که درست پیش از دم کردن آسیاب می‌شود با پودر قهوه قابل مقایسه نمی باشد. به طور کلی از مهم ترین دلایل خرید آسیاب قهوه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

·         کیفیت پایین قهوه های پودر شده بازار

·         تطبیق نوع دم آوری با میزان آسیاب قهوه

·         استفاده از روش‌های مختلف برای دم کردن قهوه

 انواع آسیاب قهوه در بازار:

1.      آسیاب قهوه خانگی

آسیاب قهوه خانگی به تنهایی به دو دسته تقسیم می‌شود : آسیاب قهوه دستی و آسیاب قهوه برقی.

2.      آسیاب قهوه دستی

اگر میزان مصرف قهوه شما کم است، آسیاب دستی گزینه ی مناسبی برای شما به حساب می آید. این دستگاه سبک و قابل حمل است. آسیاب دستی قهوه ارزان نیز در بازار موجود  است که تهیه آن به بودجه بالایی نیاز ندارد. با این همه انواع آسیاب دستی قهوه سرعت عمل بالایی ندارد و دانه‌های قهوه را به کمک نیروی دست آسیاب میکند.

3.      آسیاب قهوه برقی

عاشقان قهوه ای که در روز بیش از یک بار قهوه می نوشند باید از آسیاب های برقی استفاده کنند تا بتوانند در کوتاه‌ ترین زمان پودر قهوه خود را آماده کنند.

4.      آسیاب قهوه صنعتی و نیمه صنعتی

این مدل از آسیاب‌های قهوه بیشتر در فروشگاه‌های بزرگ قهوه و یا در بین تجهیزات کافی شاپ دیده می‌شوند. اندازه‌ ی این آسیاب ‌ها از آسیاب‌های خانگی بزرگتر است.

 

هنگام خرید آسیاب ‌قهوه‌ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

·         امکانات زیاد آسیاب قهوه

معمولا آسیاب قهوه باید بتواند انواع پودر قهوه‌ را برای شما تهیه نماید . برای مثال برای آسیاب قهوه ترک، دانه‌ی قهوه باید با درجه بسیار ریزتر آسیاب شود و برای تهیه‌ی اسپرسو و فرنچ پرس، دانه‌ها باید با درجه زیرتر یا درشت‌تر آسیاب شوند. جستجوی دقیقی بر روی انواع آسیاب قهوه انجام دهید.

·         قیمت دستگاه آسیاب قهوه

خرید یک آسیاب قهوه خوب برای تهیه قهوه با کیفیت لازم است پس کیفیت را در اولویت قرار دهید. خرید یک آسیاب قهوه اتوماتیک و هوشمند موجب افزایش کیفیت قهوه و در نتیجه افزایش رضایت مشتریان و همچنین جلوگیری از هدر رفتن مواد اولیه می‌شود.

·         آسان بودن کار با دستگاه

وسیله‌ای را خریداری کنید که قطعات آن به راحتی جدا شده و به راحتی شسته شوند.

·         ظرفیت و ابعاد آسیاب قهوه

با توجه به نیاز خود آسیابی با ظرفیت و ابعاد مناسب تهیه کنید

·         میزان صدای آسیاب برقی

اگر به سر و صدا حساس هستید، دستگاهی با آلودگی صوتی پایین را تهیه کنید.